יום שני, 23 בנובמבר 2020

מנחם בגין והשוואת ישראלים ל"נאצים"

 פוסט שלא מהמניין כתגובה ל"מלחמת אחים" המתפתחת לנגד עינינו. ולמען הצדק ההיסטורי, צפו מי השווה את "המערך" (מפלגת העבודה) ואת בני הקיבוצים ל-נאצים. "בני הקיבוצים שעולים בהמוניהם באוטובוסים", (מזכיר לכם משהו)? היה זה לא פחות ולא יותר מאשר המנהיג הנערץ של הליכוד מנחם בגין. לו היה מותר לעשות השוואה דמגוגית מזעזעת כזו בנאום ציבורי בפני ההמונים המריעים:


רק תזכורת לאלה שיש להם זיכרון סלקטיבי. לנתניהו היה ממי ללמוד כיצד להסית לשסע ולפלג עם. על שנאת חינם חרב בית שני... 
כדאי שנתעורר ונתעשת. אם לא הוא והכנופיה המקיפה והסוגדת לו, לפחות אנחנו העם. כי גם מילים הורגות!

6 תגובות:

  1. אני נגד השוואה לנאצים בכל מקרה, באופן גורף.
    זה שהרבה פוליטיקאים נקטו בדמגוגיה והסתה זה לא חידוש לצערי, אבל כל פעם נראה לי שמגיעים לשיאים חדשים

    השבמחק
  2. אני לא זוכרת את זה, אולי לא שמעתי את זה אף פעם, אבל עכשיו זה מזעזע אותי!! כמה שנאה למפלגה היריבה. אי אפשר בלי שנאה והסתה לצד אחר של העם, צד לגיטימי לגמרי... כואב לשמוע.

    השבמחק
  3. אני מנסה שוב ושוב להזכיר מי היה ראשון המסיתים, לא רק נגד הקיבוצים והקיבוצניקים ( המליונרים בעלי הבריכות...), אלא נגד ציבורים שלמים. לצערי, תרבות ההסתה והשיסוי שהפכו להיות חלק בלתי נפרד משגרת יומו של ראש הממשלה הנוכחי וחבר מרעיו.

    השבמחק
  4. העם הזה הולך לקראת אבדון. אני זוכרת שבעבר הרחוק היו נוהגים להגיד על המוסלמים, תנו להם שיריבו ויהרגו אחד את השני. זה בדיוק מה שכרגע קורה אצלנו.
    לא מכבדים את דעתו של האחר וכל דאלים גבר, כמה חבל לכולנו הזכות לשמור על דעה מבלי להרגיש צורך להוכיח שהצדק איתנו, בוודאי שלא להשוות למרצחים הכי שנואים בהיסטוריה.

    השבמחק
  5. מסכימה עם כל שכתבת. אומרת את זה כבר שנים. הרבה לא מוכנים לשמוע ולא לזכור...

    השבמחק
  6. בוודאי שאני זוכר, ומסיפורי אמי בעיקר על עצרות ההמונים והנאומים מהמרפסות, כיאות למנהיג בעל אופי פשיסטי-דיקטטורי חזק - בוודאי היה לביבי מורה רציני ביותר.
    כל הקשקשת של "זקני הליכוד" דהיום, הנסיכים המתגלים כ"שיאי הדמוקרטיה" היא זריית חול בעיניים, נסיון של הימים לערוך דהלגיטימציה לבשר מבשרם.
    נכון, ביבי הוא נסיך ליכודי לא פחות מלימור לבנת או מרידור.
    הוא ה"בן" שבגין לא העמיד לעצמו כיורש.

    השבמחק