יום שני, 4 בינואר 2021

פוסט סיכום שנת 2020

נראה שהכול כותבים סיכומי שנה בבלוגיהם. ואף על פי התובנות על המשמעות המוגבלת שיש לחברי הקהילה הרשומים אל רשומות המערכת בעת האחרונה, הרי אני מביא לפניכם סיכום כזה, המבוסס על פרשנותי לעובדות הקשורות לפעילות האתר וההתייחסות אליו בשנת 2020. לא אביא כאן עקומות סטטיסטיקה, אבל יהיו כאן תובנות כאלו או אחרות. המבוססות הן על הסטטיסטיקה והן על תגובות שהגיעו אלי במשך השנה. 

הסקר שתוכנן כדי ללמוד לגבי הנחוץ והמיותר להמשך דרכו של אתר פרפרים לא יצא לדרך. כי כמו רבים מהשירותים החינמיים לאחרונה, גם משירות השאלונים וניתוחם (על ידי SURVEY MONKEY ,שהשתמשתי בו בעבר), נשלח מייל המודיע על התחלת גבייה (סכום אסטרונומי) עבור המשך קבלת שירות סקרים מלא. 
לכן לצורך סיכום אסתפק הפעם בסטטיסטיקה של האתר ועל תגובות המגיבים במשך השנה באתר, על פינות ושירותים מיותרים כאן לדעתם - תגובות בלשון מרומזת אך ברורה או תגובות ישירות של ממש (שהן נכתבות בד"כ במעטה אנונימיות).

נראה שקצב הכתיבה הממוצע של הבלוגרים החברים השתנה והושפע בשנה החולפת בהתאמה לסגרים. בסגר הראשון קצב הפרסום של הבלוגרים עלה פי 4-5. כעת מצער לראות שכאחד מכל חמישה מהבלוגים החברים נכנסו למדור הבלוגים בתרדמה - של 3 חודשים ויותר. ואף על פי כן מספר הכניסות הממוצע לאתר פרפרים נשאר קבוע כל השנה.

אין ספק שהשינוי המשמעותי שנעשה כאן השנה הוא ביטול פרסום עדכוני הבלוגים העמיתים. מאמץ שיווקי רב הושקע (לצערי ללא עזרה של החברים) כדי להביא את בשורת קיומו של אתר פרפרים לידיעת בעליהם של כ- 300 בלוגרים מוכרים, פחות או יותר, המנהלים את בלוגיהם כזאבים בודדים כמועדון קריאה מוגבל וסגור. בפנייה אליהם כ-40 הצטרפו כחברים לקהילת פרפרים. השאר, בחלקם לא הגיבו (חלקם אמנם פרסמו בבלוגם את הפנייה להצטרפות, שהייתה זקוקה לאישורם, אך בחרו להתעלם). היו גם מעט שהשיבו בבנימוס על חוסר עניין, או שייכנסו לאתר כדי להתרשם... (כנראה לא התרשמו עד עצם היום הזה) והיו גם כאלה ש"לא הבינו" מהו אתר פרפרים (למרות שכל המהות של האתר מפורטת בדף פרפרים, בכניסה לקישור שצורף לפנייה אליהם). אז אלה קיבלו תשובה ורובם המשיכו שלא להבין או שלא להשתכנע, או שרצו להבין "מה יצא להם מזה", או הגיבו בהתפתלויות מילוליות כאלה או אחרות. האם היה קשה להם לקבל שההצטרפות היא לגמרי בחינם ולמענם (ושלא עושים טובה לאף אחד מלבד לעצמם), או שלא אטרקטיבי להצטרף לקהילה שבה לא נדרשת "ועדת קבלה" למובחרים בלבד? להם הפתרונים. 
אך הגדילו בלוגרים שהגיבו בתגובות "מקוריות": כמו בלוגרית שמפריע לה "גודש הצבעים" באתר. בלוגר אחר הגיב "שאינו מכניס את הבלוג לכלובים". בלוגרית אחרת איימה בתביעה על ידי עורך הדין שלה על "הפרת זכויות יוצרים" בעדכונים המתפרסמים במדור העמיתים 😃.

כששיעור הכניסה לבלוגים של העמיתים, שהיה בתחילה כ- 11% מכלל הכניסות לאתר פרפרים וירד לפחות מחצי אחוז - נראתה התאמה ברורה עם תפיחת רשימות הקריאה (המוצגות לראווה) בבלוגים של החברים. ומכאן המסקנה ברורה כשמש: "הכושי עשה את שלו - הכושי יכול ללכת". 
אז האם זה נכון גם לגבי הצורך באתר פרפרים בכלל? האם יש צורך בכלל באתר פרפרים לאלה שמטפחים את רשימות הקריאה שלהם ומספר הכניסות שלהם לאתר פרפרים הולך ומתמעט לטובת ביקורים אקראיים, כדי "להתעדכן בהצטרפות בלוגרים חדשים", או רק לאחר שפרסמו פוסט חדש (שגם פתאום נזכרים רק אז לקרוא ולהגיב אצל אחרים 🙃 )? 
אשאיר את חקר הנושא לאנתרופולוגים של הבלוגיה

ועוד משהו לידיעת המבקרים באתר המתנהל בהתנדבות וללא פרסומות וחסויות למיניהן. לאתר כידוע אין ספונסרים, אין פרסומות, ואין הפניות לרכישות, למרות שיש לו הוצאות. 
ההוצאה שנתית (אבטחה, תחזוקה טכנית, שונות) של אתר פרפרים לשנת 2020 הייתה 1,110 ש"ח. זמן ביקור ותחזוקה ממוצע ליום באתר פרפרים הינו כ- 2 שעות. וכמה לדעתכם שווה שעת עבודה שלי? וכמה שווה שעת עבודה של העורך אריק בנדק חביב המתחזק בהתנדבות את אתר פרפרים בפייסבוק (תמורת 73 לייקים בלבד עד כה)? אבל הכל ניתן באהבת חינם.

אז האם הפרה רוצה להניק יותר מאשר העגל רוצה לינוק?



ועל כך  יש כבר שהגיבו : "מי בכלל ביקש ממך". 
חומר למחשבה בשנה הבאה עלינו לטובה.
קנקן

41 תגובות:

  1. קנקן תודה רבה לך ולאריק. אני נהנה מאוד מהאתר, נכנס אליו הרבה ומשתדל לכתוב ולהגיב. שנה אזרחית טובה לכולנו.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה לך הבהיר על התגובה מחממת הלב.

      מחק
    2. תודה לך, ואני מאלה שזוכים לקרוא באופן קבוע את דבריך.

      מחק
  2. מצער לשמוע על ההתייחסות המועטה. אני מקווה שזה לא גורם לך לרפות את ידיך מהמשך ניהול "פרפרים".

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על התגובה. מקווה שמידת העניין בקרב הבלוגרים הישראלים תמשיך להצדיק את קיומו של האתר בפורמט הנוכחי.

      מחק
  3. מזה זמן מה אני יודעת שאתה מסתובב עם תחושות לא טובות לגבי ההיענות לאתר פרפרים והכרת התודה שאינך מקבל (מספיק) על כל עבודתך ופועלך, ואני מצטערת על כך מאד.
    האתר יפה ומועיל ונהדר ומזל גדול היה לנו שהקמת אותו ושאתה מתחזק אותו כל הזמן הזה. אני נכנסת אליו כמה פעמים בשבוע, ומחפשת פוסטים של בלוגרים - גם וותיקים וגם חדשים - שאינם ברשימת הקריאה שלי. וכמובן שאני מנויה על דבר המערכת וקוראת כל פוסט שיוצא.
    ייתכן מאד שהפרה רוצה להיניק יותר מאשר חלק מהעגלים מעונינים לינוק - זה חבל, אבל אני (לפחות לגבי עצמי, לא קובעת כלום לגבי אחרים כמובן) מעדיפה להכיר בכך כשאני רוצה להיניק יותר ממה שאחרים מעונינים לינוק, ומשלימה עם הרצון שלי לתת גם כאשר אין כל כך מי שייקח. ואז אני חיה עם זה די בשלום. או במקרים אחרים פשוט מחליטה להפסיק לתת. שזו כמובן בכל רגע זכותך המלאה, ובמיוחד לאור העלויות שציינת, שאין באמת סיבה שתיקח את כולן על עצמך.
    אז סקר לא יצא לדרך, מסיבות שהסברת, אבל אולי כן תאפשר דרך לתרום לתחזוקה השוטפת של האתר?

    השבמחק
    תשובות
    1. ראשית להבהיר: אינני זקוק לשום הכרת תודה! אני כן מרגיש (על בסיס סטטיסטיקות ספציפיות) שרשימות הקריאה המתארכות בבבלוגים רבים - מייתרות את הקיום של אתר פרפרים כאתר בלוגיה קהילתי . כאשר יש החושבים למשל שפינות המומלצים מיותרות, אז אולי אין צורך באתר המשמש רק כ"אגרגטור" של בלוגים. יש אחרים כאלה!
      לגבי שיתוף (בדיווח, בייעוץ ובשיווק אתר פרפרים) - מי כמוך יודע שניסיתי...

      מחק
    2. סליחה לא הייתי ברורה. התכוונתי למימון ממש. אופציה להשתתף במימון כספי שיתופי

      מחק
    3. תודה. האתר ימשיך להיות חינמי כל עוד יהיה בו שימוש וערך קהילתי לבלוגרים הישראלים.

      מחק
    4. אני מאד מעריכה את זה, חשוב לי שתדע. אגב כאשר חשבתי שעומד לצאת סקר, חשבתי להציע על פינה של "נושא כתיבה" סוג של "שרביט" כמו שהיה נהוג בישראבלוג או "הנושא החם". נדמה לי שפינות כאלה מגבירות את הקהילתיות. לא יודעת אם יהיה לזה ביקוש...אבל אולי

      מחק
    5. פינה כזו ("הנושא החם") הייתה בתוכנית בעבר להציע כאן 4 פינות חדשות עם מכרז לעורך משנה של הפינה. אינני יודע אם יצלח (למשל ליומולדת שנה של פרפרים נכתבו בהזמנה לקהילה רק 3 פוסטים על ידי החברים). אבל אפשר לנסות אם יהיה מתנדב/ת לניהול מדור כזה.

      מחק
    6. אינני יודעת במה כרוך ניהול שכזה אבל אם זה במסגרת היכולות שלי אני מוכנה לנסות

      מחק
    7. צריך לרכז ולהכריז על הנושאים (בתדירות הנראית לך). לשם כך באתר פרפרים יהיה כפתור של הנושא החם/שרביט שיוביל למדור מתאים, שאותו העורך יוכל לנהל כמו בלוג בבלוגספוט. ובו לפרסם בפוסט חדש כל נושא חדש (אפשר גם לצרף הקדמה קצרה) והבלוגרים שיכתבו פוסט בנושא - יצרו קישור לפוסט שלהם בתגובות. אם מתאים לך אפתח עבורך מדור הנושא החם/שרביט עבורך ושאותו תוכלי לנהל. תהייה גם לי אפשרות כניסה, כך שאוכל לעזור לך ביצירת הפורמט.

      מחק
    8. אני מוכנה לנסות. בוא נמשיך את ההתכתבות הזאת במייל. אם יילך - נהדר. אם לא - לפחות אדע שניסיתי.

      מחק
    9. אוקיי אני אבנה את המדור וישלח אלייך מייל לאשר כמחברת. לאחר מכן אאשר לך הרשאת מנהל (כפי שיוצרים למישהו בלוג). לאחר מכן תוכלי לעשות שינויים בתוכן/עיצוב. כאשר תסיימי, אחבר את המדור לפרפרים וניידע את הקהילה. כמובן, את מוזמנת לפנות בכל שאלה במייל.
      מתאים לך?

      מחק
    10. תודה, כתבתי לך מייל

      מחק
  4. תודה על צירופי כמעין "שותף", אבל אינני יכול לקבל קרדיט עבור העבודה המסורה כלכך שלך. קטונתי. תודה לך. ♥

    השבמחק
    תשובות
    1. לא "מעין" אלא תורם של ממש. אין העשיה נמדדת בסרגל.

      מחק
  5. קנקן, בזמן האחרון ירדו כניסותי וכן מספר הרשומות שאני מפרסמת (משהו זמני אני מקווה), ובכל זאת, אני חושבת שקהילת פרפרים מאוד חשובה וגם "הפינות" השונות. כן, כנראה שתפיסת הקהילתיות בקרב הבלוגרים בכלל ירדה והשתנתה. יחד עם זאת עדיין יש קבוצה שרואה ב"קהילה" פלטפורמה חשובה.
    יישר כוח על כל העשיה. מאוד מקווה שלא ירפו ידך. ותודה גם לאריק על תרומתו.

    השבמחק
    תשובות
    1. לצערי אני שותף להרגשתך לגבי תפיסת הקהילתיות והצורך בה. תודה על הערכה.מקווה שייקל עליך המשך כתיבה פוריה.

      מחק
  6. הזכרת לי שגבר כמה זמן אני מתלבט האם אני רוצה לכתוב סיכום שנה בבלוג שלי... בקצב הנוכחי נראה שבסוף אסכם את העשור במקום :-)

    נראה שהורדת רשימת "העמיתים" הייתה במקומה. הצד החיובי הוא כמובן הגידול המשמעותי (ככל שאני רואה) במספר הבלוגים החברים.

    כל הכבוד לך על ההשקעה הרבה.

    לצערי אני מאלה שלא נכנסים הרבה לדף הקהילה - בעיקר מחוסר זמן.

    מקווה שנת 2021 תהיה מוצלחת מאוד לקהילה.

    השבמחק
  7. אני ממעטת לכתוב לאחרונה אבל אני חושבת שהאתר שלך שיוצר את הקהילה שלנו חשוב לי מאד. דתהיה שנה טובה!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה לך אסתי על המשוב ועל הערך של פרפרים עבורך. באחרונה אני תוהה לגבי מידת הערך הקהילתי של האתר לבלוגרים האחרים כאן.
      שנה טובה!

      מחק
  8. יש אנשים שלא מבינים את החשיבות של אתר שמאגד בלוגרים כמו פרפרים.
    כמו שהיה ישראבלוג לא מעט שנים
    מעריכה מאוד את מה שאתה ואריק עושים פה
    זה לגמרי לא מובן מאליו

    השבמחק
    תשובות
    1. יש אנשים שמתקשים להפרד מקהילת הרפאים המקרטעת של ישראבלוג ואין אחרת בלתה לעולם ועד. אחרים אינם באמת זקוקים לאתר פרפרים כי די להם ברשימות הקריאה בבלוג שלהם.
      אני למשל מתעדכן בפוסטים חדשים של בלוגרים רק מאתר פרפרים. בלוגים שאינם מתעדכנים כאן כנראה מפסידים אותי ורבים אחרים כקוראים מכל העולם (השבוע למשל נכנסו לאתר פרפרים קוראים מקנדה פי שניים יותר מישראל).
      בכל מקרה קצב הצמיחה של מצטרפים חדשים אינו מלבב וכנראה מביע חוסר ערך לאתר מבחינתם של כמה מאות בלוגרים, עם כמעט אפס תגובות לפוסטים שלהם.
      תודה על הערכה ושנה טובה

      מחק
  9. אני עדיין מתרשמת שהאתר עובד יפה מאוד. הופתעתי לשמוע שיש לך הוצאות כספיות בניהולו, זה דווקא נשמע לי פחות טוב. אין סיבה שתצטרך לממן זאת כספית.
    כמובן - היו יכולים להיות יותר משתתפים. אבל יש כמה שיש, וגם זה טוב. והזמנים האלה הם באמת קשים לבלוגוספרה בכלל. אצל בלוגרים רבים התמעט החשק לכתוב, בצוק העיתים. זה עוד יכול להשתנות לטובה.

    השבמחק
    תשובות
    1. כן. יש רבים שחושבים שלאתר יש הוצאות רק על שרת. אתר פרפרים אמנם מקבל שרת גרמני בחינם כי הוא רשום כאתר ציבורי בגוגל. אבל, לאתר מהימן דרושה אבטחה ראויה. אולי קשה להבין את ההיגיון שבנסיונות פריצה ופגיעה באתר זניח כמו פרפרים. אבל רק השבוע נחסמו שני נסיונות פריצה ו"טיפול" בקודים של האתר. מעגלי האבטחה דרושים גם כדי לבדוק את בטיחותם ומהימנותם של הבלוגים המצטרפים לפרפרים. וזה אינו בחינם. גם לחזוקה טכנית ותיקון קודים באתר יש עלות. גם למנויים לוויג'טים יש עלות.
      כל עוד יש ביקוש, חשוב לי והכרחי שאתר פרפרים יתפקד כאתר מהימן ועם מדד SEO גבוה.

      אצלי מעלה תהיות מספר "המשתתפים" שקוראים ומגיבים רק לבלוגים ברשימות הקריאה שלהם. האינטראקציה שלהם עם פרפרים היא לרוב חד כיוונית בלבד - מעדכוני פרפרים כניסה של קוראים לבלוגים שלהם ותו לא.

      אגב יש לי אלייך הערכה רבה, על כך שרשימת הקריאה שלך אינה מוצגת לראווה בבלוג שלך. שאין אצלך בבלוג "שופוני, ראו את מי אני קוראת". אף פעם לא הבנתי את הצורך בשופוני הזה 😃

      מחק
  10. השקעתי בתשובה מנומקת, למה פרפרים חיוני לנו, אבל מסתבר שהטלפון שלי סלקטיבי, או טפש ואינו מאפשר שליחת הודעות מבלי לצלוח כמה מהמורות באמצע.
    אם ישאלו מי בקש ממך? "תאשים" אותי ואת כל המשתמשים באתר.
    צר לי על הרגשתך, אנשים כפויי טובה.
    מברכת אותך ואת אריק על פועלכם המבורך.
    כיוון שאינני פעילה בפייס, אינסטוש ודומיהם, הבמה הזו נותנת לי הזדמנות לקבל תגובות לשירים (שלא הרבה אנשים אוהבים ופחות מגיבים, אבל גם המעט, מספיק לי. כל זמן שהתגובות ענייניות.
    מקווה שידיך לא תרפינה ותמשיך להוביל בתוואי שקבעת.

    השבמחק
    תשובות
    1. מבחינתי "מי ביקש ממך" מתפרש כלא נחוץ, מיותר. והרי אין כפיות טובה לדבר שאינו נחוץ.
      כבר הגיב כאן מישהו שהקריאה בפרפרים נותנת לו את השקט החסר ברשתות החברתיות כמו פייסבוק. אגב פינת קהילת פרפרים בפייסבוק שאותה מנהל כאן אריק, נותנת במה ליצירות שלך גם שם.

      חשוב לציין שלמרבית הבלוגים יש הרבה יותר קוראים מאשר מגיבים ויש בלוגים שהקוראים שלהם מוגבלים למגיבים. ואני אומר לך שהבלוג שלך משתייך לראשונים, על סמך סטטיסטיקת הכניסות לבלוגים מאתר פרפרים. בישראבלוג היש,ן זה התבטא בדירוג ברשימות הבלוגים "הפעילים" ו"החמים" - אבל כאן אינני חושב שיש מקום לעודד תחרות.
      תודה רבה על ההרחבה!

      מחק
  11. גם אני אנצל את ההזדמנות הזו להגיד תודה על כל ההשקעה. מבחינתי הקהילתיות כן מורגשת וגם מאוד משמעותית.לדוגמא, אני יכולה להגיד שאחרי כל פוסט שאני מפרסמת, בערך חצי מהמבקרים מגיעים מהרידר של וורדפרס, וחצי מהכניסות הם מפרפרים. ולתחושתי גם חלק גדול מהקוראים הקבועים שמגיבים אצלי הגיעו במקור מפרפרים. זו כמות לא מבוטלת.
    אני עצמי נכנסת לפרפרים אחת לכמה ימים ונהנית להיכנס לפוסטים שהכותרת שלהם מושכת אותי או לפוסטים בפינות השונות. זה לגמרי נותן חוויה שהיא מעבר לקריאה בבלוגים הקבועים שלי.
    ודבר אחרון - אני לא מגיבה בבלוגים שמאוחסנים בבלוגר, כי מעצבנת אותי מאוד השייכות לגוגל. מבחינתי, גוגל מנהל את החשבונות שלי שקשורים לעבודה ולחיים ה"אמיתיים". אני לא מעוניינת לתחזק כמה חשבונות גוגל, וברור לי שאם אני אעשה את זה, זה בלתי נמנע שמתשיהו יהיה בלבול בין חשבונות. לא ברור לי למה בלוגרים, שרבים מהם בוחרים לכתוב באופן אנונימי, שכל כך שונה מהרשתות החברתיות, בוחרים להשתמש בפלטפורמה שבנויה על חשבונות גוגל. לכן גם התגובה הזו היא מחשבון אנונימי, וזה רק כי היה חשוב לי לכתוב את התגובה הזו ולהגיד תודה.

    (מישהי מבלוג רגעים בוורדפרס)

    השבמחק
    תשובות
    1. רגעים, ראשית אני שמח שאתר פרפרים תורם לעליה במספר הקוראים והמגיבים בבלוג שלך.
      כמו שציינה אמפי, יש לך מספר דרכים להגיב כאורחת בפוסטים בבלוגספוט ללא צורך בחשבון מייל כלשהו או של גוגל. לרבים מהבלוגים יש מערכת תגובות דיסקוס השומרת על אנונימיות, ראי הוראות בקישור:
      https://kankan111.blogspot.com/p/blog-page_14.html
      ניתן גם להרשם (חד פעמית) וליצור חשבון דיסקוס משלך, כמו שאפשר לפתוח חשבון מגיב בוורדפרס ללא צורך בפתיחת בלוג (גם אפשרות להוספה אוטומטית של האווטר שבבלוג שלך לתגובות שלך מדיסקוס). קישור לפתיחת חשבון דיסקוס :
      https://disqus.com/

      מחק
    2. תודה על התגובה. אני יודעת שפתרונות טכנולוגיים יש, אבל מניסיון עבר שלי בניסיון לתחזק כמה חשבונות במקביל, בסופו של דבר תקרה טעות, ברגע של חוסר תשומת לב, או במעבר בין מכשירים שונים. מכיוון שהאנונימיות מאוד חשובה לי, אני לא לוקחת סיכונים. לא כשמדובר בחשבון הגי'מייל שלי.
      ובכל מקרה, מטרת ההערה הזו היתה להדגיש את זה שככל הנראה הקהילתיות גדולה יותר מזו שניתן למדוד כמותית. כמו שאני לא מגיבה בבלוגים מסוימים, אני בטוחה שיש נוספים שלא מגיבים או לא משתתפים מסיבותיהם, ועדיין מרגישים את עצמם כחלק מהקהילה.

      מחק
    3. דיסקוס שומר על פרטיות לא פחות מוורדפרס. לא יהיה מבחינתך שום הבדל בין כניסה לחשבון וורדפרס שלך לבין חשבון דיסקוס. הכניסה לדיסקוס תהיה תמיד דרך חשבון מייל שתבחרי ולא ניתן יהיה להתחבר בטעות דרך חשבון מייל אחר!!!
      אבל כרצונך כמובן.

      מחק
  12. סליחה שאני מתערבת בשיחה - לא הבנתי לגמרי מדוע אינך מגיבה באופן גורף בבלוגים של בלוגגר/בלוגספוט. יש מגוון אפשרויות להגיב בהם (הנה כאן הגבת באופן אנונימי) גם בלי ליצור חשבון ייעודי. בנוסף בבלוגים רבים של בלוגספוט הוטמעה מערכת תגובות דיסקוס (disqus) שמאפשרת גם היא תגובות אנונימיות או יצירת משתמש דיסקוס (לא גוגל)- כמו שיש לך משתמש ייעודי בוורדפרס. לא שאני מנסה לשכנע אותך להגיב חלילה, פשוט חשוב לי שגם אם יש לך התנגדות עקרונית לגוגל, שתדעי שיש לך כל מיני אופציות תגובה גם בבלוגים המאוחסנים שם 🙂

    השבמחק
    תשובות
    1. הבלוג שלך הוא בהחלט אחד מאלו שאני קוראת בהם בקביעות ולא מגיבה בהם מכיוון שהם בבלוגגר, סליחה...
      כמו שעניתי גם לקנקן, בנושא הזה אני לא מוכנה לקחת סיכונים ולהתבלבל, אז מעדיפה לא להגיב באופן גורף.

      מחק
    2. מישהי יקרה אל תתנצלי. באמת לא התכוונתי שתרגישי שאני מנסה לשכנע אותך להגיב אצלי. רק רציתי לוודא שאת יודעת את כל האפשרויות העומדות בפנייך. אם בכל זאת אי פעם תרצי לומר לי משהו (בעקבות פוסט כלשהו או סתם) המייל שלי הוא empiarti@gmail.com

      מחק
  13. אני נכנס לאתר רבות. ולכל חבר בלוגר אני ממליץ להכנס ולהיות חבר פה.

    פרפרים זה אחלה רעיון.

    אני נחשף פה לבלוגים חדשים, עוקב אחרי בלוגים מחוץ לוורדפרס ומקבל השראה לכתיבה עקב רעיונות העולים פה בבלוגים אחרים. אפילו לא מזמן שיתפתי לינק של בלוג שנחשפתי אליו פה.

    עלו והצליחו, אתם עושים הרבה טוב ומפיצים אור בעולם.

    השבמחק
    תשובות
    1. שמח שלאתר פרפרים יש ערך בעיינך. לו יחשבו כך מאות הבלוגרים מחוץ לקהילה ויצטרפו לכאן. ככל שנגדל כך נתחזק.
      תודה רבה על המשוב

      מחק