יום שישי, 2 בדצמבר 2022

על שיטות מצליח של הזמנות אונליין



אני לא מאלה שקונים מוצרים אונליין ללא הכרה. למעשה המוצרים היחידים שאני קונה אונליין הם כמה תוכנות אבטחה ותחזוקה למחשבים שלי. הסיבה לכך היא אספקה מיידית (קבלת קוד דיגיטלי אונליין בסיום הרכישה) ולכן אין גם דמי משלוח ואין מיסים. 

כמו רבים, אני מתזמן את הרכישה הזו למבצעי החודשים נובמבר - דצמבר. מדובר באוסף של כמה תוכנות שלכאורה יש לחדש אחת לשנה את הרשיונות שלהן. בתקופת המבצעים נובמבר-דצמבר, המחיר של התוכנות האלו מוזל בין 15-50% מהמחיר הרגיל. 

עד כאן אינני מחדש דבר. בחלק מהתוכנות האלו הכל שקוף: 15 יום לפני מועד החידוש הנדרש, על המסך מופיעה לשונית המודיעה על סיום המינוי ומקשרת לאתר, לצורך חידוש ידני לצורך הזמנה מוזלת חדשה.

אבל מסתבר שחברות תוכנה אחרות מפזרות מוקשים: 

במקרה הטוב, בחלק מהתוכנות יש לשים לב שברירת המחדל בהזמנה היא "חידוש מינוי אוטומטי" ולא ידני. וכדי למנוע חידוש אוטומטי כזה, בעת הרכישה יש לשים לב ולמחוק את ה- V בריבוע קטן עם כוכבית שהם כמעט נסתרים. 

במקרה הגרוע, בחלק אחר של התוכנות, למשל בתוכנת Cyber Ghost - חידוש המינוי האוטומטי הינו מובנה (ללא אופציית בחירה ברכישה ומבלי שזה מצויין בטופס ההזמנה הדיגיטלי). קוד הרישיון לתוכנה ניתן במסך ההזמנה לאחר אישור הרכישה וכמו כן נשלח גם במייל, בצרוף המון ברברת משפטית ארוכה, שלבן אנוש ממוצע אין סבלנות לקרוא אותה. בברברת זו מוצנע המשפט שהרישיון הינו בתוכנית חידוש המנוי האוטומטי.

ובמקרה של התוכנה הזו, לאחר סיום שנת המנוי, נשלח מייל המודיע שבשל תנאי המנוי - חשבון הבנק כבר חוייב בכך וכך. והסכום שחוייב הינו גבוה באופן משמעותי מזה ששולם בתחילת עיסקת הרכישה. ובמייל הזה מופיע קישור המוביל לחשבון האישי (שלכניסה אליו נדרשים  שם משתמש וסיסמה), שבו ניתן לבטל את המשך המינוי האוטומטי, אבל מצויין שמה שכבר חוייב - לא יוחזר עקב הביטול. אמנם מציינים כי "בתנאים מסויימים", ניתן לקבל החזר בשיחה עם איש שירות. אך לצורך כך יש למלא בקשה להחזר ונימוקים, במסגרת היעודה. ולאחר שכל זה נעשה, בלחיצה על כפתור ה"שלח", האתר מתנתק  ותשכחו מההחזר, אלא אולי אם תצליחו לבזבז זמן במעבר מאיש שירות אחד למשנהו, בשיחה טלפונית לארה"ב או איפושהו, כמו רומניה למשל. אה כן, ובעת הביטול של ה"חידוש האוטומטי", מופיעה על המסך הצעת פיתוי של הוזלת החידוש הבא אם אתחרט (כלומר, חידוש לעוד שנה בהנחה של 60%). הבנתם? וכל זה לאחר מאמץ רב באיתור על המסך באתר היכן ואיך ניתן לבטל את המשך המינוי - כדי שמרבית בני האנוש יתייאשו ויוותרו. 

אז לפני ימים אחדים הצלחתי לבטל מנוי המשכי כזה לתוכנת Ghost Cyber, אינני זקוק לה יותר - משום שתוכנת אבטחה מקיפה מסויימת שרכשתי, מכילה בתוכה תוספת פונקציונאלית, המייתרת את הצורך בראשונה. בקיצור, המשך המינוי האוטומטי בוטל (ואושר במייל שנשלח), אבל ללא החזר החיוב לשנה זו. כנקמה, דאגתי לשמור כל מייל וקשר איתם כספאם. 

במקרה של תוכנה אחרת, נשלח מייל המודיע שעקב "תוכנית החידוש האוטמטי", חשבון הבנק שלי יחוייב בעוד 14 יום בכך וכך:

אבל, יש לשים לב שבחידוש יחוייב הפעם סכום שהוא כפול מסכום הרכישה הראשונית שהיה בהנחה של 50%. וכדי לבטל זאת, יש צורך להיכנס באתר שלהם לחשבון האישי (עם שם משתמש וסיסמה). נשבע לכם שלצורך כך בזבזתי כחצי שעה, רק כדי למצוא את המקום הממש חבוי מאוד למרבית בני האנוש, הדרוש לביטל המנוי. ובשעה טובה כשהצלחתי לבטל, בלשונית על המסך הופיעה הודעה שהם מאוד מצטערים על ביטול המנוי וכדי לשמר אותי, אם אסכים, אז המינוי יחודש כעת לשנה נוספת (ורק במנוי אוטומטי מתמשך כמובן) בהנחה של 50%. הסכמתי וזה מה שהתקבל במייל:

אז כפי שניתן לראות, קיבלתי שוב את ההנחה של 50%, אבל  רק צריך לזכור שבשנה הבאה, שוב יהיה צורך לחזור על הטריק הזה. זוהי "שיטת מצליח" מתועבת. לצערי מדובר בתוכנת אבטחה הטובה ביותר בתחומה ועל כן קשה לי לוותר עליה לעת עתה. אבל תגידו, מה קורה אם הרוכשים חלילה מתים או לוקים באלצהיימר או משהו כזה? לעוד כמה זמן חשבון הבנק ימשיך להיות מחוייב?

אז שימו לב. רכישות אונליין הן "אליה וקוץ בה". שימו לב לאותיות הקטנות ולכוכביות, במקרה הטוב. במקרה הרע, תחוייבו בדיעבד בסכומים מתמשכים כשרק יידעו אתכם על כך במייל - ולאחר שחיובים כבר נעשו!

לשיתוף הרשומה ברשתות חברתיות

16 תגובות:

  1. בכל מה שקשור לאבטחה של המחשב אני באמת חושבת שאפשר להוציא את הכמה עשרות שקלים על תוכנות שעושות את העבודה כמו שצריך.
    אני גם לא נשאבת לכל המבצעים האלה, למעשה הקניות שלי מאוד מושכלות. אבל אני כן מעדיפה לקנות דברים שאני צריכה במבצעים ולא במחיר המלא שלהם (במיוחד כשהמחייה בארץ הפכה להיות מאוד יקרה בלשון המעטה).

    השבמחק
    תשובות
    1. כן שווה להוציא על חבילת תוכנות אבטחה ותחזוקה שמספקות כמה מעגלי אבטחה ותחזוקה, ובמיוחד אם מתחזקים אתר כמו "פרפרים", אך, מדובר בסדר גודל אחד לפחות יותר מכמה עשרות שקלים 🙂
      בתחום הזה שווה לזכות בהנחה רצינית אם רוכשים אותן במבצעים. הבעיה היא שרוב המבצעים כוללים חידוש רשיון שנתי אוטומטי עם כל הטריקים והשטיקים שכתבתי בפוסט. כתבתי את הפוסט הזה כדי להביא זעת לידיעה כדי שלא ליפול בפח שיטת המצליח.

      מחק
  2. יש רק תכנית אבטחה אחת שאני קונה ל- 5 שנים. כל זמן לפני החידוש אני מקבל הודעה, כשבוע בערך, ע"מ לחדש מנוי.
    אבל קניתי גם נעליים שהייתי זקוק להן, ראש דוש וזהו.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לעולם לא רוכש רשיון ל-5 שנים מהסיבה הפשוטה שבתוך 5 שנים ססביר שאחליף מחשב או שאאלץ לשחזר אותו מאפס ואז כל התכנות המותכנות הולכות פייפן. סיבה נוספת היא שלאחר שנה יצוץ תחליף טוב וחזק יותר. וכשמחזיקים כמה תוכנות אבטחה ותחזוקה משלימות, צריך לדאוג לכך שלא יהיו חיובים אוטומטיים.
      נעליים, בגדים וכו' - לא קונה אף פעם אונליין. במעט הצנוע שאני רוכש אותם, אני יכול להרשות לעצמי קנייה בטוחה ושירות בטוח בחנות פיזית.

      מחק
  3. זה ממש מעצבן.
    אני לרוב לא קונה שרותים שמתחדשים אוטומטית וגם לא לוקח דברים שהם "חודש ראשון חינם" או דומה.

    קונה און ליין מוצרים פיזיים ועד היום לא היו לי נפילות גדולות...

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא קונה שום מוצרים פיזיים אונליין רק תוכנות ומוצרים דיגיטליים. מעצבן שיש צורך במעקב אחרי עניין חידושי הרשיון האוטומטיים בשיטת מצליח, כדי לזכות בהנחה משמעותית וללא ביטולה בחידוש הבא במחיר מלא.

      מחק
  4. העניין הזה עם החידושים האוטומטיים הנסתרים והפחות נסתרים מוכר וידוע ואנחנו נזהרים מהם כמו מאש.........ועדיין לפעמים זה קורה ואז צריך פשוט לעשות ביטול. פעם או פעמיים אפילו התעקשתי וקיבלתי החזר כספי על התקופה שחויבה ללא אישור מפורש מצדי.
    קניות און ליין אנחנו עושים האמת כל הזמן. T התלהב מהעניין וגם פיתח מיומנות, כך שהוא מצליח למצוא את המוצרים הטובים והזולים. יש קטע באתרים כמו עלי אקספרס, למשל, שאותו מוצר מתפרסם בשלושה מחירים שונים. כשאתה בודק את המפרט אתה מבין שזה ממש אותו מוצר, אבל הם הבינו כבר שיש אנשים שחושבים שאם הם יקנו את ה"ביוקר" הוא יהיה בעל ערך רב יותר....שטויות. T עלה על השיטה הזאת ותמיד מוצא את הגירסא הזולה (אך זהה באיכותה ובמפרט שלה).

    השבמחק
    תשובות
    1. בדרך כלל, אם לא שמים לב או שזה הכרח כדי לקבל הנחה משמעותית, לאחר ההפעלה צריך להכנס לחשבון ולבטל את החידוש האוטומטי, או לפחות לבטל לאחר שמגיע מייל המבשר שהחשבון יחוייב עם החידוש בעוד שבועיים. הבעיה היא כאשר מתקבל מייל שהחשבון כבר חוייב (ולא ניתן לבטל), אך ניתן לבטל רק לפני החידוש הבא. כפי שציינתי, קשה מאוד ליצור עם כאלה קשר טלפוני ובעיקר לשכנע החזר החיוב.
      לגבי אותו המוצר שנמכר בחברה בשלושה מחירים שונים, הבנתי שהחברות האלו אוגרות גם פרופילי קניה של הרוכשים ובהתאם לכך מציעים מחיר יחיד מסויים השונה בין מזמינים שונים.
      אני לא מזמין אונליין מוצרים פיזיים, מלבד מוצרים דיגיטליים שאני מקבל כאן ועכשיו, ללא מיסוי, ללא דמי משלוח וללא פיתוי להזמין את מה שאני לא באמת צריך (כי זה בזול יותר😂).

      מחק
  5. במקרה שלי, העניין דווקא עבד לטובתי. במהלך הלימודים, רכשתי על חשבון המלגה שלי מנוי לתוכנה שמסייעת בכתיבה. לא אני היתה זו שביצעה את הרכישה בפועל, וכנראה מי שעשתה אותה לא שמה לב שיש חידוש אוטומטי אחרי שנה. אז זה התחדש וכנראה ימשיך להתחדש עד שאותו כרטיס אשראי שמחוייב יהיה פג תוקף :)

    השבמחק
    תשובות
    1. ברור, כשזה על חשבון אחרים חחחח.
      עשוי להמשך גם אם תוקפו של אותו הכרטיס יחודש...
      אך, כיוון שהרשיון ניתן בד"כ למחשב (IP) מסויים, התוכנה תמות עם המחשב שלך.

      מחק
    2. ה ניתן פר חשבון. את המחשב של הדוקטורט החזרתי לאוניברסיטה ואני עכשיו עם מחשב חדש. היה (יש) לי מזל גדול. זה אמנם לא סכום אסטרונומי, אבל גם 144 יורו לשנה זה נחמד :)

      מחק
    3. מאוד מוזר. גם כשהחידוש מותנה לחשבון, מדובר בהגבלה של מספר רשיונות למספר IP של מחשבים/או ניידים.

      מחק
  6. https://support.grammarly.com/hc/en-us/articles/115000090071-Why-was-I-charged-again-

    השבמחק
    תשובות
    1. אם הבנתי נכון, אז כנראה לא מדובר בתוכנה המותקנת במחשב מסויים, אלא שימוש בתיקון מסמך אונליין ב- UPLOADING של הטקסט לאתר נותן השירות והחיבור דרך הזנת קוד, סיסמה או משהו.
      בזמנו עבדתי עם שירות דומה לעריכת טקסטים מדעיים, אבל הוא היה מבוסס על תשלום פר עמוד מודפס, שעבורו היה מחוייב כרטיס האשראי שלי. אבל הפסקתי מהר מאוד להשתמש בשירות הזה, כאשר גיליתי שהבינה שלי עולה על זו של ה-AI 😂

      מחק
  7. בזמנו עשיתי מנוי לוולסטריט ג'ורנל כדי לקרוא כמה כתבות. שלחו אותי לשלוחה שלהם בהונג קונג בטלפון כדי לבטל את החיוב החודשי!

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא מתפלא. אם היה להם סניף באנטרקטיקה, היו שולחים אותך לשם 😀
      תודה על התגובה

      מחק