יום שישי, 10 בנובמבר 2023

גם קצת אסקפיזם לא יזיק

 בימים מעיבים אלה, הבלוגרים נחלקים לאלה ששותקים ולאלה שכותבים. ואלה שכותבים, תשעה קבין מהכתיבה קשורה במלחמה ורק קבין אחד הן רשומות שהמכנה המשותף ביניהם הוא אסקפיזם (עם הקדמה מתנצלת בראשיתו). 

כדי לרענן את פינת המומלצים ("עשה למישהו את היום") שבדף הראשי של אתר פרפרים - חיפשתי את "החריגים". ומה שהוחלף בפינה (ומתועד היסטורית כעת גם בגלריה), נבחר מהמעט שפורסם אצלנו ואשר בדחילו ורחימו אינו קשור למלחמה או לפוליטיקה של המלחמה.


                        מומלצי האסקפיזם

כן, גם בזמן מלחמה מותר🙂

בחודש האחרון, גם נושאי מדור השרביט החם עסקו במידה זו או אחרת במלחמה. אולם, הנושאים החמים שיעלו בשבועיים הקרובים על ידי העורכים, מוטי וטליק, יעסקו באסקפיזם בעת מלחמה ללא אשמה. אתם מוזמנים לכתוב בנושאים המוצעים במדור השרביט. כמובן הבלוגיה שלנו ממשיכה לתת במה לפוסטים בכל נושא שעולה על ליבם של החברים (למעט ההגבלות בתקנון הקהילה).

בצד המגמה של הריבוי היחסי בתדירות הכתיבה של הבלוגרים בעת המלחמה, ניתן להבחין במגמה הפוכה והיא התמעטות יחסית במספר התגובות של הקוראים לרשומות. אבל זיכרו, לא  מעט מהכותבים המשקיעים מזמנם לשיתוף מחשבותיהם - מתבאסים מחוסר אינטראקציה של הקוראים שלהם (ובמיוחד כאשר היא מתמעטת לעומת העבר). חלקם מפסיקים לכתוב בשל כך, ללא הודעה מוקדמת וללא הסבר - הבלוג שלהם הופך למצבה. אז אם בלוג אהוב עליכם, הראו זאת. וכשמגיבים אצלכם, התייחסו לתגובות, אם ברצונכם שימשיכו להגיב. 

כי גם בבלוגיה,


לשיתוף ברשתות החברתיות

8 תגובות:

  1. קשה לי לכתוב כרגיל בתקופה זאת, אבל צריך לפחות לנסות... אני מברך כל מי שמסוגל

    השבמחק
  2. תודה לךץ זה פוסט חשוב מאוד.

    השבמחק
  3. לגמרי מבינה גם את מי שלא מסוגל בכלל לכתוב, גם את מי שכל מה שעולה בו ובא לידי ביטוי קשור בלחימה או במצב, גם את מי שמוצא דרכים להסיח את דעתו מן הקושי והמצב, וגם את כל מי שלא מסוגל בעת הזאת לקרוא בבלוגים או להגיב בהם. אנחנו בתקופה באמת באמת קשה, ושמחה בקהילה שיש לנו כאן - שתומכת בכולם בלי קשר לדעות או לתחומי הכתיבה. אכן ביחד נצלח גם את התקופה הזאת. ואמן שיבואו עלינו ימים טובים יותר.

    השבמחק
  4. עוד מלפני המלחמה חשתי בצורך הזה באסקפיזם כי היו הרבה מאבקים להשתתף בהם וראיתי שכל הזמן נוספים עוד ועוד ועוד. עד כדי כך שרציתי להיות מנותק מהם.
    חשתי -כמו ששרו הבילויים - שאין בגטים בגטו.
    לפני כמה ימים פתחתי לי חשבון באתר https://archive.org במטרה לקרוא ספרים.
    מצאתי את "The Robber Barons" מאת מת'יו ג'וזפסון. זה לא בדיוק אסקפיזם כי בעצם עברתי ממלחמה אצלנו למלחמת האזרחים בארה"ב ומשם למלחמות של סוחרי מניות ממולחים ששולטים בכלכלה האמריקאית.

    השבמחק