יום שבת, 30 במרץ 2019

דבר המערכת (4) - על רשימות קוראים





שלום לכל חברי הקהילה

דף הקהילה קורם עור וגידים, למרות שעדיין לא הושלמה צורתו הסופית המתוכננת. 
ראשית ברכות והערכה לכל הבלוגרים שכבר התקינו בבלוגם כפתור ניווט מבלוגם אל דף הקהילה. מקווה שמשימה חד פעמית זו תושלם על ידי שאר הבלוגרים, חברי הקהילה - לטובת בלוגם וקהל קוראיהם. כאמור הכפתור הוא מרכיב חשוב לניווט הבלוגרים וקוראיהם מהבלוגים אל דף הקהילה. אמנם הפוסטים של חברי הקהילה מתעדכנים בזמן אמת בדף קהילת פרפרים, "אבל מה עושה בלוגר/ית בשביל קהילה"?

בהזדמנות זו אני רוצה להזכיר את השאלון שבשוליים השמאליים - לאלו שעדיין לא השיבו לו. דעתכם חשובה לנו ותוצאות המשאל יתפרסמו כאן בקרוב.

ברשומה זו אני רוצה לדון על מרכיב חשוב נוסף לייעול מעגל הקריאה בבלוגוספרה שלנו -  רשימת הקוראים בחלק התחתון של דף הקהילה. מה שאני עומד לשתף כאן בהמשך אמור לעורר עניין אצל כולכם ולהדגים את חשיבותה של רשימה זו לטובת קהילת פרפרים כולה.

להמשך 


14 תגובות:

  1. אני נרשמת כקוראת/עוקבת כדי שהעדכונים מהבלוגים השונים שאליהם נרשמתי - כולל מדף הקהילה הזה - יופיעו ברשימת הקריאה שלי. זה חוסך לי את הצורך להירשם לעדכונים במייל. חבל שיש איזה באג בגוגל שבגללו אין בפרופיל של העוקב גם הפניה אל הבלוג של העוקב עצמו - אבל דף הקהילה הנוכחי פותר את הבעיה הזאת.

    השבמחק
  2. דף הקהילה אכן מייתר את הפונקציה שציינת, אבל לרשימת הנקראים של העוקב יש חשיבות עדיין: (1) להצגת אינפורמציית הבלוגים המומלצים של העוקב (2) קישור לבלוגים מחוץ לקהילת פרפרים. ההרשמה לעדכוני זמן אמת במייל אולי מיותרת, בתנאי שמשמשים בדף הקהילה שימוש קבוע. גם אין צורך להיכנס ללוחות העריכה כדי לפתוח את הפעמון, שגם אינו עובד עם כל הפלטפורמות.

    השבמחק
  3. יוזמה ברוכה, קנקן, לנסות לגייס לקהילה באמצעות תגובות אצל בלוגרים....העניין הוא שלא לכל אחד זה מתאים.
    יש כאלה שדווקא נמנעים מחשיפה גדולה, וגם ב"בלוגר בשפת הקודש" נמנעו מלפרסם.
    להרגשתי פרסום דף הפרפרים דרך הבלוגים של כולנו בבחינת "שלח לחמך על פני המים" נכון יותר לחלק מהכותבים והקוראים, ואני גם מאמינה שזה תהליך שמבשיל בקצב משלו.....

    השבמחק
  4. אגב - הפוסט שנמצא במומלצים לא קיים.....נמחק או הורד לטיוטות...

    השבמחק
  5. קבל תיקון - הפוסט המקורי ישנו, הקישור אליו לא עובד..........

    השבמחק
    תשובות
    1. הקישור עבד בבוקר. בכל אופן עדכנתי אותו. תודה אמפי

      מחק
    2. תודה, עכשיו תקין 👍

      מחק
  6. אני מסכים שיותר לא אפנה לאף אחד,למרות שפניתי לכאלה שמרבים להגיב אצל אחרים (אינפורמציה דרך רשימות הקריאה של החברים כאן) ולכן לא כל כך משוכנע שהם נמנעים מחשיפה. מי שירצה - שיגיע לכאן בעצמו :)

    בבלוגגר בשפת הקודש פרסמו בתחילה לא מעט בלוגרים. לדעתי הפסיקו שם לפרסם בשל עייפות החומר (הצורך לקשר בכל פעם פוסטים חדשים בעאופן ידני) וכאלה שהפסיקו לכתוב כי לא היו להם קהל קוראים ומגיבים.לפחות כאן למי שמצטרף, העדכון אוטומטי.

    השבמחק
  7. אגב, פתאום חשבתי על מה שאמרת: יש כאלה שפרסמו חלק מהפוסטים ב"בלוגר בשפת הקודש" וחלק לא. אולי מה שמרתיע אותם זה שכל פוסט שלהם יתפרסם כאן אוטומטית.....??

    השבמחק
  8. לא אומר שלא יתכן, אבל חלק מאלה שפניתי אליהם - הפוסטים שלהם מתועדים בגוגל(בהרשאה שלהם) וגוגל בהחלט לא מסנן. ואחרים כאמור משתתפים ברשימות הקריאה בבלוגים של חברי הקהילה ומיוצגים בקישורים לבלוגם שמתעדכנים בציר הזמן.
    אבל כאמור, כל מי שרואה את היתרונות להצטרפות לקהילה, שיפנה ביוזמתו. לפחות העשרה יודעים על קיום הקהילה, והאחרים?...

    השבמחק
  9. לגמרי נכון הוא שרצוי להפיץ את דבר קיומה של הקהילה לכמה שיותר אנשים.
    אגב עכשיו אני חושבת לעצמי - לא ביקשתי את רשותם של הבלוגרים שמככבים אצלי ברשימות הקריאה...פשוט פירסמתי על דעת עצמי (ולמען עצמי, וכן גם למען קוראי האחרים) את מי אני קוראת ומתי התפרסם הפוסט האחרון שלהם....אולי לא נהגתי כשורה?

    השבמחק
  10. כאן לא מדובר בבלוג פרטי אלא בדף קהילה ציבורי, לכן אני לא מצרף ללא הסכמת הבלוגר/ית.

    השבמחק
  11. לגמרי. רק תהיתי פתאום אם אולי ראוי שגם בבלוג פרטי אשאל את הבלוגר אם מתאים לו שאציג את בלוגו ברשימות שלי....

    השבמחק
    תשובות
    1. לא יודע מה לענות. ראיתי שלא מעט צירפו בבלוגם לקישורים לבלוגים של אחרים. כך היה גם בישראבלוג - שם וודאי אף אחד לא שאל אף אחד :)

      מחק