יום חמישי, 18 באפריל 2019

דבר המערכת (6) - מה עושה הנהלה בשביל קהילה?





מטרת הקמת קהילת פרפרים (שאגב נוסדה עקב צורך של בלוגרים שביקשו תחליף לקהילת Blogger בשפת הקודש שירדה מהרשת) היא הצורך באינטראקציה בין החברים לבין עצמם ולבין ההנהלה. ההיסטוריה של ישראבלוג מצביעה שאין מה לעשות - כדי לתחזק קהילה פעילה ותוססת רצוי שתהייה הנהלה, כדי לרכז את הפעילויות וכדי לתת מענה ותמיכה טכנית לחברים. ואכן מספר בלוגרים כבר פנו אלי עם בעיות שונות בבלוגם. בחלק מהמקרים היה דרוש מענה לשאלה זו או אחרת. במספר מקרים מסובכים יותר, מהבלוגרים שפנו לבקשת עזרה - קיבלתי הרשאה זמנית לניהול הבלוג, כדי לבדוק ולסדר את ההגדרות כראוי בבלוגים שלהם. מהסתכלות בבלוגים שונים, אני עדיין רואה מספר בעיות (כמו למשל בעיות אבטחה) שהבלוגרים כנראה אינם מודעים אליהן. לכן המערכת תפרסם כאן בעתיד רשומות טיפים לשירות הכלל.

מטרה נוספת (והכרחית לדעתי לגיבוש הקהילה והאתר שלה) היא להיות קשובים לצרכים של חברי הקהילה. אחת מהדרכים היא קבלת בקשות או הערות מחברים בתיבת המסרים. החברים שפנו זכו למענה מספק, כך אני מקווה. דרך נוספת היא הצגת שאלונים לחברי הקהילה.

כרגע מוצג השאלון לשאלה "כיצד הנך משתמש/ת בדף הקהילה"? תוצאות הביניים של השאלון מוצגות כאן:

להמשך


10 תגובות:

  1. ראשית חג שמח. ושנית שוב תודה ענקית על שהקמת את דף הקהילה הזה, מתחזק אותו ונותן מענה לבלוגרים, וחושב כל הזמן על עוד דרכים לסייע ולגבש את קהילת הבלוגרים בשפה העברית.
    אגב, אני נרשמתי לעדכונים במייל מהדף הזה, ומקבלת הודעה למייל בכל פעם שאתה מפרסם כאן רשומה חדשה. הייתכן שאני היחידה? לא נשמע לי הגיוני.
    אני רואה כאן יותר ויותר כותבים, וזה משמח אותי. נראה לי שדברים כאלה לוקחים זמן. אבל טוב שאתה מזכיר לכולם להוסיף את הכפתור לבלוג שלהם - כך גם אחרים יכולים לגלות את הדף ולהצטרף לקהילה.
    אני מאמינה שקוראים וכותבים כאחד מעריכים מאד את העבודה שאתה משקיע כאן
    ושוב חג שמח

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה אמפי על הערכה.
      מוזר, לאחר כחודש שהאתר באוויר, בדקתי את רשימת המנויים - שהייתה לגמרי ריקה, ולכן הגעתי למסקנה שהיא כנראה מיותרת.
      אכן מתווספים חברים, אך הייתי שמח אם היו מצטרפים יותר למען חוזקה וגיוונה של הקהילה.
      וכדי לחזק את הקהילתיות רצוי שכל החברים יוסיפו את כפתור הקהילה וגם ירשמו כעוקבים (שתי שניות מחייהם, בלחיצת כפתור).הקדשתי לנושא וחשיבותו פוסט (למי שקורא את דבר המערכת).
      חג שמח אמפי לך ולבני משפחתך

      מחק
  2. אני מקבלת עדכונים על עדכוניך כאן כרגיל, ברשימת הקריאה שלי.
    תודה על המאמצים, וחג שמח!

    השבמחק
    תשובות
    1. אני יודע עדה שיש לך רשימת קריאה (וגם כפתור פרפרים בבלוגך), ואולי הרגל ביקור בדף הראשי יגלה תוספות ראויות לרשימה שלך?
      חג שמח לך ולבני ביתך.

      מחק
  3. חייבת לציין את הנכונות והעזרה לערוך שיפוצים בבלוג אחרי שעמד זמן בלי שנכנסתי אליו.
    כל הכבוד!
    נראה שהקהילה הקטנה פה תוססת ופעילה.
    כיף גדול.
    בהצלחה וחג שמח

    השבמחק
  4. חג שמח ותודה ענקית על שהקמת את הדף הזה לשירות כולנו,
    האמת היא שאני לא יודעת איך יוצרים כפתור כזה בבלוג שלי והייתי שמחה לעשות זאת אם ידעתי.
    אני גם לא יודעת איך יוצרים רשימת קריאה וגם פניה לקוראים איך להרשם אצלי
    הייתי מאד שמחה לסיוע טכני של מי שמכיר את הפלטפורמה של blogspot (גם תמורת תשלום)
    אולי אתה יכול להמליץ על מישהו כזה?

    השבמחק
  5. אשמח לעזור ג'וד, אני לא מומחית גדולה אבל את שלושת הדברים שציינת כאן (יצירת כפתור פרפרים בבלוג שלך, יצירת רשימת קריאה והוספת גאדג'ט בבלוג לאפשר הרשמה לעדכונים בדוא"ל) אני יודעת לעשות. אשמח לעזור ולהקל על קנקן, שהבנתי שעד כה עשה זאת עבור כמה וכמה בלוגרים. המייל שלי empiarti@gmail.com אם תשלחי לי את המייל והסיסמא שאיתן את עושה לוג אין לבלוג, אסדר לך.
    לחילופין אם את רוצה לעשות הכל בעצמך, אשלח לך במייל הסברים

    השבמחק
  6. כבר דיברנו על זה שיש לא מעט דברים שהשתנו מאז שאליפל כתב את המדריכים שהוא כתב
    בין היתר גם דיסקוס שהשתנה

    לא פשוט לנהל קהילה של בלוגרים
    בטח לא כשצריך לבנות את הכל מההתחלה
    לי תמיד נחמד להיכנס לפה לראות אם יש משהו חדש או להכיר בלוגרים שלא קראתי קודם

    השבמחק