יום שישי, 9 באוגוסט 2019

לידיעה

  שלום לכולם



שירות ה- News Letters הופסק לעת עתה בשל חוסר עניין בציבור הקהילה.

חשוב ביותר!

1. כפי שכתוב בתקנון הקהילה, להקפצות פוסטים עשויות להיות השלכות בלתי רצויות. גם להחזרת פוסט שפורסם ועודכן בדף פרפרים אל הטיוטות, או לעדכון פוסט שפורסם ברשימת העדכונים - עשויות להיות השלכות חמורות בצורת באגים שיפגעו ואפילו ימנעו עדכון הבלוג בעתיד. על כן לטובתכם, אנא הימנעו מעדכון פוסטים לאחר פרסומם וכמובן מהורדתם ו/או החזרה זמנית לטיוטות לצורך עדכון, לאחר שפורסמו בדף פרפרים.
אגב באותו אופן הדבר עשוי לפגוע בעדכוני הפוסטים שלכם ברשימות הקריאה של הבלוגרים שקוראים אתכם.

בכל הפלטפורמות יש בלוח העריכה אופציה של 'תצוגה מוקדמת'. כדאי להשתמש בה לפני פרסום הפוסט. 

2. גם לקישורים לא תקינים בפוסטים שלכם לאתרים (למשל, לפוסטים שלא נפתחים או של יפתחו בעתיד עקב סגירת ישראבלוג) ו/או לקישורים משובשים לסרטוני יוטיוב - עשויות להיות השלכות לא טובות על הזמן הנדרש לכניסה לבלוג שלכם ואפילו על עדכון הבלוג ברשימות הקריאה.

3. מספר בלוגרים בקהילה עדיין לא שינו את כתובת הבלוג שלהם מקידומת http ל- https ! הדבר משפיע גם כן על עיכוב בזמן פתיחת הבלוג וכן על רמת האבטחה (מערכות הגנה מסוימות עשויות למנוע פתיחת הפוסט, בעיקר מדפדפן כרום בסמרטפונים) . ניתן לעשות את השינוי בהגדרות שבלוח העריכה.

4. לבסוף לידיעת בעלי בלוגים בבלוגספוט - ישנה אפליקציית Blogger להורדה לסמרטפונים (בגוגלפליי). ניתן להשתמש באפליקציה זו לכתיבה ולפרסום פוסטים מהסמרטפון (כולל פוסטים מהטיוטות, או לפרסום פוסטים מתוזמנים).

קנקן

13 תגובות:

  1. חבל שלא היתה התעניינות ב-news letters, זו היתה יוזמה ברוכה באמת שכנראה פשוט לא היה לה ביקוש בעת הזאת.
    לגבי סעיפים 1-3: תודה על המידע (הניסוח של סעיף 1 נשמע יותר כמו תוכחה ופחות כמו אזהרה טכנית, למרות שעד כמה שאני מבינה כל העצות בסך הכל נועדו למנוע תקלות טכניות בפרסום הפוסטים ופתיחתם לקריאה).
    אני לא מבינה דבר בנושא הקפצת פוסטים יזום, אבל אני כן יודעת שלפעמים יש רצון/צורך לעדכן פוסט לאחר שהוא פורסם, לצורך הוספות או תיקונים. לפעמים פוסט שפורסם מעורר תגובות שגורמות לבעל הפוסט להחליט להוריד אותו בחזרה לטיוטה. זה חלק מהמציאות בבלוגיה. תודה רבה שאתה מיידע את כולם שזה גורם לתקלות טכניות באתר הפרפרים וברשימות קישור למיניהן או שזה עלול לחבל בפתיחת הפוסט, אבל יש דברים שקשה להמנע מהם (או שאין עליהם שליטה, כמו קישורים שתקינים בעת פרסום הפוסט, ושאחרי זמן מה פתאום מפסיקים להיות פעילים).
    תודה רבה שסיפרת על אפליקציית blogger לסמארטפון. קצת חבל שהיא משמשת בעיקר לכתיבה ועדכון/פרסום ולא לקריאה (למשל בדומה לאפליקציה של וורדפרס, שבזכותה אני מקבלת תגובות על התגובות שלי בלי הצורך לקבל את התגובות של כולם).

    השבמחק
    תשובות
    1. מבחינה מעשית הקפצה היא פרסום אותו פוסט פעמיים במועדים שונים (בין אם נערך מחדש או לא). 3 בלוגים בפרפרים (כמו גם ברשימות קריאה פרטיות של הבלוגרים) - הפסיקו להתעדכן בשל באגים שנוצרו עקב כך. לכן חשוב לעדכן את חברי הקהילה בכך.
      חשוב גם לבדוק את תקינות הקישורים מהסיבות שציינתי.
      האפליקציה של Blogger מיועדת רק לכתיבה ולעריכה של בלוגרים. הדפדפנים כרום ופיירפוקס בסמרטפון זוכרים את אתר פרפרים ודרכם ניתן להתעדכן בכל הפוסטים מהקהילה.
      עדכוני תגובות מדיסקוס אני מקבל רק לתגובות שלי. מערכת האבטחה בסמרטפון שלי במילא מסרבת לפתוח עדכונים מוורדפרס במייל.

      מחק
    2. ואם יש צורך בעריכה - בשום פנים ואופן אין להחזיר את הפוסט האחרון לטיוטות. יש לערוך את הפוסט 'בערוך' ואז ללחוץ על כפתור העדכן. מקווה שדבריי אלה הבהירו את הנושא.
      לסיכום, הקפצה היא:
      1. פרסום אותו פוסט פעמיים בזמנים שונים.
      2. החזרת פוסט אחרון לטיוטות ופרסום שלו מחדש מאוחר יותר.

      מחק
    3. תודה רבה על התוספת הזאת. אם הבנתי נכון זה אומר עדכון פוסט ולחיצה על "עדכן" לא גורמת לבאגים כל עוד לא החזרתי אותו לטיוטות.

      מחק
    4. אכן אין להחזיר פוסט אחרון מרשימת העדכונים לטיוטות לפני עדכון. אבל עשויים להיווצר באגים גם אם משנים את הכותרת, התקציר, או התמונה הראשונה שפורסמה בעדכון.
      כמו כן, גם העתקה של קטעים מאתרי איטנטרנט או שנכתבו באופיס עשויה להכניס באגים אם הטקסט לא פורמט לפני הפרסום. זה קרה לבלוג בוורדפרס שבו הועתק טקסט מאופיס מבלי פירמוטו לפני פרסום.

      מחק
  2. לא ידעתי שיש אפליקציה לבלוגספוט! טוב לדעת את זה.

    זה שיש פה אבטחת HTTPS זה דבר נהדר
    לדעתי must לכל בלוגר

    השבמחק
    תשובות
    1. האפליקציה של Blogger מאוד שימושית וקטנה בנפח לעומת גודלה של המקבילה בוורדפרס. אישית (לאצבעות שלי) קל יותר להקליד פוסטים במחשב, אבל אני משתמש באפליקציה לעיתים לעריכה ולפרסום מהטיוטות.

      לצערי מעט מהבלוגרים עדיין לא הגדירו אבטחת https בבלוגם וחבל. כי זה מאוד פשוט.
      ישראבלוג, תפוז, סלונה, דה מרקר... - בהם לבלוגים קידומת http לא מאובטחת. עוד סיבה שפחות בטוח לכתוב בפלטפורמות האלו.

      מחק
  3. תודה וההבהרה לאמפי היתה חיונית לי.

    השבמחק
  4. תגובות פרסומיות הן בניגוד לתקנון קהילת פרפרים ולכן תמחקנה לאלתר.

    השבמחק
  5. יו, אני ב"ציטוטים"! :-)
    אני חייבת לשאול או יותר נכון להתייעץ - אני נתקלת בתופעה שבה אני לא מצליחה להגיב לבלוגים בוורדפרס. אני כותבת תגובה, מתחברת ואז זה פשוט נטען לנצח ולא קורה כלום... האם יצא לך להתקל במצב כזה?
    ותודה על ההבהרה לגבי הטיוטות, אני לא חושבת שעשיתי את זה עדיין אבל עכשיו כשאני מודעת אני אזכור את זה.

    השבמחק
    תשובות
    1. בחלק מהבלוגים בוורדפרס יש קשיים בתגובות בשל הגדרות מגבילות (בידיעה או בד"כ בשל חוסר מודעות) או בשל באגים בבלוגים הנ"ל ולכן אי אפשר להגיב שם מתוך חשבון gmail למשל. מקרה כזה מאלץ את המגיב לפתוח חשבון וורדפרס חדש לתגובות אם המגיב רוצה שהתגובה לא תהיה אנונימית.

      גם אני נתקל בתופעה שתיארת בכל הבלוגים בוורדפרס. במקרה כזה אני מעתיק את התגובה שמסרבת להישלח (control C) מהמסגרת, מרענן את חלון הפוסט ולוחץ על יציאה מהחשבון (אצלי gmail). מעתיק למסגרת התגובה בבלוג את התגובה הקודמת (control V) ובלחיצה על עיגול ה- G, תפתח מסגרת כניסה לחשבון gmail. ממלאים שם משתמש וסיסמה וזהות המגיב מופיעה בצמוד לתגובה. לאחר מכן לוחצים על כפתור ה'שלח'. התגובה צריכה להישלח הפעם מבלי להתקע. אבל התופעה עשויה לחזור בכתיבת תגובה בבלוג הבא בוורדפרס ואז צריך לחזור על הפרוצדרה. אכן נורא מעצבן ולפעמים אני לא מגיב בשל כך.
      אפשרות נוספת היא לפתוח חשבון משתמש בוורדפרס (ללא בלוג) ולהגיב על ידי כניסה לחשבון (עיגול ה-W) שבמסגרת התגובה. לפני השליחה יש למלא שם משתמש וסיסמה מחשבון וורדפרס זה, לאחר היציאה ממנו.
      לצערי מערכת התגובות של וורדפרס אינה ידידותית למגיבים שאינם כותבים בפלטפורמה הזו. לכן, יש צורך במניפולציות שתיארתי כדי להתגבר על בעיות כמו זו שציינת.

      מחק
    2. וואו, לא ידעתי שזו תופעה... חבל שלא שאלתי אותך לפני זה!
      המון תודה, אני אנסה את זה! :-)

      מחק