יום שישי, 30 באוגוסט 2019

למפרסמים אותם פוסטים בשתי פלטפורמות (בלוגיות)


יש מבין חברי הקהילה שמפרסמים אותו פוסט בשתי פלטפורמות ויש אפילו בשלוש. אולי זה נובע מהמחשבה שכך הפוסט יזכה ליותר קוראים וליותר תגובות. האמת היא שאני מאוד סקפטי לגבי החלק השני. וכי מדוע שאותו קורא יגיב בשני מקומות? ואם סוגרים את התגובות בפלטפורמה אחת, מה עומד מאחורי זה? ... אבל נעזוב את המטרות ושאר צפונות נפש ובואו נדבר על פרקטיקה. אם כבר לכתוב ככה, אז לפחות לעשות את זה נכון:

1. מסגרת הכותרת בכל הפלטפורמות היא בכדי שיכתבו בה כותרת ולא ישאירו אותה ריקה. ובוודאי שכותרת בגוף הפוסט (ויש כאלה שעושים זאת מסיבה לא ברורה) - חייבת לעבור למסגרת הכותרת בלוח העריכה. 
בלי כותרת אי אפשר לקשר (לעשות לינק לפוסט). ואם לכותבים לא אכפת שבהעדר כותרת בלתי אפשרי טכנית למערכת פרפרים להמליץ על הפוסט באחת משלוש פינות המומלצים - גם לא יהיה ניתן לאף אחד (כולל הכותבים עצמם) לקשר אל הפוסט וגם לא לגוגל.
אפרופו גוגל - לכותרת זהה לפוסט בשתי פלטפורמות - גוגל מתייחס לכך כספאם, עם כל ההשלכות שלמעשה עשויות לפגוע באינטגריטי של הבלוג/ים (צרה כאן היריעה להרחיב על "אמצעי הענישה" של גוגל בעניין ויש כאלה למי שעדיין לא יודעים). לכן מומלץ שלא לתת כותרת זהה לאותו פוסט בשתי פלטפורמות שונות!

אם אין לכותבים השראה לכותרת - אפשר להכניס למסגרת הכותרת מספר, תאריך או אפילו רק מקף או שלוש נקודות. או אפילו לתת "ללא כותרת" לכותרת.

2. אין להעתיק ולהדביק פוסט מפלטפורמה אחת ללוח העריכה של השנייה כפי שהוא ומבלי לפרמט אותו. כבר הסברתי כאן מספר פעמים וגם במיילים לחברי קהילה אלו או אחרים, אבל ארענן זאת שנית כאן. ומדוע לא?

ראשית, הטקסטים על הפונטים והרקעים המועתקים יוצאים מכוערים, לא מזמינים ובחלקם אף לא קריאים.

שנית, הטקסטים, התמונות והסרטונים אינם יציבים כי למעשה הם יושבים/שמורים בשרתים של פלטפורמות אחרות. הם ייעלמו כששרתים אלו נופלים או נסגרים (ע"ע השרתים הבלתי יציבים של ישראבלוג ותפוז... במיוחד).

יש לפרמט גם טקסטים שנכתבו בוורד ותמונות להעלות רק מאלו שהורדו למחשב או לסמארטפון. תמונות וסרטונים יש לצרף רק דרך הכפתורים המיועדים בסרגלי לוחות העריכה !

שלישית, הקישורים (לינקים) לא רק שעשויים לא לעבוד - הם עשויים לפגוע בבלוג עצמו. למשל, פגיעה בלתי הפיכה ביכולת העדכונים של הפוסטים העתידיים של הבלוג בדף פרפרים ובכל רשימות הקריאה הפרטיות של הבלוגרים (עקב יצירת באג בקוד ה- RSS).

*** למי שאינם זוכרים כיצד לפרמט טקסטים מועתקים - ראו הסבר עם תמונות בקישור כאן

אז לאלו שאינם קוראים או מתייחסים לדברים אלה - בל ילינו אחר כך על התקלות הבלתי הפיכות שעשויות להיווצר בבלוגם. מניסיון שכבר נצבר - לא אוכל לתקן זאת עבורם בדיעבד.

3. אפליקציית Blogger בסמרטפון (ניתן להוריד ב- google play) מאפשרת כתיבה ועריכה של פוסטים בבלוגספוט מהסמרטפון.
כל האמור לעיל נכון גם לגבי השימוש באפליקציה זו!

שבת שלום
קנקן

26 תגובות:

  1. ושוב תודה
    הפעם על הטיפ של האפליקציה. התקנתי!
    שבת ברוכה ושבוע טוב

    השבמחק
    תשובות
    1. בכיף. אני אישית מעדיף לכתוב פוסטים במחשב, שהמקלדת שלו מתאימה יותר לאצבעות שלי :)
      אבל שימושי לי לעריכה ולפרסום מהטיוטות.

      מחק
  2. אין עליך, אתה יעיל 😋
    תודה.

    השבמחק
  3. בלי קשר - או עם - הפוסטים שבאתר פרפרים לא מתעדכנים ברשימות הקריאה. האם אפשר לעשות משהו כדי לסדר את זה?

    השבמחק
    תשובות
    1. הסיבה לכך היא כרגע בגדר השערה ועדיין ללא הוכחה. העניין במעקב ובבירור. מצטער על המסתורין שבתשובה:)
      אבל מצד שני, אם אתר פרפרים באמת משמש לחברי הקהילה כאתר בית רוטיני לניווט ישיר לבלוגים ולחזרה (שזה למעשה מטרתו),האם עדכונים ברשימות קריאה נחוצים? למעשה כל עדכוני המערכת מופיעים בראש החלק המרכזי של הדף באופן בולט וכל הנכנסים לדף רואים את זה.

      מחק
    2. המעקב והבירור עזרו, כנראה, כי הבוקר הופיעו פתאום העדכונים ברשימת הקריאה. הידד!

      מחק
  4. תודה על כל העבודה וההדרכה!

    ידוע לך אולי למה הרבה פעמים (כמו עכשיו) בלוגספוט לא מאפשר להתחבר דרך החשבון של הבלוג? הוא מאפשר לי להתחבר רק דרך החשבון של האוניברסיטה הישראלית ובכל נסיון להגיב דרך חשבון אחר, אני מועברת ישירות לתיבת המייל או מקבלת הודעה שהפרופיל לא פעיל. אז, כשאני מנסה לעשות אקטיבציה לחשבון, האתר שוב מעביר אותי לחשבון של האוניברסיטה ומסרב לקבל כל חשבון אחר

    השבמחק
    תשובות
    1. כדי להיות ברורה יותר, אחרי נסיון ההפעלה השני, דרך החשבון של האוניברסיטה, מתקבלת ההודעה:
      We are sorry, but you do not have access to this service. Please contact your Organisation Administrator for access.

      מחק
    2. לא כל כך הבנתי. למה את מתכוונת ב"חשבון הבלוג"?
      האם אינך יכולה להיכנס לאתר פרפרים דרך הכתובת https://isra-parparim.blogspot.com/ ?
      או דרך "פרפרים - הבלוגוספרה שלנו" בגוגל?
      אם איזה דפדפן את עובדת? האם זו גירסה מעודכנת?
      נסי שוב לאחר אתחול של המחשב ומחיקת ההיסטריה של הדפדפן לפני שתנסי שנית.

      מחק
    3. לא מבין מדוע פעם אחת הצלחת להיכנס דרך השרת של האוניברסיטה ובפעם השנייה לא. אם זה יימשך לאחר אתחול המחשב, אנא פני לתמיכה של ממשק המחשבים באוניברסיטה שלך. אתר פרפרים איננו אתר פרטי ולכן לא צריכה להיות הבעיה שאת מתארת.

      מחק
    4. אני מצליחה להכנס לאתר אבל לא להגיב דרך החשבון של הבלוג. גם כדי לכתוב בבלוג של עצמי אני צריכה להכנס קודם למייל ולכתוב אך ורק דרך הקישור במופיע בג׳ימייל. אחרת האתר פשוט לא מזהה אותי כמשתמשת. אם תשים לב, אמפי, עדה והדר הגיבו דרך החשבון של הבלוג אבל אצלי האפשרות הזו חסומה. זה לא קשור למחשב כי כרגע, למשל, אני משתמשת במחשב שונה מזה שהשתמשתי אתמול.

      מחק
    5. UR, אני מתערבת לרגע: במערכת התגובות שיש כאן, שהיא המערכת המובנית הישנה של בלוגספוט, אפשר להגיב רק כשמחוברים לחשבון ג'ימייל. מנהל האתר יכול לאפשר גם תגובות אנונימיות - אבל למיטב הבנתי אין אפשרות להגיב ממייל שאיננו ג'ימייל (אולי המייל של האוניברסיטה הישראלית עובד עם ג'ימייל?). לא לגמרי הבנתי מה שאלת ואני לא בטוחה שזו התשובה, אבל אולי זה יעזור.

      מחק
    6. תודה. אמפי פנתה אליי בפרטי ושלחתי לה צילום מדויק של מה שקורה.

      מחק
    7. הבנתי את הבעייה שמתרחשת כאשר פתוחים בדפדפן עם חשבון גוגל כלשהו שאינו החשבון שאיתו רוצים להזדהות לבלוג ולתגובות בבלוגים אחרים. גוגל לא ידידותי מהבחינה הזאת, ולא מאפשר לבחור פרופיל אחר. למשל כאן כתוב "השב כ: empiarti google" ואין לי אפשרות לבחור פרופיל גוגל אחר שלי אלא אם אני עושה "התנתק" ואז מתחברת מחדש. וזה מה שהמלצתי ל UR. לחילופין המלצתי לעבוד עם הפרופיל של הבלוגים (ככותבת וכמגיבה) בחלון דפדפן נפרד מסוג "גלישה בסתר" במקביל לחלון הדפדפן ה"רגיל" בו אני משתמשת תחת הפרופיל "האמיתי" שלי. כך הם אינם מתנגשים ואינם מפריעים זה לזה.

      מחק
    8. תודה אמפי שהסברת לUR. באמת היה צורך לראות תמונת מסך כדי להבין מהי הבעיה.
      אגב גם ממשק התגובות בדיסקוס אינו ידידותי לתגובות למי שאינו מחובר לחשבון שלו. התייחסתי לזה עם הסברים לשאילתה בפוסט הקודם.

      מחק
    9. זה נכון אבל לפחות מערכת תגובות דיסקוס מאפשר להתחבר דרך כל חשבון או עם שם וכתובת מייל ולא רק "או הפרופיל גוגל הנוכחי או אנונימי". זה נראה כמו באג ולא feature, העובדה שלא ניתן לעבור למשתמש גוגל אחר שצוכר ע"י המחשב...

      מחק
    10. יש לא מעט שאינם מסתדרים גם עם דיסקוס.
      אותו "באג קיים גם עם מערכת תגובות וורדפרס.
      אבל כאן אפשר להגיב גם באפשרות שם/כתובת.

      מחק
  5. תודה רבה על הפוסט הזה. באמת חשוב. לגבי אפליקציית בלוגגר בסמארטפון - לא מצאתי כפתור להעלאת תמונות.....אחפש עכשיו שוב. מידי פעם בא לי לכתוב ישירות מהטלפון אבל בד"כ אני כותבת רק במחשב......

    השבמחק
    תשובות
    1. גם אני מעדיף בד"כ לכתוב במחשב.
      ניתן להעלות תמונות באפליקציה. בצד מסגרת הכותרת של הפוסט יש כפתור 'מצלמה'. את לוחצת על המצלמה במקום שאת מעוניינת שתעלה התמונה בגוף הטקסט בפוסט. מוצעות שתי אופציות: צילום ישיר במצלמה של הטלפון או העלאת תמונה מהגלריה בסמרטפון.
      להעלאת סרטון מוסיפים כתובת של הסרטון ביוטיוב.

      מחק
  6. האמת שאני מפרסמת ב2 הפלטפורמות
    גוגל לא מעניין אותי כי ביטלתי מנועי חיפוש גם בישרא (שנים) וגם בבלוגספוט.
    לכתוב פוסט בסמארטפון, לזה עוד לא הגעתי... ועבורי יותר נוח דרך מחשב, אבל כנראה שזו רק אני.

    השבמחק
    תשובות
    1. נו טוב, בכל מקרה לא רואה את היתרון בפרסום אותו הפוסט בשתי פלטפורמות ופיצול המגיבים, במיוחד שבאחת מהן סיכוי רב שהתגובות תעלמנה עם נפילת הפלטפורמה...
      מה דעתך להוסיף את כפתור פרפרים בבלוג שלך בישרא. לפחות כך תיידעי ואולי גם תעבירי קוראים שלך משם.
      גם אני מעדיף לכתוב פוסטים דרך המחשב, אבל לפעמים זה מאפשר כתיבה ועריכה כאשר לא נמצאים ליד מחשב.

      מחק
    2. האמת, שם יש לי הרבה יותר כניסות מאשר פה
      ורוב מי שהתרגל להגיב לי בישרא, ואין לו בלוג פה, ממשיך להגיב לי שם. להרבה אנשים לא נוח לפתוח משתמש בדיסקוס וכדומה. וגם עניין של הרגל.

      האמת שאשמח להוסיף את הכפתור של פרפרים בבלוג בישרא, לא חשבתי על זה.

      מחק
    3. ראשית, ככל שתגדל קהילת פרפרים, תגדל גם החשיפה לבלוגים של החברים בה וכן יעלו גם מספר התגובות. שנית, כידוע, לא כל הכניסות הן קריאות...
      בדיסקוס אפשר להגיב גם מבלי לפתוח חשבון דיסקוס.
      לדעתי הוספת כפתור פרפרים שם היא יותר משלח לחמך. בעיניי זו דאגה לימי סגריר :)

      מחק