יום שבת, 16 בנובמבר 2019

דברים שכדאי לדעת על סוגי בלוגיות - היכן לכתוב בלוג זו השאלה



הבלוגים השונים נכתבים ומתפרסמים בפלטפורמות שונות, אבל בעיקרון כל הפלטפורמות נחלקות לאחד משני סוגים שיש ביניהם הבדלים מהותיים. הבדלים שלא כל הבלוגרים מודעים אליהם. פוסט זה יוקדש לנושא זה.

בגדול הפלטפורמות נחלקות כאמור לשני סוגים:
הסוג הראשון כולל פלטפורמות שהן בעצם מסוג מחסן בלוגים. בפלטפורמות השייכות לסוג זה (למשל ישראבלוג, תפוז, בלוגר, סלונה וכדומה) - הבלוגים בעצם מאוחסנים בדומיין (אתר) משותף אחד ולכן למעשה כל בלוג אינו נכס עצמאי של הבלוגר. כלומר, שותפים לו הנהלה/עורכים. על המשמעות של זה והיא עצומה - נדון בהמשך.  

הסוג השני של הפלטפורמות הינו הבלוגים העצמאיים. במסגרת זו לכל בלוג יש דומיין (אתר) אישי ואין הוא חולק אותו עם בלוגים אחרים בפלטפורמה. הבלוגים האלה הם רכוש בלעדי של בעל הבלוג ואין להם שותפים כמו הנהלה או עורכים.

להמשך

6 תגובות:

  1. תודה על המידע ועל ההשוואה המעמיקה בין פלטפורמות הבלוגים השונות. בשורה התחתונה אכן אתר "פרפרים" מהווה פתרון קהילתי שלם ואלגנטי עבור הפלטפורמות העצמאיות, ובכך אפשר ליהנות מכל העולמות.

    השבמחק
    תשובות
    1. לו רק ייכנס לידיעה ולתודעה של הכותבים בפלטפורמות העצמאיות ויפנימו את הכלי הקהילתי הניתן להם.
      ואם הכותבים בפלטפורמות המחסן קוראים דברים אלה וכעת מבינים טוב יותר את החסרונות והסיכונים - דייני.
      תודה אמפי.

      מחק
  2. לא ידעתי על החסרונות שציינת.
    ואיזה כיף שיש לנו את "פרפרים"

    השבמחק
  3. תודה על המידע. כמעט 10 שנים היה לי בלוג בתפוז. עזבתי אותו בגלל שלל הבעיות הטכניות ועברתי לוורדפרס. כעת אני חושש שתפוז ייסגר...
    אני רואה חיסרון אחד בולו בבלוגפוסט - יש תופעה חוזרת שמנויים לא מקבלים הודעות על רשומות חדשות.

    השבמחק
    תשובות
    1. FeedBurner היא מערכת הרשמה לעדכונים שבלוגספוט מציע כברירת מחדל. מערכת זו שולחת עדכונים בזמן שקובעים הבלוגרים בהגדרות המערכת ולא מיידית עם פרסום הפוסט. עדכונים עשויים לא להגיע בכלל אם בעל הבלוג שינה הגדרות בסיס הקשורות בהפנייה לבלוג שלו ואז נמחקת רשימת המנויים. אבל הבלוגר מקבל הודעת אזהרה שלא כולם שמים אליה לב. בלוגספוט מאפשר החלפת FeedBurner בווידג׳טים חיצוניים חלופיים.

      מחק