יום רביעי, 8 באפריל 2020

זמן ניקיונות פסח גם לבלוגים שלכם

זמן הקורונה גם עושה דברים טובים וזה מתבטא גם בעליה בכתיבה בקהילה שלנו. ובשל כך, יש גם עליה בפרסום מבחר של פוסטים איכותיים ואשר ראויים להצגה בפינות המומלצים שלנו - פינת "עשה למישהו את היום", פינת "התמונות שהמריאו" ופינת "הציטוטים". בשל כך הפוסט המומלץ בפינה הראשונה מתחלף כעת בקצב של אחד ליום. לכן אלה שאינם נכנסים לאתר פרפרים על בסיס יומיומי עשויים לפספס את הכבוד הניתן להם. אז לידיעה למי שלא הבחינו - בחלק התחתון שבדף הראשי של האתר, מוצגת גלריית הפוסטים המומלצים מכל הזמנים (עם קישור לפוסט המדובר בכל אחת מהצלמיות).

הבחנתי גם שיש השואלים ומציינים (במיוחד אלה הנכנסים לאתר פרפרים מהסמרטפון) שאינם רואים את כל הדף של אתר פרפרים ובמיוחד לא את השוליים שבהם העדכונים ושאר המדורים, כמו גם לא את גלריית המומלצים מכל הזמנים. הסיבה - יש לרדת למטה אל תחתית הדף בסמרטפון וללחוץ על הקישור או כפתור "גרסת אינטרנט"

בהזדמנות זו אני רוצה להזכיר את האפליקציה המשופרת +Blooger, שניתן להוריד מחנות האפליקציות, ואשר ניתן בה לכתוב ולערוך פוסטים מהסמרטפון. יש בה יותר אפשרויות מאשר האפליקציית Blogger הישנה יותר.   

 פסח כבר כמעט בפתח. ובימי קורונה אלה כולם מקדישים זמן לסידורי ארונות וניקיונות ובשל אילוצי הזמן, אפילו יותר מאשר בכל שנה קודמת. זהו גם זמן מתאים לעשות סדר וניקיון בבלוגים שלכם ובמיוחד ברשימות הקריאה (Blog Roll). אצל בלוגים לא מעטים אני רואה קישורים לפוסטים בבלוגיות ובאתרים שכבר מזמן ירדו מהרשת, כמו לפוסטים בבלוגים שבעליהם כבר אינם כותבים מזה שנים רבות. זה הזמן למחוק את הקישורים האלה שמעמיסים על הבלוג שלכם ומאריכים זמן הטעינה לכניסה אליו. בהזדמנות זאת אני רוצה להזכיר שבאתר פרפרים תמצאו את  מרבית הקישורים אל הבלוגים הרלוונטים שבבלוגרולים שלכם, דבר שבעצם מייתר אותם בבלוגכם  לאלה המרכזים ומנווטים את קריאת הבלוגים דרך אתר פרפרים (שלשם כך נוצר). באתר פרפרים פרסומי הבלוגים מתעדכנים בזמן אמת. הם גם ממוינים לפי נושאי עניין. והבלוגים שלא עודכנו זמן רב מועברים למדור 'הבלוגים בתנומה', כדי שלא להעמיס לשווא על הדף הראשי של האתר. במידה ומתחדשת הכתיבה באחד מהבלוגים האלה, הוא חוזר אל הדף הראשי. הדף הראשי מיועד לתת במה לבלוגים פעילים. לכן אני חוזר וממליץ, תורידו את הבלוגרולים שמעמיסים על הבלוג שלכם ובמיוחד מה הטעם לכלול בהם בלוגים ואתרים שכבר מתו מזמן? 

רוצים להציג לראווה את הבלוגים שאתם קוראים? צמצמו אותם לאלו שקיימים באמת ובגדג'ט המסדר אותם בסדר אלפבתי, ולא בגדג'ט הבזבזני והמעמיס אשר  מעדכן כותרות פוסטים של בלוגים שאתם קוראים. באמת, חשבו בכלל לשם מה אתם צריכים להתעקש ולהעמיס את זה בבלוגכם (ואני מתכוון לסיבה רציונלית).

במסגרת הניקיונות והתחזוקה, שווה גם לעבור על הפוסטים הישנים - למחוק קישורים לא תקינים או להחליף אותם. למחוק/להחליף סרטוני יוטיוב שהורדו מהרשת. למחוק/ להעלות מחדש מהמחשב את התמונות שעשיתם העתק/הדבק מפוסטים ישנים שנעלמו יחד עם שרתים ישנים כמו של ישראבלוג, תפוז וכדומה. חייבים לעשות זאת במיוחד אם קיבלתם אזהרה במייל מגוגל על בעיות בבלוג שלכם כי נדרש תיקון לפני שתיווצר בעיה קריטית בבלוג. לבלוגים כאלה נדרש זמן רב יחסית לפתיחתם, הם עשויים להפסיק להתעדכן כראוי בפרפרים (ובבלוגרולים של חבריכם) והעדכון האחרון עשוי להיות למשל פוסט מלפני 5 שנים (למרות שלמעשה עודכן לפני ימים אחדים). 
בלוגים כאלה גם עשויים שלא להיטען יותר בכלל. כדאי לתת על כך את הדעת לפני שיהיה מאוחר מדי. אל תשכחו גם לגבות תדיר הן את התוכן והן את התבנית של הבלוג שלכם (שני גיבויים נפרדים). במקרה של פריצה או התקפת וירוס, ניתן לשחזר את הבלוגים שלכם מהגיבויים. ראו הוזהרתם! אל תבנו על יהיה בסדר, לי זה לא יקרה. גם בלוגספוט וגם וורדפרס מאפשרים גיבוי ושחזור הבלוגים שלכם. זה לא מסובך וכדאי לשמור את קבצי הגיבויים גם בדיסק חיצוני כמו בדיסק-און-קי.

ובפינה העליונה הימנית בדף פרפרים - מוגשת לכם ברכת חג טרוויאטה קורונה. מומלץ לצפות במסך מלא.
וגם כאן


לכל החברים, העמיתים והקוראים
קנקן בשם צוות פרפרים

6 תגובות:

  1. תודה על הטיפים וההמלצות. חג טוב ובריא לקנקן ולצוות פרפרים

    השבמחק
  2. תודה מקרב לב לכל המברכות והמברכים 💐

    השבמחק

  3. דדרושים עובדים לעבודה קלה מהבית בעבודות העתק הדבק והזנת תוכן, לפניות אפשר לשלוח לי הודעת וואצפ 054-5699972 מאיה

    השבמחק