יום רביעי, 6 במאי 2020

תפסת מרובה לא תפסת. הגבלת הפסדת. - טיפים לבלוגרים


אלו שתי אמרות הטובות לחיים ככלל ובוודאי לבלוגוספרה בפרט. 


קצב עדכוני הפוסטים בבלוגים שונה. יש שמעדכנים בתדירות גבוהה ויש שמעדכנים בתדירות נמוכה יותר. יש שמעדכנים בפערי זמן קבועים לעומת המעדכנים בקצב משתנה. 
מה שלא כולם יודעים הוא שלקצב העדכונים יש השלכות טכניות ותדמיתיות המשפיעות ביותר על הפופולריות, התפוצה וההצלחה של הבלוגים .

הבלוגרים גם שונים מאוד באופן התייחסותם לתגובות בבלוגם. יש שמאפשרים תגובות קוראים ללא הגבלות ויש שמאפשרים אך מגבילים ואפילו מקשים (ולא תמיד במכוון). ויש שאינם מאפשרים תגובות בכלל. האחרונים עושים זאת מסיבותיהם הם, אך זה הופך בעצם את האתרים שלהם לאתרי תוכן (סטטיים) יותר מאשר אתרי בלוגים אינטראקטיביים. אך ברשומה זאת נתייחס להשלכות הגבלות הבלוגרים על נתח המגיבים הפוטנציאליים, שגם לכך יש השפעה רבה על  הפופולריות, התפוצה וההצלחה של הבלוגים.

רשומה זו תעסוק בשני נושאים אלה בצירוף הסברים וטיפים חשובים לבלוגרים.

להמשך קריאה


14 תגובות:

  1. תודה רבה קנקן, על כל מה שאתה עושה כאן וגם על הרשימה הזו. יש בה מידע מועיל מאוד, אם כי נראה לי שלא כל הבלוגרים כאן (ובכלל) כותבים כשהתגובות בראש מעייניהם. יש כאלה שרוצים בעיקר להתבטא, או לפרוק, ומייחסים פחות חשיבות למספר המגיבים.

    השבמחק
    תשובות
    1. הוא שאמרתי: יכולים הבלוגרים להחליט אם רוצים תגובות או לא. ואם כן, מה הטעם להקשות?
      הצורך לפרוק בכתיבה ברור, אך תמיד כדאי לספור עד עשר לפני ששולחים אותה לפרסום 😊
      תודה על התגובה וההערכה.

      מחק
  2. עצות טובות נתת כאן, ברור שכל בלוגר יעשה לעצמו את החשבון מה מתאים לו ומה עונה על הצרכים שלו - מבחינת תדירות, עיתוי, תכיפות וכו. רציתי לשאול, כי אני לא מכירה: היש בוורדפרס אפשרות לתת לקורא להגיב כ"אורח"?

    השבמחק
    תשובות
    1. אם כוונתך לתגובה אנונימית - יש בהחלט אפשרות כזאת.

      מחק
    2. יפה. גם זה חשוב שיידעו: גם הבלוגרים הכותבים וגם הקוראים המגיבים

      מחק
    3. כפי שעדה העירה, יש אפשרות כזו בוורדפרס, אבל רבים לא הגדירו כאפשרות (במתכוון או שלא) בבלוגים שלהם.

      מחק
  3. תודה רבה גם ממני.
    שמחתי לראות שאני בסדר מבחינת תדירות הפרסום - תמיד (או לרוב) מפרסם ביום חמישי בשש וחצי בבוקר. לעיתים גם ביום שני באותה שעה.
    שמחתי גם לראות את הביקורת על התגובות ותיקנתי בבלוג שלי כך שאפשר יהיה להגיב ללא פרטים מזהים (התחברות דרך חשבון GOOGLE הייתה קיימת).

    השבמחק
    תשובות
    1. כשכתבתי את ההמלצה לפרסם בזמנים קבועים, נזכרתי באמת בבלוג שלך 😊
      שמח ששינית את הגדרות התגובות בבלוג שלך לאחר קריאת רשומה זו.

      מחק
    2. אפשר בבקשה קישור לבלוג? אני לא מכירה אותו

      מחק
    3. מוטי אור - החיים שלי או של אחרים
      https://motior.wordpress.com/

      מחק
    4. תודה! מסתבר שאני מכירה ולא קישרתי :)

      מחק
    5. נכון, כפי שלא ניתן לדעת ש- Ur10 זו את :)

      מחק
  4. תדירות הפרסום תלויה גם בטמפרמנט של כל כותב, אני לא בטוחה שחייבים להתאימה למנועי חיפוש וכדומה. בלוג הוא גם יומן - כותבים כשמתחשק. ואם יש לזה מחיר במנועי החיפוש, אז שיהיה... אני קוראת בלוגרית שמעדכנת לפעמים 5 פעמים ביום, בפוסטים מאוד קצרים. מגיעה אליה דרך רשימת הקריאה שלי. אז נכון, לפעמים אני מחכה יום וקוראת את כל הפוסטים הקצרים 'במכה אחת'. מי שאוהב את הכתיבה, יקרא בכל מקרה.

    בנוגע לתגובות בוורדפרס: אני לא מכירה את האופציה שבה אין אפשרות להגיב מגוגל. תגובות מגוגל הן אפשרות שמובנית לתוך טופס התגובה. אולי הבעיות היו בימים שבהם גוגל+ נסגר? כי בעבר התגובות היו דרך גוגל+, ואולי לקח לוורדפרס זמן להתארגן
    מחדש כשהנ"ל נסגר. או שאולי אני מפספסת כאן איזו אופציה.

    כל בלוגר בוורדפרס יכול להחליט אם מאפשר תגובות אנונימיות. אצלי זה מאופשר.

    השבמחק
    תשובות
    1. למי שכותב מסוג "יומני היקר" בד"כ באמת לא חשוב החיפוש בגוגל ורבים אפילו מונעים בהגדרת הבלוג אפשרות כזו בכלל.
      אבל לבעלי בלוגי הנישה זה מאוד חשוב!

      קבלת מטר עדכונים של בלוג במייל מעצבנת ולא מאמין שזה מתאים למרבית הקוראים, מעניינים ככל שיהיו. אינני מבין מה הטעם לפרסם 5 פוסטים ליום, כאשר אפשר לכתוב 5 פעמים ביום ולפרסם הכל בפעם אחת.

      כפי שאת יודעת, מאז פרפרים אין לי צורך ברשימות קריאה. לזכותך יאמר שאין את מציגה את שלך לראווה בבלוג שלך. תמיד נמנעתי מכך ובעצם מהצורך להצהיר שאני משתייך למועדון בלוגרים אקסקלוסיבי. אבל זה אני כמובן.

      כפי שהצגתי בדוגמה, בבלוגים לא מעטים בפלטפורמת וורדפרס, האופציה להגיב מגוגל אינה קיימת (במיוחד אצל אלה שהעבירו בלוגים מפלטפורמה אחרת). ובחלק מהבלוגים שיש אפשרות לכאורה להתחבר מגוגל (גם שלך), יש צורך להתנתק מהחשבון ולהתחבר שוב לצורך שליחת תגובה נוספת לבלוג אחר. די מציק לכתוב תגובה ארוכה ולקבל הודעת טעות כזו בניסיון שליחה. זה נפוץ מאוד בבלוגים מסוימים, מסיבה לא מובנת. לא מעט פנו אלי בנושא, כי לא ידעו שיש להתנתק ולהתחבר מחדש כדי לשלוח תגובות נוספות 😐

      כפי שציינתי, כל בלוגר יכול להחליט אם רוצה תגובות או לא. ואם כן, לשם מה להקשות או להגביל?
      וכי מגיב אנונימי (או בכינוי) אינו יכול לומר דבר חוכמה?

      מחק