יום רביעי, 27 במאי 2020

ממשק חדש לבלוגספוט (Blogger)

בהרצאות לסטודנטים שלי הייתי מרים את קולי ואומר "הקשיבו היטב למה שאני עומד לומר. בכל שנה אני חוזר ואומר זאת כדי שלא תטעו במבחן. ולמרות זאת תמיד יש כאלה שטועים בשאלה במבחן". ולמרות, כל שנה חזר הסיפור וסטודנטים שילמו על כך בציון. אז כדאי מאוד, בעיקר לכותבים בפלטפורמת בלוגספוט, לקרוא את הפוסט הזה כי אחרת... 
ומומלץ גם לשאר.

כשאנחנו קונים בסופרמרקט השכונתי, אנחנו מורגלים ויודעים היכן המיקום והמדף שבהם נמצא כל מוצר ומוצר. לאחר שלמדנו זאת, כשאנחנו מגיעים לקניה עם רשימה, יש לנו סדר הגיוני במילוי עגלת הקניות, באופן שזמן הקנייה יהיה קצר ככל האפשר. והנה ביום בהיר אחד, בלי התראה מוקדמת, אנחנו מגלים שאזור הירקות ופירות הרחב התמלא במשקאות קלים וחריפים והירקות והפירות נדדו לדוכן ארוך שצמצם את המעבר והפריד בין מוצרי החלב לבין מדפי האריזות הקשות. והנה החליפו מיקומים גם בין האריזות הקשות. מחצית סוגי הדגנים עברו  למדפים בטור המקביל הבא. ואת מקומם החליפו אריזות חטיפים שנעלמו מליד מקום השוקולדים. והלחמים הטריים הופרדו מהלחמים הארוזים והועברו לצד מקררי מוצרי הבשר הארוזים ולחלק שפונה העבירו חלק מאריזות העוגיות שחלקן האחר נותר בטור אחר...

חידוש קוראים לזה. "אנשים אוהבים חידושים". אבל כמו בדוגמה האמיתית שהבאתי, החידוש עשוי דווקא לפגוע בחוויית המשתמש. להקטין (לפחות זמנית) את יעילות וזמן השימוש הנדרש. כי השינויים בסופרמרקט דווקא יצרו צפיפות ופקקים עם אותה כמות סחורה. לכן ההיגיון בשינוי - אינו מובן למשתמשים, לא תמיד מועיל להם ואפילו רק מקשה עליהם. כלומר השינוי במעטפת "חידוש" או "שדרוג" היא למעשה "שינמוך" לעתים.
זה קורה חדשות לבקרים גם בעולם הדיגיטלי ובאפליקציות, מתוך המחשבה העיקרית שזה ימכור יותר והמשתמשים יתרגלו וישלמו.

כך זה קורה לעיתים גם בממשקי הבלוגיות. בצד הטמעת תוספים חדשים (ובהזדמנות לעיתים מרחיבים גם את נתח הפרסומות) , מעלימים תכונות מועילות קודמות ומקשים את השימוש - בוודאי למאותגרי טכנולוגיה, שפתאום לא מוצאים את הידיים והרגליים. פליטי ישראבלוג (גם תפוז אנשים) ודאי זוכרים את המעבר לממשק "חדש" מבלי ששאלו לרצונם של הבלוגרים. בישראבלוג דאז, השאירו לפחות את האופציה להמשיך להשתמש בלוח העריכה הישן.


גם בלוגספוט עובר באחרונה שינויים/חידושים הדרגתיים בממשק ומי שהתעמקו וירדו לתחתית תפריט לוח העריכה, מצאו כפתור "נסה את הממשק החדש". אלה שניסו נחשפו באמת ללוחות פוסטים, סטטיסטיקה ופריסה מאירי עיניים ונוחים לשימוש, אבל...
להמשך קריאה

18 תגובות:

  1. תודה רבה על הפוסט הזה. אצלי זה כבר קרה הרבה לפני סוף יוני - הממשק החדש הפציע לו ללא הודעה מוקדמת ובאמת לא אהבתי. תודה שהדרכת אותי אז שיש אופציה לחזור לממשק הישן והלוואי שנוכל להמשיך להשתמש בו לאורך זמן. אם לא - נסתדר כמובן. אני דווקא לא מאלה שנרתעים מחידושים בד"כ. אבל הממשק החדש הזה מוזר לי ולא הגיוני ולא אינטואיטיבי (גם הוספת תמונות היא לא ידידותית).
    בנושא אחר - אהבתי את הרקע הירוק של הפוסט.

    השבמחק
    תשובות
    1. יתכן שאישרת ניסוי הממשק החדש קודם.השינויים נערכו בהדרגה. שינוי הסרגל בלוח העריכה ובתפריט ההגדרות התרחש בשבוע האחרון. מסכים איתך לגבי הממשק החדש. אני מקווה שלפחות יתקנו את הבאגים בחדש.

      מחק
  2. חג שמח.
    גם בוורדפרס יש ממשק חדש. כנראה צריך להתרגל לשינויים... מניסיוני, השלב מסוים מבוטלת האפשרות לחזור לממשק הישן.

    בהצלחה

    השבמחק
    תשובות
    1. כעת השימוש מסורבל יותר ומצריך לפתוח תפריטי גלילה ותת-תפריטים במקום הכפתורים האינטואיטיביים בסרגל הישן. אני מקווה שלפחות יתקנו את הבאגים לפני יבטלו את הממשק הקודם.
      חג שמח

      מחק
  3. גוגל האלה, אפילו כשהם מחליפים ממשק בכוח ובדווקא, עושים אותו יותר פשוט ונוח מוורדפרס. ועכשיו הוא גם מתאים לגמרי לגלישה מהסמרטפון, כך שכנראה לא צריך אפליקציה. מה אומר ומה אדבר, לעבוד הם יודעים, גם אם הם לא תמיד נחמדים.

    השבמחק
    תשובות
    1. גוגל השיקו לאחרונה אפליקציה משופרת מאוד לסמרטפונים כך שלדעתי לא היה צורך לשנות את הממשק במחשב. מצאתי גם לא מעט באגים ובעיות שמכריחות לצאת כעת מלוח העריכה ולהיכנס חזרה במהלך כתיבת פוסט, אי יציבות גופנים ועוד. אני רוצה לקוות שהבאגים יתוקנו בממשק החדש.

      מחק
  4. לצרכים שלי, אין בעיה עם אף ממשק.

    השבמחק
  5. תודה, כי כשאכנס בפעם הבאה לפחות לא אבהל מהשינוי ואני מקווה שגם אדע מה לעשות.

    השבמחק
  6. מעניין, אצלי זה עדיין בממשק הישן. בכל אופן, הממשק החדש נראה לי מאוד הגיוני. אני אמנם עובדת דרך המחשב, אבל הרבה אנשים היום עובדים לרוב, או אפילו רק, מהטלפון. הממשק החדש פשוט מעוצב כמו שהיה צריך להראות זה שמותאם לטלפון. בהתחשב בזה שאנשים לא אוהבים שינויים, זה די טבעי להתאים בין שני העיצובים

    השבמחק
    תשובות
    1. כאמור, הממשק החדש יהפוך לברירת מחדל רק לקראת סוף יוני. אם תתנסי כבר עכשיו, יתכן שתמצאי באגים וסרבול דווקא. מקווה שיתוקנו.

      מחק
  7. האמת שלא התחברתי לממשק החדש....
    מזכיר לי שגם פייסבוק בדרך לשנות את הממשק שלהם
    כך שאם נכנסים דרך מחשב ורואים לראות most recent posts האופציה הזאת לא קיימת (לפחות לא מצאתי אותה שם).

    מניחה שפה בשלב מסויים כן יכפו את הממשק החדש בלי יכולת לחזור לישן... עניין של זמן.

    ואה, כן ראית שהודיעו שישראבלוג חזר?
    (סוג של כשנכנסתי לשם היה דיי מקרטע)

    השבמחק
    תשובות
    1. כרגע לא אוהב את לוח עריכת הפוסטים החדש. מקווה שיתקנו את הבאגים לפני שיכפו את החדש.

      כרגע לא מוצא שום זכר לישראבלוג ברשת וכל הקישורים הישנים לישראבלוג (ושל הפוסטים שלי שם) נפתחים כרשת 13.

      מחק
  8. תודה לך על ההסבר וצפירת ההרגעה. אני בטוחה שאם אתקל בקושי אוכל לפנות לעזרה))))
    חג שמח

    השבמחק
  9. קודם כל קטע מוזר, קיבלתי את העדכון הזה רק אתמול (11.6) בעוד הפוסט בעצם פורסם ב26 במאי!

    מסתבר שרוב האנשים לא אוהבים שמשנים להם דברים. גם לא במערכות הפעלה ואפליקציות וכדומה. אנחנו פשוט נאלצים להתרגל למשהו חדש, שהוא לא בהכרח תמיד נוח לנו.

    והשינוי הזה בא יחד עם השינוי שעדכונים של בלוגים יפסיקו לעבוד גם...

    השבמחק
  10. אני אוהבת חידושים ושונאת שינויים (אפשרי?) האתגר עושה לי את זה והתסכול כשאני לא מצליחה משתלט עלי.
    מזל שאין לי בלוגספוט, רק חבל שאני לא מלקקת דבש בוודפרס.

    השבמחק