יום רביעי, 2 בדצמבר 2020

מבאס! ומה אתכם?



מבאס אותי להגיב בתיבת תגובות כזו:







מבאס עוד יותר שלאחר כתיבת תגובה מושקעת והטרחה המיותרת שבמילוי 3 שדות פרטים אישיים - פרסום התגובה ממתין לאישור הבלוגר/ית. ואם בכלל, פרסומה נעשה לאחר זמן ממושך (לאחר שכבר נכתב פוסט חדש)... ואני כבר לא מדבר על כשאין התייחסות בכלל לתוכן התגובה, או שסגנון התשובה מבטיח שזו תהייה בהחלט התגובה האחרונה בבלוג הזה.

מבאס שאלה שצריכים לקרוא את זה (כמו את יתר רשומות "דבר המערכת" המתפרסמים כאן) אינם קוראים... ואלה שאולי קוראים, אינם מפנימים הצעות ואזהרות. מבאס עוד יותר כשהאחרונים פונים בעניין בבקשת help , כש"הבעיה" פתאום תוקפת אותם. מרתיח שכשעונים להם במייל עם פתרון ואינם בכלל מתייחסים לזה, כל שכן אפילו לא מילת תודה.

מבאס שהסטטיסטיקה (גוגל אנליטיקס הרי אינו משקר) מאששת את מה שנאמר כאן.

ואיך אתם עם זה?

קנקן

34 תגובות:

  1. נראה לי שכל אחד מה מחליט מה לעשות עם הבלוג שלו והקוראים שלו. קרה לי כמה פעמים שהגבתי לבלוגרים שלא התייחסו, אז פשוט לא הגבתי שוב. אם לא בא להם להגיב, זכותם. באותה מידה שזכותי להפסיק לקרוא אצלם. לא להגיב למייל זה באמת כבר לא יפה אבל שוב, אין מה לעשות חוץ מלא לעזור להם בעתיד.

    בנוגע לאתר, נראה לי שיש בעיה בתצוגה מהנייד. בכל פעם שאני מתחברת, אני מתליחה לראות רק את החלק המרכזי של העמוד, עלומר רק את הבלוג הספיציפי של פרפרים, ואז אני מיד עוברת לתצוגה שלא מתאימה לניידים. בעצם צריך להכנס פעמיים לאתר כדי באמת לקרוא את הבלוגים. אפשר יהיה לשנות את זה?

    השבמחק
    תשובות
    1. בהחלט, הבלוגרים יכולים להחליט כמה "מזמין" הבלוג שלהם לקריאה ולתגובות.

      כדי לראות מהסמרטפון את כל דף פרפרים - יש לרדת למטה וללחוץ מתחת לכפתור דף הבית על הקישור "הצג הגירסה לאינטרנט". כבר כתבתי כאן מספר פעמים על כך (בעקבות שאלות עבר). וזו דוגמה טובה לנאמר בפוסט זה 😃

      מחק
    2. אין אפשרות לתקן? למען האמת, חיכיתי לסקר רק בשביל לבקש לשנות את זה

      מחק
    3. האם זה שונה כעת ממה שהיה בעבר? אפשר להתאים בצורה מיטבית או לדפדפנים שונים במחשב, או לטלפון חכם, או לטבלט. מכיוון שמרבית הבלוגרים כותבים וקוראים במחשב, פרפרים ממוטב לממשק אינטרנט במחשב לדפדפנים העיקריים. הטלפון שלך עשוי להיות מושפע גם מסוג הדפדפן כמו גם ממערכת ההפעלה או מגרסתה. ראי גם את תשובתי לאמפי למטה.

      מחק
    4. התקנתי blogger plus וראיתי שהאפליקציה מיועדת לעריכה אבל היא לא משנה את האופן שבו הבלוג נקרא לאחר הפרסום.

      מחק
    5. "בתצוגה מקדימה" בלוגספוט מאפשר לראות איך יראה הדף במחשב,בטלפון או בטבלט. בכל מקרה, גם בבלוגיות אחרות יש לבחור גירסה מיטבית למחשב או לטלפון בקריאה. הטלפון מושפע ממערכת ההפעלה (אנדרואיד, אייפון...) ומדפדפנים שונים (כרום, פיירפוקס, אופרה). בכל אופן אינני רואה בעיה כל כך גדולה לבחור ב"גרסת אינטרנט בטלפון" לאחר כניסה לאתר פרפרים.
      בכל מקרה זה מה שהיה ויש כרגע 😄
      וכפי שציינתי קודם, מרבית הבלוגרים כותבים וקוראים בעיקר מהמחשב. רוצים טלפון >>> לוחצים לאחר הכניסה ב"גירסת אינטרנט". בטלפון שלי (פלוס Galaxy S10) דף פרפרים כולו מוצג כראוי בדפדפן גוגל ובדפדפן פיירפוקס.
      בכל מקרה דיון זה חורג מנושא הרשומה הנוכחי.

      * Blogger Plus מאפשר כתיבת רשומות בטלפון ולא רק עריכה,אם כי אישית מעדיף את המחשב לכתיבה ולעריכה (האצבעות שלי גדולות מדי למקלדת של הטלפון חחחח). לדעתי גם האבטחה במחשבים גבוהה מזו שבטלפונים.

      מחק
    6. בקיצור, לא לקרוא יותר דרך הטלפון :)

      מחק
    7. את התגובה שלך קראתי מתוך דף פרפרים המלא בטלפון והנה גם הגבתי :)

      מחק
  2. זה אכן מבאס וגם כתבתי על זה לא מזמן פוסט בבלוג שלי. זה בעיקר מבאס כאשר מדובר בבלוג שמעניין אותי וכן הייתי רוצה להמשיך לקרוא וכן הייתי רוצה להגיב וגם לקבל מענה על התגובה שלי, אבל כמו שכתבה UR, אם הבלוגר עצמו מעוניין שכך זה יהיה בבלוג שלו, אין מה לעשות נגד זה. אפשר להציע, אפשר לבקש - בסופו של דבר אני אמנם עדיין קוראת אבל הפסקתי מזמן להגיב בבלוג שבו אני צריכה בכל פעם מחדש למלא את כל השדות האלה (ואגב גם לא לראות אחר כך את התגובה שלי ואת התגובות של אחרים). בבלוגים שלא עונים לי על התגובה הפסקתי להגיב ובחלקם הפסקתי לקרוא. מבחינתי זה בדיוק ההבדל בין בלוג לבין ספר או מאמר בעיתון. בבלוג מתפתח דו שיח בתגובות, ואם זה לא קורה אז אני לא שם.
    לגבי הערתה של UR לגבי דף פרפרים - זה בדיוק מה שהיא אמרה. שיש צורך בעצם להיכנס פעמיים, כאשר קוראים בסמארטפון. פעם לדף ואז לרדת עד למטה ועוד פעם על "הצג גירסה לאינטרנט". זה קצת מטריח להיכנס פעמיים בכל פעם, וזה גם מציג באמת את הדף בתצוגה שלא ממש מתאימה לנייד.

    השבמחק
    תשובות
    1. זה לא ממש טרחה משמעותית ללחוץ על קישור "גירסת אינטרנט" בתחתית דף הכניסה. רבים לא מודעים בכלל לכך, למרות שהזכרתי זאת מספר פעמים בפוסטים כאן. אגב יש אפשרות גם להורדת אפליקציה Blogger Plus" המותאמת לטלפון.

      מחק
  3. אני אדיש, באמת. למזלי, הבלוגרים שאני מגיב לרשוומות שלהם עונים בחזרה.הם/ן מכבדים כל מי שכותב אצלם, וזה יוצר תחושה עמוקה של "שוק דעות" מכבד ומזין.
    מי שלא עונה, אני נותן לו עוד 2 צ'אנסים, וזהו.
    הבעיה היא בפורמט שאנשים רבים מפרסמים בו, כמו "ליריקה", ששם שיטת "לא עונים" היא הפופולרית ביותר.

    השבמחק
    תשובות
    1. גם אני לא מתאמצת מאוד. מי שלא עונה - אז לא. וכן, לא אוהבת שצריך להמתין לאישור התגובה. שהרי הרוב מכבדים את הכללים ומי שבמקרה בין המגיבים לא מכבד, ניתן לחסום אותו.
      יש אנשים פה כמו בחיים שלא מבינים את משמעות הקיום בקהילה. את הקודים ואת ההתנהלויות. עצוב.

      מחק
    2. מרבית הקוראים אינם מגיבים וגם לא חייבים אבל אלה שמצפים, מדוע מקשים כל כך להגיב? ואם אינם מעוניינים בתגובות, מדוע בכלל מוסיפים לבלוגם מסגרת תגובות?

      מחק
    3. אני מניחה שזה בא בעיקר מצורך בשליטה ואולי גם מאי הבנה של הכלי הזה

      מחק
    4. אגב, אני עוד פחות מבינה את אלה שיש להם בלוג ולא מאפשרים בכלל תגובות...

      מחק
    5. שיק: פורסם כאן דבר מערכת בנושא התגובות עם הוראות מפורטות להגדרת תגובות בממשק וורדפרס ובלוגספוט. אז אין באמת סיבה אובייקטבית ל"אי הבנה בכלי", אם הדברים האלה שצריכים להקרא באמת נקראים... (מבאס!!!)

      מי שאינם מאפשרים תגובות בבלוג זכותם ולטעמי שכרם בהפסדם.
      אני למשל לא מבין מדוע בלוגרים מאפשרים תגובה רק דרך פייסבוק. בכך הם מונעים תגובה מכאלה שאין להם חשבון פייסבוק או כאלה שבכך כופים עליהם להגיב בשמם המלא ולא בכינוי.

      מחק
  4. אני לא ממש בן אדם של להגיב לבלוגרים, ואני כן עוקב אחרי בלוגים מסוימים שיש בהם 200+ תגובות לכל רשומה, אז אני רגיל לזה שאי אפשר לקבל מענה לכל תגובה.
    אני גם לא ממש בן אדם של קשרים וירטואליים, במיוחד אם זה דרך שם אנונימי.. הרשתות החברתיות מנצחות בקטע הזה. לבלוגים אני מגיע בשביל התוכן, לא בשביל הקונקשן. אז לא ממש משנה לי אם אני מגיב ולא מגיבים לי בחזרה.
    בכל מקרה, אני כן קורא כאן את מה שאתה מפרסם תחת 'דבר המערכת'. אני לא סטטיסטיקאי אז אני לא יודע מה להגיד לגבי גוגל אנליטיקס וכו'. מה שכן אני מקווה שזה לא מוריד לך מהמוטיבציה לנהל את האתר :)

    השבמחק
    תשובות
    1. גם אני קורא יותר מאשר מגיב. בוודאי לא מוצא עניין בטוקבקים ברשת. 200+ תגובות אגב היו לפוסטים שלי בישראבלוג ועניתי לכולן. אם כי חלק ניכר מהן היו השמצות אישיות וקללות (בכובע האנונימיות) מבלי להתייחס עניינית לתוכן.

      לי חבל לבזבז זמני בפייסי, טוויטי ואינסטוש. הרבה רעש והכל שם כל כך זמני בדמות "כאן ועכשיו". אגב לייק (מרבית התגובות) אפשר להשאיר גם בבלוגים ולייק כידוע אינו מעיד בהכרח על קריאה.
      כפי שכתבתי, הבחירה בידי הקורא אם להגיב. אבל למה להקשות טכנית להגיב למי שמוסיפים לבלוגם תיבות תגובה. אם יש בלוגרים שאינם מתייחסים באופן כרוני לתגובות זב"שם. אבל אצל אלה שתגובתי מחכה לאישור לא אגיב יותר במיוחד אם התגובה לא פורסמה. פשוט נימוס קולגיאלי אלמנטרי.

      לוח הסטטיסטיקה מראה לי בדיוק כמה קוראים ואנליטיקס מפלח אותם לתת - אוכלוסיות.
      השאלון האנונימי שיפורסם בהמשך, ילמד מה מרבית המבקרים באתר הקוראים ומה חושבים שמיותר להמשיך להשקיע באתר.

      מחק
    2. מסכים איתך על הכל, בסופו של דבר התוכן הוא המלך :P

      מחק
    3. אתר פרפרים נוסד כדי לתת ערך (קהילתי) מוסף מעבר לתכנים, אך כידוע פרה אינה יכולה להניק אם העגל אינו רוצה 😄

      מחק
  5. הרבה פעמים אני מחליטה לא להגיב למי שאינו מגיב לי, אבל אחרי שניה מגיבה בכל זאת.
    כיוון שמספר המגיבים שלי מצומצם מאד (לא ציפיתי שזה יהיה שונה, לא כולם מתחברים לשירה) אבל אני מוצאת שאינני אוהבת לשתף בפוסטים דברים אישיים.
    גם כשאני מחליטה לשתף, ברגע שמתקרבת למחשב, הלהט מתפוגג כי המחשבה שלי היא, את מי זה מעניין? זו הסיבה שלא התחברתי לפייס טוויטר ואינסטוש.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני חייב לציין שנתח ניכר מהבלוגרים דווקא מאוד מתעניינים בחיים האישיים 😄

      מחק
  6. זה ויכוח ישן נושן, בעניין התגובות לתגובות. אין על זה הסכמה כללית בקרב הבלוגרים השונים. אני לא מאוד מתרגשת מזה, אבל מודה שבראשית ימיי כבלוגרית הייתי נעלבת כשלא הגיבו לתגובתי. עבר לי :)

    יש בלגים שבהם פורמט התגובות באמת מסובך, והוא הדיפולט. יש בלוגרים שלא יודעים איך לשנות את זה, אם בכלל אפשר. כך שלא כדאי לקחת את זה יותר מדי ללב.
    אבל כשאתה ממלא את פרטיך בתגובה - המחשב שלך לא זוכר את זה לפעם הבאה? אצלי הוא בדרך כלל זוכר.

    בדבר אחד אני ממש מסכימה איתך: אם מבקשים עזרה, מקבלים אותה ולא אומרים תודה - זה לא יפה.

    השבמחק
    תשובות
    1. אין ויכוח. כל בלוגר יכול לקבוע עד כמה מזמין הבלוג שלו לאינטראקציה עם קהל קוראים ומגיבים פוטנציאלי. וכן גם הפראנויות עליו 😄.

      לעניין הדיפולט - הקדשתי רשומה מיוחדת עם הדגמה כיצד לשנות את הגדרות תיבת התגובות בוורדפרס ובבלוגספוט. וזה דווקא מאשש את המסקנה שהטיפים וההסברים שברשומות המערכת אינם נקראים וכשלא נקראים דווקא על ידי הנזקקים, ולכן אין גם לצפות שהם ייושמו. בהחלט מתסכל להמשיך להשקיע כאן בדברים כאלה.

      הדפדפן עצמו זוכר פרטים עד לאתחול המחשב הבא בלבד.

      מחק
  7. אני מקפיד להגיב תמיד לכל מי שמגיב לרשומות שלי ובדרך כלל אם לא מגיבים לי בבלוגים בה אני מגיב בשלב מסוים אני מפסיק להגיב (ולפעמים גם מפסיק לקרוא).
    שלוש התיבות האלה לא כל כך מפריעות לי כי לרוב אני יכול למלא אותן בשלושה קליקים - השלמה אוטומטית של הדפדפן.

    מצער לדעת שלא הרבה קוראים פה ומבאס לחשוב מה היה הטריגר שגרם לך לכתוב את הרשומה הזאת...

    השבמחק
    תשובות
    1. מסיבות אבטחה, אני בטלתי שמירה אוטומטית של ססמאות ומילוי טפסים. זה גם לא משנה את העובדה שהתגובה לא
      תתפרסם ללא אישור של הבלוגרים.
      כעת ברשותך לא אתייחס לשאלתך האחרונה. התשובה תתברר מעצמה מתשובות הקוראים והמגיבים לשאלון בעתיד.

      מחק
  8. כן, זה לגמרי לא נוח לכתוב תגובות כשצריך לכתוב אותן לא דרך מנוע דיסקוס (מה לעשות כשמתרגלים לטוב וזה...)
    אני האמת לא ממש שמתי לב למה שקורה בגלל מחסור בזמן, אבל אני מניחה שאתה מדבר על ירידה בפעילות של בלוגרים.
    לגיטימי כשחושבים על המצב הנוכחי לאנשים פחות מתחשק לכתוב..
    אצלי התגובות מפורסמות אוטומטית למעט מי שאין לו חשבון דיסקוס, שזה אגב, מעצבן כי המערכת לא מאפשרת לאשר מגיבים קבועים למשל, אני חייבת להיכנס לממשק אדמין של דיסקוס ולאשר את התגובה בכל פעם מחדש.
    אבל ניחא... שאלה יהיו צרותינו.

    השבמחק
    תשובות
    1. לגבי תגובות של אורחים, יש לי פוסט הדרכה כאן
      https://empiarti.blogspot.com/2019/06/blog-post_14.html
      שמסביר כיצד לאשר אוטומטית אורחים שאת כבר מזהה ומכירה דרך הכינוי והמייל שלהם. כך שאם מישהו מגיב אצלך באופן קבוע כאורח, תבקשי ממנו לתת לך את כתובת המייל שהוא כותב בתגובה ותוסיפי אותו ל"רשימה הלבנה" כמו שהסברתי בפוסט. זה ייקל עלייך מאד כשלא תצטרכי לאשר בכל פעם מחדש

      מחק
    2. הדר, לא חייבים מערכת תגובת דיסקוס כדי לאפשר נוחות תגובה, אם מגדירים כהלכה מערכות תגובות אחרות. למשל אפשר להגדיר בוורדפרס אפשרות תגובה כאלמוני. כמו כן את אפשרות החיבור לתגובה כשהמגיב מחובר לאחד מהחשבונות שלו : וורדפרס, גוגל, או פייסבוק. בוודאי אין לטעמי צורך באישור פרסום התגובה. הרי הבלוגר יכול לשלוט על גורל התגובה לאחר פרסומה ו/או לחסום לתמיד תגובות עתידיות של מגיבים מסוימים.

      כבר ציינתי בפני אמפי בעבר שבמערכת דיסקוס אצלי ההגדרות מאפשרות פרסום התגובות של כל המגיבים (גם החדשים) מבלי להיכנס ל- ADMIN כדי לאשרן, אלא להפך – דרכו אני יכול לחסום כל תגובה עתידית של מקור התגובה. לא הצלחתי להבין במה שונות ההגדרות שלכן בדיסקוס, שהן כנראה הדיפולט. יתכן שגם הגדרת התגובות בבלוגספוט עצמו משפיעות. אצלי מוגדרת אפשרות תגובה לכולם.

      אינני מתכוון לסטטיסטיקת קצב הכתיבה של הבלוגרים אלא לסטטיסטיקת מידת ניצול הבלוגרים החברים עצמם את הערך המוסף שמעמיד אתר פרפרים.

      מחק
    3. דיסקוס עבר הרבה מאד שינויים מאז שהתחלנו להשתמש בו. כשאתה התחלת הפיצ'ר שאיפשר לכל אחד להגיב ללא צורך באישור עדיין עבד. כאשר אני נכנסתי זה כבר הפסיק לעבוד עבור אורחים, אבל עבור כל אורח שרציתי לאשר יכולתי בלחיצת כפתור קלילה לאשר אותו לתמיד והוא נוסף אוטומטית לרשימה הלבנה. באיזשהו שלב גם האופציה הזאת נוטרלה והדרך היחידה לאשר אורחים היא על ידי הוספת המייל שלהם ידנית לרשימה הלבנה (וזה מצריך ידיעה מה המייל הזה, כי בדיסקוס זה מופיע מוסתר עם כוכביות, אז צריך לבקש מהמגיב את כתובת המייל שלו). זה כמו שכאשר אני התחלתי עם דיסקוס ניתן היה להגדיר אותו בעברית ואחר כך כבר לא. הוא עובר שינויים, חלקם יזומים וחלקם אולי באגים, והבעייה היא שגם אחרי פניות מרובות לא קיבלתי מהם מעולם מענה

      מחק
    4. אמפי, לפחות לגבי ממשק השפה אכן חל שינוי וההתאמה המלאה בעברית הוחלפה משום מה ל"אפריקנס" (אולי בשל הכמות הנמוכה של משתמשי דיסקוס עברית?!). יתכן והממשק גם משתנה עקב שינויי ממשק של בלוגספוט.

      אני משער שמשתמשי דיסקוס בממשק וורדפרס מקבלים שירות טוב יותר, משום שהטמעת מערכת דיסקוס והשימוש בה הן בתשלום!!!

      מחק
  9. אני מקפיד לנסות להגיב לכל מי שמגיב לי. לפעמים מישהו יכתוב לי משהו לא ברור אז אני שותק. אולם גם אם מישהו מגיב תגובה שאני מסכים עמה לחלוטין, אז אכתוב לו תגובת הסכמה.

    חשוב לי להגיב חזרה כי כך ארצה שינהגו כלפי.

    השבמחק
    תשובות
    1. לטעמי זהו נימוס אלמנטרי להתייחס לתגובות, אבל כידוע כל אחד ואחת ו"הנימוסים" שלהם. רבים מהמגיבים שלא נענים מפסיקים להגיב בבלוג הספציפי. אישית לגבי - מי שלא מאשר פרסום תגובה שלי שהשקעתי זמן בכתיבתה, לא יזכה לתגובות נוספות בעתיד.

      מחק