יום שישי, 2 ביולי 2021

צ'מעו

עתיד קהילת פרפרים תלוי רק בכם

 אם אתם בלוגרים המשתייכים למועדון בלוגרים סגור,

אם אתם בלוגרים שיש לכם אלפי ורבבות קוראים,

אם אתם בלוגרים ויש לכם רשימה אינסופית של מנויים (גם עם כתובות מייל שכבר אינן רלוונטיות או שנשלחות לספאם),

אם אתם נעזרים באתר פרפרים לכניסה חד-כיוונית של קוראים לבלוגים שלכם,

ואם אתם בלוגרים שמדירים רגליכם מאתר פרפרים ומהעדכונים שבו - 

אז סביר שאתם אינכם קוראים דברים אלה בפוסט זה. 

סביר גם שלא טרחתם לקרוא את הכתבה הזו על "מצב הבלוגים בישראל".

 יתכן שאתם גם מאלה שעניתם "תסביר מה אתה רוצה" על הזמנה שנשלחה אליכם להצטרף לקהילת פרפרים. ואפילו לא טרחתם לבדוק מהו אתר פרפרים בקישור שצורף להזמנה. אז יתכן גם שאתם ... (נו טוב, אהיה עדין ואשאיר זאת לדמיונו של הקורא). 

אז למרות שאינכם מבקרים באתר פרפרים ותחמיצו דברים אלה, רק שתדעו - "אינני רוצה מכם כלום" (!). . אתר קהילת פרפרים והפעילות הנעשית בו היא בהתנדבות (!) למען החברים ולקידום הבלוגים שלכם בלבד. אינכם עושים טובה לאף אחד אם אתם חברים פעילים בפרפרים ונעזרים באתר, מלבד לעצמכם. 

אבל לאלה שבכל זאת יזדמן להם במקרה לקרוא דברים אלה, כדאי שתדעו:

א. אמנם לא מעט מהבלוגרים שלנו נכנסו לאחרונה לעצר כתיבה (זמני, בתקווה), אך עדיין באתר פרפרים קצב העדכון הממוצע של הפוסטים הנכתבים עומד על כ- 3 ימים. לכן, יש הרבה מה להתעדכן באתר,  בפרסום פוסטים מעניינים ואיכותיים.

ב. יש לא מעט שמתעדכנים וקוראים אך ורק בלוגים המתעדכנים באתר פרפרים (כולל אני). הם לא מנויים שלכם והבלוגים שלכם אינם ברשימות קריאה שלהם. והם יפסיקו להיכנס לבלוגים שלכם אם יפסיקו להתעדכן באתר פרפרים!

ג.  יש קוראים רבים מרחבי העולם שנחשפים לפוסטים בבלוגכם - אך ורק מאתר פרפרים. הסטטיסטיקה המפורטת מלמדת על כך. היא מלמדת על כמה מקוראי העולם נכנסים לקרוא בכל בלוג ובלוג, בכל עת ומה הפילוח הגיאוגרפי, המגדרי והגילאי שלהם. ואלה לא מעטים ובסופי שבוע (בעיקר) מספרם אפילו עולה בהרבה עליכם (הבלוגרים הישראלים) המתעדכנים באתר פרפרים (!)

 ד. אתם כנראה אינכם זקוקים לתמיכה טכנית, ואינכם מודעים, למשל ,לכך שהפיד של הבלוגים שלכם פגום (!), או שהבלוגים שלכם ממש אינם מאובטחים כראוי (!), וכיצד ניתן לתקן זאת -  כי אין מי שיפנה תשומת לבכם לכך. ובמילא אין לכם כנראה עניין בפוסטים המתייחסים לתמורות במצב הבלוגים בישראל ובעידכונים הטכניים הנעשים מדי פעם בפלטפורמות הכתיבה שלכם. וכנראה גם אין לכם צורך בטיפים חשובים לתחזוקה של הבלוגים שלכם.

ה. אתם גם כנראה לא שמתם לב שצומצמו מספר הפינות והמדורים באתר פרפרים, כמו שגם צומצמו מאוד מספר רשומות דבר המערכת (שפורסמו תחילה בתדירות של כאחת לשבוע) - צימצום על פי העיקרון האוניברסלי הידוע כחוק השלישי של ניוטון - חוק הפעולה והתגובה

The Road Not Taken

מאחל סופ"ש נעים לכל הנמצאים כאן.

קנקן

22 תגובות:

  1. מודה (כנו שאתה יודע) שאני כמעט לא נכנס לקהילה - וזאת מחוסר זמן (עומס עבודה כבד כבר חודשים רבים). האמת שגם מספר הכניסות לבלוג שלי כל כך עלוב שזה היה יכול לדכא אותי אם היה אכפת לי בכלל... מקווה שאמצא את הזמן לחזור להיות פעיל כמו שפעם הייתי

    השבמחק
  2. אני נכנסת לפרפרים כמעט בכל פעם שאני מתיישבת לקרוא בלוגים או לכתוב בבלוג שלי. אני מאד אוהבת את האתר הזה וגם חלק ניכר מהפינות שבו. במיוחד חביבה עלי פינת הציטוטים. אוהבת את פינת הבלוגים החדשים, נהנית לטעום ולגלות את כתיבתם של אלה שהצטרפו זה עכשיו.
    ממש התלהבתי לשמוע כמה קוראים כאן מחו"ל. מאז ומתמיד היה לי חשוב שתהיה פלטפורמה שמרכזת בלוגים בשפה העברית, ופרפרים נתן לכך מענה מעל ומעבר.
    את נושא הקהילתיות באמת לא חקרתי עד הסוף. אבל אני שמחה שהאתר הזה כאן ושמחה גם לתרום לו מה שביכולתי לתרום. אין לי מושג כמה קוראים יש לי אבל לי אישית זה פחות חשוב. אוהבת כאשר מגיבים אצלי ולפעמים מתפתח דו שיח אבל אין מה לדבר על מאות ואלפי קוראים אצלי וטוב לי ככה. אוהבת את המגיבים שלי ודי מחשיבה אותם לחברים - מסוג חדש. חברים וירטואלים.

    השבמחק
  3. הבהלת אותי מאוד, חשבתי לרגע שאתה עומד לסגור את האתר, והרי רק כאן אני קורא בלוגים. ♥

    השבמחק
  4. קנקן, אני חושבת שאתה עושה עבודה מופלאה מלאת מקצועיות ואכפתיות. עונה במידי על כל פניה ומשתדל לעזור בכל בעיה. יצרת פה פלטפורמה קהילתית ראויה.
    אני אישית בתקופה של הורדת הילוך פה, זה רק זמני.
    ובכל זאת נכנסת כשיכולה ונהנית הנאה מרובה מהאפשרות להיות חלק מהקהילה.
    לך ולכל אלה שבקהילה - תודה!

    השבמחק
  5. אני רק מתעדכנת ו..נהנית .ישר כוח.

    השבמחק
  6. לרב אני מתעדכנת ישירות כי אני מנויה על הבלוגים ולכן קצת שוכחת לבקר בתדירות גבוהה בפרפרים.
    קצת הפחדת אותי וואללה, צ'מעתי והפנמתי.

    השבמחק
  7. אני לא מבקרת פה הרבה ולא כותבת פה הרבה, אבל מאד חשוב לי הפרוייקט הזה שאתה עושה בהתנדבות ואני ממש אסירת תודה לך.

    השבמחק
    תשובות
    1. אם מותר לשאול, לאור השימוש המוגבל באתר, "מדוע חשוב לך הפרוייקט"?

      מחק
  8. אני לא רשומה לעדכונים במייל כמעט בשום מקום, ומשתמשת בעיקר ברשימות הקריאה שלי בוורדפרס וגם בבלוגספוט. אבל פרפרים נותן מידע נוסף, ואני מבקרת בו כמה פעמים בשבוע. דרכו אני מתוודעת לבלוגים שלא הכרתי, ולפעמים מוסיפה אותם לרשימות הקריאה שלי. כשרשימות הקריאה לא מתעדכנות מספיק מהר (וזה קורה לפעמים) - אני בודקת פה כדי לוודא ששם אין תקלה. בקיצור, נוח לי מאוד שפרפרים קיים.
    באשר לכניסות מחו"ל - איך יודעים שזה לא קוראים מהארץ שפשוט משתמשים ב-VPN?
    ובאשר לפוסטים על מצב הבלוגים והבלוגוספרה - אני דווקא מאוד מתעניינת...
    בקיצור: בעיניי פרפרים זה דווקא רעיון מוצלח, ותודה לך על הפעלתו.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה עדה על השיתוף.
      לגבי שאלתך, מיקומם הגיאוגרפי של משתמשי VPN מוגדר בסטטיסטיקה בתור "אחר".
      כאמור, כניסת הקוראים מחו"ל עולה באופן משמעותי במהלך הסופ"ש (הכולל שבת + ראשון).

      מחק
  9. וורדפרס אני קורא ישירות, ולגבי התעדכנות בבלוגר, אני מתעדכן דרך פרפרים. תודה לך קנקנן ותודה לאריק

    השבמחק
  10. תודה על הכל קנקן. אגב, שמתי לב ששלושת הפוסטים האחרונים שלי לא התעדכנו ב"פרפרים". תוכל לסייע?

    השבמחק
  11. פרפרים זאת יוזמה סופר מבורכת אחי
    יש כאלה שיגידו שאני נסחף אבל אני חושב שהאתר הזה הוא המשך ישיר לפעילות של אליעזר בן-יהודה ז"ל, "מלחמת השפות".. מאז הדעיכה של ישראבלוג ותפוז זה האתר היחיד שמרכז תוכן בלוגים בשפת הקודש
    ממש לא מובן מאליו !
    תודה רבה לך !

    השבמחק
    תשובות
    1. חיממת מאוד את ליבי.
      כולנו כמובן היינו שמחים בהמשך התרחבות קהילת הבלוגרים כותבי שפת הקודש הפוטנציאליים .
      לצערי קיימים לפחות כ-350 בלוגרים שאינם מכירים או אינם מבינים את הקונספציה של המשך כתיבה בבלוגם העצמאי ולקבל גם במה כאן.

      מחק