יום חמישי, 19 באוגוסט 2021

עוד על אנתרופולוגיה של בלוגיה

אמרו לי מה הרגליכם ואומר לכם מי אתם...

נא לסמן מהם הרגליך:
🔳 לא מגיב/ה לפוסטים של אחרים
🔳 לא מתייחס/ת לתגובות אצלי בבלוג
🔳 מגיב/ה בבלוגים של אחרים רק אם וכאשר הפצעתי עם פוסט חדש
🔳 יש לי רשימת חרמות של בלוגים שלעולם לא אקרא/אגיב להם
🔳 קורא/ת (ומגיב/ה) רק בבלוגים מהפלטפורמה שלי (וורדפרס ⤄ בלוגספוט)
🔳 מגביל/ה קריאת ותגובה רק בפוסטים של בלוגרים שמגיבים בבלוג שלי
🔳 מטפח/ת מועדון קריאה סגור ומוחצן (
BLOGROL) בבלוג שלי *
🔳 לא מבקר/ת באתר פרפרים ואיני רואה שאלון זה
🔳 כל התשובות נכונות


* אגב, רשימות קריאה (BLOGROLLS) - במסגרת הקיצוצים המתקדמים במבחר הגדג'טים המוצעים והשדרוגים (שלא תמיד מוצלחים יותר ואף פחות) בפלטפורמת בלוגספוט של גוגל - בגדג'ט הנוכחי (הקודם) בבלוגים שלכם תתקלו בקשיים בעדכונים החדשים, בעריכתם ובשמירתם. ובגדג'ט המשודרג  החדש -רשימת הבלוגים צומצמה ל-10 בלבד. כמוכן יש בעיות בקליטת הפידים של חלק מהבלוגים בוורדפרס. משמע, שידרוג הוא בעצם לעיתים שינמוך. ולאחרונה גם לא ניתן לערוך יותר את הגדג'טים מדף הבלוג עצמו בכניסה לחשבון, אלא רק דרך כניסה ללוח הפריסה 👎
מוזמנים לבדוק ולהתאכזב.
(כתבתי  על כך מספר פעמים במשוב  של גוגל וללא מענה והתייחסות מצידם)!
קנקן

18 תגובות:

  1. מתי תחזור ותכתוב פוסטים על החווית שלך כמרצה מול סטודנטים? כמה נהניתי מהפוסטים האלה. זה היה עונג שבת

    השבמחק
    תשובות
    1. הפוסטים האלה עוררו עניין בפלח קטן יחסית. גם חלק ניכר מקוראי הבלוג נדדו לעולם הפיחסבוק. אך לבקשתך, בהזדמנות כשאתפנה אפרסם כמה רשומות חדשות בסדרה.

      מחק
  2. לא היה לי בכלל מה לסמן ברשימה שכתבת...

    אגב, שמת לב שמאז שנעשה שינוי בבלוגספוט עכשיו אם נכנסים לקרוא את הבלוג דרך סמארטפון העיצוב שונה (לבן) ואם אתה רוצה לערוך משהו בעיצוב אתה לא ממש יכול אלא אם כן אתה מאפס את הכל.

    השבמחק
    תשובות
    1. אשרייך וטוב לך 🙂

      לאחר השדרוג, בלוח העריכה כאשר מבקשים תצוגה מקדימה של הפוסט, ניתו לבחור כיצד יראה במחשב, בטלפון או באייפד ויש הבדלים. בעיצוב שבלוח העריכה ניתן להתאים את העיצוב לפלטפורמות השונות. אם בסמרטפון תרדי לתחתית הפוסט האחרון, יש כפתור "לגרסה אינטרנט" שיתן לך תמונת ראי של הבלוג כפי שנראה במחשב.

      מחק
  3. גם לי לא היה מה לסמן פרט לרשימת הפוסטים העדכניים בבלוגים שאני קוראת (שקראת לו BLOGROLL או משהו כזה). אבל הפוסט הזה מרגיש לי קצת כמו בצבא כשצועקים על אלה שכן התייצבו בזמן למסדר.....
    אגב שוחחנו על זה קצת בתגובות בעבר - כאשר לא עונים לי לתגובה בבלוג כלשהו, בדרך כלל אני מפסיקה פשוט להגיב. לא תמיד אני מפסיקה לקרוא, אם פשוט ממשיך לעניין אותי מה שכתוב, אבל אני מרגישה פחות מוטיבציה להגיב.
    צחקתי כששאלת על אלה שעונים לתגובות רק אחרי שכתבו פוסט חדש. באמת שמתי לב לכך אצל כמה בלוגרים. הם בכלל לא נכנסים לבלוגיה או למייל המקושר לבלוג עד הפעם הבאה שהם מפרסמים פוסט חדש. מצד שני, אני חושבת על עצמי בתקופה שעוד עבדתי בהיי טק - לא היה לי זמן לקרוא או לכתוב בבלוגיה, ולו הייתי מנסה בכל זאת לכתוב, סביר להניח שהייתי נכנסת לעיתים רחוקות......ורק אז שמה לב שהגיבו לי.... בקיצור, אני די סלחנית גם לכאלה.

    השבמחק
    תשובות
    1. כבר כתבתי בפוסט הקודם: "אם אתם בלוגרים שמדירים רגליכם מאתר פרפרים ומהעדכונים שבו - אז סביר שאתם אינכם קוראים דברים אלה בפוסט זה". אז כמובן תופס גם כאן. ואלה שבכל זאת מזדמנים לכאן, חלקם ודאי יוכלו לסמן V בחלק מהסעיפים. באחריות.
      אבל לא מדובר כאן בשיפוט או בסלחנות, אלא באנתרופולוגיה של בלוגיה , כפי שצוין ועל פי תובנותיי רבות השנים. ואולי מה שרואים מכאן לא רואים משם 🙂

      מחק
  4. מזמן התוודיתי, שאתר הבלוגים היחיד שאני קורא הוא שלנו. כן, יש שני בלוגים שלא אקרא. הסיבה - אפס תגובה על מה שאני מגיב, כותב. אז לא בא לי יותר.

    השבמחק
    תשובות
    1. נכון. יש גם כאלה שאינם מתייחסים למגיבים בבלוגים שלהם. אם הם מחשיבים את עצמם ל"מובילי דעה" הנקראים anyway, אז שיבוסם להם. לכאלה אני לא משקיע יותר מזמני לכתיבת תגובות.
      גרוע מכך הם אלה שמתייחסים לתגובות באופן סלקטיבי וזה בהחלט מעליב. אז גם אצל כאלה אינני משקיע יותר מזמני להגיב בבלוגם. גם לא בטוח שאמשיך בכלל לקרוא בבלוג שלהם. אני מניח שאני לא יוצא מהכלל.

      מחק
    2. לא אינך יוצא מהכלל. גם גיליתי כאלה שמוחקים תגובות שלך, גם אם הן מכובדות, אז גם הם לא. הכי מעצבנים הינם אלו שממשגחים את התגובות, ואז אתה מקבלה הודעה - התגובה התקבלה, מחכה לאישור פרסום, ויוק! אז מדוע שאתאמץ?! המצחיק מכל, שלפני שבוע קיבלתי תשובה מ- X על תגובה שנכתבה לפני 3 חודשים. אני יודע, גם אני הייתי שם ברוב טמטומי. לא ידעתי איך לחפש תגובות, אמ-מה היו תגובות שכן פורסמו, ולכן זה הטריד אותי.

      מחק
    3. אני כבר לא יודע מה גרוע יותר. אלה שלא מאשרים תגובה שלך או אלה שמאשרים אותה (מיד או לאחר זמן) ולא מתייחסים אליה. אישית אינני מגיב יותר היכן שפרסום תגובתי הוא על תנאי.

      מחק
  5. אני כותבת מעט וקוראת מעט, אבל בעיקר את החברים הקבועים שלי מזה שנים רבות, ורק לפעמים מסתכלת בבלוגים שאינני מכירה.פה בקהילה הזו של הפרפרים חשוב לי להיות. זה מה שמחבר את כולנו ובלי זה מה היה?

    השבמחק
    תשובות
    1. לו אתר פרפרים היה אכן נחשב כמחבר את כולם אצל הרבים המתנהלים בבלוגיה כזאבים בודדים. אולי זו אחת הסיבות שלא מעט מוצאים נחמה בפייסבוק וברשתות חברתיות אחרות וזונחים את הבלוגיות...

      מחק
  6. כמו אסתי, גם אני קוראת בעיקר חברים קבועים, נוספו
    מספר חברים חדשים.
    אני כותבת מעט ומגיבה תמיד. הפסקתי להגיב לאחד כי שמתי לב לחוסר הכנות. הוא דורש תשומת לב, אך מתרץ את חוסר תגובותיו באי אלו תרוצים שמתגלים כחסרי אמת.
    יש כאלה שהגבתי וזכיתי רק ללייק למרות שהייתי המגיבה הראשונה, או היחידה וזה מתסכל.

    השבמחק
    תשובות
    1. הייתי רוצה שאתר פרפרים יהיה משמעותי יותר ויהווה מקור משיכה של כל הבלוגרים להכיר אנשים וחומרים חדשים. אבל אני רואה בחוסר ההצלחה להשיג זאת אך ורק כישלון שלי.
      גיליתי להפתעתי שגוגל שומר את התגובות ששלחתי לבלוגרים מוורדפרס עם הצעה להצטרף לפרפרים (כמובן עם קישור לכל האינפורמציה הדרושה להבנת אופי אתר קהילת פרפרים). אפשר לגגל "פרפרים - הבלוגוספרה שלנו" ולראות את שלל התגובות או אי התגובות לפניה שלי. בכל אופן ניתן לראות תגובות כמו "מה אתה רוצה"? "לא מבין מה נותן האתר, אפשר עוד פרטים"? "תודה אכנס ואראה" ושום דבר מעבר לכך והכי מוזרות תגובות (לאחר תגובת הסבר שלי) כמו "לא בטוח שהבנתי, אפשרלהמשיך במייל"? אז ראשית, המייל שלי צורף לפנייה... ושנית, אתר פרפרים מופעל בהתנדבות ומצחיק בעיני שלהצטרפות צריך לקיים משא ומתן. מי שלא מבינים מה זה פרפרים והיתרונות שהוא יכול להעניק להם - זבש"ם. מי שמסתפקים ברשימות קריאה סגורות, כמובן לא מתעניינים באתר פרפרים וזה בסדר. כל אחד ואחת עושים מה שטוב להם.

      בפוסט זה אני מציין את ההתייחסות או אי-ההתייחסות לתגובות המושקעות על ידי הקוראים. חוסר ההתייחסות הזו בהחלט מתסכל ואני בטוח שזה גם מניע להמנעות מתגובות עתידיות. אך אין בפוסט זה התייחסות לתכני ההתייחסות לתגובות. אם כי אני מבין מה שאת אומרת לגבי התסכול מתכנים של מגיבים מסויימים. אבל, הפסקתי לצפות ולהתאכזב. עדיין קשה לי עם טרוליזם (אותו אני קוטע) וחייב להודות שגם מתגובות הקרות מהטמפרטורה במקפיא של המקרר שלי. מבחינתי, כאלה ודאי אינם ראויים שמקבל התגובה ימשיך לקרוא בבלוגים שלהם. אך כנאמר, כל אחת ואחד והשיקולים שלהם ומי אנחנו שנחנך אותם? לא כולם יודעים להכיל ולא כולם נחנו באינטליגנציה רגשית מלבד באגו ובאינטרסים.

      מחק
  7. לא סימנתי וי בשום מקום...

    בעניין תגובות אצל אחרים - עם השנים אני מגיבה פחות. אולי הגעתי לרוויה עם תגובות. אבל כשלא מגיבים לתגובותיי, זה לא ימנע ממני להמשיך לקרוא (כמובן בהנחה שהבלוג מעניין אותי). כי למה לי להעניש את עצמי?

    אני רואה שכתבת באחת התגובות על חוסר הצלחה של אתר פרפרים, וחייבת לומר כאן את מה שכבר אמרתי לא פעם: בעיניי אין כאן חוסר הצלחה. להפך, האתר משרת יפה את קוראיו.

    השבמחק
    תשובות
    1. השאלון הוא שאלון רטורי, אך אם היה מופנה כשאלון אנונימי לבלוגרים, היה בהחלט מקום גם לסעיף "אף אחת מהתשובות" 🙂

      מדובר בכללי נימוס אלמנטריים - מי שאינם מתייחסים לקוראים שלהם, כנראה שאינם ראויים להם. ונשאלת השאלה מדוע בכלל הוסיפו תיבת תגובות בבלוגם?
      המשך קריאה בבלוגים כאלה הוא מאוד מורכב, במיוחד באלה שאינם מאשרים תגובות לאחר שהמגיב השקיע בהם ממיטב זמנו.

      ולגבי ההצלחה, מה שרואה גוגל אנליטיקס כנראה לא תמיד רואים משם 😟

      מחק