יום שבת, 2 ביולי 2022

שאלות


 מחשבות "קיומיות" העלו לאחרונה מספר שאלות. שאלות מטרידות שמופנות לקהילת הבלוגרים החברים בקהילת פרפרים. אסופת שאלות שהתשובות אליהן כנראה קשורות זו בזו ומתייחסות בעצם לנושא אנתרופולוגיה של בלוגיה - נושא שהוקדשו לו כאן בעבר מספר רשומות מערכת.

אז הרי השאלות המופנות לכל אחד מכם כחומר למחשבה:

1. מדוע בלוגרים חדשים, שמצטרפים לקהילת הבלוגרים של "פרפרים", כותבים מספר פוסטים ראשונים מועט ואז מפסיקים לכתוב ואפילו לעיתים מוחקים את כל תכני הבלוג שלהם או אפילו מורידים אותו מהרשת? (מסע במורדות רשימת "כל הפוסטים שפורסמו לאחרונה", בשול הימני באתר, וכן ברשימת "הבלוגים בתנומה עמוקה" בשול השמאלי - יגלו לכם לא מעט "שלדים" שכאלה).

2. מדוע פוסטים של בלוגרים חדשים שהצטרפו לקהילה (ומוצגים ברשימת החברים החדשים בשול השמאלי באתר) זוכים לאדישות/ חוסר התייחסות / התעלמות / אפס תגובות? מדוע אין הם מצורפים למשל לרשימות הקריאה (הסגורות?), שלא מעט בלוגרים מציגים אותן לראווה בבלוגם?

3. מדוע בלוגרים שבלוגיהם משתייכים לאותה נישה (למשל, המלצות קריאה / ביקורת ספרות - פרוזה, שירה / ענייני אקטואליה וכדומה)  - נמנעים מסיבה נעלמה כלשהי מלהתייחס ולהגיב זה לבלוגו של זה? זה בולט במיוחד בחוסר ההתייחסות של הבלוגרים הוותיקים לבלוגרים חדשים המצטרפים לקהילה. האם יתכן שחברים חדשים דורכים על יבלותיהם של חברים ותיקים? (יהירות/ תחרות / התחשבנות/ אגו ... או שאולי הוותיקים פשוט אינם מבקרים כאן באתר לאחר שנרשמו ☹️)?

4. האם לתשובות לשאלות אלו יש קשר לירידה במספר הבלוגרים הפעילים / ירידה במגמת הצטרפות חדשה של בלוגרים לקהילת "פרפרים"?

5. ואחרונה ולא חביבה: מדוע הורדה מהאתר רשומת המערכת הקודמת ("התחדשות חג")? 


* ראו התובנות מתשובות המשיבים בסיום (תגובה 8) בשרשור התגובות בהמשך

12 תגובות:

  1. אין לי תשובות לאף אחת מהשאלות אבל אישית אני יכול לומר שבחודשים האחרונים אני מאוד עמוס בעבודה ודי משוכנע שלא קראתי אף רשומה בבלוג שלא הכרתי קודם - בקושי מצאתי זמן לבלוגים עליהם אני מנוי

    השבמחק
  2. יכולה לענות רק על השאלה הראשונה: לא פעם אנשים פותחים בלוג, כותבים כמה ימים בהתלהבות, ואז הקסם פג. לפעמים זה גורם להם מבוכה ואז גם מוחקים. מכירה את זה גם מעצמי...
    נזכרתי בספר נעורים שקראתי פעם, על האח הקטן שהתחיל לנהל יומן, כתב בו כשבוע, ואז במפתיע סיים אותו במילים הבאות (השגיאה במקור):
    "גמרתי עומר לא לכתוב יותר שום יומן".

    השבמחק
  3. מסכימה עם עדה ק. לגבי בלוגרים חדשים נעלמים.
    לגבי בלוגרים חדשים, אני חושבת שחלק מכניסה למרחב קהילתי זה שהחדש נכנס לבלוגרים שכנים ומגיב, כך הותיקים מכירים אותו וזה יוצר דיאלוג שכחלק ממנו נכנסים אליו בחזרה
    אני דווקא אוהבת חדשים, כאלה שמה שהם כותבים מעניין לי כמובן.

    השבמחק
  4. אני לא יודעת לענות על השאלות הללו. אף פעם לא התעניינתי בבלוגים חדשים. כנראה מעצלות אני נשארת עם אותם בלוגים מוכרים ועונה לאלו שמגיעים אלי. קשה להתחיל לכתוב בלוג. כשנכנסתי לפני שנים רבות, עשיתי זאת עם עוד חברות שנכנסו במקביל אלי, והיה יותר קל. חלק מהן עדיין פה!

    השבמחק
  5. אין לי תשובות. יכולה רק להעיד על עצמי, כשהתחלתי עם הפייסבוק, מצאתי את עצמי נשאבת. בכל זאת מגיבה לחברים שמנויה אצלם, כשמקבלת עדכון.

    השבמחק
  6. באמת אין לי תשובה על אף אחת מן השאלות ואת שאלה 5 אפילו לא הבנתי....

    השבמחק
  7. יש לי כמה וכמה תשובות. הראשונה - קיץ עכשיו, ורבים לא פעילים. תשובה נוספת - בלוגרים חדשים אולי מגלים שהם לא זוכים לתפוצה נרחבת/אחרת מזו שהיו רגילים לה. תשובה שלישית לגבי בלוגי ספרות - הראשונה, אנשים לא טורחים להגיב בבלוגים שלהם על תגובות, אז למה לבזבז זמן? היחידה שטורחת לענות, וגם אחרי עיכוב של "אישור תגובה" היא עופרה, ולכן רק אתה לצערי אני מקיים דיאלוג. אני מחפש בלוגרים חדשים, למשל האקזייזטנציאטליסט יזכה להפניה בדף הפייסבוק שלנו. שמתי לב, אגב, שבבלוג הספרותי של בוורדפרס מגיב מוטי באופן קבוע. רבים אחרים, אבל אני רגיל, אדישים לגמרי.

    השבמחק
  8. תודה ל-7 הקבועים פחות או יותר שמגיבים כאן לרשומות המערכת ועל כנות התשובות. מכלל התשובות אני למד שאכן יש דברים בגו (בשאלות) ומהתשובות עולות תהיות נוספות לגבי מידת התועלת בקיום אתר פרפרים לבלוגרים עצמם , שבעצם ממעטים לבקר כאן, ו/או שבעצם מנהלים "מועדוני קריאה/מנויים סגורים" (ומסתפקים בזה). אי לכך, נראה שלאלה, אתר פרפרים משמש בעיקר לצורך חשיפה חד- סיטרית של הבלוגים שלהם לקוראי עברית בארץ ובעולם. בהחלט מצב מעורר צורך בחשבון נפש לגבי עתיד הבלוגים בישראל ועד כמה תמשך הכדאיות הכלכלית להמשך התחזוק החינמי של פלטפורמות הכתיבה (בעברית) שנותרו, על ידי בעליהם. בסופו של דבר וכידוע, אי אפשר להיניק לאורך זמן את מי שאינם מעונינים לינוק.

    השבמחק
    תשובות
    1. ברשימת הקריאה שלי יש הרבה בלוגים שהכרתי רק דרך פרפרים... אבל מזמן לא רעננתי אותה :-(

      מחק
    2. חבל ומצער שיש בלוגרים שאינם מוצאים עניין בהצטרפות לקהילת פרפרים.

      רשימת קריאה אישית כבר מיותרת ומבוטלת עבורי. גם כל המנויים נמחקו (שמיילים העדכונים שלהם מטרידים) - כי בלוגים שאינם מעודכנים בפרפרים - אינם זוכים לעיניי כדי לשזוף בהם וכנראה גם על ידי קוראים רבים אחרים, שמקור האינפורמציה היחיד שלהם הוא "אתר פרפרים". ההפסד כולו שלהם 🙂

      מחק
  9. אני מודה ומתוודה שאיני מגיב מספיק לדברי בלוגרים אחרים. אבל אני מגיב מידי פעם כאשר מה שהם כותבים עליומעניין אותי מספיק ואני מרגיש שיש לי מה לתרום. לעומת זאת אני מקפיד להעלות קישורים באופן קבוע בדפ]ים שליבפייסבוק לרשימות בלוגים בפרפרים שאני חושב שמעניינות. והערה לגביך :מנהל "פרפרים" כמה פעמים ניסיתי להעלות קישורים ברשימות המעניינות שלך כאן בפיסבוק ולהגיב עליהם גם שם. אבל לא הצלחתי .פייסבוק מתייחס לקישורים לרשימות האלו שלך כספאם ומסרב לקבל אותם ואיני מבין מדוע .כדאי לך לבדוק את העניין.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על התייחסותך לפוסט. משונה שאינך יכול לקשר רשימות מכאן בפייסבוק. את פינת "פרפרים בפייסבוק" (המוצגת בשול הימני בדף הראשי של אתר פרפרים) מנהל חברנו העורך אריק בנדק חביב. בפינת פייסבוק זו אריק מציג מדי פעם המלצות עם קישורים לבלוגים שונים (מכל הפלטפורמות, כמדומני גם רשומות מאתר פרפרים). אפנה אליו שאילתא בנושא זה לבדיקה.

      מחק