יום שלישי, 2 באוגוסט 2022

WORDPRESS או DEPRESS זו השאלה !

 בחרת לכתוב בלוג בפלאטפורמת וורדפרס החינמית - בחרת לכתוב כדי להקרא. לא? בחרת להעביר את בלוגך לפלטפורמת וורדפרס בתשלום  - ודאי לא התכוונת להקרא פחות. נכון? הרשומה הזו מוקדשת לטעויות הנפוצות של הבלוגרים, שאותן אני מכנה בשם "טעויות מדכאות קריאה". 

1. הערות לגבי וורדפרס החינמי

לא מעטים הם הבלוגרים בפלטפורמת וורדפרס שבוחרים בתבנית העיצוב הבסיסית והנוראה: טקסט נמרח לרוחב כל מסך הקריאה. ובקריאה במחשב השורות ארוכות מדי והקריאה מעייפת עיניים. ואם הטקסט נכתב עוד ברצף ובשורות ארוכות ללא פסקאות - הרי זה מתכון ברור לזניחה וליציאה מהבלוג ללא קריאה ובוודאי עם סיכויים אנושים להשלמת הקריאה עד לסופה.

ובבחירת תבנית העיצוב הבסיסית - מדוע בעצם בחרת לוותר על הוויג'טים החיוניים בשוליים?  בלי תוויות, בלי ארכיון בלוג, בלי אודות הבלוג והכותב/ת, בלי המלצות קריאה, ובלי... ובלי... - כל מה שעושה את בלוגך לידידותי ואטרקטיבי לסביבה.

ואם כבר בחרת בתבנית המאפשרת וויג'טים מועילים כאלה. מדוע קבעת אותם בתחתית הבלוג ולא בשוליים צדדיים (המועדפים !)? מדוע הוויג'טים האלו מופיעים בתחתית רשימה נגללת אינסופית של פוסטים, שנכתבו מזה עידן ועידנים? נראה לך שמישהו טורח בכלל לגלול עד לראשית ההיסטוריה של הבלוג, כדי לראות את האינפורמציה של הוויג'טים שבתחתית? זוהי טעות נוראה! בחרת בוויג'טים של שול תחתון - לפחות הגבל/י את הטקסט בדף לפוסט אחד בלבד - הפוסט האחרון. רוצה להציג מספר פוסטים אחרונים בדף - נצל/י את שוליי הטקסט לוויג'טים של שוליים צדדיים. כי ככה ישימו לב אליהם - הרי זה מה שהייתם מעוניינים. לא? ואם כבר בחרתם להציג וויג'טים של שול תחתון, לפחות הגבילו את מספר הפוסטים (האחרונים בלבד) שבדף הראשי  - למקסימום 3 פוסטים בלבד. ואם הפוסטים ארוכים מאוד, כאמור, אפילו כדאי להגביל הצגה של פוסט אחרון בלבד בדף הראשי. לשם כך קיים הכפתור "לפוסט קודם", וויגט רשימת "תוויות", וויגט "ארכיון הבלוג" וכדומה. בחייאת, אל תעצבנו את הקורא עם רשימה נגללת אינסופית של פוסטים ולצפות שיהיה איזה קורא משוגע שיתנדב לגלול ולגלול מטה עד אין קץ. את מספר הפוסטים שיוצגו בדף אפשר לקבוע בקלות בהגדרות של הבלוג. לא צריך לשם כך פרופסורה.

ולידיעה, ניתן לשנות כמעט  כל תבנית עיצוב באחרת, בכל עת. ליתר ביטחון, כדאי לגבות את הבלוג לפני כל שינוי. כך שאם במקרה חלה תקלה, אפשר תמיד לשחזר למה שהיה במקור. כן, אני יודע - אתם מאלה שאף פעם לא מגבים. "כי יהיה בסדר", עד שבלוגכם חלילה יעלם מתישהו לעד... 😪

2. כמה מילים על בחירת וויג'ט התגובות

לא אחזור כאן פעם נוספת על "הסוציופתיות" של בלוגרים המדכאים כתיבת תגובות לפוסטים שלהם. רק אזכיר שמי שטורחים לכתוב תגובה מושקעת ומקבלים הודעה "התגובה ממתינה לאישור", שמאושרת לאחר חודש או בכלל לא - לעולם לא יכתבו יותר תגובות בבלוגכם. לא רוצים תגובות? אז לשם מה בכלל תיבת התגובות בבלוגכם?

אבל משהו רע קרה לאחרונה במדיניות התגובות של וורדפרס: ניתן להגיב שם מחשבון וורדפרס, או פייסבוק, או טוויטר. אבל האפשרות הקודמת להגיב גם דרך חשבון גוגל (עיגול ה-G האדום) נעלמה משום מה מתישהו לאחרונה. פשוט נמחקה מהיקום. האם זו מדיניות חדשה של וורדפרס להחרים את תגובות הבלוגרים שכותבים בפלטפורמת בלוגספוט ולמנוע מהם להגיב בבלוגים של וורדפרס? 

נו טוב, כנראה עוד כמה דברים רעים קורים לאחרונה בוורדפרס. כי יש כבר בלוגרים המתלוננים שהם מתקשים לפרסם פוסטים חדשים (כי הם נעלמים להם לאחר השליחה לפרסום). למשל, ראו כאן. אני חייב גם להודות שאישית לא פעם, נאלצתי לחזור ולכתוב תגובה בפעם שניה (פחות מושקעת ואפילו ויתרתי לא פעם), משום שנעלמה לאחר שנשלחה בפלטפורמת וורדפרס. למרות ששלחתי אותה מחשבון וורדפרס שפתחתי במיוחד רק לצורך תגובות...

3. עברתם מוורדפרס החינמי לדומיין פרטי בתשלום? 

אינני יודע מהם השיקולים שלכם, אבל בטוח שאינכם רוצים שיכנסו פחות קוראים לבלוג שלכם. שילמתם כסף למעבר הזה וברגע שתפסיקו לשלם - הבלוג המושקע שלכם יעלם מהמרשתת (כחודש לאחר הפסקת התשלום האתר שלכם יוצע למכירה ואם היורשים שלכם לא ימשיכו לשלם, הבלוג שלכם ימות יחד אתכם).

אבל מאחר ואתם משלמים, לא מעטים מכם אינם מודעים לכך שהבלוג שלכם הפסיק להיות ידידותי ואפילו הפך פגום. הרי לא התכוונתם שכעת לבלוג בתשלום יקח שתי דקות להטען על ידי הדפדפנים. ראו למשל דוגמה כאן. יש לכם סבלנות להמתין? לי ולרבים, פשוט לא! (לעומת זאת, ראו כמה מהר נפתח הבלוג החינמי הקודם שלה https://batyadoron.blogspot.com/, כאן). 

ויש בלוגים אחרים בוורדפרס לאחר שעברו לשרת פרטי שבהם: התמונות אינן עולות (או שלוקח הרבה מאוד זמן עד שעולות), או שהבלוג  אינו מוצג כראוי במלואו בדפדפנים שבמחשבים, אלא רק בטלפונים או להיפך, או שניתן להגיב רק דרך חשבון פייסבוק. ריבונו של עולם, יש לכם בלוג והתגובות רק דרך חשבון פייסבוק - תגובה בפלטפורמה צוקרברגית של כאן ועכשיו... ופלופ התגובה נעלמת לה במרחבי הזמן האבוד. ומה עם כל אלה שמעוניינים להגיב ואינם מעוניינים לפתוח חשבון "ריגול" של פייסבוק? ומה עם אלה שצריכים להכנס בכל פעם לחשבון הפייסבוק שלהם בכדי שיוכלו להגיב בבלוג שלכם? הרי זהו כל מה שנדרש כדי להקשות על קוראי הבלוג שלכם ואפילו להבריח אותם. 

חומר למחשבה!

"קצת צבע לבלוגוספרה"
 
(מוקדש לפוסט על ידי נכדתי מ' בת השנתיים)

52 תגובות:

  1. סיפא לרשומה:
    לצערי ידוע לי שיש מצב שמי שדווקא זקוקים לקרוא את הפוסטים כאן, אינם נכנסים וקוראים כאן. נו טוב, עכשיו חופשת קיץ וכניסה לאתר "פרפרים" ודאי אינה כלולה בראש רשימת הבילויים. אבל הפוסט הזה ימשיך להיות מוצג כאן לראווה (למי שעיניים להם).
    חשוב גם לציין שבלא במעט מקרים (שבהם היתה ידועה לי כתובת המייל של הבלוגר/ית), שלחתי התרעות על בעיות שונות בבלוג ובמיוחד כשיש בעיות אבטחה. לצערי גם רבות מפניות אלו לא זכו להתייחסות. ולאלה שאינם מספקים בבלוגם כתובת מייל ליצירת קשר, השארתי התרעה בתגובה לפוסט האחרון שלהם. האם קיבלו את האינפורמציה? אינני יודע, כי התגובה מעולם לא אושרה. והבעיה ממשיכה...
    בלוגרית החברה בקהילת פרפרים טוענת בכל פוסט שפרצו לה לבלוג וכתוצאה מכך נמחקה כל רשימת המנויים. לצערי היא ממשיכה לתלות יהבה לשוא בגוגל, שיפתרו לה את הבעיה. חבל שלא קראה בפוסט מערכת שהקדשתי לכך, שאם תפנה אלי, יתכן שאוכל לפתור לה את הבעיה. אך מה לעשות? אין בבלוגה אפשרות ליצירת קשר או לכתיבת תגובות, כדי שאוכל לפנות אליה בעניין...
    הרי אי אפשר לעזור למי שאינם מאפשרים לעזור להם.

    השבמחק
    תשובות
    1. הציור של הנכדה מקסים והכי מקסים, זה שאתה מוקסם :)
      אף פעם לא כתבתי בוורדפרס, אז אין לי מושג. דווקא הבלוג אליו קישרת קצת מעיק לקריאה כי בכל כניסה לדף בבלוג קופץ הפרצוף של הכותבת. באמת חבל שהבלוג בקישור השני לא מעודכן. למרות שהוא פחות מעוצב מבחינה גרפית, הוא הרבה יותר נוח לקריאה.
      בעניין הבלוגרית, אני מניחה שאתה מדבר על ענת פרי, לא? כתובת המייל שלה היא anat.perry@mail.huji.ac.il

      מחק
    2. אגב UR איך את מצליחה להגיב כאן בבלוג של פרפרים? כאן את לא נתקלת באותה בעייה כמו בבלוג של אסתי?

      מחק
    3. הי, זו אמפי. אני מנסה להגיב באופן אנונימי מדפדפן אחר כדי לבדוק משהו.

      מחק
    4. גם כאן אני לא יכולה להתחבר מהמשתמש של הבלוג אבל כן יש לי אופציה להגיב כאנונימית, או דרך קישור לבלוג, וזה מה שאני עושה. אצל אסתי יש אופציה להגיב אך ורק דרך משתמש גוגל, ושם הבאג כי אין אפשרות להתחבר דרך חשבון שהוא לא החשבון העיקרי.

      מחק
    5. UR, כדי להגיב כאן שלא כאנונימית, ראשית עלייך להתחבר לחשבון הבלוג שלך (כך שבקצה הסרגל העליון תראי את המילה "מחובר"). לאחר מכן הכנסי לאתר "פרפרים" ותוכלי להגיב ללא צורך בהזנת כתובת או אימות כלשהו.
      בהגדרות של בלוגספוט ניתן להגדיר את אפשרות התגובות "לכולם", או רק למשתמשי גוגל (נראה שזה מה שאסתי הגדירה). כאן מוגדרת אפשרות מוגדרת לכל, אבל לצערי בגלל ריבוי לאחרונה של בוטים/ספאמרים/טרולים/פרסומאים בדלת האחורית, יתכן שחלק מהתגובות ימתינו לאישור.
      תודה על כתובת המייל של ענת. אנסה ליצור איתה קשר.

      מחק
    6. תודה UR, אני בהחלט מוקסם מהזמן ומהרצינות והמחשבה שהקטנה משקיעה בכל ציור. ממש רואים שעולם הציור מרתק אותה מאוד.

      מחק
    7. ראה דיון שלי עם אמפי, גם בשרביט החם, על זה שאני לא יכולה להתחבר דרך חשבון שאינו החשבון העיקרי. כנראה באג של גוגל

      מחק
    8. זה בהחלט באג של גוגל והוא מוזר ולא עקבי. לפעמים כאשר אני נכנסת לחשבון גוגל שלי (לא אמפיארטי, חשבון לצורך ניסיונות וסיוע לאחרים) ואז נכנסת לאתר פרפרים או לבלוג של אסתי או אחרים ללא דיסקוס הוא מזהה את חשבון הגוגל ההוא ומאפשר לי להגיב ממנו, אבל רוב הפעמים קורה גם לי מה שקורה ל-ur - הודעה בזו הלשון: "לא הצלחנו להכניס אותך לחשבון כדי לאפשר לך להגיב. כדאי לבדוק את הגדרות הדפדפן ולוודא שהן מאפשרות לך להיכנס לחשבון. למידע נוסף עדיין אפשר להגיב בעילום שם או עם שם וכתובת URL." ואז באמת האופציה היחידה שנותרת היא להגיב כאנונימי. ביקשתי מאסתי שתכניס את האופציה הזאת לבלוג שלה והיא עשתה זאת וכעת כל אחד יכול להגיב אצלה

      מחק
    9. אמפי ואלמוני, אם הבנתי נכון, כדי למנוע את הבעייה, יש לצאת מכל חשבון, ולהתחבר מחדש רק לחשבון הבלוג. ואז אפשר להגיב תמיד תגובה מאומתת בפרפרים ובבלוגים בפלטפורמת. יכולה להיות בעיה למי שמתחבר לחשבון דיסקוס שלא דרך זיהוי בסיסמת דיסקוס אלא דרך חשבון גוגל. יכולה להיות בעיה גם למי שרשום ל/ב שני בלוגים תחת אותו שם משתמש וכתובת מייל. וובמקרה כזה דיסקוס מתבלבל

      מחק
    10. הבעייה קורית רק בבלוגים שעובדים עם מערכת התגובות המקורית של גוגל. אין קשר לדיסקוס. והיא כנראה מפריעה רק למי שרוצה להגיב עם חשבון גוגל שהוא שונה מהחשבון "הרגיל" שלו "בחיים האמיתיים" מפאת האנונימיות. אני נתקלת בתופעה מוזרה שלפעמים כאשר אני נכנסת מראש לחשבון הבלוג כמו שציינת ואז לקישור של הפוסט של פרפרים או של אסתי או ג'וליאנה או כל הבלוגים שלא עובדים עם דיסקוס אני כן מצליחה להזדהות באותו חשבון גוגל, אבל רוב הפעמים לא ועדיין לא מצאתי את החוקיות של העניין הזה.....

      מחק
    11. אצלי דיסקוס מתבלבל ומבלבל ומכניס לעיתים את האייקון שלי ב"פרפרים", למרות שאתר פרפרים אינו רשום בדיסקוס (ראי אפילו בתגובות שלי בפוסט האחרון שלך).
      כפי שציינתי קודם, אם את נתקלת בבעיה להגיב במערכת תגובות ברירת המחדל של בלוגספוט, צאי מכל החשבונות והתחברי מחדש לחשבון הבלוג שלך. כעת תוכלי להגיב בבלוג שנתקלת בו קודם בבעיות להגיב.

      מחק
    12. UR, כתובת המייל שציינת - מדובר בענת פרי אחרת ☹️

      מחק
  2. האמת שאין לי הרבה דברים לומר להגנת הממשק של וורדפרס, שאני תמיד מתארת אותו כ'קשה ועצי'. לאחרונה גם הפרסומות שלהן גלויות לעין אפילו כשמתחברים עם סיסמה (עונש שהיינו פטורים ממנו בעבר).
    מה שכן - לעניין הוויג'טים התחתיים: יש תבניות עיצוב שמאפשרות רק כאלה. במקרה כזה, במקום לגלול עד אין סוף - תיכנס פשוט לאחד הפוסטים ותגלול לסופו. כלומר, אל תנסה להגיע לוויג'טים תחתיים דרך הדף הראשי, כי זה באמת כאב ראש גדול. והרי ממילא העדכונים במייל ובאתר פרפרים מפנים לבלוג ספציפי ולא לבלוג השלם.

    וכן, מי שלא שועה לעצות ולהצעות עזרה, נשאר עם הבעיה. מה אפשר לעשות, בכוח זה לא הולך.

    השבמחק
    תשובות
    1. חבל שבלוגרים אינם משקיעים מחשבה בעיצוב בלוגם לפני שיוצרים אותו. אינני יודע לגבי כל תבניות העיצוב, אך נוכחתי בבלוגים שהם הוויגטים היו בשוליים צדדיים ולאחר זמן הזיזו וויג'טים (חלק או כולם) לשול תחתון - ללא שינוי תבנית העיצוב. במיוחד לא הבנתי מדוע הזיזו את "כפתור ניווט פרפרים" משול צדדי ו"החביאו" אותו בתחתית הבלוג (לאחר מספר פוסטים מוצגים) 🙄

      גם מה שציינת לא תמיד מתקיים. ראי למשל איך הוויג'טים שבדף הבלוג הראשי בקישור:
      https://abualmog.wordpress.com/
      דווקא נעלמים כשנכנסים לקישור לפוסט ספציפי בבלוג:
      https://abualmog.wordpress.com/2022/07/17/%d7%a1%d7%99%d7%a4%d7%95%d7%a8-%d7%9e%d7%a2%d7%a9%d7%94-%d7%90%d7%99%d7%95%d7%9d-%d7%95%d7%a0%d7%95%d7%a8%d7%90-%d7%9b%d7%99%d7%a6%d7%93-%d7%94%d7%a6%d7%99%d7%9c%d7%94-%d7%a6%d7%93%d7%a7%d7%a0%d7%95/

      מחק
    2. אז באמת יש בלוגים שבהם הוויג'טים הם בשוליים של הדף הראשי, ובאחרים הוויג'טים הם בתחתית הפוסט הבודד. אצלי שתי האופציות פעילות, כדי שהוויג'טים יהיו זמינים ככל האפשר. והיות שוורדפרס לא הכי ידידותי למשתמש, לא בטוח שכל הבלוגרים ערים לאפשרות לשלוט על המיקומים האלה.

      כשהגבתי לפוסט הזה בפעם הראשונה פספסתי איכשהו את הציור של הנכדה. עכשיו ראיתי. הוא מלא חיים ומשמח :)

      מחק
  3. צ"ל:
    והרי ממילא העדכונים במייל ובאתר פרפרים מפנים ל*פוסט* ספציפי ולא לבלוג השלם.

    השבמחק
    תשובות
    1. וזה בתנאי שהבלוגרים אינם שוכחים לרשום את כותרת הפוסט במסגרת הכותרת המתאימה ולא בראש גוף הטקסט 😃
      תופעה די נפוצה לצערי.

      מחק
  4. תודה רבה רבה לך. השימוש שלי בוורדפרס די מינימלי. פעם שיניתי את תבנית העיצוב וקרה לי "ברוך" גדול, אז מה שיש לי מתאים לי.
    אין עליך, באמת. תודה ♥

    השבמחק
    תשובות
    1. פלטפורמת וורדפרס בהחלט אינה ידידותית וכנראה גם לא אינטואיטיבית למרבית המשתמשים, בהשוואה לבלוגספוט.
      כפי שציינתי, כדאי לגבות את הבלוג לפני שעושים שינויים ואם לא, לפחות לראות ולבחון את התוצאה ב"תצוגה מקדימה", לפני ששומרים את השינוי.

      מחק
  5. כרגיל אצלך, פוסט חשוב, מעניין ומשכיל, אבל תרשה לי להגיב רק על התוספת של הנכדה (סוג של וויג'ט תחתון...): כל הכבוד!

    השבמחק
  6. גם אני מודה על ההשקעה ועל ההתראה - אני לא כותבת בוורדפרס אבל נתקלת בהחלט בתופעות שציינת כאשר אני קוראת (והרבה) אצל אחרים.
    וגם לי תרשה להגיב על תרומתה של הקטנה - מקסים מקסים מקסים!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. הרעיון הוא שעצם הידיעה מאפשרת לבלוגרים לתקן את התופעות שציינתי. ובתנאי שקוראים את הפוסט הזה ומעוניינים ליישם.

      תודה על המחמאה לקטנה. תענוג רק להתבונן עליה ולראות את הרצינות וזמן ההשקעה שלה בכל ציור (עד שהיא מרוצה מהתוצאה הסופית ואם לא, "מהתחלה" ציור חדש....)

      מחק
  7. הכותרת של הפוסט כבר דיכאה אותי, אבל עם הקריאה ראיתי שרוב הצרות שאתה מזכיר הן לא בבית ספרי... לא נותר לי אלא לקוות לטוב בעתיד (לא נראה לי שאעביר את הבלוג פלטפורמה עוד פעם בעתיד...)

    השבמחק
    תשובות
    1. מוטי, אכן הבלוג שלך אינו "סובל" ממרבית הדוגמאות שציינתי. אבל כבר אי אפשר להגיב יותר אצלך מחשבון גוגל (כפי שהיה בעבר). ומחשבון תגובות וורדפרס שפתחתי, יש פעמים שהתגובות שלי נעלמות לאחר השליחה ואני צריך לצאת ולהכנס מחדש לחשבון, פעם ואפילו פעמיים נוספות. באסה לכתוב מחדש (כשאני שוכח לעשות העתק/הדבק לפני נסיון נוסף) ולכן גם לא פעם התייאשתי וגם ויתרתי. הסתפקתי בציון פונקציית ה"אהבתי" 😒.

      כשישראבלוג הודיעו על סגירה, בלוגרים רבים העבירו את בלוגם דרך אפליקציה לוורדפרס.
      בזמנו פרסמתי בבלוג "חשיבה חופשית" שלי קישור והסבר לאפליקציה שמעבירה בלוג מפלטפורמת וורדפרס לפלטפורמת בלוגספוט. רבים באמת העדיפו לעשות זאת, כי הממשק ואפשרויות העיצוב מוצלחים ובעיקר אינטואיטיבים יותר בפלטפורמת בלוגספוט.

      אז אם תצטרך, תוכל גם אתה להעביר את תוכן בלוגך בשלמותו (כולל התגובות) לפלטפורמת בלוגספוט.
      אולי שווה לך ליצור כבר עכשיו בלוג ראי בבלוגספוט כגיבוי (עם/ללא פרסום ברבים). כתעודת ביטוח לעת צרה 😂

      מחק
    2. מבאס שיש בעיה להגיב. כשהבנתי שכדאי לעזוב את תפוז פתחתי בלוגים חדשים גם בוורדפרס וגם בבלוגפוסט. אחרי כל מיני משחקים וניסיונות החלטתי שוורדפרס יותר נוח לי. האם טעיתי? לא בהכרח... לכל פלטפורמה יתרונות וחסרונות

      מחק
    3. לא אמרתי שכדאי לך לעבור לכתיבה בבלוגספוט, אלא שיש לך תמיד את האפשרות להעביר את כל תכני הבלוג שלך בוורדפרס לבלוגספוט - אם משהו יקרה להמשך פעילותו של וורדפרס הישראלי, שלא בטוח שימשיך להיות כלכלי להנהלת וורדפרס, עקב מיספר הבלוגים הפעילים ההולך ומצטמצם ובהתאם מספר הקוראים שלהם.

      מחק
    4. והיה וורד פרס ישראל נסגר האם זה אומר שהבלוגים של וורד פרס ימחלקו אוטומטית כו ישארו ?<

      מחק
    5. אם השרת של וורדפרס ישראל ממוקם בשרת שלהם בחו"ל, יתכן שהבלוג לא ימחק, אבל הפסקת התחזוקה עשויה לגרום להידרדרות הדרגתית בממשק העברי. אני מניח שאם וכאשר, הנהלת וורדפרס תשלח התראה בעניין ותמליץ על אופציות בתשלום.

      מחק
  8. פוסט חשוב לכל הכותבים בפלטפורמת וורדפרס. תודה

    השבמחק
  9. ניסיון נוסף להגיב אנונימית

    השבמחק
  10. מה שכתבת מטריד ביותר.אני עברתי מהוורדפרס החינמי לבתשלום בראש ובראשונה הודות להזהרותיך .אבל ממה שאתה אומר בעצם עשיתי מיקח טעות ברגע שאפסיק לשלם, וורד פרס ימחקו את הבלוג שלי בעוד שאם היה נשאר חינמי הוא ימשיך להתקיים גם כשלא אהיה כאן .האם אני מבין אותך נכון? מה אפשר אם כך לעשות שהבלוג ימשיך להיות חינמי אחרי שהתשלום יפסיק?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום אלי
      למעבר מוורדפרס החינמי לוורדפרס בתשלום יש יתרונות וחסרונות. בפלטפורמה בתשלום, הבלוג שלך כבר אינו תלוי בשירות השרת שמעמיד וורדפרס בגירסה החינמית, אלא בשרת פרטי (שיכול גם לרדת מהרשת, כבר היו דברים מעולם. אבל במקרה כזה אתה מקבל התראה מראש, כך שיש לך הזדמנות לעבור לשירותי שרת אחר). בכל אופן, הבלוג נעלם אם מופסק התשלום ולא מחודש לאחר התראה. היתרון הנוסף הוא שבגירסה בתשלום, הבלוג שלך נקי מפרסומות מכוערות של וורדפרס החינמי. לאחרונה וורדפרס העלו את מספרן של הפרסומות המשולבות בטקסטים של הפוסטים. אולי בשל קשיים כלכליים של חברת וורדפרס בתחזוקה החינמית, כתוצאה מהירידה המשמעותית במספר הבלוגרים הישראלים הכותבים בפלטפורמה כיום. וזה בעצם מעלה את השאלה עד מתי ימשיכו לתחזק את גירסת העברית החינמית. במקרה כזה, בלוגך בדומיין פרטי לא יושפע מהפסקת שירות חלקית או מלאה של וורדפרס בעברית (כל עוד תמשיך לשלם) .
      אני מניח שבמקרה זה, הנהלת וורדרס תיידע את הבלוגרים על תאריך ההפסקה ותמליץ לעבור לגירסה בתשלום. כפי שגוגל הפסיקה את הרשת החברתית שלה google plus, בהתראה של 3-4 חודשים. במקרה הזה הם איפשרו לגבות את החשבון, אבל האמת שאי אפשר לעשות שום דבר עם הגיבוי הזה. הם השאירו רק פלטפורמה מסחרית בתשלום לחברות שעבדו עם google+.

      אינני יודע אם ואיך אפשר לחזור מוורדפרס בתשלום לוורדפרס החינמי. עליך לפנות בעניין בשאילתא לשירות של וורדפרס.

      מחק
  11. אם וורדפרס נסגר לאיזה שרת אחר אתה ממליץ להעביר את כל החומר אם בכלל יש כזה?

    השבמחק
    תשובות
    1. ראשית, וורדפרס החינמי אינו עומד להסגר כעת. כנאמר, דיה צרה לשעתה (אם בכלל) לגבי צורך בקניית דומיין פרטי. עם גיבויי XML של וורדפרס, קיימת גם אופציה להעביר את הבלוג גם לפלטפורמת בלוגספוט של גוגל החינמי. ידוע על כאלה שכבר עשו זאת.

      מחק
  12. כרגע נראה לי שהדרך היחידה להגן על הבלוגים אם וכאשר וורד פרס יסגר תהיה לפנות לספרייה הלאומית של ישראל ולבקש ממנה שתשמר את כל הבלוגים של פרפרים ווורד פרס נניח. אבל צריך לבקש מהם לעשות זאת .זהו בהחלט פרוייקט.

    השבמחק
    תשובות
    1. זה מה שעשו לגבי הבלוגים של ישראבלוג כאשר הודיעו על סגירה. הבעיה בשימור בספריה הלאומית היא שניתן יהיה לעיין בבלוגים אך ורק בספריה הלאומית.

      מחק
  13. הבעיה כאן כפי שהסבירו לי בספריה הלאומית היא בעיקר חוקית.בעלי הזכויות על התכנים של הבלוגים הםא כותבי הבלוגים .הספריה הלאומית כאשר היא מפיצה את הבלוג מחוץ לספריה עלולה לכאורה לפגוע בזכויות אלו. נראה לי אם כך שכל בעל בלוג שמעוניין שכתביו יופצו בצורה הנרחבת ביותר בידי הספריה הלאומית צריך להכין הודעה מראש שתצורף לבלוג שלו שבו הוא נותן אישור מראש להשתמש ולהפיץ את כתביו בכל צורה בידי הספריה הלאומית .

    השבמחק
    תשובות
    1. זו לא רק בעייה חוקית אלא גם מעשית וכלכלית. והיא מי ישקיע וינהל את איתור כל הבלוגים בפלטפורמת וורדפרס ישראל וליקוטם בשרת ובמימון הספריה. ובהעדר אינדקס בלוגים קיים (ובמיוחד אלה שאינם רשומים ומאוגדים כחברים בפרפרים - הבלוגוספרה שלנו).

      מחק
  14. לי חשוב שהבלוג שלי ישאר אחרי כל זמן שיש בלוגים קיימים ברשת שמישהו יכול לקרוא אותם.לא ברור כלל שהמשפחה שלי תרצה להשקיע עוד בבלוג אחרי שאני כר לא כאן ואי אפשר לדרוש מהם זאת. עכשיו תיאטרטית לפי מה שאתה אומר בשניה שאני מפסיק לשלם לוורד פרס הם ימחקו את הבלוגשלי אחרי כל השנים של ההשקעה וכו.המסקנה שאני מסיק מזה היא שאין ברירה הבלוג חייב להיות בבלוגים החינמיים שיש להם סיכוי להתקיים לאורך יותר זמן למרות שיש יותר סיכויים גם שיפרצו לתוכם וישתלטו עליהם וכו'. כך שהמסקנה שהיגעתי אליה בעקבות דבריך היא שעדיף לה פסיק לשלם לוורדפרס ולהעביר את הבלוג חזרה לחינמיים. או לחילופין: לקיים שתי גרסאות שלו בתשלום לוורד פרס וחינמית שתמשיך להתקיים כשוורד פרס מוריד את השזלטר על זאת שלא משלמים עליה יותר אבל לא ברור לי אם זה אפשרי בכלל.

    השבמחק
    תשובות
    1. ראשית, מאחל לך אריכות ימים, וללא קשר, אתה כן יכול להבטיח המשך תשלום על ידי עיגון קרן בצוואה לצורך העניין.
      שנית, מהתבוננות בכתובת הבלוג שלך:
      https://no666.wpcomstaging.com/
      הינך משלם כנראה עבור שירות וורדפרס פרימיום (ללא פרסומות ואבטחה טובה יותר) ולא עבור אתר (דומיין) פרטי לחלוטין בשרת חיצוני בתשלום. למשל ראה לדוגמה כתובת של בלוג כזה:
      https://tamarbenyosef.com/
      לכן, אם אני מבין נכון, הבלוג שלך עדיין מאוכסן בשרת של WP ולא בשרת חיצוני.
      עדיין אתה חייב להמשיך לשלם ועליך לבדוק עם שירות וורדפרס לגבי המשך אלטרנטיבי בוורדפרס החינמי.

      ראה גם את תשובתי לתגובה שמתחתך לאפשרות גיבוי בפלטפורמה אחרת. יש גם תוכנה שמעבירה גיבוי XML של וורדפרס לבלוג בפלטפורמת בלוגספוט של גוגל. היא מעבירה את כל התכנים ותגובות הקיימים, ולאחר מכן צריך לדאוג רק לעשות העתק והדבק לכל פוסט עתידי ב-WP לשם. את בלוג הגיבו אתה שומר כפרטי ופותח אותו לציבור רק בעת הצורך...

      מחק
    2. השתכנעתי שאם וורד פרס בתשלום רק ימחק את הבלוגים שלא משלמים לו ברגע שהם מפסיקים לשלם אז הוא אינו מקום בטוח עבור בלוגרים. עדיף בלוגים חינמיים שבהם הבלוג ימשיך להתקיים גם לאחר שהבלוגר כבר איננו כאן גם אםהם תחת סכנה של השתלטות עויינת וכו'. נראה שהסכנה הזאת היא פחות וודאית מאשר של חיסול בידי וורדפרס של הבלוגים בתשלום שלו ברגע שהבלוגר אינו כבר עימנו . לתשומת לב כלל הבלוגרים.מן הראוי שמנהל "פרפרים "יפרסם הזהרה בעניין הספציפי הזה בכל פעם שהוא ממליץ לעבור לבלוגים בתשלום של וורד פרס..

      מחק
    3. אלי. לא ממליץ על שום דבר לגבי WP. גם לא בתשלום! כשנשאלתי מה יכול להבטיח שחרור מתלות ב- WP (במקרה של הפסקת שירות WP ישראל), ציינתי שהדרך היחידה היא העברת הבלוג לשרת חיצוני. זה כמובן כרוך בתשלום מתמשך- דבר הברור לכל המשתמשים (בתנאי ההצטרפות). ולגבי WP החינמי, אין וודאות להמשך הקיום, עקב סימני מצוקה לאחרונה, המעמידים בסימן שאלה את הכדאיות הכלכלית להמשך קיום WP ישראל. אמנם כעת אין לדעת אם ומתי זה עשוי להתממש, אך יש גם לזכור שגוגל פלוס הפסיק את השירות שלו באיבחת גרזן (ומחיקת כל התכנים בפלטפורמה), כאשר היו לו למעלה מ-50 מיליון משתמשים חינמיים. כמה משתמשים פעילים יש כיום לWP ישראל? אז גם את זה צריך לקחת בחשבון...

      מחק
    4. לאור תגובתך, פניתי לבדוק את המקור שציינת לכאורה כהמלצה שלי והרי הציטוט של תשובתי לשאילתא בנושא זה:
      מנהל קהילת פרפרים23 בספטמבר 2021 בשעה 7:55
      ללא פירוט עדיין. יש דרכים, אבל יעלו לך הרבה כסף חד פעמי ועזרה מקצועית, ולא מעט וכן תשלום רב פעמי חודשי/שנתי. ברגע שיופסק התשלום, הדומיין הפרטי שרכשת יועמד למכירה לכל המעוניין ויבוטל לצמיתות תוך פרק זמן קצר....

      מחק
  15. לדעתי כדאי בכל מקרה לשמור טיוטה של כל פוסט גם באתר בלוגים אחר וגם במחשב או אמצעי גיבוי כלשהו, ובכל מקרה לדעתי גוגל, כלומר בלוגספוט הרבה יותר עדיף. אגב זו אמפיארטי, פשוט לא מצליחה להזדהות עם המשתמש שלי מהנייד

    השבמחק
  16. היי אמפי. א. אכן הסיכוי שגוגל ופלטפורמת בלוגספוט שלה יתמוטטו כלכלית נמוך מזה של WP.
    ב. כמדומני את מגבה את הפוסטים שלך בבלוגספוט גם בבלוג גיבוי בבעלותך בפלטפורמת וורדפרס. בלוג גיבוי כזה כדאי לשמור כבלוג פרטי (כל עוד בלוג המקור פעיל), כדי שלא לבלבל את מנועי החיפוש ואת הקוראים ובמיוחד המגיבים.
    ג. למיטב זיכרוני, בפעם הקודמת שלא הצלחת להגיב מחשבון גוגל מהנייד, יעצתי לך להגיב בנייד מדפדפן פיירפוקס ולא מכרום. ואכן הצלחת לשלוח באופן זה תגובה מאומתת מהטלפון.

    השבמחק
  17. אכן נשמע לי הגיוני שהסיכוי של גוגל להתמוטט נמוך מזה של WP, מאידך אם גוגל יחליטו שלא משתלם להם להמשיך לתחזק את בלוגספוט הם מסוגלים להעיף אותו בלי להניד עפעף כפי שעשו לגוגל פלוס.
    נכון ייעצת לי להגיב מפיירפוקס....שכחתי את זה. בפעם הבאה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. זה אכן אפשרי גם לגבי בלוגספוט, אך למרות שגוגל לא מפרסמים רשמית את מספר הבלוגים, מספרם העולמי עולה בהרבה מאלה של WP העולמי. בזמנו, כשפתחתי בלוג בבלוגספוט (2015), הוא עבד היטב בעברית בממשק האנגלי, ומאות גדג'טים היו אז זמינים לבלוגרים הישראלים, והיום אלה הצטמצמו לפחות מעשרים. ☹️ גם בלוגספוט עברו לממשק פחות אינטואיטיבי, אם כי עדיין טוב בהרבה מאשR ממשק WP.
      גם בלוגספוט של גוגל מאפשרים רכישה של דומיין בשרת פרטי. יש בלוגים כאלה גם בקהילת פרפרים. אלה ישארו גם במקרה של הפסקת השירות החינמי, אבל ידרש תשלום קבוע...

      מחק