יום רביעי, 23 בנובמבר 2022

לא, לא מנצחים אותנו כל כך מהר

נראה שיש אי אלו "נשמות טובות" אלמוניות (כמובן), אשר אתר "פרפרים" שלנו הוא צנינים בעיניהם. אלה פנו לפייסבוק בתלונה/ות שלפוסטים מסויימים באתר "פרפרים - הבלוגוספרה שלנו" יש תכנים פוגעניים. לא הייתי מודע לכך, עד שחברנו אלי אשד הביא לתשומת ליבי כי לא ניתן יותר לשתף שום פוסט של "פרפרים" על ידי משתמשי פייסבוק. אי לכך, שלחתי מספר פעמים שאילתה בעניין להנהלת פיייסבוק, אך לא שמעתי מהם מאז דבר. במרשתת ישנם פוסטים המציינים שזו כמעט מלחמה אבודה, או שלוקח עידן ועידנים לשחרר את ההגבלות - שהן עצמן ניתנות על ידי פייסבוק ללא בדיקת נכונות ובאיבחת חרב. אמנם יש עורך דין ישראלי מסויים שמטפל בעניינים כאלה אצל פייסבוק, אך ללא הבטחה להצלחה. אך מכיוון שאתר "פרפרים" מתנהל בהתנדבות - אין לנו תקציב חיצוני להוצאות משפטיות כאלו, 

לעומת זאת, מאז כבר קיבלתי פעמיים מייל מגוגל, המודיע על מחיקת "פוסטים פוגעניים" מאתר "פרפרים" - עקב תלונות אלמוניות. אבל בניגוד לפייסבוק, גוגל מאפשרים בדיקה אנושית (ולא של בוטים). כמובן שביקשתי במייל חוזר לערוך בדיקה חוזרת, היות ובאמת אין שום תכנים פוגעניים המפירים את תנאי קהילת גוגל וחופש הדיבור הסביר. 

ואכן גוגל תותחים! תוך 24 שעות התקבל מייל מגוגל שבבדיקה שנערכה לא נמצאו שום תכנים בעייתיים, ועל כן הפוסטים המחוקים הוחזרו לאחר מספר שעות.

למרות שמפייסבוק לא קיבלתי שום הודעה בעניין מגבלות תיוג/שיתוף אתר פרפרים, בדקתי שוב היום ולהפתעתי הסתבר שהמגבלה הוסרה לעת עתה גם בפייסבוק. האמת היא שהפעילות העיקרית של אתר פרפרים היא באינטרנט ופעילות הקהילה בפייסבוק היא משנית ופחות קריטית לקהילת הבלוגרים.


16 תגובות:

  1. מעניין, למה שלמישהו יהיה אכפת אם בלוגר כזה או אחר מפרסם את הפוסטים שלו בפייסבוק? לא כ"כ מבינה את האינטרס.
    מצד שני פייסבוק שינתה את פניה מאוד, לא יודעת כמה שמים לב לדברים מהסוג הזה בפייסבוק.
    אם אני מחפשת משהו אני מחפשת בגוגל לא בפייסבוק (אלא אם כן גוגל הציע שורת חיפוש שנמצאת בפייסבוק ואז זה עניין אחר....).

    השבמחק
    תשובות
    1. לגבי פייסבוק אני לא יודעת, השינוי שהם עשו בשנה שעברה לא היה טוב עבורם. אבל עדיין מאוד פעיל שם.
      צעירים נמצאים יותר בטיקטוק (שבאמת שאין לי מושג מה הם מחפשים שם כי אני ממש לא התחברתי לפלטפורמה הזאת).
      טוויטר, עכשיו כשאילון מאסק קנה אותם ופיטר המונים, לך תדע מה יהיה שם באמת. סך הכל המצב שם עד עכשיו היה דיי רגוע ופעיל (כמה שאפשר כשאתה מוגבל בכתיבת מילים בציוץ). ושם המקום לא מושפע מצעירים שהולכים אחרי טרנדים, כי הם מעולם לא היו שם...

      מחק
    2. זה סתם לא בלוגר זה או אחר, אלא חסימה של שיתופים של אתר פרפרים על ידי משתמשי פייסבוק. לידיעה, כל אחד יכול להתלונן על חשבון פייסבוק מסויים כמפרסם דברים פוגעניים וכך חשבונות מוגבלים או נסגרים. כידוע, אפילו את החשבון של דונלאד טראמפ סגרו. בינתיים פייסבוק מציקים מספר פעמים ביום בהודעות במייל שמחכים לי כך וכך הודעות. גם אם אני מסתכל בהן, הם ממשיכים לשלוח את אותן ההתראות. עד כדי כך מציק, שאני נאלץ להכניס התראות מחשבונות מסויימים כספאם. לא מן הנמנע שהחשבונות הנ"ל עשויים להיות מוגבלים או חסומים בעתיד. כואב לי, כי ההתראות האינסופיות האלו מגיעות מחשבונות של בלוגרים מהקהילה שלנו ושלאחרונה העבירו את רוב הפעילות שלהם לפייסבוק משיקוליהם.
      כאמור, אינני זקוק לפייסבוק לצורך חיפושים. הבעייה היא שנחסמה האפשרות לשתף פוסטים של "פרפרים" מחשבונות של משתמשי פייסבוק בתואנה שהתכנים בפוסטים האלה הם "פוגעניים על פי כללי הקהילה של פייסבוק". אם תשאלי אותי, לדעתי הן פייסבוק והן טוויטר מתקרבים לקראת קיצן.

      מחק
  2. תשובות
    1. זה בכלל לא מוזר בשל הקלות הבלתי נסבלת שבה קוראים אנונימיים יכולים לשלוח להנהלות פלטפורמות תלונות לכאורה על "הפרה של כללי הקהילה". אבל בניגוד לפייסבוק שישר מורידה מגבילה או מקפיאה את החשבון, הנהלת גוגל שולחת מיד התראה במייל ולפי בקשת הבעלים הנפגעים, מבצעת בדיקה חוזרת מהירה יחסית. הנזק: הפוסט מורד ל- 24-28 שעות אבל לאחר מכן מוחזר.
      אגב, למרות שכל הפעילות בפרפרים היא התנדבותית, יש השולחים לנו בתיבת המסרים טענות והאשמות שונות ומשונות (באופן אנונימי, כמובן, וכאילו שאנחנו חייבים להם משהו). אך כידוע, רק זה שאינו עושה דבר, מוצא מניעים במי שעושה 😀

      מחק
  3. לפחות אנחנו יודעים עכשיו מדוע אי אפשר היה לשתף פוסטים שלנו בסטטוסים רגילים של פייסבוק. יש אנשים שהקנאה הורגת אותם. חבל :-(

    השבמחק
    תשובות
    1. בימי ישראבלוג "העליזים" התאכלסו שם המון קנאים וטרולים למיניהם ודווקא פייסבוק לא התייחס לפלטפורמה הפוגענית הזו כפוגענית. כיום כל הרשתות החברתיות (בראשן פייסבוק) מלאות בטרולים ובשיח פוגעני ורעיל. מצחיק שיש שמתייחסים כך דווקא ל"פרפרים" שלנו וליתר דיוק מעלילים עלינו כך. אתמול הצלחתי לשתף את "פרפרים" מחשבון הפייסבוק שלי, אבל אני לא יודע אם ניתן יהיה לקשר שם תמיד בעתיד. הכי חשוב שגוגל הוגנים הרבה יותר מפייסבוק ומתקנים במהרה השפעות טוקסיות של מלעיזים.

      מחק
  4. כל הכבוד לגוגל. בעניין הזה הם עדיין בסדר. אני פחות בפייסבוק וגם כאשר נכנסת זה כדי לקרוא ולא כדי לפרסם

    השבמחק
    תשובות
    1. באמת ראוי לציין לטובה את המהירות הטיפול בעניינים האלה. אני נכנס לחשבון הפייסבוק באופן נדיר. אני מודה לאריק שמתחזק את חשבונות קהילת פרפרים (הפתוחה ציבורית) וקבוצת פרפרים (קבוצה סגורה) בפייסבוק.

      מחק
  5. סיפור הזוי. למה שמישהו בכלל יתלונן נגד האתר הזה? בדרך כלל אנשים מלעיזים מתוך תחושת איום כלשהי אבל על פרפרים? הבלוגים הכי פופולריים פה מקבלים תגובות מקוראים בודדים, שלרובם גם ככה יש בלוג בפרפרים. אני תוהה לעצמי אם יש לזה קשר בכלל לתגובות המוזרות שנראות כמו קישור לאתרים פורנוגרפיים

    השבמחק
    תשובות
    1. לכאורה באמת למה? אבל עובדה שנשלחו תלונות אנונימיות לפייסבוק ולגוגל, שאתר "פרפרים" הינו פוגעני.
      ללא קשר למספר התגובות הקטן יחסית בבלוגים, למעשה מספר הכניסות העולמיות של קוראי עברית השקטים, לאתר פרפרים ולבלוגים המשתתפים, הינו ממש ממש מכובד (SEO ברביעון העליון (75-81%) מכלל האתרים בגלישות העולמיות.
      ולכן יש כנראה פרסונות הקשורות לאתרי בלוגיות או רשתות חברתיות מתחרות מסויימות, פחות מוצלחות, החשודות כי ידן במעל (מטעמים מובנים לא אחשוף אותן כאן).
      אבל כאמור בפוסט, לא ילך להם בנסיונותיהם לפגוע באתר שלנו.

      אין קשר לספאמים שאת מקבלת בתגובות. יש בוטים הסורקים את הרשת כדי להטמיע קישורים ל"מרכולתם". אבל את יכולה לחסום אותם דלקמן: בתפריט ה"תגובות" שב"הגדרות" בלוח העריכה - סמני ב"מי יכול להגיב": "כולם", ב"ניהול התגובות" סמני "לפעמים", ל"פוסטים שפורסמו לפני התאריך" סמני 7-14 ימים (לא יותר). כעת הספאמים לא יתפרסמו בתגובות אצלך בבלוג. ובתפריט "התגובות" שבהגדרות, יש לך אפשרות לראות אותם ולאשר פרסום (כי לפעמים מדובר במגיבים לגיטימיים) או למחוק (99% מהם). בכל מקרה, ללא אישור, אף אחד לא יראה אותם אצלך בבלוג. בהצלחה!

      מחק
  6. ניסיתי לפרסם קישור לרשימה הזאת בפייסבוק וקיביתי תגובה:"פוסטים שנראים כמו ספאם בהתאם לכללי הקהילה שלנו נחסמים בפייסבוק ולא ניתן לערוך אותם." בקצרה הבלוג הזה חסום שם.

    השבמחק
    תשובות
    1. לאלי אשד: תודה על הדיווח. צר לי לשמוע. אז קודם האתר הוגדר "כפוגעני" וכעת לדבריך הוא "ספאם". נראה שלמישהם יש כנראה מוטיבציה (בלתי מוסברת) לחסום קישורים לאתר פרפרים.
      אבל אתה יודע מה? שיקפצו לי. אני עם פייסבוק גמרתי. לא נכנס יותר לחשבון שלי. אריק ממשיך לתחזק את חשבונות קהילת וקבוצת פרפרים - דהיינו החשבונות אינם חסומים לפרסום סטטוסים חדשים של חברי קהילת פרפרים . אבל הוא טוען שגם הבלוגים שלו חסומים לקישור בפייסבוק. נכון לעכשיו הבלוגים שלי אינם חסומים לקישורים, רק הקישורים לאתר פרפרים.
      "הנקמה" - עליה דרסטית של משתמשים שנטשו / מחקו את חשבונות הפייסבוק שלהם והמגמה הולכת ומתרחבת ו...המניה שלהם הולכת וצונחת... כנראה יש לכך סיבות טובות.
      שמח שגוגל אינו נגוע בטרללת החסימות האלו.

      מחק
    2. אלי: הפוסטים הבאים יכילו בסופם קישורים לאתר משנה:
      "פרפרים - רשומות מערכת לשיתוף ברשתות", המכיל פוסטים ראי לאלה המתפרסמים בדף הקהילה הראשי,
      ובתחתיתם גדג'ט שיתוף למייל, טוויטר ופייסבוק 👍

      מחק
  7. רוצה להודות לך על כל ההשקעה שאתה עושה כאן. לא מובן מאליו

    השבמחק
    תשובות
    1. 🙏
      אם כי אני לרוב מתרשם שהינך מיעוט בקרב רוב אדיש 🥺

      מחק