יום חמישי, 17 בנובמבר 2022

פרדוקס פלטפורמת בלוגספוט (Blogger) של גוגל



בלוגספוט (Blogger) היא הבלוגיה בבעלות גוגל. למרות שגוגל נמנעת מלפרסם את מספר הבלוגים בפלטפורמת המותג שלה, קיימת הערכה שהמספר העולמי של הבלוגים שלה עולה באופן משמעותי על זה של פלטפורמת וורדפרס. אלא מה? מסתבר שמנוע החיפוש של גוגל מפלה לרעה את הבלוגים בבעלותה ודווקא מקדם באופן פרדוקסאלי את פלטפורמות הבלוגים של המתחרים - חשבון נפש במלאת 11 שנים לבלוג "חשיבה חופשית".

בין 2011-2015 פרסמתי למעלה מ- 600 פוסטים בבלוג "חשיבה חופשית" בפלטפורמת ישראבלוג. כל הפוסטים האלו תועדו במנוע החיפוש של גוגל ורבים מהם צוטטו או קושרו באתרים ציבוריים שונים כמו משרדי ממשלה, מוסדות חינוך, אקדמיה ואחרים, שהגיעו למקור בחיפוש ערבים רלוונטים במנוע החיפוש של גוגל.

כשמצב ישראבלוג הידרדר והחל להתגבר החשש של סגירת ישראבלוג, פתחתי בלוג המשך חדש בשם: " חשיבה חופשית פלוס - מדע, תרבות ויצירה", בפלטפורמת בלוגספוט (Blogger) של גוגל. באותה עת מרבית הכותרות של הפוסטים שפורסמו בפלטפורמת בלוגספוט תועדו במנוע החיפוש של גוגל... ומסיבה שאינה ברורה - לא עוד כיום.

מסתבר שכיום מתועדים רק שמות הבלוגים המתפרסמים בפלטפורמת בלוגספוט של גוגל, כערך במנוע החיפוש שלה (אבל אפילו לא של כולם), אבל לא רשומות ספציפיות שלהם כערכי חיפוש . מאחר שכל הקישורים למעלה מ-600 הפוסטים שלי, אשר פורסמו בישראבלוג ושתועדו בעבר במנוע החיפוש של גוגל, נפתחים כיום כדף הראשי של "רשת 13" (הבעלים הקודמים לאחר שהורידו את ישראבלוג מהרשת) - חשבתי להתאמץ ולהעביר את כל הפוסטים שהיו מבוקשים במיוחד במנועי החיפוש (ערוכים מחדש) לפלטפורמת בלוג ההמשך שלי בבלוגספוט בגוגל.

אבל לשם מה? אם גוגל הפסיקו לתעד את הפוסטים של בלוגספוט (Blogger) במנוע החיפוש שלה? אז את הפוסטים כבר לא, אבל דווקא את התגובות שלי בבלוגים מפלטפורמות אחרות (וורדפרס ו-WIX, למשל), מנוע החיפוש של גוגל מתעד גם מתעד 🤣

אז האם המדיניות הפרדוקסאלית של גוגל היא לדכא כתיבת בלוגים בפלטפורמה שלה ולעודד לפתוח בלוגים בפלטפורמות המתחרות שלה? 

לבלוגרים ולהנהלת גוגל - חומר למחשבה!!!

רשומה קשורה: "משהו רע קורה עם בלוגספוט של גוגל".


שיתוף הרשומה ברשתות חברתיות

27 תגובות:

  1. באמת מוזר.
    אישית שמתי לב מזמן שהבלוגים של תפוז ז"ל קודמו יותר טוב בגוגל מאלה של WP.

    מזל טוב ליום ההולדת!

    השבמחק
    תשובות
    1. בזמנו העמדתי במבחן את פלטפורמת תפוז מול ישראבלוג: פרסמתי במקביל 10 פוסטים זהים בשתיהן. התוצאה: ביצועי הקידום של ישראבלוג עלו באופן משמעותי על אלה של תפוז, דבר שהכריע את הבחירה בישראבלוג להמשך. לצערנו שתיהן כיום ז"ל (או זומבים) בערך.

      תודה רבה על הברכות!

      מחק
  2. אכן, מדיניות מוזרה. למה זה כדאי להם?
    כך או כך - בלוגולדת 11 שמח, וגם, נדמה לי, יום הולדת שמח!

    השבמחק
    תשובות
    1. אכן לא הגיוני אבל כל הסימנים מעידים שזה לכאורה מכוון (ודי לחכימא ברמיזא),

      תודה רבה על הברכות. אכן גם יום הולדת (בנוסף לבלוגולדת).
      ולגבי הבלוג עצמו, באים לידי ביטוי מספר גורמים ומגמות המייתרים את המוטיבציה להמשך הכתיבה בו, אם בכלל.
      המתעמקים בפרסומים האחרונים יכולים למצוא רמזים כבדים לאלה.

      מחק
  3. נכון, צודק. גם אני שמתי לב לזה

    השבמחק
  4. לא שמתי לב. אבל ובעיקר - מזל טוב.

    השבמחק
    תשובות
    1. כנראה שאתה אינך עורך חיפושים של מה שאתה כותב במנוע החיפוש של גוגל 😂
      תודה רבה!!!

      מחק
  5. בקהילת הבלוגרים של גוגל אכן מסתובבת המחשבה הקונספירטיבית שזו מדיניות מכוונת. בכל זאת גוגל חיסלו את "גוגל פלוס" החינמי, הקטינו את נפח גוגל דרייב החינמי ומי יודע אם המגמה הזו אינה נמשכת לקראת משהו דומה עם הבלוגיה שלה.
    מדהימה התגלית בבדיקה, שמרבית הפוסטים בבלוג שלי דווקא מקודמים היטב במנוע החיפוש של יאהו...

    השבמחק
  6. אני כמו אריק לא בודקת בכלל את העניין הזה. אבל יוגעת שאתה ממש מתמצא בזה. מטריד באמת אם זו מגמה לקראת סגירת הפלטפורה. ממש אתבאס לעבור שוב לכתוב במקום אחר 😒
    בלוגולדת שמח ושוב יום הולדת שמח 🌹

    השבמחק
    תשובות
    1. יש לא מעט בלוגים המבוססים על קריאה ועניין של מרבית הציבור בפוסט האחרון בעיקר. על כן עבור בעליהם, אין חשיבות/משמעות לתעוד במנוע החיפוש של גוגל. להבדיל, לגבי מרבית הפוסטים בבלוגים של אחרים (שלי ביניהם) שלנושאים שלהם יש רלוונטיות אל-זמנית. לפיכך אי תיעודם במנועי חיפוש מייתר כל מוטיבציה להשקיע בהמשך כתיבה.
      אז אם גוגל מוותרים על הבלוגים האלה (שהם גם מרבית הבלוגים העולמיים המתפרסמים בפלטפורמה שלהם), מה מבטיח שיהיה שווה להם כלכלית להמשיך להחזיק את השאר...

      תודה על הברכות, אם כי עבורי יום הבלוגולדת השנה הוא עצוב למדי, ומעורר חשבון נפש לגבי הרלוונטיות בכתיבת ההמשך.
      מי שקרא/קורא שם את הפוסטים האחרונים, ימצא שם רמזים כבדים לכל הפקטורים מדכאי המוטיבציה והמעידים על חוסר עניין/חוסר רלוונטיות ציבורייים. כך שבהחלט יתכן שהשנה יום הבלוגולדת ה-11, יהיה גם ציון יום קבורתו. כי צריך לדעת גם מתי לרדת מהבמה.

      מחק
  7. היום ישראבלוג למרות שעבר לשרתים חדשים וכו' מקרטע מאוד, אני לא זוכרת מתי בפעם האחרונה נכנסתי לשם. כי משום מה לא הצלחתי להיכנס לבלוג שלי שם. שמצד אחד הייתי רוצה לשמור למזכרת, מצד שני אחרי שהעברתי הכל לבלוגספוט, אני חושבת שבהחלט אפשר היה למחוק אותו.
    אין לי מושג למה גוגל לא מאפשרת את החיפוש של בלוגים בפלטפורמה שלה. אני פתחתי לאחרונה בלוג נוסף (עוד לא התחלתי לכתוב בו) הוא יהיה יותר בשביל עצמי כדי לכתוב את מה שעברתי בשנה האחרונה. אבל גם כשחיפשתי אותו בשם, לא הגעתי לשם (לא בדף הראשון של החיפוש בכל אופן).
    את הפלטפורמה של גוגל+ אני יודעת טוב מאוד למה גוגל סגרו, זה היה כישלון חרוץ שלהם. הם רצו להקים פלטפורמה שתנצח את פייסבוק, זה לא קרה. הפלטפורמה לא הייתה נוחה, ודיי מסורבלת, רוב האנשים שנרשמו אליה לא המשיכו בקשרים כפי שנוצרים בפייסבוק, זה גם לא נתן מענה למה שאנשים חיפשו בפלטפורמה הזאת וגם היה "חיקוי" עלוב.
    לא סתם סגרו אותה (ולי עוד היה חשבון שם מהתקופה שזה היה בניסוי).
    אני מאוד מקווה שגוגל לא יסגרו את בלוגספוט.
    אני לא חושבת שאפשר להשוות את זה למה שעבר על ישרא ותפוז, שאלה פלטפורמות ישראליות, ופה מדובר על משהו בינ"ל.

    השבמחק
    תשובות
    1. לגבי ישראבלוג, לאחרונה לא ניתן להכנס בכלל לקריאה באתר - למשתמשים בדפדפן כרום או ממנוע החיפוש של גוגל. כנראה לא סתם הולך ויורד מספר פרסומי הבלוגים היומיים שם ושלא לדבר על מספר התגובות הזעום אליהם. כנראה לא סתם אין בלוגרים מצטרפים חדשים מחודש יוני האחרון (5 החודשים האחרונים). לכן הכדאיות הכלכלית להמשך תחזוקתו (ע"י העמותה) - לדעתי מוטלת בספק רב!!!

      מחק
    2. אז זהו שהעברת הפוסטים מישראבלוג לפלטפורמה אחרת כמ בלוגספוט אינה מבטיחה (בעצם לא) שכל הקישורים הקודמים אליהם יפתחו שלא כדף הראשי של רשת 13. מבחינתי אם לפוסטים שלי אין יותר תעוד במנוע חיפוש, אין לי שום מוטיבציה להמשיך לכתוב.
      אני לא מתפלא שאין איזכור של הבלוג החדש שלך בגוגל. (שימי לב, אם חשוב לך, שלחי לי קישור אליו ואחבר אותו לעידכונים באתר פרפרים), כי גם הבלוג שפתחתי לאחרונה בשם "פסוקו של יום מאת קנקניהו" ומופיע גם כפינה בדף הראשי של פרפרים - אין לו שום איזכור במנוע החיפוש של גוגל. יתכן שהוא גם מיותר, כי למרות שהוא מקושר בפינה (בשול השמאלי העליון) בדף הראשי של פרפרים - מספר הכניסות היומי זעום וכך גם מספר התגובות (דבר שמעלה גם הרהורים על הייתור בצורך בהמשך קיומו של אתר קהילת פרפרים). לא מעט יוזמות (פינות ומדורים) שהופיעו בהיסטוריה של "פרפרים" - בוטלו ונעלמו מהאתר בשל היזון חוזר שלילי או אדישות הקהילה. הסטטיסטיקה של גוגל אנליטקס אינה משקרת!!!
      לאחרונה קיימת בגוגל מגמת הפסקה/הגבלה במתן השירותים חינמיים. זה לא רק גוגל פלוס זה גם ההגבלה באחרונה בנפח החינמי של גוגל דרייב (30% מהתמונות ובעיקר הסרטונים נמחקו מגוגל דרייב שלי ולא נפתחים יותר בוואטסאפ).
      אולי לא יסגרו בקרוב את בלוגספוט העולמי, אך אין להם מוטיבציה כלכלית להמשיך ולתחזק את בלוגספוט ישראל. אגב בפורום משתמשי בלוגספוט העולמי - יש המון הערות על כך שהשינמוכים בממשק של הבלוגים בבלוגספוט נועדו להמאיס את בלוגספוט כפלטפורמה. רבים כבר אינם פותחים בלוגים חדשים בבלוגספוט ואלה שכן, רובם פותחים בלוגים בעיצוב העלוב של ברירת המחדל הבסיסית (בגלל המורכבות והצורך בידיעת HTML הנדרשות כיום).
      אז מה ההיגיון בכך אם לא להמאיס את הפלטורמה ואחר כך אולי סגירה של הפטפורמה החינמית, כי אינה כלכלית?!

      מחק
    3. מוסיפה משהו,
      עכשיו כשחיפשתי את הבלוג שלך בגוגל (חיפשתי ממש את השם) הוא עלה לי במקום הראשון בפונקציות החיפוש (אחרי 3 וידיאו-ים שונים שזה העלה קודם).
      בעיני כל דבר חינמי הוא לא כלכלי עבור החברה שמספקת את אותו השירות. לחברות כאלה צריך להיות אינטרס שישתמשו בשירותים החינמיים שלהם עבור משהו.
      אני יכולה להבין את גוגל וההגבלות שלהם, כי ברגע שנגמר לך המקום בדרייב אתה תשלם כסף בשביל מקום נוסף אפל עושים את זה שנים עם הענן שלהם גוגל רק מיישרים קו.
      או במילים אחרות רוצה שירות טוב - תשלם על זה כסף.

      מחק
    4. ואה כן נזכרתי במשהו נוסף, זכרתי שהיה לי חשוב כשפתחתי את הבלוג שלי פה שהוא יהיה עם סיומת com ולא co.il.
      לא מבינה איזה אינטרס יש למישהו לפתוח בלוג עם כתובת מקומית ולא בינ"ל (כמובן כשיש את האופציה הזאת).
      זה כמו שנראה לי שמהחודש הזה או החודש הבא אתה יכול לקרוא לאתרים בשם בעברית עם סיומת .ישראל (נקודה ישראל).
      מטופש בעיני כי אלה כתובות שיהפכו להיות ג'יבריש ברגע שתרצה להעתיק קישור שלהן לאנשהו.

      מחק
    5. כפי שציינתי, אמנם שם הבלוג עולה במנוע החיפוש אבל לא כותרות הפוסטים שלו!
      כול החינמיים נותנים הכל בהתחלה כדי להרגיל אותנו ואחר כך רוצים תשלום חודשי. אצלי זה לא עובד - אני מבטל את החשבון. כנאמר לא מדובשם ולא מעוקצם.

      לפותחים כיום בלוג בבלוגספוט קיימת רק אפשרות dot com (כרגע לא ניתן סיומת co.il.
      לגבי הכתובות בעברית, צפויים טונות של אתרי פישינג מתחזים שיירשמו לשינוי שם אתרים קיימים לעברית. טמטום אמיתי של ממש.

      מחק
    6. מסכימה איתך לגמרי שהשינוי של כתובות לעברית זה טימטום אמיתי והאמת פתח לצרות.
      יש דברים שלא צריך לשנות, כתובות באנגלית תמיד היו. לא צריך לדחוף לכל דבר מילים בעברית.
      אני זוכרת שהיה לי פעם ויכוח עם מישהו שהכרתי שהתעצבן שאנשי מקצוע בתחומים מסויימים משתמשים במילים הלועזיות לדברים מסויימים. אבל העבודה שלנו רובה באנגלית, כשאנחנו מדברים עם קולגות/לקוחות וכיוצ"ב בחו"ל אנחנו משתמשים במילים האלה, להשתמש במילה נפרדת בעברית? למה זה טוב? זה לא משרת אף אחד. זה עולם שבנוי על השפה האנגלית גם ככה.
      בטוחה שאתה מכיר את זה גם בתור בן אדם שעסק במחקר, הדברים החשובים באמת כתובים באנגלית.

      מחק
    7. גם תחום המחקר שלי מתנהל באנגלית (והכל רק באנגלית) בספרות המדעית ובכנסים בינלאומיים.
      כשהייתי סטודנט היה לי מרצה לפיזיקה (סוג של עולה חדש) שכל משפט היה תערובת של אנגלית ועברית. הפסקתי לבוא להרצאות שלו כי אי אפשר היה להתרכז בהרצאות שלו. היה עדיף היה שיתן את כל ההרצאות שלו באנגלית ובלי מילות קישור בעברית.
      בהרצאות שלי לסטודנטים, השתמשתי בעברית בכל המונחים שיש להם כיום תרגום לעברית (ולרובם יש), אבל לא כך אצל מרצים פלצניים אשר מבטאים את המונחים האנגליים בדיקציה עברית צברית נוראית. למשל פחמן דו חמצני הם אומרים "סי או שניים" (CO2) שניים במקום TWO, אף אחד בעולם אינו מבין. חחחחחח

      למשל בתחום שלך, כשמדברים בעברית" אפשר לומר "יישומון" ולא "אפליקציה, "תיקיה" ולא "פולדר", "ברירת מחדל" במקום "דיפולט" וכהנה וכהנה. בכל מקרה, המילים האנגליות הנאמרות בדיקציה צברית נשמעים רע ולעיתים לא מובנות באוזניים לא ישראליות. ובכלל מתפשט היום בציבור הנוהג הקרתני (הפרובינציאלי) הפלצני (ביניהם כאלה שלא יודעים בכלל אנגלית). למשל שימוש במילים "פייק" (כזב), "ליטראלי" (למעשה), "פודקאסט" (הסכת), וכהנה וכהנה. (אולי אקדיש לכך פוסט ביום הלשון העברית).
      יצא לי לשמוע המון סטודנטים ערביים שמדברים בקמפוס ערבית, כשבכל משפט יש לפחות מילה אחת בעברית חחחחח

      אבל מסכים שלכתוב כתובת אתר בעברית שתתורגם כג'יבריש" בשפות אחרות הוא אידיוטי. יש אתרים יפניים כאלה, שהכתובת באותיות יפניות. וכנ"ל כתובות אתרים רוסיים עם אותיות קיריליות.והרי מלבד יפניים או רוסים אף אחד אחר לא יכול להסתדר עם זה.
      אין מקום לקרתנות (פרובינציאליות) בכתובות אתרים במרשתת (אינטרנט).

      מחק
    8. האמת שבתחום שלי העיסוק הוא יותר בשרתים, רכיבי תקשורת, אבטחת מידע וכדומה. ויש מושגים בעברית לרוב הדברים אבל אף אחד לא משתמש בהם. כי העבודה בתחום הזה היא גם ככה באנגלית (לא נראה לי שאי פעם פגשתי בשרת שהותקן בעברית, אולי אפילו יש מצב שאין אופציה כזאת, אבל לא בדקתי את זה, בעצם בשרתים של 365 [office בענן] יש אופציה כזאת, זה נוראי בעיני לעבוד ככה יש תרגום שהוא בכלל לא נכון).
      זה עולם שבנוי על אנגלית שכולם יודעים ומבינים אותה. ככה שאם תדבר עם קולגה בסין, בהודו (טוב פה יש בעיית מבטא), צרפת או כל מדינה אחרת תוכלו לתקשר ולהבין אחד את השני.
      בלי שום קשר אני חושבת שזה חשוב לדבר בעברית תקנית, ומשגע אותי שהאקדמיה החליטה לשנות מילים בעברית (כמו למשל עכשיו זה נכון לכתוב אימא ולא אמא, יש עוד מילים כאלה שהאקדמיה שינתה בגלל שאנשים עילגים כותבים אותן לא נכון).
      ועוד לא דיברנו על סלנג...

      מחק
    9. גם בתחום שלי מדברים עם העולם באנגלית וכל המונחים המקצועיים באנגלית, לטינית, יוונית (כפי שמקובל במדעי החיים והרפואה). אבל בינינו (אנשי המקצוע) ועם הסטודנטים מדברים עברית כולל כל המונחים המקצועיים שיש להם מקבילה מובנת בעברית. משגע אותי לשמוע משפטים עם חצי עברית חצי אנגלית של הפלצנים בינינו עם הדיקציה הצברית הצברית שנשמעת ממש נורא.

      משגעת גם אותי העילגות הלשונית הנפוצה כיום בדיבור ובכתב. אני מתפלץ כשאני שומע "שלושה בנות" בשיר להיט עכשווי שמשמיעים בכל מקום...

      מחק
  8. אני דווקא מצליחה להגיע לדף של הבלוג שלי, אבל תמיד נכנסתי לשם דרך קישור ישיר ולא דרך חיפוש בגוגל. מאידך להיכנס לבלוג עצמו אני לא יכולה כבר תקופה ארוכה והעמותה לא עושה דבר כדי לתקן את זה.
    לי בבלוג האישי שלי לא חשוב החיפוש בגוגל (לדעתי אפילו סימנתי שאי אפשר יהיה לחפש אותו בגוגל) לבלוג החדש שפתחתי כן איפשרתי את הפונקציה הזאת. מאידך טרם כתבתי שם משהו (לכן גם עוד לא שלחתי אלייך קישור אליו כדי שתוסיף אותו לקהילה).
    כל מה שהוא חינמי לא מבטיח לך שום דבר. אני לא יודעת מה עובר בראש של גוגל בשנה האחרונה (טוב גם רוב הזמן לא ממש הייתי במצב של לבדוק את זה).
    חייבת לציין כאשר פתחתי את הבלוג החדש היה ממש לא קל החלק של העיצוב, כל מיני דברים שם השתנו. ובאמת לרוב האנשים אין כוח להתעסק עם HTML. זה הרבה יותר נוח שיש לך תבנית לשחק איתה.

    השבמחק
    תשובות
    1. באחרונה לא ניתן להכנס לאתר ישראבלוג מדפדפן כרום בשל כשל אבטחה של האתר. וכי מה מצפים? שממשק הגרסה הקודמת של ישראבלוג יעבוד טוב יותר מהגירסה האחרונה (שרשת 13 לא שחררה הרשאה)? ובכלל הדף הראשי נראה גרוטאה. חצי דף הוא רשימת למי מהבלוגרים מלפני 15 שנה יש יום הולדת היום. רשימת הבלוגים הפעילים תקועה מיום הורדת השאלטר על ידי רשת 13 😂

      השנמוכים של בלוגספוט מתבטאים בכך שבמרבית הבלוגים החדשים שמצטרפים לפרפרים העיצוב הוא בסיסי. הצעתי פעם לעצב לכל דורש את הבלוג, ולא עוד, לאחר מקרים רבים בהם עמלתי על עיצוב בלוגים שבעליהם לא כתבו אף פוסט או מחקו לאחר שבוע את כל הפוסטים שלהם. עם יחס כזה נגמר האלטרואיזם.

      מחק
    2. לא ניסיתי להיכנס דרך כרום כי אני משתמשת בפיירפוקס, ולא הייתה לי בעיה להיכנס דרך שם. אבל להיכנס לבלוג שלי זה בלתי אפשרי כבר תקופה ממש ארוכה.
      לא הבנתי מה העמותה עושה חוץ מלהחזיק את האתר מת-חי או חי-מת.
      כשאני עיצבתי את הבלוג החדש שפתחתי לא היה לי קל, יש עיצובים שאפשר לעבוד לפיהם, אבל הייתי צריכה לעבור בבלוג שלי כדי להבין איך לעצב נכון איך לשחק עם הצבעים וכדומה. זה הופך להיות כאב ראש לא קטן, אבל רובינו מעצבים את הבלוג רק פעם אחת ולא משנים עיצוב.

      מחק
    3. יש צורך לשנות מדי פעם את הפריסה/עיצוב הבלוג. למשל אצלך בבלוג יש גדג'ט Blogrol, כאשר חלק מהבלוגים אינם פעילים כבר שנים. אם תנסי לעדכן את הרשימה הזו, לא תוכלי!
      ואם תתקיני גדג'ט בממשק המעודכן האחרון (כדי להזין מחדש פידים של בלוגים), כעת לא תוכלי להציג ברשימה יותר מ-10 בלוגים. לשם כך (הצגה של יותר מעשרה פריטים ברשימה) יש צורך בידע HTML.

      מחק
    4. אם אני אשנה את הסוג עיצוב למשהו אחר (כי העיצוב המקורי שבו השתמשתי כשפתחתי את הבלוג כבר לא קיים), העיצוב הנוכחי יהרס לא?
      וכן נתקלתי בתופעה הזאת בגאדג'ט Blogrol שיגע אותי העניין הזה, לא ידעתי למה זה לא עובד.

      מחק
    5. את יכולה לשנות עיצוב לאחת התבניות הבסיסיות המוצעות כיום בעיצוב. חלקן יעבדו היטב ובחלקן ילכו לאיבוד חלק מהגאדג'טים. את יכולה לעשות נסיונות ולבדוק את התוצאה לפני שמירה. לא טוב, אל תשמרי. ליתר ביטחון תגבי בהגדרות הן את התוכן ואת העיצוב (בתפריט העיצוב שבלוח העריכה) וכך תוכלי לשחזר תמיד את העיצוב קודם.
      לגבי ה- Blogrol, את יכולה ליצור בפריסה גדג'ט חדש ולמחוק את הקודם, אלא שכעת הוא יוגבל לתצוגה של 10 בלוגים בלבד. כדי לשנות את זה את יכולה לבחור HTML בתפריט העיצוב, לחפש את השורה המתאימה ולשנות את הגבלת ה-10 למספר אחר ולאחר שמירה אורך הרשימה יהיה כפי שקבעת. הבעיה היא שאם תרצי לערוך בעתיד (להסיר בלוג או להוסיף חדש), תאלצי לחזור ל-HTML שבתפריט העיצוב ולהחזיר בשורה המתאימה את מגבלת ה-10, וחוזר חלילה. בקיצור חתיכת סיפור.

      מחק