יום ראשון, 12 בספטמבר 2021

משהו רע קורה עם בלוגספוט של גוגל ?!

משהו רע קורה בבלוגספוט של גוגל?

אנשי וורדפרס אל תלכו. פוסט זה אמור לעניין גם אתכם. אקדים ואזכיר שאתר פרפרים קם מאחר שגוגל ביטלו את הרשת החברתית שלהם גוגל פלוס, בהתראה של חודשיים. בשל הביטול, נפל האתר הקהילתי "BLOGGER בשפת הקודש" (שקדם לפרפרים) וכל עמלו של ידידי אליפל שהשקיע רבות בהקמתו של המפעל - ירד לטמיון. 

ודאי גם קיבלתם לאחרונה הודעה מגוגל על הגבלה בנפח שמירת התמונות בחשבונותיכם (כולל התמונות שלכם בוואטסאפ) וכעת לכשיעברו את הנפח המוקצב, עליכם להתחיל לשלם על הגיבוי של התמונות החדשות, או למחוק תמונות.  וזה רק אמור להזכיר לנו שאי אפשר לסמוך על שירותים "חינמיים" לכאורה (כי כולנו יודעים שהם לא באמת חינמיים) והנה גוגל החליטו שכבר צריך שנשלם בכסף על המשך השירות של שמירת תמונות בענן. זה לא רק גוגל,  כי החל מהגירסה האחרונה של וואטסאפ בבעלות פייסבוק, דוחפים לכם פרסומות "תואמות עניינים שלכם בוואטסאפ" לסמרטפון (בינתיים גיליתי דרך לנטרל זאת והפרסומות מניחות לנפשי. אך אבקש את סליחתכם על כך שאינני משתף את הקוראים בידע , כי חפץ חיים אני בפירצה 🙂).

והנה גם בפלטפורמת כתיבת הבלוגים בבלוגספוט של גוגל נערכים לאט לאט קיצוצים ושנמוכים בשיטת הסלמי, מבלי להודיע על כך מראש לקהילת הבלוגרים העולמית, שהיא על פי הפרסומים עולה בהרבה על קהילת הבלוגרים הכותבים בפלטפורמת וורדפרס החינמית המוגבלת (לעומת הגירסה המלאה שהינה בתשלום).

ולא לחינם בלוגספוט היה פלטפורמה הרבה יותר אטרקטיבית מאשר וורדפרס בגירסה החינמית והמוגבלת. בשל הממשק האינטואיטיבי של בלוגספוט, מגוון עיצוב אינסופי של הבלוג, רשימה מכובדת של גדג'טים (וויג'טים"), אפשרות הטמעה חינמית של "דיסקוס" - מערכת התגובות המשוכללת ביותר (בוורדפרס צריך לשלם כסף עבור זה), כמו העדר פרסומות מכוערות בבלוגים (כפי שקיים בפלטפורמת וורדפרס החינמית).

ומאז 2015, בלוגספוט של גוגל עבר מספר "שידרוגים" של הממשק ובעצם הם למעשה שינמוכים. ממבחר של כמה מאות גדג'טים חינמיים, המבחר צומצם ל- 19 בלבד.  וכעת מספר זה צומצם עוד יותר. בוטל הגדג'ט "פוסט בולט". בוטל גאדג'ט רישום לעידכונים וגם רבים מהנותרים עברו שינויים כאלה שכעת השימוש בהם דורש ידע בכתיבת HTML. לעזאזל, כמה בלוגרים יודעים HTML?

למשל גאדג'ט הוספת טקסט לשולי הבלוג (ימניים, שמאליים, עליונים ותחתונים) - מיכולת כתיבה פשוטה של טקסט ובשימוש בתפריט פשוט שמאפשר הדגשות הטקסט וצירוף קישור לטקסט - הפך למשהו בלתי שימושי ואפשרי רק ליחידי סגולה. כי בגאדג'ט הטקסט החדש נדרשת ידיעת כתיבה ב-HTML, כפי שמוצג בדוגמה הבאה:

כמה לעזאזל ידעו כך להוסיף טקסט פשוט לשוליים בבלוגים שלהם?

ו"מתנה" נוספת שקיבלנו לראש השנה וליום כיפור הוא גאדג'ט BLOGROLL חדיש ומחודש, שלא רק שהוא איננו ידידותי למאותגרי טכנולוגיה, כעת הוא מוגבל לרשימה מוצגת של עד 10 בלוגים בלבד! ואם תנסו לערוך (להוסיף, להשמיט או לעדכן פיד) - תגלו שכבר לא ניתן לשמור את העריכה של רשימת הקריאה הנוכחית בבלוגים שלכם שנבנו בגאדג'ט הקודם (גם לא אפשרות להשמיט הפניה ועדכון לבלוג שכבר אינו פעיל איזה 5-7 שנים, כפי שניתן לראות ברשימות הקריאה של לא מעט בלוגים כיום 😃). ומה הם חושבים להם בגוגל שהביאו לעולם את הגאג'ט החדש המחורבן הזה. שכעת הבלוגרים צריכים לבזבז שעות מזמנם ליצירת בלוגרול חדש ולהזנת נתוני כל הבלוגים מחדש? ומה אם הייתה לכם למשל רשימה של 100 בלוגים שאתם צריכים כעת לשוב ולהזין אותם מחדש (שם הבלוג + קישור URL) 👎 

ואם זה עוד לא מספיק. נסו לעצב כעת בלוג חדש בבלוגספוט. נגמרה ארץ אינסוף אפשרויות העיצוב האינטואיטיביות של הבלוגים, ללא ידיעת עיצוב בשפת HTML. בראשית הדרך של קהילת פרפרים פתחתי ועיצבתי לא מעט בלוגים חדשים וקיימים, למי שפנו בבקשה ועל חשבון זמני הפרטי, בחינם. הפסקתי לעשות זאת מאחר שמרבית הפונים (שנשבעו שהם "חייבים בלוג כדי לכתוב"), לא כתבו בו מעולם עד עצם היום הזה או הסתפקו בפוסט אחד או שניים וזהו. אבל אז בניית בלוג ועיצוב עבור אחרים גזל ממני זמן של חצי שעה עד שעה לרוב, בהתאם לדרישות של הבלוגרים. וכעת עם שדרוג/שנמוך ממשק העיצוב של בלוגספוט, אין מצב שאני אשקיע 4-5 שעות לבנות למישהו בלוג ובעזרת עריכת HTML. כן, תוכלו לגגל ולמצוא רשימה ארוכה של כאלה שמציעים לעשות זאת עבורכם תמורת תשלום נכבד. ואולי אם תשלמו אז גם תכתבו... 😃

ואם עוד לא מספיק, בבלוגספוט ביטלו את אפשרות "העריכה המהירה" של הגאדג'ים מדף הבלוג עצמו (לאחר הכניסה לחשבון). כעת יש להיכנס ללוח הפריסה כדי לבצע עריכות👎.

בעבר פניתי לגוגל בדף המשוב והם התייחסו לחלק מתלונותי ותיקנו או שיפרו. ואילו עתה, פניתי מספר פעמים לגוגל בתלונות הנ"ל, והם לא התייחסו כלל וכלל. מסתבר שהם גם לא התייחסו לפניות רבות של אחרים בנושאים אלה. ראו למשל שיחות מפורום העזרה הטכנית העולמית של קהילת בלוגספוט/גוגל:

"Dear Google: Some of us bloggers do not know how to code, or do not care to.
Being able to create a blog without learning HTML, CSS, Python, or JavaScript has been one of Blogger's greatest strengths since its inception in 1999".
ומישהו הגיב לגבי האפשרות לעבור לוורדפרס בעקבות מה שקורה בבלוגספוט:
"I could migrate to WordPress, but it would be a chore to move all the features on my blog to the new platform. So I'll hang in with Blogger and hope Google doesn't screw it up even more".
ותגובה אחרת:
We're 10+ years deep on the Blogger platform and really don't want to start over somewhere else".
וגם זה בשם אומרה:
I just don't understand why Google is making Blogger harder to use. I hate to see the sidebar widgets Edit buttons gone. Now I can't even add or delete favorite blogs, or change the featured posts. So frustrating!!!
:והועלה גם החשש:

ה Adam הזה הוא מהמובילים בפורום של גוגל. והוא מציע לפנות לגוגל במשוב (סימן שאלה הפוך) שבראש לוח העריכה בבלוגספוט. אז פניתי ופניתי. 4 פעמים פניתי ולא נענתי. גם לא הייתה שום התייחסות של גוגל לעניין, כפי שעשו זאת בעבר לאור התלונות והבקשות להחזיר דברים לקדמותם. אז האם גוגל באמת מנסה להמאיס על הבלוגרים את בלוגספוט, כדי שהם יסגרו אותו כפי שסגרו את גוגל פלוס? אז נחייה ונראה?

אני בכל אופן כבר לא ממליץ יותר בחום על פתיחת בלוג בבלוגספוט (אלא אם בגוגל יתעשתו בקרוב). מצד שני אני גם לא ממליץ לפתוח בלוג חדש בוורדפרס, כי משהו רע קורה גם בפלטפורמה של וורדפרס. ועל כך אכתוב כאן בהקדם.  

חלילה וחס גם לא אמליץ על הפלטפורמה "המחודשת" של ישראבלוג. כי ישראבלוג תלוי בחסדיהם של שני אנשים. ברצונם או לכשימאס עליהם - ישראבלוג ימחק מהמרשתת בשניה אחת לעולם ועד.

יום הכיפורים קרב ובא. אז אולי כדאי שגם גוגל יעשו חשבון נפש. כי הצרכנים שלכם אינם שקופים. ואולי כן?
לשנה טובה תכתבון ותחתמון
קנקן

21 תגובות:

  1. חייבת לציין שאצלי דיסקוס מקרטעת כבר תקופה לא קצרה. יש תגובות שאני מקבלת עליהן מייל יש כאלה שלא. והייתה תקופה שלא קיבלתי כלום בכלל.
    מה שגרם לי באמת לחשוב אם אולי כדאי לעבור למערכת תגובות הפחות טובה של גוגל (ולפחות אז תמיד אקבל חיווי).

    לגבי העיצוב ראיתי את זה כבר כמה זמן, בגלל שהם שינו את עניין העיצוב של איך שאתה קורא את הבלוג בסלולר ואם רוצים לתקן את זה, זה כבר חתיכת כאב ראש (וזה למרות שרוב הזמן אני קוראת בלוגים דרך המחשב, אבל סתם הפריע לי לראות את זה).

    האמת שהמצב בוורדפרס הוא עוד יותר גרוע, כי האופציות הטובות באמת שיש שם (בחינמי) הן רק למי שיודע HTML. זו אחת הסיבות שבחרתי בבלוגספוט בזמנו, כי היה יותר קל לעצב ולהוריד ולהוסיף דברים כרצוני. בלי שאני צריכה לשבת ולכתוב קוד בHTML (לא שHTML הוא קשה כל כך, אבל עדיין לוקח יותר זמן מאשר רק לבחור משהו ולאשר אותו).

    אגב הפלטפורמה המחודשת של ישראבלוג.
    לא שיש לי התנגדות למה שהם עשו, אבל אני אישית לא יכולה להיכנס לבלוג שלי מאז שהם עשו שינוי (העבירו שרתים או משהו כזה לא סגורה על העניין). כתבתי להם במייל באופן פרטי עם פרטי ההודעת שגיאה - והתשובה שלהם הייתה שהם מכירים את השגיאה הזאת אבל אין להם פתרון לזה. כייף הא?

    לבסוף, אני רק יכולה להגיד שאי אפשר להתלונן על מערכות שונות שהן חינמיות.
    כשאתה משלם כסף אתה מקבל מה שאתה רוצה.
    כשאתה משתמש במערכת חינמית אתה נתון לחסדיהם ושגעונותיהם של מי שמפעיל את המערכת החינמית.

    השבמחק
    תשובות
    1. גם במערכת התגובות האורגנית של בלוגספוט לא מקבלים עדכונים בזמן אמת. לפעמים לאחר יומיים שלושה, אם בכלל. לגבי דיסקוס, אני מקבל עדכונים למייל, אך גם לא בזמן אמת. אבל אני רואה בזמן אמת קבלת תגובה ב"פעמון" שבלוח התגובות של דיסקוס בבלוגים שלי. בוורדפרס בכלל לא בא לי לקבל במייל עדכונים של כל התגובות של האחרים בפוסט שהגבתי עליו 😁

      זה הרבה יותר משינוי העיצוב של איך אתה קורא את זה בסלולר (שאגב אפשר לרדת בסלולר לכפתור "לגירסת אינטרנט" ואז זה נראה כמו במחשב). מדובר כעת בהרבה יותר מזה - כעת צריך לדעת html כדי לעצב את הרקע והגופנים של גוף הפוסט והגדג'טים , רוחב השוליים, וכהנה וכהנה. אם תרצי היום לעצב בלוג חדש, יקח לך שעות רבות להגיע לתוצאה שאת רוצה ובהנחה שאת יודעת html. פשוט נורא!

      וורדפרס החינמי אכן היה נורא יותר, אך נראה שגוגל הופך בהדרגה את בלוגספוט לנורא כמוהו.

      על ישראבלוג אין לי מה להוסיף מלבד רחמים על אלה שמתעקשים להמשיך כתוב בפלטפורמה הגרוטאה הזו...

      כידוע לך שום דבר אינו חינמי באמת. לא גוגל, לא פייסבוק, לא וואטסאפ, לא אינסטגרם, לא טיק טוק ולא שום דבר אחר, שגורם לנו להתמכר אליו ואז מכניסים לנו זרגים.

      בפוסט הבא גם אראה שגם בפלטפורמת וורדפרס בתשלום - מקבלים זרגים (מצער שרבים הם הבלוגרים שלא מודעים למה שהקורא אינו רואה בבלוג שלהם, על בעיות אבטחה ושאר ירקות. אז גם תשלום אינו מבטיח שתקבלי את מה שאת רוצה. וכי חושבת את שמי שמטמיע בתשלום את מערכת דיסקוס לבלוג בוורדפרס, יקבל עידכוני תגובות בזמן אמת? חחחחחח

      ולהתלונן תמיד אפשר כאשר תמורת "החינם" אנחנו למעשה מוותרים על הפרטיות שלנו וחשופים לטונות של דחיפת פרסומות - וזה לגמרי לא בחינם. עם החינם הזה הם עושים עלינו מיליארדים ועם הזמן הם הופכים ליותר ויותר גרידים, כאשר הם מגיעים למסקנה שהמשתמשים כבר התמכרו לגמרי לפלטפורמה שלהם.

      מחק
  2. מסכימה עם n lee בעניין פלטפורמות חינמיות. רשמית הן לא חייבות לנו דבר - ולכן עושות כרצונן. 'שירות הלקוחות' של וורדפרס קצת יותר טוב מזה של גוגל - אבל גם שם, בלי תשלום, הם לא מתחייבים לתת לי כלום.

    לישראבלוג אני כבר לא מצליחה להיכנס עם סיסמה, כך שאיבדתי את הגישה לרשימת העדכונים בבלוגים הקבועים שלי. גם לי הם כתבו שהם מכירים את זה ולא ממש יכולים לעזור.

    אשר לבלוגספוט - אם אתה מסתפק בעיצובים הבסיסיים, זה כנראה בסדר - אבל העובדה שהם הפסיק להציע משלוח עדכונים במייל היא באמת מטרידה. לא מבינה מה הם מתארים לעצמם.

    בקיצור - קשים חייו של בלוגר...

    השבמחק
    תשובות
    1. כפי שכתבתי גם ל n_lee, שום דבר אינו חינמי באמת. תמורת אובדן הפרטיות שלנו וההרשאות שאנחנו נותנים להם - הם עושים עלינו מיליארדים!!!

      בתחילת הדרך, שירות הלקוחות של בלוגספוט היה לא רע. ואולי הם באמת מתכוונים להמאיס עלינו את בלוגספוט...

      על ישראבלוג לא אוסיף על מה שכבר אמרתי.

      אין מדובר רק בהסתפקות בעיצובים הבסיסיים. כעת מדובר בכך שהגאדג'טים בבלוגים הקיימים - כבר אינם עובדים ולא ניתן לעדכנם. והגאדג'ט של העידכון במייל הוא אינו היחיד שהם ביטלו. יש אחרים שכיום הרבה יותר חשובים. במילא כיום אנשים כבר נמנעים לספק כתובות מייל לעידכונים. ואם כל בלוגר יבדוק את רשימת המנויים שלו, ודאי יווכח שלרבים מהמנויים שלו העדכונים נשלחים לכתובות שכבר אינן רלוונטיות או שנשלחות לספאם...

      בפוסט הבא אראה כיצד עובדים בעיניים על בלוגרים בוורדפרס שמעבירים את הבלוגים שלהם לפלטפורמת וורדפרס בתשלום, או שמעבירים את בלוגם תמורת תשלום לדומיין פרטי.

      מחק
  3. גוגל מזכירים לי את הבדיחה הידועה על איפה יושבת גורילה במשקל חצי טון.
    אולי המסקנה היא שעידן הבלוגים באמת עבר מהעולם... אם לא אוכל כבר לכתוב גם ב-WP אני מניח ש(בצער רב) לא אטרח לפתוח בלוג חדש

    השבמחק
    תשובות
    1. על פי מספר הבלוגים הפעילים העצום בעולם, נראה שעדיין עידן הבלוגים לא עבר מן העולם וכנראה גם משתלם למפעילים מבחינה מסחרית.
      מסכים עם מסקנתך שרבים לא יטרחו לעבור לפלטפורמת כתיבה אחרת אם ייאלצו לעשות זאת.

      מחק
  4. חבל שכך .. אמנם אני לא כותבת
    הרבה אבל חשובה לי קהילת הבלוגרים ואני מקווה שנוכל להמשיך לכתוב. לוקח זמן עד שנוצרת קהילה כל כך משמעותית....

    השבמחק
    תשובות
    1. לפני הקהילה קיימת פלטפורמת הכתיבה. לא מעט מהכותבים בפלטפורמה זו או אחרת אינם בכלל חברי קהילה. הבעיה היא שכששידרוגי הפלטפורמה הופכים לשינמוכים, יש המפסיקים לכתוב בכלל בשל כך.

      מחק
  5. ראשית תודה על העדכון.
    תמיד כשאני נתקלת בבעיה, אני חושבת שמשהו אצלי לא בסדר.
    מוכנה להשתמש רק בפלטפורמות חינמיות ואם זה כרוך בתשלום, אז תודה וביי.
    גם הם מפיקים רווח, אחרת למה להם לאפשר לנו שרות "חינמי".
    יהיה לי צר מאד אם W.P יעלמו מהנוף. כנראה שאצטנף לי בפינה בשקט ואכתוב לעצמי.
    גם כך שוקלת היטב, לפני כל פרסום, אם להעלות לרשת או לא.

    השבמחק
    תשובות
    1. בלוגרים הם אנשים ואנשים לא אוהבים כשמזיזים את הגבינה שלהם. ברור שהשירותים החינמיים אינם באמת חינמיים וממונעים משיקולים מסחריים. WP ובלוגספוט החינמיים עדיין לא נעלמים מהנוף אבל... ?

      מחק
  6. בדיוק כשנכנסתי לקרוא את הפוסט ולהגיב נתקלתי בגאדג'ט "מבקרים כאן כעת" וראיתי את העיר שבה אני נמצאת - פרוור של בוסטון. זה כנראה מסוג הגאדג'טים שאתה צריך לדעת html כדי להגדיר ולתחזק בבלוג. אני לא יודעת html ולא ממש השקעתי ביותר מדי גאדג'טים בבלוג שלי, אבל לפי מה שאתה אומר - גם במעט שעשיתי שימוש יש כרגע שינוייים ושנמוכים. זה מטריד, כי אם אי אפשר לסמוך על גוגל, על מי אפשר לסמוך?
    מסתבר שעל אף אחד אי אפשר לסמוך, רק על עצמנו.
    כשפתחתי את הבלוג שלי בבלוגספוט זה היה כי ישראבלוג התחיל לקרטע וחששתי שהוא ייעלם. אז התחלתי לגבות את החומר שלי בישרא בטירוף וגם פתחתי בלוג חדש בבלוגספוט ובמשך כשנתיים עדכנתי בשתי הפלטפורמות במקביל. באיזשהו שלב זנחתי לגמרי את ישראבלוג, אבל מאז התחלתי לשמור טיוטות של כל הפוסטים שלי בוורדפרס (החינמי). היה וגוגל יחליטו להעלים את בלוגספוט כאתר בלוגים, לפחות יש לי עדיין את כל הפוסטים שהעברתי מישראבלוג פלוס כל הטיוטות של הפוסטים שפירסמתי בבלוגספוט. אולי כדאי שבנוסף אוריד גיבוי של שניהם למחשב שלי.
    נו, טוב, עוד אי וודאות שנוספה לשאר אי הוודאויות בחיים. גם עם זאת נצטרך כרגע להתרגל לחיות.

    השבמחק
    תשובות
    1. הגאדג'ט "מבקרים כאן כעת" באמת מצריך איטגרציה של סקריפט HTML. בשנת 2015 גאדג'טים דומים היו ברשימה המוצעת של מאות גאג'טים בבלוגספוט, ושלא היה צריך דבר מלבד להוסיפם למקום הרצוי בשוליים של לוח הפריסה.
      אגב הגאג'ט באתר זה מראה את מקום הכניסה האחרונה והכניסות האחרות מצויינות בנקודות אדומות על מפת הגלובוס.

      לגבי ההערה שלך אם אפשר לסמוך על גוגל אני חייב לציין שכשפתחתי את הבלוג חשיבה חופשית ב-2015, בחרתי באפשרות התגובות המתקדמת יותר של "גוגל פלוס" ולא בברירת המחדל העכשווית של בלוגספוט (בזמנו ניתן היה לבחור בהגדרות באחד משניהם). השתמשתי במערכת תגובות גוגל פלוס מספר חודשים עד שגיליתי את מערכת תגובות דיסקוס. וזו הייתה טעות לבחור בגוגל +. כי כל התגובות בפוסטים הראשונים נמחקו ונעלמו לעולמים כאשר נפסק השירות של גוגל +. הם אמנם סיפקו אפשרות לגיבוי, אבל לא ניתן לקרוא את הגיבוי הזה ולא מצאתי דרך להשתמש בו 👎
      כך נראה לי שגם אם תאלצי להמשיך לכתוב בוורדפרס, מלבד הטקסטים לא תוכלי להעביר את התגובות של כל הפוסטים שלך מדיסקוס, לא את העיצוב וגם לא שום דבר מהשוליים מהבלוג שלך בבלוגספוט.
      אגב בלוח העריכה בהגדרות, יש לך אפשרות גיבוי של הטקסט (בסקריפט שלא ניתן לקוראו באופיס) אך ניתו להעבירו בעזרת תוכנה לוורדפרס. כדאי גם לעשות גיבוי של עיצוב הבלוג שלך (גם הוא בסקריפט), מתפריט העיצוב בלוח העריכה. כי אם משהו יתפקשש בעיצוב הבלוג שלך, לפחות תוכלי לבנות את הבלוג שלך מאפס בפלטפורמת בלוגספוט.

      לצערי וורדפרס אינו מספק את הדרישות שלי שהן מעבר לטקסטים. אם חלילה בלוגספוט יעלם, אני פשוט אפסיק לכתוב בכלל בבלוגוספרה ואני מבטיח לך שגם אסגור את כל חשבונות ה- gmail שלי לטובת חשבונות אלטרנטיביים. ואשתמש במנועי חיפוש אלטרנטביים לגוגל.

      מחק
  7. קראתי ואני מקווה ששום אסון לא יקרה לבלוגים שלי. נורא הסיפור הזה. אגב, יש בלוגספוט וראיתי שיש גם בלוגר.. מהו ההבדל ביניהם?

    השבמחק
    תשובות
    1. לא רוצה להכניס אותך לחרדה, אבל כבר מזה זמן, גוגל הפסיקו לתעד פוסטים שלנו בבלוגספוט (הפלטפורמה שלהם!) במנוע החיפוש שלהם. 😬
      בלוגספוט = Blogger של גוגל
      בלוגר זו פלטפורמת כתיבה חיקוי ישראבלוג רק בממשק מודרני יותר מישראבלוג. וכשישראבלוג נפל, כשליש מהבלוגרים מישרא (צעירים 12-20+ בעיקר) עברו לכתוב שם. כמו בישרא, אין לבלוגרים שם בעלות בלעדית על הבלוגים שלהם.

      מחק
  8. אם משהו קורה לוורד פרס יש מקום שכדאי ואפשר להעביר אליו את הבלוג?

    השבמחק
    תשובות
    1. אקדיש לכך פוסט, אם כי אין לי המלצה חינמית בטוחה. גם העברה מהפורמט החינמי לפורמט בתשלום אינו פשוט ואפילו בעייתי, ללא עזרה של מקצוענים. אני מאמין שגם וורדפרס וגם גוגל ימשיכו בפורמטים בתשלום, לפחות בעשור הקרוב.

      מחק
  9. יש דרך להגן על הבלוג בוורד פרס מפני שינויים של חברת וורד פרס? ומפני נניח קריסתה וסגירתה ?

    השבמחק
    תשובות
    1. מניסיון, לצערי אי אפשר להגן על הבלוג בוורדפרס מפני שינויים, במיוחד בבחירה בתבניות מסויימות ובגירסה החינמית. הבעיה היא שהמעבר מהגירסה החינמית לגירסה בתשלום אינו פשוט ודורש עזרה מקצועית וידע ב- HTML.
      אבל כאמור לא מדובר במחר ואקדיש לנושא פוסט בעתיד.

      מחק
  10. מחכה לפוסט שלך בנושא. אולי כדאי שתחשוב על אפשרויות לאיפה אפשר להעביר חומנר מבלוג בוורד פרס למשל למקום ברשת ששם הוא יהיה מוגן עד כמה שאפשר.

    השבמחק
    תשובות
    1. ללא פירוט עדיין. יש דרכים, אבל יעלו לך הרבה כסף חד פעמי ועזרה מקצועית, ולא מעט וכן תשלום רב פעמי חודשי/שנתי. ברגע שיופסק התשלום, הדומיין הפרטי שרכשת יועמד למכירה לכל המעוניין ויבוטל לצמיתות תוך פרק זמן קצר....

      מחק