יום שני, 22 במאי 2023

חג רב משמעי שמח!

 וואו, איזו כותרת הא? אבל מה לעשות? מדובר בחג שהכי "סובל מהפרעת בלבול זהויות" מכל מועדי החגים היהודיים. חמישה שמות ומשמעויות שונות להם. אך מה לזה ולענייני בלוגיה ולאתר "פרפרים" ? נגיע לכך בהמשך.

אז הבה נתחיל בספירה - חמישה שמות לחג, חמש משמעויות:
1חַג הַשָּׁבוּעוֹת - כנאמר במקורות "וְחַג שָׁבוּעוֹת תַּעֲשֶׂה לְךָ". ומדובר כמובן ב- 7 שבועות (49 ימים) לספירת העומר (מקציר הַשְּׂעוֹרִים ועד לקציר הַחִטִּים).
2חַג הַקָּצִיר - כנאמר במקורות ” וְחַג הַקָּצִיר בִּכּוּרֵי מַעֲשֶׂיךָ”. והכוונה לסיום עונת קציר החיטים שחל בערב חג השבועות.
3. חַג הבִּכּוּרִים - על שם עונת הביכורים המתחילה בחג השבועות ושבה עובדי האדמה העולים לרגל אל בית המקדש בירושלים, היו שמים בטנא את ביכורי הפירות (ראשית פרי אדמתם), ומביאים אותם מתת לכוהנים. 
4. חַג מַתַּן תּוֹרָה - היום שבו ניתנה תורה לישראל על פי האמונה, אם כי זה לא מצויין במפורש במקורות.
5. חַג עֲצֶרֶת - כך נקרא החג בפי חז"ל בַּמִּשְׁנָה וּבַתַּלְמוּד. ובעצם הוא מציין את עצר החגים עד לתחילת מחזור החגים החדש - בחגי תשרי. ולמעשה בחג הזה אין מצווה מיוחדת וכל מהותו שהוא יום טוב בלבד, שעוצרים ונעצרים בו מעשיית מלאכה.

מה לכל זה ולענייני בלוגיה ולקהילת "פרפרים"? ובכן, זה מתקשר ל"קציר" הבלוגים הרדומים שערכנו - אלה שאינם פעילים במשך שבועות רבים, בעצם משנה ומעלה. אך חסד נעורים נותנים אנחנו להם בשער האחורי של אתר פרפרים. למעט מי מהם אשר גילינו כי מחקו את הבלוג, או שנעלו אותו מפני הציבור הרחב. שתבינו כי זה הכרח. כי קישורים לבלוגים שאינם קיימים או נעולים - מורידים לאתר שלנו את מדד החשיפה (SEO) העולמי שלו. ומאותה סיבה נעשית גם העברת הבלוגים הלא פעילים במשך תקופה ארוכה אל דומיין משני של אתר פרפרים.

מסתבר שבמסגרת ספירת השבועות (ובעצם החודשים), גילינו 13 בלוגים נוספים שאינם פעילים במשך כשנה ומעלה ואשר "קצרנו" והעברנו אותם לדומיין "השער האחורי". ישובו בעליהם לכתוב ויבקשו- נחזיר אותם לרשימת "הביכורים" - הבלוגים החדשים שהצטרפו לקהילה ואלו שחזרו מתרדמה עמוקה (רשימה שניתן לראות בשול השמאלי בדף הראשי של האתר). 

זהו איננו צעד טכני גרידא, כי הצעד הזה גם העלה בנו מחשבות ותהיות - מה עלה בגורלם האישי של הבלוגרים שנעלמו מהבלוגוספרה? האם בכלל עדיין בין החיים הם, או חלילה בין החולים והמתים? ביניהם היו שנעלמו עם הקורונה ועל כן זה מעמיק את השאלה הקודמת. ואולי בעצם נדדו להם ונעלמו במרחבי האוקיאנוס הענק של הרשתות החברתיות? ואולי בכלל טוב להם שם, סופרים את "החברים" הווירטואליים ואת הלייקים... 
אך גם כשהם ב"גלות", יודעים הם כי תמיד יש להם מקום בטוח לחזור אליו אצלנו ב"ציון" 🙂 

אז גם להם, כמו לכל חברי וקוראי "קהילת פרפרים", נאחל חג שמח וכל טוב גם בשאר ימות השנה.



לשיתוף ברשתות החברתיות

4 תגובות:

  1. חג שמח ותודה על תחזוקת האתר

    השבמחק
  2. לא פעם אני מוצאת את עצמי תוהה לגבי בלוגרים שהפסיקו לכתוב. לאורך השנים היו כמה מבוגרים באמת, לא בריאים באמת, שכאשר הבלוג שלהם הפסיק להתעדכן דאגתי ....ולא היתה לי שום דרך ליצור קשר או לגלות מה עלה בגורלם. זה כנראה חלק מהעניין, כאשר מדובר על אנונימיות.
    אכן שמות רבים לחג השבועות, חג שמח לך ולכולם

    השבמחק
    תשובות
    1. כמה שאת צודקת. מטעמים מובנים אני לא יכול לפרט כאן, אבל ישנם לפחות כמה מהם למשל, שלפני שנעלמו מהבלוגוספרה מיחזרו כמה פוסטים ישנים, או הכריזו על חלוקת יצירה שלהם וכדומה בחינם, לכל מי שיבקש "עד שיאזל המלאי". באמת מדאיג מה עלה בגורלם.

      מחק