יום חמישי, 28 בדצמבר 2023

לכו תבינו

אנחנו בעיצומה של מלחמה מרה ארוכה. עצבינו רופפים וסבלנותנו קצרה. על כן עלינו לשמור שבעתיים על סביבת בלוגיה רגועה ועל יחסים נאותים בין החברים, גם בשעה קשה זו. ולשם כך מוקדשת הפעם רשומת המערכת.

לכו תבינו את אלה שפונים במייל ומבקשים לצרף את בלוגם החדש, החדיש והמחודש לעדכוני אתר פרפרים, ולאחר יומיים מוחקים את בלוגם. נו, מילא. עשר דקות עבודת קידוד לשם קישור לפינות ולמדורים השונים בפרפרים ועוד עשר דקות להסיר. מה כ'פת להם, הרי זה לא הזמן שלהם.

לכו תבינו את אלה שלעולם אינם מגיבים אלא רק על טקסטים שמעצבנים אותם.

 ותמיד בעילום שם או בכינוי בלתי מוכר, כמובן.

לכו תבינו את אלה שמתעלמים מהעיקר ומגיבים ברשומות לשולי שבשולי שבשולי. ולעיתים אפילו יותר מכך - תגובה לא רלוונטית ותלושה. העיקר, כדי שירשם בפרוטוקול שהגיבו?😃. וכי אם אין על מה, האם לא כדאי לשמור על כבודכם ועל כבוד הבלוגר/ית ומוטב לשתוק?

לכו תבינו תגובות משונות המובנות לאוזן אדם כמו גיבוביה המעורפלים והדו/רב משמעיים של פיתיה מהאורקל של דלפי.

פיתיה מהאורקל של דלפי

אבל הי, יש כאלה שגם פוסט/ים שלהם כאלה. עד שלעיתים מתגלגלת במוחי התהייה מהם לקחו? 😃


 

את כל אלה אנחנו אמנם מתקשים להבין, אבל זכותכם המלאה להתנהל בבלוגכם על פי שיקול דעתכם. הכל בטוב.

לעומת זאת, אנחנו לא מוכנים בשום פנים ואופן להבין ולקבל את מי שמתעלמים מתקנון אתר קהילת פרפרים, המחייב שמירת תקשורת מכבדת. אנחנו לא מוכנים להבין ולא לקבל את המביאים לכאן את התרבות הרעה שהיו מורגלים לה בבלוגיות כמו ישראבלוג ותפוז ובפורמים שונים ברשת - תרבות השיימינג, ההשמצה, הלגלוג וכל פגיעה ברגשות החברים בקהילה שלנו. 

אי לכך חלק מהבלוגרים נקטו באמצעי מנע המאפשרים פרסום תגובות רק לאחר אישורם וחלק אפילו חוסמים בשל כך כל אפשרות להגיב בבלוגם. אגב, לכו ובדקו בתגובות מלפני שנה שעוד לא אישרתם, שבהם ניסיתי לדווח על בעיה טכנית בבלוג שלכם. ואולי תגלו שפספסתם משהו ממישהו או אולי את פרס חייכם...😴😃 

אבל, הנורא מכל שלא נוכל לקבל בשום פנים ואופן שחברים ישמיצו או יפגעו בבלוגם הם, באופן מפורש בחברים אחרים (ולעיתים אפילו עם הפניה מפורשת (קישור) לפוסט כזה או אחר של עמיתיהם). 

לתופעה נלוזה זו אין מקום בבלוגיה שלנו!

אין אנו מוכנים לאפשר שיימינג, השמצה או ליגלוג אישי כלשהם כלפי מי מחברי הקהילה שלנו בבלוגים המקושרים לאתר פרפרים - הבלוגיה שלנו. 

בהתאם לתקנון הקהילהחברים שיעשו זאת - יורחקו מקהילת פרפרים לאלתר ולצמיתות, ללא אזהרה נוספת!

ועוד לאחרונה מתרחבת התופעה של "הקפצת רשומות" - פרסום חוזר של רשומה שכבר פורסמה. גם תופעה זו אסורה בהחלט בתקנון. אם ברצונכם לערוך פוסט שכבר פורסם עשו זאת ושמרו. בשום פנים ואופן על תחזירו לטיוטות לצורך עריכה משום שבפרסום חוזר העדכון יוקפץ לראש רשימת העדכונים באתר. למניעת התרחבות תופעה זו, אנו מתכוונים בעתיד להעביר בלוגים כאלה לרשימת הבלוגים הרדומים שבשער האחורי של האתר עד להחלטה אחרת.

ולחברי הקהילה ולקוראים היקרים נאחל זמנים טובים יותר לכולם במהרה ושנה אזרחית חדשה טובה.

לשיתוף ברשתות החברתיות

6 תגובות:

  1. לשמחתי אני לא כל כך מכיר את כל המוזרים והפוגענים האלה. שתהיה לנו 2024 מוצלחת בהרבה מ 2023

    השבמחק
    תשובות
    1. אשרך. להכיר אותם באמת, בכל מקרה רק כמגיבים בעילום שם לרוב. לצערי בכל הדברים שכתבתי אני עדיין נתקל, אם כי באש קטנה לעומת ישראבלוג בעבר. לשמחתי ברשתות החברתיות אני כבר מזמן לא שם.

      מחק
  2. לא ממש הבנתי חלק מהדברים שכתבת. אם תוכל לתת דוגמאות, זה יעזור.
    1. לכו תבינו את אלה שלעולם אינם מגיבים אלא רק על טקסטים שמעצבנים אותם.
    2. ותמיד בעילום שם או בכינוי בלתי מוכר, כמובן.
    לכו תבינו את אלה שמתעלמים מהעיקר ומגיבים ברשומות לשולי שבשולי שבשולי. ולעיתים אפילו יותר מכך - תגובה לא רלוונטית ותלושה. העיקר, כדי שירשם בפרוטוקול שהגיבו?😃. וכי אם אין על מה, האם לא כדאי לשמור על כבודכם ועל כבוד הבלוגר/ית ומוטב לשתוק?
    3. לכו תבינו תגובות משונות המובנות לאוזן אדם כמו גיבוביה המעורפלים והדו/רב משמעיים של פיתיה מהאורקל של דלפי.

    השבמחק
    תשובות
    1. UR היקרה. אין בכוונתנו להלחם בשיימינג על ידי שיימינג בהבאת דוגמאות (וזה לא משנה גם אם לא יצוין שם המצוטט). אני חושב שהדברים ברורים ואינם צריכים פרשנות. אלה שהדברים נוגעים בהם אינם זקוקים להסבר מפורט. כנאמר, די לחכימא ברמיזה. בסך הכל מה שחשוב שאצלנו יהיה שיח מכבד בין הבלוגרים לבין עצמם ובין המגיבים לבלוגרים. אין מקום אצלנו בתרבות דיבור רעילה כפי שנפוצה במקומות אחרים ברשתות.

      מחק
  3. טוב שכתבת וטוב שהזהרת. הפלטפורמה הזו ראוי שתשאר נקיה ושישמר תקנונה.

    השבמחק