יום חמישי, 15 בפברואר 2024

אלוהים לא עוזר למי שלא עוזר לעצמו

את זה אמר הרמב"ם. שאמר את זה בקשר לכך שאלוהים אינו מרפא את מי שאינו שומר על עצמו ועל בריאותו. תמיד נתתי לסטודנטים שלי שאלות מבחן במתנה - מדגיש בפניהם בהרצאה, שבכל שנה אני מזהיר שלא לעשות את הטעות המסוימת בתשובה לשאלה מסוימת. ואף על פי כן בכל שנה תמיד יש את אלה שטועים בתשובה לשאלת המתנה.

זה המשל ומה הנמשל? הנמשל שייך לענייני בלוגיה כמובן. ההדגשות גלומות ברשומות המערכת כאן. והנה עוד אחת. מדובר באחד המיזמים המוצלחים בפרפרים - השראה לכתיבה בנושא החם השבועי, המוצג במדור השרביט החם ובפינת הנושא החם המפנה אליו - בדף הראשי של אתר פרפרים. 

בסיום פוסט הצגת נושא השרביט החם, הכותבים מתבקשים לעשות שני דברים כדי להשלים את שיוך הרשומה שכתבו לנושא השבועי במדור: "אל תשכחו (1) בפוסט שכתבתם להפנות אל רשומת הצגת הנושא החם הזה וגם (2) להוסיף קישור לפוסט שכתבתם - במסגרת התגובות שבתחתית רשומת הצגת הנושא החם". תזכורת זו מופיעה כאמור בסיום הצגת כל הנושאים החמים השבועיים.

אז יש שכותבים פוסט בנושא החם ועושים לא את זה ולא את זה. אז אולי עצם הקשר בין הכתיבה לבין התאמתה לנושא החם הוא רק צירוף מיקרים מופלא? והרי כל מי מאיתנו כאשר כותבים פוסט המתייחס לכתבה מסויימת שלנו או של אחרים בעיתון או במדיה אחרת - מביאים קישור לכתבה אליה מתייחסים. נכון? אז למה לא מביאים קישור כאשר הכתיבה שלכם מתייחסת לפוסט המציג את הנושא החם שעליו כתבתם. אה?

ואם עדיין יש מי שתוהים מה סיבת ההקפדה לצורך בקישור הכפול - הן בפוסט שנכתב והן ברשומת הצגת הנושא במדור השרביט - הרי יש לכך שתי מטרות: האחת, כדי שהפוסט שכתבתם יופיע ברשימת הפוסטים החמים של השבוע,


והמטרה השניה היא להיכרות הקורא עם אתר "פרפרים". לא מעט מהקוראים האקראים או הקבועים של הבלוגרים, גילו דרך קריאת הפוסט המתייחס לנושא השרביט החם את עצם קיומו בכדור הארץ של הפרוייקט הנפלא שלנו. שהוא "קהילת פרפרים - הבלוגוספרה שלנו". פרוייקט הנותן כבוד ובמה לבלוגרים העצמאיים, הכותבים בשפה העברית. אם תרצו, "שמורת טבע" של הבלוגוספרה בשפת הקודש. וגוגל אנליטיקס לא משקר.




לשיתוף ברשתות החברתיות

12 תגובות:

  1. טוב שכתבת פוסט בנושא, וגם טוב שהערת לנו בבלוג עצמו. מבטיחה שלא יחזור על עצמו.
    נתקלתי לא מזמן באתר חדש שמאגד סוג של בלוגים בעברית. נראה לי ששווה להכיר:
    https://kibbutzdemocrati.webaxy.com/cgi-webaxy/item?index

    השבמחק
    תשובות
    1. 🌹
      "בין חברים" לפי הבנתי היא פלטפורמה שונה לגמרי ואינה פתוחה לכול כמו פרפרים: א. זוהי פלטפורמה *סלקטיבית* סגורה - לחברים עם זיקה לתנועה הקיבוצית ובעלת זיקה מפלגתית (עבודה, מרצ). ב. כל הפוסטים נכתבים באתר קהילתי זה, בממשק הקהילתי עצמו ובפורמט אחיד. לא כבלוגים עצמאיים עם דומיין משלהם. ג. האתר מנוהל מתרומות של חברים או תנועות קיבוציות/ מפלגתיות.

      בפרפרים לא מתפרסמים פוסטים שלמים, אלא רק כתקצירים בזמן אמת עם הפנייה לפרסומים של החברים *בבלוגים העצמאיים שלהם עצמם*, שהם הבעלים היחידים שלהם.

      פרפרים היא פלטפורמה חינמית שפתוחה לכולם (ללא ועדות קבלה למיניהן) ושאינה פועלת, מנוהלת ומתוחזקת על ידי פרסומות או תרומות! ובוואי שאינה מוטת פוליטית / מפלגתית.

      מחק
  2. שאלה: היכן מתפרסמת רשימת "הפוסטים החמים של השבוע?? לא מצאתי בדף הזה

    השבמחק
    תשובות
    1. רשימת הפוסטים החמים של השבוע מתפרסמים בדף הנושא השבועי במדור השרביט. בדף הזה (פרפרים) ישנה פינה (פינת השרביט החם) עם קישור אליהם.

      מחק
    2. אה, כן, ברור. אתה מוסיף את זה ידנית או שכתבת קוד שמוסיף את זה אוטומטית? ועוד שאלה: למה מתייחס הטיימר בפינת what the hell is that? בצד שמאל למעלה של העמוד הזה?

      מחק
    3. אי אפשר לכתוב קוד, כי הבלוגרים לא מסוגלים לשמור על פורמט אחיד ברמת המרווחים וסימני הפיסוק.
      ולגבי השאלה השניה - מן הסתם התשובה תתברר כשהשעון יתאפס 🙂

      מחק
  3. שמתי לב לתופעה מוזרה בימים האחרונים, אני לא יודעת אם זה רק אצלי, אבל אני לא מקבלת עדכונים מדיסקוס על תגובות בבלוג שלי.
    אני מקבלת עדכונים על תגובות לתגובות שכתבתי בבלוגים של אחרים אבל בבלוג שלי משום מה לא. ולא שיניתי שום דבר.
    מכיר את התופעה? יש את זה לעוד מישהו או שזה רק אצלי?

    השבמחק
    תשובות
    1. טוב, משום מה תגובות התחילו להגיע לSPAM... לא ברור לי למה

      מחק
    2. זה בדיוק מה שרציתי לכתוב לך. השבוע פתאום כל התגובות של דיסקוס על הפוסט שלי "נחתו" בספאם. מדוע? לאלוהי GMAIL הפתרונים 🤣

      מחק
    3. לא רק שזה מגיע לספאם, מערכת האבטחה בטלפון (לא במחשב) מזהירה שמסוכן לפתוח את מייל העידכון.אבל אם מערכת האבטחה של המחשב אינה מציינת את זה, אז אין סכנה אמיתית.

      מחק