יום רביעי, 10 באפריל 2024

זכינו מן ההפקר

בשירו זָכָה מִן הַהֶפְקֵר, כתב חיים נחמן ביאליק: ”לֹא זָכִיתִי בָאוֹר מִן הַהֶפְקֵר, / אַף לֹא בָא לִי בִירֻשָּׁה מֵאָבִי, / כִּי מִסַּלְעִי וְצוּרִי נִקַּרְתִּיו / וַחֲצַבְתִּיו מִלְּבָבִי“. 
הזוכה מן ההפקר הוא ביטוי שנתבע עוד בתקופת המשנה למישהו המרוויח דבר שלא היה צריך לעבוד קשה בשביל להשיגו. כך זכו / זכינו בתוספת עשרה בלוגרים "מן ההפקר". אלה הם בעלי בלוגים נבחרי מערכת שבבלוגם ניתנת ההרשאה "פרסם את הבלוג מחדש באתר המרכזי שלך":

שהיא הרשאה הניתנת בחלק מהבלוגים בממשק וורדפרס. תקצירי עדכוני הפרסומים של הבלוגים האלה יתפרסמו כעת בזמן אמת באתר פרפרים ובעליהם יוספו לרשימת הבלוגרים החדשים בקהילה. כמובן הפיד שלהם יוסר לפי בקשתם אם יבקשו. אם בבלוג יש כתובת ליצירת קשר, אנו מבשרים להם על צירופם לקהילת פרפרים.

אז האם חרגנו מהמדיניות שאצלנו אין סלקציה של בלוגרים? התשובה היא שלילית. כל בעלי הבלוגים האחרים (בפלטפורמת וורדפרס, בלוגספוט ו- WIX) המעוניינים להצטרף לקהילת פרפרים ועדיין לא עשו זאת, ימשיכו להתקבל על פי בקשה במייל ובתנאי שהבלוג עומד בקריטריונים הבסיסיים של קהילת פרפרים. כולכם יכולים להביא לידיעתנו קיומם של בלוגים נוספים שמכילים את ההרשאה הנ"ל בבלוגם ואנחנו נוסיף לאתר פרפרים את הפיד שלהם, בשני תנאים: 
א. שהבלוג עומד בדרישות הבסיסיות של הקהילה שלנו. 
ב. שהבלוג פעיל לאחרונה.


לשיתוף ברשתות החברתיות


7 תגובות:

  1. לא בטוחה שהבנתי. אתה מתכוון לומר שאותם בלוגים שמישהו מחברי פרפרים עשה להם "פרסם מחדש בבלוג" הם עכשיו אוטומטית חלק מחברי פרפרים והפוסטים שלהם מעכשיו ואילך יתפרסמו כאן? בלי שביקשו זאת?

    השבמחק
    תשובות
    1. מדובר בווידג'ט הרשאה שבלוגרים מפלטפורמת וורדפרס יכולים אם מעוניינים להטמיע אותו בבלוגם. מופיע ליד ווידג'ט השיתופים באמצעי מדיה שונים בתחתית הפוסט. זהו ווידג'ט רשות שמשמעותו מתן הרשאה של הבלוגר לכל דיכפין לשתף את הפוסט באתר המרכזי של המעוניין. למעשה אם תצביעי בעכבר על הווידג'ט הזה, יופיע הכיתוב המשפט "פרסם את הבלוג באתר המרכזי שלך (של הקורא)".
      כאמור, רק חלק קטן יחסית של הבלוגרים בוורדפרס מציבים את ווידג'ט הפיד הזה בבלוגם. משמע שאם הם בחרו לשים אותו בבלוגם, הם מעוניינים בשיתוף החומרים שהם כותבים.
      ועכשיו, כשבלוגר מוסיף בבלוגו רשימות קריאה עם פיד לבלוגים שונים, האם צריך לבקש את רשותם להוסיף את בלוגם לרשימת הנקראים שלו ובכך לאפשר לכל מבקר אצלם להתעדכן בפוסטים מרשימות הקריאה, מבלי שלכאורה בעלי הפוסטים נתנו לכך את רשותם והסכמתם?
      אגב, הפוסטים של הבלוגים שהטמיעו את ווידג'ט ההפצה הזה, למעשה מקבלים במה באתרים שונים באינטרנט בשל ווידג'ט ההרשאה הזו שצירפו לבלוגם. (חלקם אפילו באתרים פרסומיים או בעלי אינטרס של צד שלישי, מבלי קבלת תגמולים על פרסומי תקצירי או ציטוטי פוסטים שלהם עם הפנייה לפרסום המקורי בבלוג שלהם).

      בכל מקרה, אני מודיע להם על צירוף הפיד שלהם לעדכון בפרפרים במייל, למי שמצרפים אמצעי "צור קשר בבלוגם". עד כה אף לא אחד מאלה התנגד לעניין. רבים גם הודו לנו על כך, שזה מחמיא להם ושלא ידעו על קיום פרוייקט פרפרים והאתר שלו לפני כן.

      ציינתי כאן שאם במקרה מי מהם אינו מעוניין, הפיד לעדכוני הבלוגים שלהם ימחק וחברותם תתבטל.

      אני חוזר ומציין גם כאן שמדובר במספר מצומצם מאוד של בלוגים איכותיים שהוסיפו לבלוגם את ווידג'ט ההרשאה ושאין אצלם נתוני יצירת קשר.
      כמובן לא כל בלוג עם הרשאה כזו נצרף, אם אינו עומד בכללי הקהילה שלנו כפי שפורסמו ומצויינים באתר פרפרים.

      כמובן נשמח, אם חברי הקהילה יביאו לידיעתנו קיומם של בלוגים מומלצים נוספים עם ווידג'ט הרשאה כזה. או יידעו כל בעלי בלוג זה או אחר על קיום פרוייקט פרפרים וימליצו להם על הצטרפות לפרפרים ובמיוחד גם לבלוגרים אחרים שברשימת הנקראים שלהם ואינם חברים בפרפרים.

      נ.ב., בדרך זו אין אנו מצרפים בלוגים מבלוגספוט (ללא בקשת הבלוגר או הסכמתו), משום שלפלטפורמה זו אין ווידג'ט הרשאה הנ"ל.

      מחק
  2. גם אני לא בטוח שהבנתי מה בעצם קרה

    השבמחק
    תשובות
    1. ראה את תשובתי לאמפי למעלה.
      אגב גם בבלוגך הוספת את ווידג'ט ההרשאה הזה, אם כי אני שמח שגילית אותנו די בראשית הדרך והצטרפת אלינו, ללא קשר לקיום הווידג'ט הנ"ל בבלוגך.

      מחק
    2. מענייו, לא ידעתי שיש דבר כזה וודאי שלא ידעתי שהוא קיים אצלי... אני גם שמח שגיליתי את פרפרים - זה היה כמובן בזכות תגובות שלך בבלוג שלי

      מחק
    3. בדקתי שוב ואני בעצם מכיר אותו אבל מעולם אל הקדשתי לו מחשבה... מעניין אם אני מישהו השתמש בו לפרסם רשומות שלי. תודה

      מחק
    4. 👍
      הסתכל על זה בתור אמצעי "שלח לחמך", שמטבעו אין אתה תמיד יכול לצפות לאן הוא מגיע 🙂

      מחק