יום רביעי, 5 ביוני 2019

דבר המערכת (12) - הגודל כן קובע


כל מה שגרפולוג צריך כדי לדעת לנתח את אישיותכם הוא משפט אחד או שניים בלבד בכתב ידכם, ובתוספת חתימתכם. לפני שנים מספר העברתי כתב יד וחתימה לגרפולוג שאינו מכיר אותי לחלוטין - הייתי בתדהמה מדיוק התוצאות. כאילו כל אישיותי חשופה בפניו. מיד נראה כיצד זה מתקשר גם לענייני בלוגיה.

האלף בית של הגרפולוגיה הוא גודל הכתב. אנשים בעלי כתב יד גדול נוהגים לחשוב בגדול. בדרך כלל מקיפים אותם מעגלי חברים רבים, והם אוהבים  להיות כחלק מקבוצה. הם פורחים בעבודה שדורשת מהם לחשוב במהירות, אך לא יצליחו ליהנות ולמצות את עצמם בעבודה שדורשת חזרה מונוטונית על אותן הפעולות. יש להם יכולת נדירה להרפות מחוויות לא נעימות שהתרחשו בעבר ולהמשיך בחייהם ללא כל דאגות.

לעומתם, בעלי כתב יד קטן מאוד הם בדרך כלל מופנמים ונוטים להסתגר. הם לרוב לא ראוותנים ואינם תרים אחר תשומת לב, ואף יחושו אי נוחות במקרה שבו יהפכו למוקד ההתרחשות. יש להם יכולת ההתמודדות עם לחץ ועובדים ביעילות גם כשצריך לשים לב לפרטים הקטנים. יש לציין כי בעלי כתב קטן באופן משמעותי, בדרך כלל מאוד ביישנים וסובלים מבעיות של הערכה עצמית. 

איך זה מתקשר לבלוגיה? יש בלוגרים שכותבים בפונט בגודל זעיר. כאלה הקורא צריך להגדיל את המסך לעיתים ב- 125% כדי לקרוא בנוחות. פוסט בכתב זעיר ואורך שורות כאורך הגלות ממש מעייף לקריאה ולעתים דורש scrolling לרוחב  העמוד במסך. אני ורבים מתייאשים מבלוגים כאלה ומדלגים לקריאה לבלוג  הבא.

אז מה עושים ואיך - פשוט מאוד, הסברים בהמשך.

4 תגובות:

  1. תודה על הפוסט הזה ועל ההסברים המושקעים קנקן.
    אגב למי שאינו רוצה בכל פעם לבחור "גדול" עבור גודל הטקסט, ניתן לבחור גודל טקסט גם בתפריט ה"עיצוב" -> התאמה אישית -> מתקדם. שם ניתן לקבוע גודל כל סוג טקסט (כולל כותרות, גוף הטקסט ועוד) על פי מספר פיקסלים. וגם לקבוע את הגופן (font) הרצוי. אצלי למשל זה ariel בגודל 16 פיקסלים. האם עבורך זה גדול מספיק או לדעתך כדאי להגדיל עוד קצת?

    השבמחק
    תשובות
    1. יש עוד דרך לקבוע בכל פעם לפני תחילת הכתיבה,א ך מצאתי שלא מעט מתקשים כאשר מגיעים להסברים בקשר לתבניות והגדרות. תודה שהבאת כאן את ההגדרה למתקדמים.

      הקדשתי את הפוסט הזה לרבים שמעתיקים ומדביקים ממעבד תמלילים או מפלטפורמה לפלטפורמה (יש שכותבים עדיין בישרא ומעתיקיפ לבלוגספוט ואפילו לוורדפרס במקביל, וזה נראה נורא וכמובן לא יציב).
      גם היה חשוב להסביר כיצד להטמיע תמונות וסרטונים. מסתבר שגם את זה יש שעושים בהעתק והדבק מפלטפורמה לפלטפורמה וזוהי כמובן טעות גדולה.
      הפונט בבלוג שלך (שבעבר היה כמדומני קצת קטן) הוא כרגע נוח לקריאת מסך מחשב. לא בדקתי בסמרטפון.

      מחק
  2. אני שמחה שהעלית את הנושא, לא היה לי נעים להעיר וכיוון שיש לי בעיות בראיה, חשבתי שאולי אני זו המתקשה לקרוא ולהבדיל בין כ' וב' וכו'
    מקווה שיאמצו את המלצתך.

    השבמחק
    תשובות
    1. גם ללא בעיות ראיה, קריאה של טקסט ממסך מרצד בפונטים קטנים וברקעים מסוימים מאוד מעייפת ולא ידידותית לקורא. הלוואי וכל החברים יכילו את הדברים וישפרו את העניין בבלוגם.

      מחק