יום שלישי, 28 במאי 2019

דבר המערכת (11) - פרפרים אתר ציבורי ועדכונים נוספים


שלום לחברי הקהילה ולקוראים
הרי מספר עדכונים:

א. לאחר תקופת ניסיון ראשונה (70 יום מייסוד קהילת פרפרים) - העברתי את האתר מחשבון פרטי לחשבון ציבורי. כמו כן, מתוך אופק להתרחבות הקהילה, נערכה גם תשתית להצטרפות עתידית של עורכי משנה ואנשי תמיכה טכנית - שיקבלו גם הרשאה לפרסם באתר פרפרים. 

לתשתית התמיכה הטכנית לבלוגרים בפלטפורמת בלוגספוט - הצטרפה אלי אמפי בהתנדבות. על פעילות התמיכה נקדיש  בהקדם פוסט מיוחד. 

אנחנו מחפשים מתנדב/ת לתמיכה טכנית גם עבור הבלוגרים בפלטפורמת  וורדפרס. להתנדבות נא לפנות בתיבת המסרים.

ב.  מערכת התגובות נשארה בינתיים מערכת תגובות של Blogger מסיבות שיוסברו בפוסט שיוקדש בהקדם למערכת תגובות דיסקוס.

ג. בשוליים השמאליים נוספה לאתר פינה חדשה - פינת תוצאות השאלונים. תוצאות השאלון הראשון פורסמו גם כאן. נמשיך לפרסם בעתיד שאלונים חדשים שיעזרו למערכת בהמשך פיתוח הדף הראשי של הקהילה והרחבת פעילויותיה לרווחת ונוחות חברי הקהילה. דעתם של החברים חשובה לנו.

ד. חדש!  האתר יפרסם מדי פעם News Letters בנושאי בלוגיה בקרב חברי הקהילה המעוניינים הרשומים.  אלה יעסקו בנושאים שונים כגון: שיפור בעיצובי הבלוגים, כיצד להגדיל את קהל הקוראים, ממה כדאי להימנע בבלוג, שכלולים ואספקת ווידג'טים חיצוניים לבלוגים, טיפים לאבטחת הבלוגים, המחשבים והסמרטפונים מפני האקרים (סיבה טובה שלא לפרסם באתר עצמו...), תוכנות ואפליקציות חינמיות ובטוחות לגילוי קודים זדוניים שתוכנות האנטי-וירוס לא יכולות לגלות, תוכנות ואפליקציות חינמיות ואמינות לתיקון ולהחזרת המחשב והסמרטפון לפעול כמו חדשים, 
ועוד ועוד ועוד במידה ויהיה ביקוש ---> 
להרשמה לעדכוני המערכת ולקבלת ה News Letters במייל יש להירשם בשוליים השמאליים במסגרת:



וכל זה עבורכם, כי אתר קהילת פרפרים הוא יותר מאתר עדכוני בלוגים.

ה. אנחנו שמחים שהקהילה שלנו הולכת ומתרחבת. כתוצאה מכך חל שינוי בפינת הפוסטים החדשים שפורסמו לאחרונה - כעת יוצגו 25 הפוסטים האחרונים בלבד (להורדת העומס). כדי לראות את העדכונים הישנים יותר - נא ללחוץ למטה על הקישור 'הצג הכול'. 
כדי לעודד את המשך הכתיבה כאן, כל הבלוגרים שהצטרפו לקהילה והקישור לבלוג שלהם - כמובן כלולים ברשימת הבלוגרים שמופיעה בשוליים השמאליים, ללא קשר לתדירות הפרסום.

שלכם קנקן 

14 תגובות:

  1. שאלת תם: מה זה חשבון ציבורי?
    ותודה על כל היוזמות.

    השבמחק
    תשובות
    1. מדובר בחשבון שהוא איננו יותר חשבון פרטי שלי, אלא חשבון הרשום כעת כחשבון ארגוני בגוגל.

      מחק
  2. עבודה נהדרת אתה עושה כאן קנקן, ואני שמחה לשמוע שהקהילה התחילה לגדול כראוי. לגבי רשימת הפוסטים "פורסמו לאחרונה", אולי נוותר על התקציר ונישאר רק עם הכותרת...וכך יהיה מקום ליותר פוסטים....או שחשוב מדי התקציר לדעתך?
    לגבי מערכת התגובות דיסקוס: עם כל הבעיות שאני מגלה בה לאחרונה, עדיין היתרונות שלה עולים על החסרונות, להרגשתי. אשמח לקרוא פוסט בנידון (וגם להוסיף הערות/הארות משלי).
    ושוב תודה על כל מה שאתה עושה למען קהילת הבלוגרים

    השבמחק
    תשובות
    1. האמת שהצעד לא נעשה כדי לחסוך מקום, אלא אני לא מוצא חשיבות בעדכון של פוסט אחרון מלפני ארבע שנים, אפילו לא מלפני 3 חודשים.

      אני חושב שהתקציר והתמונה מושכים קוראים להמשך קריאה, בעיקר על ידי קוראים שאינם נמנים עם הקוראים הקבועים של בלוגר זה או אחר . ואם העדכון יהיה בלעדי התקציר - במה זה יהיה שונה מרשימת רשימות הקריאה אצל חלק מהבלוגים בקהילה? האם הרשימות האלה לא ייתרו את אתר פרפרים, או להפך?

      אם יגדל מספר חברי הקהילה, יתכן שנקבע תחום עדכון לא לפי מספר פוסטים אחרונים, אלא לפי זמן מהפרסום - למשל פרסומים מהשבוע או השבועיים האחרונים. למי שמעוניין בארכיון - תמיד אפשר להיכנס לבלוגים דרך רשימת הבלוגרים שבשוליים השמאליים.

      לגבי דיסקוס צריך לקחת בחשבון שאצל המצטרפים החדשים כיוון התגובה הוא שמאל ==> ימין וזה מעצבן בעיקר בגלל שיבוש מקום הפיסוק. יש עוד כמה שינויים מעצבנים, כמו הצורך למגיב להוכיח שהוא לא רובוט. יש גם שאינם יודעים להגיב בדיסקוס ויש עוד בעיות, ומצד שני אנחנו בהחלט מכירים את היתרונות.

      מחק
  3. תודה רבה . כל הכבוד לך ♥

    השבמחק
  4. תשמע קנקן ידידי,רק עכשיו אני מתחיל להעריך איזו עבודה מדהימה עשית כאן וזה גאוני כי איפשרת ריכוז של כל הבלוגים מכל מיני פלטפורמות במקום אחד וזה בעצם מייתר את ההצמדות לפלטפורמה אחת,כלומר אני קורא אנשים בישרא שמבקשים לעצמם קהילה במקום שלא היה באמת קהילה הומוגנית אחת,ישרא היה הרבה דברים אבל לא כולם "ירדו למטה ושיחקו אחד עם השני" לכל אחד הייתה חבורה בגודל משתנה ועכשיו אתה נותן הזדמנות ומקום לחבורה הזאת להיות בקשר גם הם לא גרים באותה שכונה,מדהים שלא כולם מבינים את זה,תודה ושוב תודה על המאמץ שאתה משקיע והשקעת ואני מוכן להתנדב לכל תפקיד שהוא לא טכני.אם תחשוב על משהו שאני יכול לעשות,אשמח לסייע בהתנדבות מלאה כמובן

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה טליק על דבריך החמים ונכונותך להתנדב ולתרום. בשלב הזה כולנו צריכים להירתם ולהפיץ את הבשורה, כי קהילה צומחת ותוססת היא זו שתהייה הכוח המניע שלה וכמובן המפתח להצלחתה של הקהילה למען חבריה.

      מחק
    2. זאת אני עושה ואמשיך לעשות

      מחק
  5. קנקן, אתחיל כמובן בטפיחה גדולה על שכמך, כל הכבוד!
    על כל היוזמות והעבודה שאתה משקיע. בהחלט רואים תוצאות ורואים איך נבנית קהילה.
    ניסיתי לנרשם לעדכונים אך לא מצליחה להכניס את המייל שלי...

    השבמחק
    תשובות
    1. בדקתי ואת רשומה אבל צריכה להפעיל את המנוי על ידי לחיצה על לינק האישור בדואר חוזר שנשלח אלייך.

      מחק
  6. זה לא רק גודל הכתב אלא גם הזוית שלו, עיצוב האותיות והרווחים וגם הלחץ של הכתב על הנייר. יש המון גורמים שיוצרים תמונת אישיות. מרתק מאוד, השקעתי בצעירותי כמה שנים בלימוד הנושא וחלק עוד לא שכחתי.

    השבמחק
    תשובות
    1. בהחלט תחום מרתק. מקווה שבעלי הבלוגים יפנימו את חשיבות העניין לטובת קוראיהם.

      מחק