יום שישי, 6 בספטמבר 2019

70 פנים לקהילה


דף קהילת פרפרים מסקר כיום למעלה מ- 70 בלוגים ואתרים (עריכה - והרשימה הולכת וגדלה ובעצם כבר מונה 98). כיצד הגענו למספר הזה בין לילה? ראשית הוספתי לקהילה מספר בלוגים שהיו מקושרים לדף הקהילה הקודמת שייסד אליפל - הלוא היא קהילת 'Blogger בשפת הקודש' שפעלה בפלטפורמה של גוגל + , אשר ירדה מהרשת בפברואר השנה. קהילת פרפרים הוקמה כידוע כדי למלא את החסר. ובעצם לשמש כדבק קהילתי בין פזורות הבלוגים בפלטפורמות הכתיבה השונות.

מתוך כוונה להגדיל את הערך המוסף שמעניק דף קהילת פרפרים לבלוגרים - הן בחשיפה והן לנוחות הניווט בין מגוון רחב של בלוגים - נעשה שינוי קונספציה. בעוד שצרפנו עד כה לקהילה בלוגרים לפי בקשתם כ'חברים'. מעתה נוסף מעמד של בלוגרים 'עמיתים'.


רשימת הבלוגים העמיתים נוספה בדף (בשוליים השמאליים) לאחר רשימת 'החברים'. הבלוגים העמיתים הם בעצם בלוגים שהומלצו על ידי חברי הקהילה בבלוגיהם (ברשימות הקריאה שלהם). סדר הבלוגים ברשימת העמיתים מתעדכן בזמן אמת לפי סדר מועד פרסומם. ממש כפי שהוא מתעדכן ברשימות הקריאה הפרטיות של הבלוגרים חברי הקהילה.

אז מה ההבדל בין הבלוגים החברים לבלוגים העמיתים? הפוסטים של הבלוגים העמיתים מתעדכנים ברשימה נפרדת מאלו של החברים. ברשימה העמיתים מתעדכנים כינויי הבלוגרים/בלוגים, כותרת הפוסט וזמן הפרסום בלבד. העדכון בפוסטים של החברים כולל גם תקציר ותמונה ראשונה (אם פורסמה). העדכונים של החברים מופיעים בשוליים הימניים של הדף.

בדף פרפרים מתעדכנים:

25 הפוסטים האחרונים שפורסמו בבלוגים החברים
10 הפוסטים האחרונים שפורסמו בבלוגים העמיתים

בלחיצה על כתור 'הצג הכל' יוצגו כל הפוסטים האחרונים של שאר הבלוגים  החברים או העמיתים ברשימות.

בשלב זה החברים זוכים בבונוסים נוספים לעומת העמיתים - הראשונים מקבלים גם חשיפה בשלושת פינות מומלצי המערכת שבדף. בונוס נוסף לחברים הוא שהבלוגים שלהם מסוקרים גם במדור 'בלוגים לפי נושאים'. 

אבל, כל עמית יכול להפוך לחבר מהמניין על ידי בקשה בלבד (במייל או דרך תיבת המסרים). באופן דומה, כל עמית יכול לבקש להסיר את בלוגו מרשימת הבלוגים העמיתים (במייל או בתיבת המסרים). 

להבהרה - בלוגים שהוגדרו להתעלמות על ידי מנועי חיפוש - לא ייחשפו אליהם בשל קישור אליהם בדף קהילת פרפרים. כלומר, ימשיכו לא להיות גלויים למנועי החיפוש.

האם מופיעים ברשימת העמיתים כל הבלוגים המומלצים ברשימות הקריאה הפרטיות של חברי הקהילה? התשובה היא לא. לרשימה זו הוספו אך ורק הבלוגים הפעילים - אלו שפרסמו בחודש/חודשיים האחרונים. בהזדמנות זו ממליץ להסיר מרשימות הקריאה הפרטיות בלוגים שלא פרסמו מזה חודשים ארוכים או אפילו שנים. ויש אצלכם רבים כאלה. כולל בלוגים שכבר ירדו/נמחקו מהרשת. הלינקים לאחרונים עשויים לשבש את זמן העליה של הבלוגים שלכם באינטרנט. לכן לדעתי אפילו נחוץ למחוק אותם. אם מישהו מאלה יפציע פתאום לאחר שנים, יש לו דרך לעדכן זאת בפרפרים. 
כעת דף פרפרים בעצם מייתר את רשימות הקריאה הפרטיות. כי הניווט אל כל הבלוגים (חברים ועמיתים) הוא קל ונוח לביצוע מהדף הראשי באתר פרפרים.

אם משהו הוחסר, אנא יידעו את המערכת. אנא גם עדכנו את העמיתים מרשימות הקריאה שלכם - ההצטרפות שלהם לחברי קהילה מן המניין כרוכה רק בבקשה (במייל או בתיבת המסרים). רק להזכיר, ההצטרפות לקהילה אינה דורשת קישור לכתובת מייל, אלא רק כתובת הקישור לבלוג.

שבת שלום
קנקן   

6 תגובות:

  1. יוזמה מעניינת, קנקן. חשבתי על תגובות פוטנציאליות של 'עמיתים' שכאלה, שפתאום הקישור לבלוג שלהם מופיע לו מעצמו בדף הקהילה. ואז אמרתי לעצמי שממילא לא שאלתי את האנשים שברשימת הקריאה שלי בבלוג אם הם מסכימים לזה. אז מה ההבדל? ושבישראבלוג מעצם העובדה שיש למישהו בלוג, הוא מופיע אוטומטית בכל מיני רשימות. ונרגעתי. ובאמת מי שזה לא מתאים לו, יכול לבקש להסיר את הקישור דרך דף המסרים........יוזמה ברוכה לדעתי.
    * וברכות על ההתגברות על התקלה, עכשיו אני מקבלת חיווי במייל כשמתפרסם כאן פוסט חדש

    השבמחק
    תשובות
    1. נכון, רשימות הקריאה הפרטיות בכל פלטפורמות הכתיבה הן חד צדדיות ומבחינה משפטית אינן דורשות אישור להוספתם מבעלי הבלוגים. ובכל מקרה כל בעל בלוג יכול לבקש להסירו. כאן לפחות בעלי בלוגים כאלה צריכים לפנות ולבקש להסירם מהרשימה פעם אחת בלבד.
      זה גם נכון שבלוגים עמיתים מתעדכנים כאן באותו אופן כמו ברשימות הקריאה הפרטיות ולכן אין שוני משפטי מבחינת החד צדדיות שבחשיפה. אבל הזכות לכל שאר הבונוסים - שמורה רק לאלו שמבקשים להצטרף כחברי הקהילה מן המניין, ובכך נותנים את אישורם לכל כללי הקהילה ולהטבות שניתנות לחבריה.

      מחק
  2. ברכות וחג שמח ושנה טובה :-)

    השבמחק
  3. קנקן, אני אחת מהעמיתים שהבלוג שלי מופיע ברשימה שיצרת. זה לא מדויק שהבלוג של מי שבחר בכך אינו גלוי למנועי חיפוש. הדף הראשי של קהילת פרפרים מופיע בחיפוש בגוגל, וכאשר לוחצים על הבלוג הרלוונטי ברשימה, הוא נפתח.
    נכון שאפשר להגיע לבלוג גם דרך בלוג אחר שגלוי למנועי חיפוש, אך הסיכוי לכך הרבה יותר קטן.
    אז מצד אחד נחמד שיש ריכוז של הבלוגים ואין לי התנגדות לכך למרות שלא בחרתי להצטרף. מצד שני כן יש לי בעיה עם חשיפה לא רצויה כתוצאה מהרחבת הגישה לבלוג באופן שציינתי. אני לא מעונינת להיות בעמוד הראשי של ישראבלוג ולכן גם לא פרסמתי שם, כך שהנסיון להפוך את הדף הראשי של הקהילה למשהו דומה לכך הוא בעייתי מבחינתי. אם ניתן למצוא דרך לכך שהבלוג לא יפתח אוטומטית למי שמגיע אליו בחיפוש דרך גוגל, זה בסדר מבחינתי, ואם לא אז אבקש להסירו מהרשימה בשלב זה. תודה.

    השבמחק
    תשובות
    1. לא הבלוג שלך ולא הכינוי שלך מופיעים בחיפוש בגוגל. ולדעתי הם אינם חשופים כאן יותר ממולטי רשימות קריאה הלא מעטות שהקישור לבלוג שלך מופיע במילא בבלוגים החשופים לגוגל ו/או לפרפרים. כמו כן "הבלוג שלך לא נפתח אוטומטית למי שמגיע אליו בחיפוש דרך גוגל". לא בטוח שהבנתי בסופו של דבר מה רצונך. אבל אינני רוצה שתרגישי שלא בנוח ולכן בשלב זה הסרתי את הבלוג מרשימת העמיתים בפרפרים. אם לא הבנתי נכון, כתבי לי דרך תיבת המסרים ואוסיף שוב את הקישור לרשימת הבלוגים החברים או העמיתים לפי בקשתך.

      מחק