יום שלישי, 15 באוקטובר 2019

עוד סטטיסטיקה על קהילת פרפרים


גוגל אנליטיקס מגלה נתונים על פרופיל קהילת פרפרים.

לפי מגדר:
לפי טווחי גיל:











* גוגל אנליטיקס אינו אוגר מידע אישי אלא סטטיסטי בלבד! 

חג שמח 

10 תגובות:

  1. אין הלימה בין הגרף למספר. למשל בגף הראשון, גברים מופיעים כ- 54% אבל מצויירים כפחות מחצי. כנ"ל בגילאים

    השבמחק
    תשובות
    1. נכון,בגרסת בטא העברית של אנליטיקס יש באג היפוך גרפי (רציפרוקלי) של הנתונים. לכן יש להסתכל רק על הערכים המספריים. הדבר יתוקן על ידי גוגל בעתיד הקרוב.

      מחק
    2. זה לא קצת נדיר, שיש ריבוי בזכרים כותבים על פני נשים כותבות? סדר"כ על פי הדעה הקדומה, זה ההיפך.

      מחק
    3. אז מסתבר שכאן הנשים כותבות יותר, אבל הגברים קוראים יותר :)
      כאן נמדדות הפעילויות באתר פרפרים.
      לדעתי הנשים משום מה שמרניות יותר: פרופיל הבלוגיה שלהן מבוסס יותר על רשימות קריאה פרטיות (מועדוני קריאה סגורים) ופחות מבוסס על אינפורמציה דרך דף פרפרים. אולי יתרגלו פעם שאתר פרפרים מייתר את רשימות הקריאה הפרטיות שהן כרגע רק מבחינת "שופוני" -"הנה ראו אצל מי אני קורא/ת) :)
      לראיה בדוק בבלוגים מאיזה מגזר מוצגים יותר רשימות קריאה פרטיות.

      מחק
  2. תודה על המידע, הארת את עיני כרגיל. קצת מבלבל העניין הזה שהמספרים הפוכים מהגראפים....אולי עדיף היה לוותר בשלב הזה על הגראפים.
    מבקשת למחות בשקט (אך בתוקף) על ההגדרה שרשימות הקריאה הפרטיות הן מבחינת "שופוני - ראו אצל מי אני קורא/ת". מבחינתי לפחות זה פשוט לא נכון....
    ואם להתעמק בכך מעט יותר: ראשית כמו שאתה יודע לא כולם מפרסמים דרך פרפרים, כל אחד מסיבותיו הוא. שנית, אם אני קוראת אצל מישהו שכתיבתו ותכניו מוצאים חן בעיני, יותר סביר שאוהב גם את התכנים והכותבים שהוא בעצמו קורא. סוג של חבר מביא חבר שכזה, כך מצאתי גם את הבלוגים האהובים עלי בישראבלוג: פחות דרך הדף הראשי, ויותר דרך רשימות הקריאה הפרטיות או התגובות המעניינות שמגיבים כתבו בבלוגים שכבר קראתי....

    השבמחק
    תשובות
    1. הצגתי את הנתונים האותנטיים כפי שמציג במקור גוגל אנליטיקס. זה אמנם עשוי לבלבל, אבל הבהרתי שיש להתייחס לנתונים המספריים עצמם והם מדברים בעד עצמם.

      כידוע דעתי שונה לגבי רשימות הקריאה. גם בישראבלוג לא הצגתי לראווה את מי אני קורא וגם לא את אלו שקוראים בבלוג שלי! מהסיבה שציינתי. כן הכרתי בלוגרים חדשים מתוך התגובות אצלי ובבלוגים שקראתי. לא עניינו אותי בכלל רשימות הקריאה שחלק ניכר מהם היה של בלוגים מחוקים או שבעליהם כבר הפסיקו לכתוב במשך שנים...

      כשקהילת ישראבלוג התפזרה לפלטפורמות שונות, רשימות הקריאה היו למעשה דרך קהילתית פרימיטיבית לשמור על קשר. גם לעדה למשל וגם לי יש רשימות קריאה בבלוגים שלנו, אבל ללא צורך להפגין אותה לראווה.
      כעת אין לי צורך בה, כי דף פרפרים משרת אותי נפלא בעדכונים.

      ״לא כולם מפרסמים דרך פרפרים, כל אחד מסיבותיו הוא...״. גם זה כבר אינו רלוונטי, כי כל רשימות הקריאה של כל החברים גם הן מתעדכנות בדף פרפרים כבלוגים עמיתים (למעט בלוגים מחוקים או שכבר לא עדכנו מזה עידן ועידנים, אך משום מה עדיין קיימים ברשימות הקריאה הפרטיות).

      בקיצור, דף פרפרים מרכז כל מכול ממקום אחד ולמעשה מייתר עדכונים דרך ״שרשרת מבוכים״ של בלוגים. לטעמי הנצמדים עדיין לרשימות קריאה גלויות, למעשה מצהירים קבל עם ועדה על ״המועדון המובחר הסגור״ שלהם. בעיניי יש בזה מהאליטיסטיות. בוודאי לפחות כל עוד אתר פרפרים קיים, מבוקש ומנוהל לטובת הקהילה.

      זוהי דעתי, אבל כל אחד יכול לנהל את הקהילתיות שלו כראות עיניו. הסטטיסטיקה תומכת בכך שתופעת רשימות הקריאה הפרטיות נושאות אופי נוטה מגדרי. בכל אופן כרגע יש הטיה מגדרית ברורה בכניסות לאתר פרפרים (למרות הרוב הנשי בקרב הבלוגרים)...

      מחק
  3. איך מביאים את הדור הצעיר? מה יכול להיות להם אטרקטיבי ומעניין?

    השבמחק
    תשובות
    1. לפי הסטטיסטיקה, דווקא הצעירים הם נתח משמעותי במבקרים כאן בדף פרפרים. אבל אין להתעלם שהצעירים מתעניינים יותר בכתיבת סטטוסים בפייסבוק או בסטוריז באינסטגרם.

      הצעתי לכ- 400 "ההומלסים של ישרא" לבנות להם כאן בלוג בחינם, אבל הם כנראה מעדיפים לבכות על נהרות בבל. אבל לפחות כאן הכל בחינם, מבלי צורך לתרום... :)

      מחק
  4. התרשים קצת הפוך יחסית לנתונים למעלה. בעצם לא ברור אם יש 5.5% צעירים או שזה בכלל בסדר השני. גם בתרשים פאי הכל התהפך

    השבמחק
    תשובות
    1. כי שציינתי למגיבים למעלה. בגרסת בטא העברית יש באג שיתוקן בעתיד. כעת יש להתייחס רק לערכים המספריים ולא לגרפיים.

      מחק