יום חמישי, 10 באוקטובר 2019

התחדשות בבלוגספוט


כשבוטל שירות גוגל פלוס, הנהלת גוגל הצהירה שהיא יוזמת חידושים ושיפורים בממשק פלטפורמת בלוגספוט/ Blogger בהמשך שנת 2019. אמרו וקיימו. הבלוגרים הנכנסים להגדרות בלוח העריכה ימצאו את הכפתור הכתום, המציע לנסות את הממשק המשופר החדש:



לפי הצהרת גוגל החידושים בממשק ייעשו בשלבים. השיפורים החדשים הם הן בפונקציונליות והן בנראוּת משובבת הנפש. נכון לעכשיו (בשלב זה), הממשק החדש מתבטא במודול העיצוב של הבלוג ובמודול הסטטיסטיקה.



לוח הסטטיסטיקה המאיר עיניים מספק המון מידע מעניין (ומעבר למה שהורגלנו עד כה). גם נאה יותר והרבה יותר אינפורמטיבי (גם ברמת מידע מכל הזמנים וגם ברמת הסטטיסטיקה הגרפית של כל פוסט).

כמו בכל תחום, אנשים נחלקים לשמרנים ולחדשנים. לטכנופובים ולשוחרי קידמה. לתקועים ולמתחדשים.

בלוגספוט מאפשר לבחור בין הממשק הישן לממשק המתקדם החדש.
הבעיה היא עם המעטים שכותבים מעט. כל כך מעט, עד שהם שוכחים בכל פעם את המעט שצריך לדעת וכבר ידעו (לא משנה באיזה ממשק). והכל אז נראה מסובך כל כך והרצפה עקומה :)

חג סוכות שמח לכל חברי הקהילה וקהל הקוראים.
קנקן

18 תגובות:

  1. וואו, תודה על העדכון
    אני שייכת למלהבים. תכף אנסה את מה שיש לפלטפורמה החדשה להציע
    חג שמח גם לך

    השבמחק
    תשובות
    1. יש שמקווים לשיפור הסביבה שלהם אבל מתקשים לקבל את זה בסביבה אחרת. אני זוכר איך אנשי הPC לעגו למערכת ההפעלה האינטואיטיבית של אפל-מקינטוש ושיבחו את DOS המפלצתי והמגושם. כל כך רעה בעיניהם הייתה מערכת ההפעלה של אפל - עד כדי כך שמיקרוסט העתיקו תחליף נחות שלה בדמות WINDOWS :)

      מחק
  2. איזה כיף שמחדשים.....לא נתקלת בתקלות בממשק החדש? אני מאד טכנולוגית אבל גם נוטה לתת לחידושים להשתפשף ולהתיישן מעט לפני שאני קופצת ראש פנימה...........תודה על העדכון וחגים שמחים

    השבמחק
    תשובות
    1. לכן בבלוגספוט משדרגים בשלבים...
      הסטטיסטיקה נפלאה לטעמי. כרגע אין לי צורך בשינוי העיצוב. אבל אולי דווקא שווה לאחרים המעוניינים לנסות לייפות את בלוגם.
      היתרון הוא בכך שתמיד אפשר לבדוק את התוצאה בתצוגה מקדימה, לפני ששומרים את השינויים...

      מחק
  3. קנקן, אני לא רואה הודעה על קיומו של ממשק חדש בבלוג שלי ולא הצלחתי לאתר אותו אצלי. ידוע לך מה יכולה להיות הסיבה?

    השבמחק
    תשובות
    1. נכנסים לממשק החדש דרך הכפתור הכתום שבשוליים הימניים בהגדרות שבלוח העריכה (סעיף ׳הגדרות בסיס׳). נכנסתי הבוקר (דרך דפדפן כרום!!!) לבלוג שלי שעדיין בממשק הישן והכפתור הכתום מופיע. אם אינך רואה את הכפתור, התנתקי מחשבון הבלוג, אתחלי את המחשב, התחברי שנית לחשבון הבלוג וחפשי שוב את הכפתור הכתום בהגדרות בסיס שבלוח העריכה. בכניסה בכפתור, יש להקיש על הסכמה בכדי לעבור לממשק החדש.

      אם עדיין אינך רואה את הכפתור, יתכן שאת עובדת עם דפדפן אחר. בכל אופן שווה לבדוק עדכון הדפדפן שלך לגרסה החדשה ביותר וכן לבדוק שכל עדכוני WINDOS מעודכנים כראוי.
      מקווה שיהיה לעזר.

      מחק
    2. תודה קנקן, מהטאבלט לא עובד אצלי, גם לא בכרום. אנסה בהמשך ממחשב.

      מחק
  4. גם אני לא מוצאת הודעה בבלוג שלי על הממשק החדש, ולא הצלחתי לאתר אותו אצלי. אתה יודע למה?

    השבמחק
  5. אהלן - מיותר לציין שאצלי אין בכלל אפשרות לבחור בין ממשק ישן לממשק חדש, אין שום שינוי כפי שמופיע בתצלומי המסך שלך, למעט במקורות התנועה. אבל אני מניח שגם אליי באיזה שלב זה יגיע.
    חג שמח

    השבמחק
    תשובות
    1. אין אף כפתור כתום, למרות אתחול של המחשב. נראה לי לא כולם עדיין "זוכים" למתנה.

      מחק
    2. ראיתי את הכפתור בלוח העריכה של ארבעה בלוגים שונים (בשימוש בגרסה האחרונה בדפדפן כרום במחשב). לכן, לא נראה שמדובר בסלקטיביות. בדוק אם בהגדרות הדפדפן אפשרת עוגיות ועוגיות צד שלישי.

      מחק
    3. כידוע, אינני יודע היכן לבדוק, אבל בגדול לי זה לא ממש מפריע.

      מחק
    4. מסדרים את זה בכניסה ל - 3 הנקודות האנכיות בקצה הסרגל של הדפדפן וכניסה להגדרות. ובהזדמנות זו בדוק את הפרטיות שלך (מה אתה מאפשר לאחרים לדעת עליך על הפעילויות שלך)...

      מחק
  6. יצאתי מפוזת המטומטם האהובה עליי. נכנסתי להגדרות, פרטיות, הגדרות אתר ומצאתי את שלוש אפשרויות הקוקי'ז. אחת עובדת, שאתר יכול לזכור, השתיים האחרות לא פעילות, לא צד שלישי ולא אתרים יוכלו לשמור/לעקב. הפעלתי, וכמובן נזרקתי מהכניסה האוטומטית לבלוג שלי. אני לא זוכר ססמאות, ולכן אני סומך על האתרים השונים ש"יזכרו" בשבילי. אשר על כן, חזרתי ובטלתי את הפעלת מחיקת הקוקי'ז.

    השבמחק
    תשובות
    1. אם הבנתי נכון, לא הגיוני שנזרקת מהכניסה לחשבון הבלוג (?). אינך צריך לזכור את כתובת הבלוג לאחר שהכנסת אותה לסרגל הסימניות. אם כוונתך לכניסה לחשבונות הבלוגים שלך בלי סיסמה - זה רע מאוד. כל האקר ממוצע יכול למחוק את הבלוגים שלך לצמיתות בהינף מקש (בכל מקרה אני מקווה שאתה מגבה אותם בפונקציה המתאימה בהגדרות הבלוגים).
      לא מבין מדוע הפעלת מחיקת קוקיז. ציינתי שצריך דווקא לאפשר צד
      שלישי...
      קצת קשה לנהל דיון כזה בשלט רחוק :)

      מחק
    2. אתה צודק. הבלוגים שלי מגובים לפחות 3 פעמים באכסניות שונות, כידוע לך :-) לשמחתי אני מהאחרונים שמענינים האקרים. תודה על כל פנים.

      מחק