יום רביעי, 4 במרץ 2020

על "דשא ושבילים"


כשאירחתי מבקרת מארה"ב, צעדנו בשביל מבנין אחד לשני בקמפוס. בין שני הבניינים הייתה פרוסה מדשאה גדולה ושביל מרוצף בה. אבל נדיר שמישהו צעד בשביל הזה. כי למעשה הסטודנטים יצרו שביל אלטרנטיבי קצר במעט, בהליכה על הדשא ורמיסתו המתמדת. האורחת מאוניברסיטת דיוק התפלאה וציינה - אצלנו זה אחרת. קודם שותלים מדשאה וממתינים. נותנים להולכים ושבים להתוות נתיבי הליכה, שאותם אחר כך מרצפים.

באנלוגיה, באתר פרפרים סללתי לא מעט שבילים. בחנתי באלה מהם משתמשים ומאלו מתעלמים. ואם לא משתמשים, אז לשם מה בכלל יש צורך בהם? צודקים, אם הם מיותרים אז צריך להסיר אותם. פינות, מדורים, גאדג'טים לא שימושיים - הסרתי ומסיר אותם במהלך הדרך. כי באתר בלוגיית פרפרים יציבות מחד ודינמיות מתקדמת מאידך - הן נר לרגלינו. (אגב, עוד כשבועיים ימלאו לאתר קהילת פרפרים שנה). 

למי שפספסו בפוסט המערכת הקודם הקדשתי לחשיבות הטמעת כפתור ניווט פרפרים. הפניתי גם להסבר מפורט בתמונות כיצד לעשות זאת בפלטפורמות הכתיבה השונות (וורדפרס ובלוגספוט). הטמעת הכפתור הינה רק למען נוחות הקוראים לנווט מבלוגכם חזרה לדף הראשי של אתר פרפרים. 

***
קבלו. הבלוגר אריק בנדק חביב הוא העורך החדש של דף קהילת פרפרים בפייסבוק.  

אריק בנדק חביב
עורך


17 תגובות:

  1. ברכות לעורך החדש בפייסבוק :)

    בעניין וורדפרס, מניסיון: כשמחליפים עיצוב/תבנית, הווידג'טים/גדג'טים מתבלבלים. חלקם מוכפלים, אחרים אולי נעלמים. (אגב, זה קורה גם ל'פריסה' של בלוגים בבלוגפוט, במעבר לחלק מן התבניות). מי שעושה את השינוי אולי לא תמיד מודע לזה.

    השבמחק
    תשובות
    1. ברור שכך כאשר משנים תבנית, אך לדעתי אנשים לא נכנסים בלוחות העריכה לתבנית כדי לשנות תבנית במקרה, לאחר שנים של כתיבה בפלטפורמה בתבנית קיימת.

      מחק
  2. אני חושבת שאתה עושה פה עבודה מופלאה. באמת.
    והפוסטים השבועים חשובים, בעיקר הטיפים, וההארות שמברכות נכנסים חדשים או דברים טובים. בקיצור, בחיוב ועם חיוך.
    ושוב תודה על הכל וברכות לאריק גם.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה שיק. הייתי שמח אם כולם היו גם מפנימים את תכני הפוסטים השבועיים.

      מחק
  3. כל הכבוד לך על ההשקעה והאכפתיות, ברכות ואיחולי הצלחה לאריק.
    קיוויתי שמספר המכופתרים יעלה יותר בעקבות ההסבר שלך, כי אני לא בופתי בעבר כי פשוט לא הבנתי איך ועם ההסברים מיהרתי להוסיף.

    לגבי החידה - לא היה לי מושג אז ואין לי מושג היום. אני יודע שלבלוג שלי נכנסים רק מעטים בכל מקרה.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה מוטי. גם אני קיוויתי שמספר המכופתרים יעלה אבל המציאות חשבה אחרת. זה גם הרקע למה שנכתב בפוסט שבוע זה.

      אם קוראים כאן, יש בקהילה כאלה שפותרים חידות כאלה בראיונות העבודה בהייטק :)

      הפנמת הטיפים וההסברים הניתנים בפוסטים השבועיים מיועדים בדיוק כדי להרחיב את הקהילה ובהתאם יגדל גם מספר הכניסות. הייתי שמח אם פחות מהחברים היו עוקפים את הכניסה לאתר פרפרים ומגבילים את האינטראקציות הבלוגוספריות שלהם.

      מחק
  4. בהצלחה לאריק בטפפייסבוק, כידוע אני פחות שם ופחות מתחברת לפלטפורמה ההיא, אבל כל הכבוד על ההתנדבות והרצון הטוב.
    לשאלתך - ברור שאני שמה לב לשינויים ולדינמיות של הדף, דברים נוספים, נעלמים, עוברים מקום....מורגשת פעילות מתמדת שמנסה כל הזמן לשפר ולהיות עם היד על הדופק.....

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רכה אמפי. את בהחלט תומכת ומקור השראה חשוב לאחרים בקהילה.
      בפינת (גאדג'ט) הפייסבוק שבשול הימני - תוכלי לקרוא כאן את מה שמתרחש שם.

      מחק
  5. בחרת תמונה יפה עבורי. תודה :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. אנחנו הם אלה שצריכים להודות לך על התנדבותך.

      זו גלריית התמונות שלך בפייסבוק שסיפקה תמונה שהתאימה לאחידות ממדי מסגרת תמונות הפרופיל של חברי ההנהלה :)

      מחק
  6. עבודת הקודש שלך ראויה לתודה גדולה.
    בהצלחה לאריק (למרות שאין לי פייסבוק) ולא איהנה מתרומתו :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה.
      הסתכלי כאן בפינת הפייסבוק בשול הימני למטה ותוכלי לקרוא כאן באתר את מה שנכתב שם :)

      מחק
  7. אריק!!! איזה כיף. המון בהצלחה!

    השבמחק
  8. ובכן אני לא שמה בכלל כפתורים בבלוג שלי ואין יוצאי דופן, לכן יש קישור לדף של קהילת פרפרים.

    אני אישית אוהבת לקרוא את הפוסטים השבועיים שלך פה. זה מרענן וגם נותן הרגשה של קשר למה שקורה כאן.
    במאמר מוסגר יכולה להגיד לך שבישרא בראשית דרכו היה ליריב חבוט (טובח בירי) בלוג שבו הוא היה כותב דברים כאלה ואחרים וזה היה ממש נחמד לקרוא שם ולדעת שאתה חלק מקהילה (שהוא הקים).

    השבמחק
    תשובות
    1. הסברתי כאן מה חשיבות הכפתור לקהילה כמו לכל בלוגר שביקש להצטרף לקהילה - אינטראקציה רב כיוונית (שמטרתה להביא לכל בלוגר עליה בקהל קוראים ומגיבים). ולכן קצת קשה לי להבין התנגדות עקרונית לכפתור ולהסתפק בקישור נחבא אל הכלים ברשימת קריאה סגורה.

      כיוון שהזכרת את ישראבלוג - שם הטמיעו בכל בלוג את כפתור הניווט (הלוגו שלהם) בסרגל העליון של כל בלוג. וכמדומני בשלהי ימי ישראבלוג, ראיתי בבלוג שלך שם את כפתור פרפרים 😊

      מעריך שאת רואה ברכה בפוסטים השבועיים.

      מחק
  9. אני לא שמה כפתורים בכלל בבלוג שלי בבלוגספוט. לכן זה נמצא רק בתור קישור.
    אין לי כוונות להכניס כפתורים מבחינתי זה לא מתאים בעיצוב שעשיתי.

    בישראבלוג גם היו פירסומות בבלוגים ובדף הראשי (אלא אם כן שמת חוסם פירסומות).

    השבמחק
    תשובות
    1. 😢 לא מובן עניין "הלא מתאים בעיצוב".
      הכפתור חשוב מאוד לתפוצה ולשימוש של האתר, אך כמובן מלבד לנמק, הרי אי אפשר להכריח.

      מחק