יום רביעי, 22 באפריל 2020

גם אתר הבלוגים הוותיק והיוקרתי 'רשימות' - הלך לעולמו


וכך ספדה לאחרונה בלוגרית שהשתייכה "לנבחרת המובחרת" של פרויקט 'רשימות' מבית 'קונספציה':
"פרויקט רשימות היה אתר בלוגים שריכז בלוגים של סופרים, מוזיקאים, אנשי תקשורת ואקדמאים מוכרים יותר או פחות, לפי ערך הוויקיפדיה "קונספציה (אתר אינטרנט)". כמו שאר חברי פרויקט "רשימות", קיבלתי גם אני הודעה שהפרויקט כבר לא. נזכרתי כמה שמחתי כשהתקבלתי למיזם היוקרתי הזה, בין מבקרים, עיתונאים, סופרים, משוררים, חלקם ידועים חלקם פחות. לא כל אחד נבחר ואני, לא כל כך ידועה, עברתי את הסינון. שמחתי שהבלוג שלי ייחשף בפני הפדרציה האליטיסטית. אליטיסטית, בלי אירוניה, במובן החיובי של המילה. מאידך, נחשפתי גם אני לבלוגרים שעניינו אותי...". 
ואולי זה היה דווקא עקב אכילס של רשימות שהביא בסופו של דבר לסגירתו?

וכך נפרד מהאתר בלוגר אחר: "ההודעה בדבר סגירתו הסופית של אתר הבלוגים "רשימות" העירה את המקלדת של המחשב אצלי... הבלוג שלי החל דרכו לפני שנים באתר בשם רשימות. הייתה לו פלטפורמה טכנית ייחודית, לשם ניתן היה להעביר רשימות/מחשבות/ הערות . הכותבים - לא סתם. התנקזו לשם אנשים בעלי ניסיון בכתיבה, בעלי מקצוע בתחומים שונים, סופרים עיתונאים מבקרים וסתם כאלה שהיה להם מה לומר (אך התקבלו על ידי ועדת קבלה, תוספת שלי). "רשימות" לא היה סתם אתר. היה מה לקרוא בו, להגיב ולהוסיף מידע. רשימות היה ציון דרך ברשת הישראלית. עכשיו זה נגמר. בעולם ה"ציוצים" למיניהם חל פיחות במעמד בלוגים ברשת. אולי כבר סיימו תפקידם. מכל מקום "רשימות" נסגר . מי שירצה להמשיך ולקבל מה שיעלה באתר אצלי, יצטרך להירשם לקבלת עדכונים. זה לא קשה". 


ההודעה המתקבלת מכתובת אתר 'רשימות'
אז לא צריך להירשם לבלוגים כדי לקבל עדכונים. אתר פרפרים יכול להמשיך לשמש בית ובמה לקידום פליטי 'רשימות'. גם בקהילת הבלוגרים שלנו כותבים אקדמאים, סופרים, משוררים, משפטנים, כלכלנים ומדענים (מוכרים פחות או יותר, בשמם המלא או בכינויים), כמו גם רבים אחרים - מכל גווני החברה והעיסוק. וכולם מתקבלים ללא משוא פנים וללא ועדות קבלה. ובתנאי שעומדים בכללי הקהילה.


גם אתר עדכוני הבלוגים הוותיק blogim info ("אתר בלוגים מעניינים בעברית") צולע מזה כבר. לוקח לו הרבה מאוד זמן להיטען במקרה הטוב, ולאחרונה במרבית הזמן מתקבלות ההודעות:

או 

או

כפי הנראה ממשק האתר הזה סובל מחוסר יציבות קשה ואם לא יושקע בו, גם הוא עשוי להיעלם בקרוב. אגב גם בו נערך סינון קבלה. מספר בלוגרים מ'רשימות' ומאלה שתקצירי הפוסטים שלהם מתעדכנים באתר 'בלוגים אינפו' - כבר הצטרפו כחברים לקהילת פרפרים. פליטי 'רשימות'  והחברים ב'בלוגים אינפו' - מבין הבלוגים המופיעים ברשימת העמיתים שלנו ומחוץ לה - מוזמנים להצטרף כחברים מלאים לפרפרים ויזכו לקידום הבלוגים שלהם ולשירותים שלנו בחינם, כמו לשאר ההטבות שלהן זכאים חברי קהילת פרפרים. גם אצלנו אין פרסומות באתר והוא פועל בהתנדבות וללא כוונות רווח. אמנם אתר פרפרים אינו אליטיסטי ליחידי סגולה, אך זהו גם חוזקו - בפופולריות שלו ובצמיחתו המהירה, בתקופה שאתרי בלוגיות קהילתיים הולכים ונעלמים ושבלוגים עצמאיים נתקלים בשממה אינטרנטית של קוראים ומגיבים. פרפרים נותר אתר בלוגיה היברידי ייחודי מסוגו, עם ממשק מודרני, דינמי ויציב. הבלוגים של החברים מסווגים גם לפי נושאים ותחומי עניין, לנוחיותם של הקוראים.
"לא טוב היות האדם לבדו".

18 תגובות:

  1. לא הכרתי את האתרים הנ"ל אבל באמת בעולם הפייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, סנאפצ'ט ומה לא - נראה שהולכים ונעלמים אתרי בלוגים והולך ופוחת העניין והסבלנות בקריאת בלוגים.
    מהבחינה הזאת אתר פרפרים הוא יוצא דופן - כי מתקבצים לכאן באמת אנשים שעדיין מעניין אותם לקרוא ולהגיב בבלוג (ולא לציוץ), הוא נותן במה לכל מיני פלטפורמות, ניתן להירשם בו על פי כתובת הבלוג בלבד ואין חובה לתת פרטים נוספים של הבלוגר (כמו כתובת מייל, שם וכדומה), וכל אחד יכול לכתוב באיזה תחום, סגנון או נושא שהוא רוצה.
    וכמו שכתבת - הוא בעל ממשק מודרני וקל להתחבר אליו ולקרוא בו וגם להתמצא בו די בקלות

    השבמחק
    תשובות
    1. נכון, רבים עוברים לעולמות שהזכרת - עולמות המותאמים ל"הפרעות קשב" 😊
      תודה שחידדת את היתרונות של פרפרים.

      מחק
    2. השאר כאן את הקישור לבלוג שלך. או שלח את הקישור בבקשה דרך 'תיבת המסרים' של האתר.

      מחק
  2. גם אני לא שמעתי על שני האתרים האלה... הפופולריות של בלוגים באמת בדעיכה כבר זמן רב. טוב שיש מקום כמו פרפרים ששומר על אלה שעוד כותבים וקוראים :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה מוטי. זו באמת מטרתו של פרפרים. מקווה שגם בלוגרים נוספים ישתכנעו להצטרף למענם הם :)

      מחק
  3. רק על רשימות שמעתי, ומעולם לא קראתי בו, למעט בלוג אחד, שאני מנוי עליו המון זמן, אך לא טורח לקוראו. כך חולפת תהילת עולם, אמרו לנו חכמי רומא, וצדקו.

    השבמחק
    תשובות
    1. רשימות היה אתר בלוגיה יוקרתי שפעל כמועדון סגור לאלה שנמצאו חשובים וראויים לאחר סינון. לכן הוא גם נפל מסיבות כלכליות - כנראה בשל עלויות המשך החזקתו ועלויות שרתים.

      מחק
  4. כמדומני שהזכרת בעבר את אתר רשימות, לפני כן הייתי ערה לקיום של אתר זה.
    העיקר שאנחנו פה. :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. נכון, בדקתי את מדד החשיפה האינטרנטית שלו בהשוואה לאחרים ולפרפרים:
      https://p-associates.blogspot.com/2020/01/seo.html

      תודה שלי. ואנחנו כאן כמובן נשמור על הגחלת.

      מחק
  5. אתר 'רשימות' נסגר כבר מזמן. הבלוגים שלו עברו (לדעתי כולם יחד) לוורדפרס. לאחרונה נסגר גם סלונה, אם הבנתי נכון. Blogiminfo עובד בעיקר בטוויטר. ככה זה בעולם האינטרנט, במיוחד בבלוגים: יש תחלופה כל הזמן.
    נקווה שנחזיק מעמד בעולם משתנה ללא הרף :)

    השבמחק
    תשובות
    1. רשימות אמנם הפסיק לשמש מקום לכתיבת בלוגים. חלק מהבלוגרים עברו לוורדפרס, או לאתרים פרטיים. אחדים מהם ראיתי גם בבלוגספוט כיום. אבל רשימות המשיך עד החודש כאתר המרכז את העדכונים שלהם (כמו פרפרים), ולא עוד.
      אתר הבלוגים סלונה עדיין קיים וניתן עדיין לפתוח שם בלוגים. בתנאי שאתה אישה 😊
      אני לא הייתי מוכן לקבל ציוץ על כל עדכון של בלוג. די לי לשמוע את ציוץ הציפורים במרפסת 😊
      העולם אכן משתנה (לכיוון עידוד הפרעות קשב) אך עדיין קיימים לא מעט בלוגים. בעליהם רק צריכים להשתכנע שכדאי להצטרף לקהילת פרפרים או להישאר זאבים בודדים.

      מחק
  6. שלום לכולם
    כיצד אוכל לשתף אצלכם בלוג שהתחלתי לכתוב?
    בברכה ובכבוד
    אהרן כהן

    השבמחק
    תשובות
    1. צרף כאן כתובת קישור לבלוג שלך ונחבר אותו.

      מחק
  7. אני חושבת שמאז ומעולם הבלוגים היוו בעיקר קהילה לכותבים. ב-2003 פתחתי את הבלוג שלי בישראבלוג כי החברות שלי מ"בננות" עברו לשם. ואז הכרתי אנשים אחרים, שכתבו בלוגים והגיבו לי ואני נכנסתי וקראתי את הפוסטים שלהם והתחברנו. זאת היתה קהילה ופרפרים היא קהילה. היופי בישראבלוג ובפרפרים הוא שכל מי שרוצה להצטרף יכול, אבל רק מי שזה ממש מתאים לו ויוצר קשרים עם האחרים נשאר. דווקא בזכות זה שאין סלקציה מלאכותית בכניסה, זה מאפשר למי שבאמת מתאים לו להשאר והמקום ממשיך לפרוח. כל הכבוד על האתר הזה. זה נהדר שיש לי מקום לבוא ולראות מה הכותבים האחרים כתבו לאחרונה.

    השבמחק
  8. חייבת להגיד שאהבתי את הפוסט שפירסמת היום על הטיפים לבלוגרים
    מעולם לא חשבתי שיש ימים מסויימים שבהם אנשים קוראים יותר או פחות
    קהל קוראים (כאלה שבאמת קוראים ומגיבים) זה משהו נבנה.
    אחד הדברים שיותר מפריעים בעניין התגובות זה שכתבתי תגובה, והבלוגר פשוט התעלם ממנה ולא הגיב (אבל כן הגיב לתגובות של אחרים)
    זה משהו שבהחלט יגרום לי להפסיק לקרוא באותו בלוג.
    פרסום פוסטים אקטיבי מדיי הוא באמת דבר שמפריע. במיוחד אם מדובר בבלוגר שכותב פוסטים ארוכים.
    פרסום של פוסט כל יום - יומיים הוא דיי מעיק. כשאני רואה לפעמים בלוגרים כאלה שמפרסמים אני אומרת לעצמי רגע, לא היה כזה רק אתמול/שלשום?

    בכל מקרה אחלה פוסטיפים

    השבמחק