יום רביעי, 19 באוגוסט 2020

על הממשק החדש של בלוגספוט - רגע לפני שיהיה מאוחר

על ההכרזה של גוגל לקראת מעבר לממשק חדש הוקדש כבר פוסט מערכת כאן. בעקבות התאפשרה התנסות כתיבה  בממשק החדש. לפני ימים אחדים הממשק החדש הפך להיות ברירת המחדל, אך עדיין ניתן לעבור לעבודה בלוח העריכה בממשק הישן למשך זמן קצר נוסף, כך:

לממשק החדש יש בהחלט מספר שכלולים נחמדים ואפשרויות נוספות המתאימות למאה העשרים ואחת, אבל כמו בכל שינוי במדיה הדיגיטלית - מאותגרי הטכנולוגיה נלחצים כשמוציאים אותם מאזור הנוחות שהורגלו אליו. ופתאום צריך ללמוד משהו חדש ולהתרגל אליו. 
אבל מבדיקה שלי, אובייקטיבית יש בממשק החדש גם מספר בעיות, כמו סרבול בהוספת תוויות חדשות לפוסט. וגם 'השמירה האוטומטית' בוטלה (לטוב ולרע...).
אז מה אפשר וכדאי לעשות? לנצל את זמן הדמדומים לפניה במשוב בכל עניין אל צוות הטכני של בלוגספוט - בסימן השאלה ההפוך שבצד השמאלי בראש לוח העריכה:
במשוב ניתן לפנות בשאלות הבהרה או לציין באגים שנתקלתם בהם בממשק החדש.
למאותגרים אני מציע גם לנסות ולפנות בבקשה לאפשר המשך עבודה במקביל גם בממשק הישן (כמו שהתאפשר בישראבלוג עד שרשת 13 הורידה את השאלטר). אולי ישתכנעו. על כל מקרה כדאי להתרגל לממשק החדש. חבל שתפסיקו לכתוב בגלל שינויים טכנולוגיים. הרי גם הממשקים של הרשתות החברתיות משתנים וכנ"ל גם המכשירים האלקטרוניים
 החדשים שאתם קונים (ומחליפים סמרטפונים כמו גרביים). לא?
זה המקור מהמאה ה-20.
וזה השדרוג מהמאה ה-21:


16 תגובות:

  1. תודה, מבחינתי המשפט המנצח של הפוסט הזה הוא "חבל שתפסיקו לכתוב בגלל שינויים טכנולוגיים".
    אבל כתבת נכון: חלק מהשינויים הם חידושים שפשוט עדיף להתרגל אליהם. אבל חלק הם תקלות או חוסר מחשבה מצד המפתחים, ואני אישית שלחתי להם משוב מפורט בן כמה וכמה סעיפים, מקווה שיתייחסו ויתקנו בהתאם. ואגב, זה לא רק שאין שמירה אוטומטית, גם כפתור השמירה נסתר מאחורי כפתור "תצוגה מקדימה" - אלוהים יודע למה. בין השאר הערתי להם גם על כך. תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. מקווה שאכן יתחשבו בחיוב להערות של המשתמשים.

      מחק
  2. טוב שהפנת את תשומת ליבי לאפשרות להצביע על באגים או שיפורים אפשריים. הצבעת על שנים: עניין התויות והשמירה שמאוד מפריעים. ואכן בכל פעם שמתרגלים ומרגישים שליטה...מתחלף, משתדרג, משתככל...למידה מתמדת. יש בזה גם הרבה טוב.😊👍

    השבמחק
  3. מניסיון (לא בבלוגפוסט) עדיף תמיד להתקדם כי הממשק הישן יבוטל במוקדם או במאוחר

    השבמחק
    תשובות
    1. ראה מה שקרה בישראבלוג שבו רצו שני ממשקים במקביל. המצחיק הוא שכעת בישראבלוג "המחודש" - מנסים לחדש דווקא את הישן יותר מהשניים:)
      בממשק החדש בבלוגספוט יש כעת מספר באגים מעצבנים. מקווה שיתקנו אותם לפני שיעלימו את הקודם.

      מחק
  4. לי זה ממש לא משנה. טוב כך, טוב אחרת.

    השבמחק
    תשובות
    1. שים לב שכעת בממשק החדש, אם תהיה הפסקת חשמל, יעלם כל מה שכתבת ולא הספקת לשמור ידנית.

      מחק
  5. פעם גם לא ידענו מהו זום.
    התקדמנו לאט וכל אתגר הוא טוב למח המתנוון שלנו.
    יחד עם זאת לי את בלוגספוט :-)

    השבמחק
  6. האמת שהוספת התוויות מזכירה לי מאוד את הממשק של ישרא, שהיית צריך לסמן V כדי להוסיף את התווית שרצית.
    האמת בממשק הישן זה היה יותר נוח לטעמי.
    גם כל הקטע של צפייה בפוסט שכתבת והעריכה שלו פחות נוחים בעיני.

    מזכיר לי אגב שפייסבוק גם משנים עכשיו את הממשק. יש לממשק החדש יתרונות וחסרונות שצריך להתרגל אליהם.
    הישן והמוכר תמיד יותר נוח לנו.

    השבמחק
    תשובות
    1. הבעיה היא בהוספת תוויות חדשות. בממשק הישן יש גם וגם. גם לדעתי העריכה והתצוגה כעת פחות נוחים. בעצם מורכבים יותר.
      אגב במעבר הממשקים הקודם, איבדנו למעלה מ-300 גדג'טים חיצוניים שהיו מוצעים בלוח העריכה בפריסה. כך שלמעשה ההרגשה היא של "נותנים ולוקחים" בשדרוגי הממשקים.

      מחק
  7. כתבתי פוסט וניסיתי לפרסם אותו כמה פעמים אבל הוא מתעדכן בעמוד של פרפרים. ניסיתי אפילו להעתיק אותו לפוסט חדש אבל אין שינוי. זו בעיה נפוצה?

    השבמחק
  8. מחכה לתגובה של קנקן, אני באמת לא יודעת איך המנגנון הזה עובד, אבל גם אצלי ברשימת הקריאה הפוסט החדש שלך לא מופיע 😒 כך שזו כנראה לא בעייה בפרפרים אלא בבלוגספוט עצמו. בנוסף אני יכולה לספר לך שבבלוג שלך עשיתי מנוי במייל כמה פעמים ובכל זאת אני לא מקבלת לעולם הודעה במייל כאשר מתפרסם לך פוסט חדש. לא מבינה למה.

    השבמחק
    תשובות
    1. לפעמים יש השהייה קטנה בפרסום לכן יש להמתין בסבלנות. אין להחזיר לטיוטה או לכתוב ולפרסם שוב אותו פוסט. זה יוצר בלגן גדול, כפי שכתבתי על כך באחד מפוסטים "דבר המערכת".

      מחק