יום רביעי, 17 במרץ 2021

אז מה קרה?


מונה הספירה לאחור לציון יומולדת שנתיים לאתר קהילת פרפרים התאפס היום. ומה קרה לאחר פרסום רשומת המערכת הקודמת "מה אתם לעשות בשביל פרפרים"? ... בעצם כלום לא קרה. וזה מעלה לא מעט תהיות...

ראשית, לא הצטרפו חברים חדשים מאלה המופיעים ברשימות הקריאה שלכם. למען הדיוק כ- 250 בלוגרים פוטנציאליים (מרשימות הקריאה הפרטיות שלכם) - נותרו עדיין מחוץ לקהילת פרפרים. יחד עם הבלוגים החברים כבר בפרפרים, מדובר ברשימה פוטנציאלית של לפחות 360 בלוגרים עצמאיים כותבי עברית (שבהם לא כלולים בלוגים מסחריים פרסומיים גרידא, שאותם אנחנו לא ממש רוצים לראות כאן). על כן, כרגע הקהילה מונה כשליש בלבד מכלל הבלוגרים העצמאיים הידועים לנו בישראל. כלומר, שניים מתוך כל שלושה בלוגרים אינם מקבלים במה בפרפרים. הסיבה לכך אינה מובנת לנו וכפי הנראה גם לא להם). 

גם לא קרה דבר בעניין הוספת כפתור ניווט פרפרים לבלוגים של הקהילה.  כפתורי ניווט המאפשרים לקוראים שלכם שהגיעו מאתר פרפרים גם לחזור לאתר כדי לקרוא אחרים. בסך הכל נדרשות שתי דקות מזמנכם ולמרות הקישור להסבר פשוט להוספה (בפלטפורמת וורדפרס ובלוגספוט). למעשה רק ל- 28% מהבלוגים המאוגדים בקהילת פרפרים יש כפתור ניווט כזה. וזה אומר שאנחנו רחוקים מאוד מהמטרה של הפקת המקסימום עבורכם הבלוגרים מאתר פרפרים - הגדלת מספר הצפיות דרך האתר!

מבין אלה שעדיין לא הוסיפו כפתור ניווט פרפרים, ניתן עדיין למצוא בלוגים אחדים המכילים כפתור ניווט לקהילת "רשימות" (ז"ל) שאינו מוביל לכלום... (???)


אז אולי הגיע הזמן להחליף אותו בכפתור ניווט פרפרים?

סיכום שנת 2020 של פרפרים כבר פורסם שם ולכן אין טעם לחזור על זה כאן.

בפוסט לקראת בלוגולדת 15, כתבה חברתנו עדה ק  על תופעת חוסר החשק לכתוב. זה בהחלט מתכתב עם כך שנכון לעכשיו 23.5% מהבלוגים החברים נמצאים "בתרדמה" של 3 חודשים ומעלה. והמשמעות היא שאחד מכל ארבעה בלוגים נמצא בעצר כתיבה. ובבדיקת הסטטיסטיקה הזו גיליתי גם שבלוג ותיק וממש מעולה - נמחק כך פתאום על ידי בעליו ומבלי להשאיר עקבות ☹️ 

חצי הכוס המלאה היא שאחרים כותבים בתדירות גבוהה יחסית וזה מספק עדיין די חומר קריאה מעניין ומעודכן למבקרים באתר פרפרים. 

בעלי בלוגים אחדים קנו לאחרונה דומיין פרטי לבלוגם ומן הסתם שילמו לא מעט עבור עיצוב חדש של הבלוג (שנראה עתה יותר אתר מאשר בלוג). חבל רק שלא מדווחים על כך, כדי שאתר פרפרים ימשיך לעדכן את הרשומות שלהם באופן תקין. חבל גם שבמקרים אחדים, כעת לוקח עידן ועידנים לבלוגים האלה להטען על ידי הדפדפנים. לכן, אם הצעד היקר הזה נעשה על בסיס כלכלי, מה הועילו חכמים בתקנתם -  כדי להוריד כך את מדד הצפייה (SEO) של הבלוגים אלה? 😃

יש עוד הרבה לציין, אבל לא עת לחפור ביום זה. אולי יהיה פוסט מערכת המשך ואולי לא. כי האפשרות האחרונה תהייה חלק מהמסקנות לעתיד.

יום הולדת שמח לקהילה

קנקן

16 תגובות:

  1. יומולדת שמח לנו.
    שנה שניה, אצלי לפחות מאות פוסטים בשלושת הבלוגים שאני מחזיק.
    אין לי רשימות קריאה, ואני עוקב רק אחרי כמה חברים כאן, מפרפרים.
    שנים ארוכות אני מלמד בביה"ס שלא מצליח להגדיל את כמות תלמידיו מ- 400-600 לערך לכמויות של 1000 ויותר. אני רואה בקטן איכות, אולי זה קשור לאופי שלי שמעדיף קצר, תמציתי. רומן של 1000 עמודים די מפחיד אותי, נובלה של 50 עמודים משמחת אותי.
    אני חושב שהבלוגים הפעילים שלנו איכותיים מאוד, מקיפים תחומי תרבות, רוח, מדע ונפש ואומנות רבים.
    ושוב - חג שמח לנו
    https://youtu.be/LzLZGG4_GjY

    השבמחק
  2. פרפרולדת שמח לנו 🥂 לחיים!
    בכל יום מחדש אני מגלה כאן בלוגים חדשים ונהנית לקרוא פוסטים אצל הוותיקים. כיף לי שאני יכולה להפנות לכאן בלוגרים שמחפשים בלוגים בעברית, כיף שיש את האתר הזה. מאחלת עוד הרבה שנים יפות מלאות בכתיבה וקריאה, שיתוף והנאה.

    השבמחק
  3. פרפרולדת שמח! :)
    אני תוהה: מהו הבלוג שנמחק? אולי בלוג שאני מכירה?

    השבמחק
    תשובות
    1. balevant.wordpress.com is no longer available.
      The authors have deleted this site.

      מחק
  4. מזל טוב ליום ההולדת
    לא זיהיתי את עצמי (כלומר את הבלוג שלי) באף אחת מהקטגוריות שתיינת אז בסה"כ אני מרגיש חיובי :-)

    השבמחק
  5. מזל טוב ליום הולדת של האתר הממש מוצלח הזה, רק אני לא מבינה למה כל הזמן יש כאן ביקורת ותלונות לקוראים ולכותבים. זה פשוט לא מובן לי.
    מה אכפת לנו מי מופיע ברשימות הקריאה הפרטיות של בלוגרים? מה זה משנה אם בלוגר השקיע באתר פרטי או משתמש באחת מהפלטפורמות החביבות עליך (כפי הנראה וורדפרס או בלוגספוט)?
    אם בלוגר שם את "פרפרים" במועדפים שלו ואין לו בעייה לחזור לשם מכל מקום, מה זה משנה אם הוא לא הטמיע את הכפתור של פרפרים בבלוג שלו?
    ואגב בלוגים שעולים לאט מרוב עומס - הדף הזה של פרפרים, על כל מדוריו ופינותיו המצוינים, נהיה בעצמו מעט עמוס ולוקח לו לא מעט זמן לעלות.
    אז לא חבל ביום חג להיות כל כך שלילי וביקורתי? אתה הרי ממש לא אוהב כאשר מבקרים אותך חלילה.
    פרפרים הוא אתר נהדר שבנית אותו לתפארת ממש, ויש בו לא מעט בלוגים ולדעתי גם לא מעט קוראים (הרי לא כולם מגיבים). התגאה במעשה ידיך ושמח במה שיש ותפסיק לנזוף כל הזמן באנשים, כי זה בעיקר מה שמבריח אותם.

    השבמחק
    תשובות
    1. אינני יודע מי את, אם את בלוגרית, ובאיזה פלטפורמה, ראשית לעובדות שבהן אינך מדייקת: פרפרים מקשר פלטפורמות של בלוגים עצמאיים עם ממשק מודרני. מה לעשות? וורדפרס ובלוגספוט הן הפלטפורמות העיקריות עבור בלוגרים עצמאיים (גם כל האתרים עם דומיינים פרטיים רובם על בסיס שני ממשקים אלה). אבל מחוברים לפרפרים גם בלוגים מפלטפורמות לא עצמאיות עם ממשק מודרני (!), כמו פלטפורמת "בלוגר" למשל.

      לגבי טעינת אתר פרפרים - לאתר מדד SEO גבוה מאוד והגבוה מכל אתרי הבלוגיות בישראל. ראי בקישור:
      https://p-associates.blogspot.com/2020/01/seo.html
      ומדד זה תלוי במהירות הטעינה של האתר ובאחוזי הצפייה מתוך כלל הצפיות האינטרנטיות העולמיות. אינני מבין על מה את מדברת. האתר נטען במהירות (בבדיקה ממחשבים וטלפונים שונים ומדפדפנים שונים). צריך להפריד בין מהירות הטעינה של האתר לבין מהירות הטעינה של אתרי הבלוגים השונים (מסיבות שהבלוגרים אינם מודעים להן).

      לפי התגובה, לא בטוח שהבנת את הקונספט של פרפרים ובוודאי לא את עניין כפתור הניווט (הקיים אוטומטית בכל הבלוגים שבאכסניות קהילתיות כמו תפוז וישראבלוג - ללא ברירה של הבלוגרים). כי זהו כלי קהילתי!

      לצורך דיוק בעובדות יעזור אם תעייני גם בדברי המערכת הקודמים וכן בכתבה על פרפרים בקישור:
      https://p-associates.blogspot.com/2020/06/blog-post.html

      ובהקשר לנזיפות, כדאי לקחת בחשבון שאף אחת ואחד אינם עושה טובה על הצטרפותם לפרפרים, אלא לתועלתם הם בלבד. והאחרים או שאינם מודעים לקיום האתר, או שחוששים (שלא בצדק וללא ביסוס כי האתר אינו אוגר כתובות מייל או כתובות IP ואינו מביא בלוגים למנועי חיפוש אם הבלוגרים הגדירו חוסר רצון זה בבלוגם) שהעדכונים באתר פרפרים פוגעים בפרטיות שלהם, או שפשוט אינם מבינים "מה יצא להם מזה" ועל כן למעשה מעדיפים להשאר במדבר האינטרנטי.
      תודה על הקריאה באתר ועל התגובה.

      מחק
    2. אני גם מעונין לענות לכלנית בהר, סחטיין על הניק הישראלי והיפה כלכך.
      התגובה שלך לי לא ברורה כלל. אתר פרפרים עולה יותר מהר מהתפוז אצלי או פייסבוק ואתרים אחרים. הבלוגים, למעט אחד ויחיד, עולים מהר מאוד.
      אם לא שמת לב, ולא שמת לב, הסיכום השנתי הוא הבהרת ענינים, משימות ושאר ענייני קהילה. אולי הטון של הקנקן לא "אהוב עלייך", אבל אני רואה בו טון ענייני, מצביע על עובדות ומעלה השערות מתוך בחירה מובהקת בשפה שאינה "שיווקית, ריגושית או מתחנפת" לי טוב עם זה.
      לא יודע אם את מפרסמת כאן בכלל, או תיירת מזדמנת, או לקוחה קבועה בפריה שלנו, ובשמחה רבה, כי אורח אהוב עלינו, אבל לתת עצות או להסביר לאדם בוגר מה נכון/מה לא נכון.. אעפעס קצת מוגזם, לא?!
      וכמו קנקן ידידי וחברי.. ברוכה הבאה, ברוכה את על המשוב שלך.
      הלוואי ואתבדה ואגלה כאן בלוג שלך. :-)

      מחק
    3. מתנצל על "פריה" = ספריה.
      מביך לגלות שפתחת דף בלוג ריק רק כדי להגיב כאן.
      שבת יפה.

      מחק
  6. איזה קטע, הייתי בטוחה שמתישהו הוספת את הכפתור של פרפרים ובדקתי ופתאום ראיתי שלא...
    עכשיו הוספתי אותו.

    פרפרולדת שמח לנו!
    (ומי שלא נמצא כחלק מהקהילה פה, רק מפסיד)

    השבמחק
  7. יום הולדת שמח לנו.
    אצלי הקישור לפרפרים (כפול)
    נמצא משמאל ובתחתית הדף.
    זוכרת שעל אף התעקשתי, לא הצלחתי להעבירו.
    אולי יש טעם לנסות שנית

    השבמחק
  8. הוספתי כפתור, טוב קישור, בדף האודות שלי לפני כמה שנים. פשוט העיצוב שבחרתי לבלוג לא ממש מאפשר לי, בטח לא באופן אסטטי, לשים כפתור כזה בבלוג, רציתי עיצוב מינימליסטי שמתמקד בטקסט.

    בנוגע למצטרפים חדשים, טוב, אתה בטוח מבין בזה יותר ממני, יש בכלל בלוגים חדשים (בסגנון הישראבלוגרי הישן) שעוד קמים בכלל? זה נראה לי משהו שדועך, לא שגודל. תקן אותי אם אני טועה.

    השבמחק
    תשובות
    1. ,תודה על הניסיון.
      יש לםחות 350-400 בלוגים (שאינם רשומים בקהילת פרפרים) ושאני יודע עליהם, אבל בעליהם מסתפקים כנראה במועדון קריאה סגור של מנויים, מסיבותיהם הם.

      מחק