יום חמישי, 23 בספטמבר 2021

על ענייני תחזוקה ומשחקים ברולטה רוסית

מי שמו לב אינני יודע. אבל אתר פרפרים עבר תחזוקה. רוב השינויים בדף הראשי הם קוסמטיים - ושנועדו להורדת העומס הגרפי והטקסטואלי הניבט מביקור באתר. אבל יש שינוי אחד משמעותי של ממש:  רשימת עדכוני הבלוגים המוצגת קוצרה - וכעת זמן מחזור עדכוני הפוסטים עומד על מספר שעות עד מקסימום יום אחד בלבד. אז כעת  ישנה לכאורה סיבה טובה לביקורים תכופים יותר באתר פרפרים 😃. אבל בעצם זה אינו ממש פיחות במידת העדכונים באתר פרפרים. כי ניתן לראות עדכוני כל הפוסטים האחרונים, ושל כל חברי הקהילה, על ידי לחיצה על "הצג הכול" שבתחתית תיבת העדכונים. וזה אם בלוגכם לא נכנס לתרדמה ארוכה. כי הבלוגים שלא פרסמו במשך 3 חודשים ומעלה נכנסים "לשער האחורי". אגב למתעניינים, לשינוי הזה היה גם כורח המציאות - כי הפיד של חלק מהבלוגרים של חברי הקהילה הכותבים בוורדפרס השתנה לאחרונה. בעיקר של הבלוגרים הוותיקים יותר, או עקב שינויים ועדכונים של הנהלת וורדפרס ואשר השפיעו על הבלוגים הנכתבים בתבניות מסוימות כאלו או אחרות, או כתוצאה ממעבר של בלוגרים מהגירסה החינמית לפלטפורמת וורדפרס בתשלום, או של אלו שנפרדו מוורדפרס וקנו דומיין עצמאי "בלתי תלוי". אך לכך תוקדש רשומה נפרדת בעתיד.
 
וכדי שנוכל להמשיך להתעדכן בכל אלה, היה צורך לעדכן את הקוד באתר. הקוד החדש אינו מפרסם יותר את התמונה הראשונה בפוסט של הכותבים בפלטפורמת בלוגספוט, וזה משום שיש בלוגרים בוורדפרס המתעקשים (למרות בקשותי החוזרות ונשנות) להעלות בפוסטים שלהם תמונת כותרת ( או מה שמכונה בוורדפרס בשם featured picture) - דבר ששיבש מאוד את הפיד של הבלוגים האלה בדף הראשי של פרפרים. אם יואילו כולם להמנע מתמונות הכותרת בפוסטים, אחזיר את המצב לקדמותו. כן, אני מניח שדבריי אלה הם סינית לחלק מהקוראים, אבל הבאתי לצורך גילוי נאות. התחזוקה הזו נעשתה בשעות הלילה המאוחרות והלא מעטות (אני חייב לציין), וללא השבתה של האתר במהלכה.
***
בדבר המערכת אני נמנע מהבעת דעות אישיות בענייני פוליטיקה ואקטואליה. אבל הפעם אחרוג בשל הקורונה. לא ארבה במילים - בבלוגים שלי, "חשיבה חופשית פלוס" וב"אמירה יומית", הוצגו כבר מספר פוסטים ועוד אוסיף להם כנראה בעתיד. משום שכמבין בעולם הרפואה,  אני רותח על מתנגדי החיסונים והסכנה שלהם לעצמם ולאחרים, כי הם אשכרה משחקים "ברולטה רוסית".
ובזמנים כאלה צריך להפשיל שרוולים ולהפסיק עם הפוליטיקלי קורקט ועם "העקרונות הדמוקרטיים" שכל אדם הוא אדון לגופו ובלה בלה בלה. נכון נכון, אבל לא כשהוא פוגע בבריאותם של האחרים בהפצת מחלה ביודעין  (הן על ידי הדבקה הורגת והן על ידי גזילת משאבים רפואיים מחולים שהתחסנו). הרי אנחנו גם "פוגעים" בחופש הפרט על ידי כליאת פושעים. ועל פי חוק ניתן לאשפז בכפייה במוסד סגור לחולי נפש את אלה המסכנים את שלום הציבור או את עצמם. וכעת אנחנו הולכים ומתקרבים למצב הבלתי נמנע, שבו דמוקרטיה חייבת להתחיל להגן על עצמה באמצעות "גזרים" ו"מקלות"- בדמות סנקציות קשות הכואבות לכיס. וכן, אנחנו יודעים שלדבר אל סרבני ונמנעי החיסונים הוא כדבר אל העצים והאבנים. שום הסברה לא עוזרת, אך הגיע העת לומר את המילים הכי חריפות - לציין השכם והערב את מה שהם - אלה שלא רואים ממטר אף לא אחד מלבד עצמם ובגיוס הטרלול הצעקני, "המדעי"/דמוקרטי עאלק שלהם והגיע הזמן לנקוט נגדם באמצעים קשים.  כי הסטטיסטיקה כיום מראה לא רק שהם נהרגים על ידי הקורונה, במעשיהם חסרי האחריות הם בעצם מזמינים את מלאך המוות (גם אם הם לא מודעים או לא רוצים להיות מודעים לכך).
מתנגדי ונמנעי החיסונים, מפירי הבידוד, הנמנעים מעטיית מסכה כהלכה  - כסוכני מלאך המוות! (איור: יונתן פופר)

על הסנקציות החוקיות האפשריות כדי להגן עלינו מפני אלה, כבר כתבתי ברשומה כאן שכותרתה: לפי חוק בריאות העם (שבספר החוקים של מדינת ישראל כיום) ניתן להגן על העם ממגפות בעזרת "דיקטטורה".

ולגבי הדיון החם המתנהל כיום ברשתות, אודות גזילת מיטות בטיפול נמרץ ומכשירי אקמו על ידי צעירים חולים שסרבו להתחסן. ולידיעת כל מצקצקי הלשון שטוענים שעל פי "שבועת הרופא" לא ניתן לבצע מדיניות של קדימויות טיפול למחוסנים בעת הגבלה במשאבים - אני רוצה להפתיע אתכם שיש לכך תקדים משפטי המתקיים כבר מזה שנים רבות - עדיפות משמעותית במתן טיפול רפואי הקשור בהשתלת רקמות ואיברים, לאלה שחתומים על כרטיס אדי (כתורמי איברים לאחר מותם). אז לא מן הנמנע גבירותי ורבותי, שתקדים זה ילקח בחשבון בפסיקת בג"צ עתידית, כמו גם בדיון משפטי על כוונת הממשלה לבטל תשלומי חל"ת ודמי אבטלה לסרבני החיסונים והבדיקות, המפוטרים בשל כך מעבודתם...
אני בטוח שדברי אלה רחוקים מלהיות פופולאריים בקרב נמנעי החיסונים, אך העיקר הבריאות 
וחג שמח לכל חברי הקהילה והקוראים.
קנקן
 

15 תגובות:

  1. כל הכבוד על הניהול והתחזוקה.
    וכעת מדתי על קיומו של הבלוג "אמירה יומית" ונרשמתי לעדכונים...

    חג שמח!

    השבמחק
  2. אהבתי את השינויים שהכנסת.
    אגב משום מה לא מופיע לי כלום ב"קהילת פרפרים בפייסבוק" (כלומר מופיע פרצוף עצוב).
    לגבי החיסונים - זה באמת בעייתי. אני לא כל כך מתעדכנת כאן בחו"ל בכל מה שקורה בארץ אבל הבנתי שעוד מעט מסירים את התו הירוק למי שעברו 5 חודשים מאז שהתחסן בפעם השניה?
    זה נכון שיש כלים וקריטריונים בתחומי רפואה אחרים - כמו חסימת אפשרות השתלת כבד לשתיינים כבדים שהרסו לעצמם את הכבד בכוחות עצמם או השתלת ריאות למעשנים כבדים, לא יודעת אם זה ככה גם בארץ. בכל מקרה מי שמסרב להתחסן צריך שאפשר יהיה להכריח אותו להיבדק כל יומיים או משהו דומה. מה שכן, עבור אותם מנועי חיסון שרגישים לחומרים או לטכנולוגיה של חיסוני פייזר ומודרנה, ראוי שיאפשרו חיסונים אחרים (ושישחררו כבר את החיסון הישראלי, אם הוא שווה משהו).

    השבמחק
    תשובות
    1. לא הבנתי, אינך רואה את מסגרת הקהילה בפייסבוק בדף הראשי (אני רואה את זה בדף הראשי של פרפרים במחשבים שלי), או שאינך רואה את דף הקהילה/קבוצה בדף הפייסבוק האישי שלך? והאם את אינך רואה את מסגרת דף הקהילה במחשב או בסמרטפון? מחכה להבהרה כדי להבין מהי הבעיה.

      הרבה דברים קורים בימים אלה בעניין הקורונה וגם במדיניות לגבי החזרה ללימודים לאחר החג. נראה שהממשלה נחושה להתמודד סופסוף עם מתנגדי החיסונים עם סנקציות וכדי לאפשר לאחרים המחוסנים חיים נורמליים פחות או יותר. וכן, יש למתנגדים ברירה לבצע בדיקות PCR כל יומיים על חשבונם. לגבי מנועי חיסון, מדובר במספר זעום יחסית מתוך מיליון הלא מחוסנים וגם את מרביתם ניתן לחסן תחת השגחה בבית חולים. ויש רבים שהם לא באמת מנועי חיסון, כמו שלרבים אין באמת פטור בכתב מעטיית מסכה 😃.
      וכן, כבר מדברים על אפשרות של ערבוב חיסונים. אבל חיסון אסטרה זניקה יעיל רק ב- 60% לעומת 95% יעילות בחיסוני פייזר ומודרנה. מחוסנים חדשים עתידים להתחסן כנראה בחיסוני מודרנה (כדי לנצל 800,000 חיסונים שביבי רכש ולא מימש, יתכן בגלל הסכם בלעדיות עם פייזר). לגבי החיסון הישראלי - ניסויים קליניים שלב 3 אמורים להתחיל באוקראינה ובגאורגיה. אבל יקח זמן אם בכלל עד שהחיסונים האלו יהיו זמינים ויעילים.

      מחק
    2. אשלח לך צילום מסך למייל. באתר של דף הפרפרים באזור של "קהילת הפרפרים בפייסבוק" אין תוכן ואני רואה רק פרצוף עצוב.
      אני באמת לא מבינה בכל התחום של "מנועי החיסון". בהתחלה כשדיברו על זה בחדשות הבנתי שמי שסבל בעבר מהלם אניפלקטי ראוי שלא יתחסן בחיסונים של פייזר ומודרנה או שיעשה זאת באמת בבית חולים תחת השגחה. אחר כך הבנתי מ-N_lee שהאלרגיות שלה לא מאפשרות חיסון של שתי החברות האלה בכלל, גם לא בפיקוח או השגחה של בית חולים.

      מחק
  3. כרגיל אתה עושה עבודה נהדרת. מסכים לכל מילה בענייני חיסונים והמתחסנים.

    השבמחק
    תשובות
    1. ואני מודה לך על העבודה שאתה משקיע בקהילת פרפרים בפייסבוק.

      מחק
  4. אני חושבת שאפשר לחלק את מתנגדי החיסונים לשניים:
    אלה שמפחדים מהחיסון כי הוא חדש יחסית, לא נבדק לטווח ארוך, ההסכמים של מדינת ישראל מול פייזר מושחרים, שומעים על אנשים שחוו תופעות לוואי קשות כתוצאה מהחיסון.
    שזה אפשר לומר איכשהו לגיטימי כי אפשר להבין פחד ממשהו שהוא חדש ולא מוכר.
    ויש את מתנגדי החיסונים שחושבים שקורונה זו סתם המצאה, שזו מחלה יותר קלה משפעת, שביל גייטס משתיל לנו שבב כדי להשתלט עלינו, שבגלל זה שמים אנטנות של 5G בעולם, כדי שה"אח הגדול" יוכל לעקוב אחרינו (לא כי לא מספיק שיש לנו טלפון נייד שאפשר לעקוב אחריו מתי שרוצים). ועוד כל מיני דברים הזויים בסגנון הזה.
    אלה גם נגד כל חיסון באשר הוא לא רק חיסוני הקורונה.

    אגב, אפילו שר הבריאות אמר שהתו הירוק נועד רק כדי לגרום לאנשים להתחסן ואין לו שום הצדקה רפואית.
    הבעיה העיקרית שנוצר רושם שהתו הירוק מגן על מי שמחוסן מפני הדבקה, כשבפועל מי שמחוסן יכול להדביק ויכול להיות חולה.
    שלדעתי זה מצב יותר גרוע, כי ברגע שאתה מבין שהחיסון רק מונע מחלה קשה, אתה לומד להגן על עצמך כמו שצריך. רוב האנשים לא עושים את זה כי הם חושבים שהתו הירוק מגן עליהם

    מאחלת לכולנו רק בריאות
    ומי יתן ווירוס הSARS-COVID19 יעלם מעולמינו כמו האחים הקודמים שלו (SARS וMERS)

    השבמחק
    תשובות
    1. א. מאות מיליונים התחסנו בחיסון של פייזר (ב-2 מנות) ומיליונים כבר התחסנו כאן ובארה"ב בחיסון השלישי, ולאף אחד לא צמחו קרניים או זנב. תופעות הלוואי ממש מזעריות ביחס לפגעי המגיפה - הן בחומרה והן בשיעור המיקרים. אף אחד לא מת מהחיסונים ומהקורונה כבר מתו המונים. קצת פרופורציות לא יזיקו. ומי שמפחדים, שיועילו לעבור בדיקות PCR על חשבונם.
      ב. עובדות - רובם המוחץ של החולים הקשים והמתים במחלקות הקורונה הם הבלתי מחוסנים! הם גם אלה שתופסים את רוב המיטות בטיפול נמרץ ובאישפוזים, על חשבון מחוסנים שזקוקים לטיפול נמרץ ואישפוזים מסיבות שאינן בהכרח קורונה. האם יש לך מושג כמה פרוצדורות רפואיות אלקטיביות מתבטלות, ועד כמה מוארכים תורים לאנשים מחוסנים עד שמקבלים טיפול רפואי כלשהו (כי אין מספיק רופאים וצוות לטפל בהם). האם את יודעת כמה מתים בגלל זה? האם את יודעת כמה נזקקים לאקמו בשל התקפי לב ואינם יכולים לקבל זאת בגלל חולי קורונה שלא בא להם בטוב להתחסן ?
      ג. אם הלא מחוסנים מפחדים שהמחוסנים ידביקו אותם, הרי יש להם סיבה לפחד שבעתיים ולהתחסן. הלא כן?
      ד. בנט לא אמר שלתו הירוק אין סיבה רפואית! (זה עוד אחד מהפייק ניוז). כן, יש לזה סיבה טובה ופשוטה - למנוע מהמגפה להתפשט. ואנחנו המחוסנים לא רוצים להיות בסגרים בגלל אלה שאינם מתחסנים. התו הירוק בא בדיוק בשביל שהמחוסנים יוכלו להמשיך לחיות כמה שיותר חיים נורמליים. ומי שמתקנאים ורוצים גם - שייתחסנו או יכנסו למשטר בדיקות PCR על חשבונם ולא על חשבון שאר משלמי המיסים.
      התו הירוק ועטיית מסכה במקומות סגורים בהחלט כן מגנים על המתחסנים!
      אגב, ללא חיסונים - עטיית מסכה כהלכה הן של "המדביק" והן של הנדבק הפוטנציאלי, מגינה רק ב-85%. כלומר, 15% סיכוי הדבקה בחשיפה ללא מחוסנים. הסיכוי באותם תנאים של המחוסנים (במנת הבוסטר) הוא רק 0.75% ! ובמרבית המקרים המחלה תהייה קלה או ללא סימפטומים. תמים לחשוב שהלא מחוסנים מקפידים יותר על עטיית מסכה, כי רבים מהם לא!
      לצערי אני לא אופטימי כמוך שנגיף הקורונה יעלם מהעולם, לפני ששיעור המתחסנים כולל בכל גילאי הילדים יגיע לשיעור של 90-95% וגם אז מאוד יתכן שנצטרך לקבל בוסטר כמו שמקבלים אחת לשנה כנגד השפעת.

      מחק
    2. ושכחתי גם לציין שלהסכמים החסויים של ביבי אין שום משמעות לגבי בטיחות החיסונים, מלבד המחיר (המופקע?) שהוא שילם לפייזר ולבלעדיות שהיא קיבלה (למרות שנקנו גם חיסוני מודרנה, אשר ניתנים כיום כבוסטר למחלימים). מי שקבע (באישור קבוע!) שהחיסון של פייזר יעיל ובטוח הוא ה-FDA והרשויות האירופאיות. ה- FDA יאשר כנראה את הבוסטר לכולם בעוד 2-3 חודשים, כי זהו גם פרק הזמן שבו אנחנו הקדמנו אותם במתן שני החיסונים הראשונים. הניסיון הנואש של הלא מחוסנים להתלות בכך שהבוסטר עדיין לא אושר לאנשים מתחת לגיל 65, (אבל כן לנותני שירות רפואי וציבורי מתחת לגיל 65) - עלוב ומצחיק, אם לא היה עצוב.

      מחק
    3. אתה מודע לזה שיש היום לא מעט אנשים שהתחסנו ב2 חיסונים, סבלו מתופעות לוואי קשות אחרי החיסון השני ולכן גם לא הלכו להתחסן בחיסון השלישי (זה שאוהבים לקרוא לו הבוסטר).
      אלה, אם עבר יותר מחצי שנה מאז החיסון השני נקראים היום גם לא מחוסנים.
      ברור שמי שלא חוסן בכלל הוא נמצא בסיכון הרבה יותר גבוה.
      וגם מי שחוסן, הקורונה זה לא בדיוק מחלה נחמדה, גם אם אתה לא מת מזה, אתה לא רוצה להיות חולה בזה.
      כבר שמעתי על לא מעט מחוסנים שנדבקו וקיבלו את המחלה באופן קשה ויש להם תופעות של לונג קוביד (אחת מהאחיות של גיסתי למשל, אבל יש עוד).

      לגבי פרוצדורות אני מכירה היטב. כשלי הייתה השושנה לפני שנה והרופא שלי שלח אותי לאשפוז בבי"ח כדי לקבל טיפול אינטנסיבי באנטיביוטיקה. שלחו אותי הבייתה כדי להמשיך טיפול בבית כי בבית חולים משאירים רק מקרי חירום. הרופא שלי היה בשוק ששלחו אותי להמשך טיפול בבית.

      לא אמרתי שום דבר על בנט.
      בפעם האחרונה שבדקתי שר הבריאות הוא ניצן הורוביץ והוא צולם והוקלט אומר בריש גלי שהתו הירוק נועד רק כדי לגרום לאנשים להתחסן (היה בשיחה עם איילת שקד ולאחר מכן הצטרף לשם אליעזר שטרן).
      לגמרי לא פייק ניוז (חוץ מזה שניצן הורוביץ ושות' לא ידעו שהם מצולמים ומוקלטים ולכן דיברו באופן חופשי).

      התו הירוק לא מגן עלייך אם אתה נמצא במקום סגור עם חולה קורונה והוא לא שם מסיכה או שמספיק שהוא הוריד אותה לכמה רגעים או שהיא מכסה לו רק את הפה. יש המון אנשים שלא מקפידים על לבישת מסיכה כמו שצריך.
      לא מחוסנים יכולים להידבק ומחוסנים יכולים להידבק.
      זה אחד הדברים שמעצבנים אותי בכך שהאוניברסיטה הפתוחה ממשיכה לעשות מבחנים פרונטליים, כי התו הירוק לא מגן מהידבקויות ובכל המבחנים הפרונטליים שהיו באוגוסט היו נדבקים.
      ואת כל המבחנים האלה עשו תחת הנחיות התו הירוק ועם מסיכות. מה זה עוזר למי שנדבק? אנשים מרשים לעצמם להגיע חולים למבחנים כי הם לא רוצים לדחות אותם ואז מדביקים אנשים אחרים שהיו איתם באותה כיתת בחינה.

      אתה חושב שהחלק המוסתר נוגע רק למחיר המופקע? אני חושבת שאם זה היה רק זה זה לא היה נמצא לאורך חלקים לא קטנים מההסכם.


      אני מקווה שהקורונה תיעלם מהעולם, כרגע לא אופטימית שזה יקרה בקרוב. אבל לקוות מותר לא?

      מחק
    4. "תו ירוק רק כדי שאנשים יתחסנו" וללא סיבה רפואית מוצדקת - נו, באמת.

      אני חושב שכתבתי די וזה מבוסס על ידע עובדתי וסטטיסטי המקובל על אנשי מקצוע הרפואה (מלבד מספר מכחישי קורונה מביניהם, ושבימים אלה מזומנים לשימוע לקראת פיטורים במשרד הבריאות). ידע אמיתי ולא המבוסס על אמונות ועל "רב סרן שמועתי".
      לכן אינני מתכוון להמשיך יותר להתווכח עם מי (שמסיבותיהם) אינם רוצים להשתכנע וחושבים שצריכים לשכנע אחרים, ושלמעשה משחקים הם ברולטה רוסית - כבר אמרתי...

      מחק
  5. תודה רבה על הניהול. וכל העוסקים בצרכי ציבור הקב"ה ישלם שכרו ונאמר אמן

    השבמחק