יום חמישי, 17 במרץ 2022

תוגגים 3 שנים לקהילת פרפרים - הבלוגוספרה ההיברידית שלנו


חוגגים 3 שנים לבלוגוספרה שלנו 

בראשית נחלקו הבלוגרים בין "העולמות הקהילתיים" לבין עולמות "הבודדים העצמאיים". וכשהחלו להתפורר הקהילתיים מעולם "החיים זה כאן", מעולם "הכתומים" ומשאר עולמות שכבר נשתכח שמם מדברי הימים - נחלקו הם בין "הנעלמים" לבין מחפשי בתים חדשים. וכשמצאו את "הבית" החדש המתאים, גילו שבעצם נותרו פחות או יותר כזאבים בודדים, עריריים ללא קהילה, ללא כתובת בשום ספר טלפונים וללא מרכזיה כדי למצוא זה את זה בשארית הפזורות העצמאיות השונות. אתר פרפרים נֶהֱגָה ונבנה מתוך הצורך למלא את הריק שנוצר עם התפוררות הבלוגיות הקהילתיות - ככלי מרכזי לבניה, לחיבור ולחיזוק הקהילתיות בתוך ובין הפזורות הבלוגוספריות השונות ששרדו לאחר העלמותן של האחרות. 

אתר פרפרים נולד לפני 3 שנים כדי לנסות לחבר בין בלוגרים עצמאיים כותבי עברית לקהילה אחת, ללא תלות בפלטפורמת הכתיבה שלהם (כפי שבעצם היה קיים לפני כן - כל פלטפורמה והקהילה הסגורה שלה, אם בכלל). הוא לא רק "פנקס הכתובות" של בלוגים (ובעגה המקצועית "אגרגטור"), הוא"המרכזיה", מוקד "תמיכה ועדכונים" ובעיקר במה קהילתית לחברים - הכותבים, הקוראים והמגיבים בעברית - הפרוסים בכל רחבי העולם. 
כן, 35-40% מהקוראים הנחשפים בכל עת לבלוגים שלכם הם של דוברי עברית מחוץ לגבולות ישראל (ושעיקרם לפי סדר גודל התפוצה היחסית הם - מארה"ב, גרמניה, קנדה, צרפת, בריטניה, רוסיה, אוקראינה. בולגריה, רומניה, הולנד, טורקיה, אוסטריה ואחרים). 

אתר פרפרים אינו קופא על שמריו. הוא אתר דינמי לאורך כל הדרך, הממשק והעיצוב שלו מתעדכנים מעת לעת לשיפור חווית הקריאה. בהתאם, ההנגשה לאחרונה של האתר לצפיה אופטימלית גם במכשירים ניידים והתאמת הממשק לקליטת פידים של פלטפורמות בלוגים עצמאיים נוספות - הכפילה בתוך פחות מחודש את מספר הכניסות לאתר פרפרים מטלפונים (מ- 21% ל- 42% מכלל התנועה הנכנסת לאתר). ובהתאם לכך צמחה גם התנועה הממוצעת הישירה לבלוגים שלכם דרך אתר פרפרים. גוגל אנליטיקס אינו משקר.

במהלך שלוש שנות הפעילות של קהילת פרפרים, מספר הבלוגים החברים הרשום גדל פי- 12.5 מזה שהיה בתחילת דרכה. גם הקצב הממוצע של עדכון הפוסטים היומי של הבלוגרים החברים ובהתאם זמן מחזור התחלופה שלהם בלוח העדכון הראשי של האתר - צמחו פי- 3.5. וזהו הישג לא מבוטל בעידן המאופיין במעבר מעולם הבלוגים האישיים לבלוגים מסחריים ולקשקשת (סלחו לי) המתנהלת ברשתות החברתיות. וקצב עדכון כזה של פוסטים מבטיח שביקור יומיומי באתר פרפרים חושף את הקוראים לפוסטים איכותיים חדשים בנושאים מגוונים, מדי יום ביומו. 

וזכרו, עבור רבים אתר פרפרים משמש מרכזיה ראשית אחת (ערוץ מרכזי אחד) להתחברות אל מגוון הבלוגים של החברים - ערוץ ישיר שאינו תלוי בסבכי ותנועה במבוכי רשימות הקריאה הפרטיות בבלוגים. הוא גם מייתר את הרישום הארכאי לקבלת עדכונים לבלוגים, בעידן שבו רבים נשמרים ונמנעים מלספק כתובות מייל לכל דיכפין. לא סתם הנהלת גוגל ביטלה את גאדג'ט הרישום לעידכונים בבלוגים שלה. כי זו כאמור הפכה למעשה לפונקציה ארכאית לשמירת קשר והתמדה מובטחת לקריאה של "מינויים" פרה-היסטוריים ובחלקם במילא כבר לא רלוונטיים.   

לעומת זאת, החיבור של הבלוגים השונים לאתר פרפרים הוא דרך קישורים ישירים לכתובות הבלוגים ולא באמצעות כתובות המייל של הבלוגרים. כך גם כתובות המייל של המגיבים המאומתים אינם חשופים בפני מערכת פרפרים, בפני הבלוגרים החברים ובפני האקרים. כך בעצם נשמרת אנונימיות מוחלטת מאחורי הכינויים שלהם.  כאן באתר מקבלים הכל עדכונים ישירים של כל הפוסטים בזמן אמת ולראותם כשנוח לכם, ללא קבלת באזים מטרידים בטלפון בשלוש לפנות בוקר, או בזמן ישיבות עבודה, או כשאתם רוצים לחגוג בשקט עם משפחתכם...

יש עדיין בהחלט מקום להצטרפות בלוגרים נוספים כחברים בקהילה שלנו. כידוע, השירותים והתחזוקה של האתר נעשים בהתנדבות וללא מימון ותקציב חיצוני כלשהו. על כן אין לנו מערכת שיווק מלבד ההמלצות שלכם "מפה לאוזן" אל בלוגרים פוטנציאליים נוספים שהינכם מכירים - במטרה לצרפם לחיזוק "שמורת הטבע" הבלוגוספרית שלנו.

כידוע, אף בלוגר/ית אינם כותבים למגירה, אלא לקהל קוראים. ואפילו "זאבים בודדים" יגלו שהשתייכות וחשיפה לקהילת קוראים ההולכת ומתרחבת - תעשה לבלוגם רק טוב. בכל אופן, שיסירו כל דאגה מליבם החוששים. ההצטרפות היא חינמית במאת האחוזים, ללא שום כוונות רווח כלשהן - ישירות או עקיפות. היא גם ניתנת לביטול בכל רגע.  ההצטרפות גם אינה פוגעת באלמוניות הכותבים בכינויים, משום שכל עדכוני הבלוגים באתר פרפרים אינם חשופים (בפני עצמם) למנועי החיפוש באינטרנט! ולשאלה הנפוצה "מה יצא לנו מזה"? - לא יצא מזה שום רע, מקסימום תגלו שרק טוב 😉.

לסיום, תודה רבה מקרב לב לכל החברים היקרים שטרחו והקדישו פוסט מתנה לרגל יום הולדת זה של "קהילת פרפרים" במדור השרביט החם, בניהולה הנאמן של אמפי - כאן. תודות לאריק בנדק חביב על ניהול ועריכת דף הפייסבוק של קהילת פרפרים וכמובן תודות לכל הכותבים, הקוראים והמגיבים שעושים את "קהילת פרפרים" למה שהיא.

כולנו מאחלים המשך החלמה שלמה לחברתנו n_lee ולשובה אלינו במהרה 🙏


16 תגובות:

  1. קהילה-הולדת שמח! מסתבר שהפרויקט מצליח, תודה על העבודה שהשקעת בו!

    השבמחק
    תשובות
    1. 🌷
      ותודה על ההפניה ברשומה בבלוגך שהקדשת לתחפושת הפרפר וההפניה לכאן 🙂

      מחק
  2. מזל טוב ליום ההולדת!
    כל הכבוד על תחזוקת הקהילה החשובה הזאת.

    החלמה מהירה ומלאה ל- n_lee

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה לך וגם על הקדשת פוסט לאירוע 🌷

      מחק
  3. מזל טוב ליום הולדתו השלישי של אתר פרפרים, שמחה להשתתף בו ולקרוא בו ולגלות בו בלוגים ובלוגרים חדשים וישנים שגילו את האתר והצטרפו עם הזמן.
    מזכירה לכל מי שקורא כאן שאם אתם זקוקים לעזרה טכנית כלשהי עם הבלוג שלכם או עם האתר (או עם קישור פוסטים למדור השרביט החם) או כל דבר אחר אתם יותר ממוזמנים לפנות דרך תיבת המסרים של האתר (גללו למטה וזה נמצא בצד שמאל למטה) או אלי למייל empiarti@gmail.com

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על הקדשת השרביט החם לאירוע זה.
      וכן על התזכורת לאפשרות פניה לעזרה טכנית.
      אגב, לעיתים אנחנו פונים לבלוגרים מיוזמתינו, כדי להביא לידיעתם על בעיות טכניות ואבטחה בבלוגים שלהם ושאינם מודעים אליהם. כמובן, לאלה שמצרפים בבלוגם פרטים ליצירת קשר.

      מחק
  4. מזל טוב לנו והחלמה מהירה ל n_lee וחג פורים שמח.
    תודה לך קנקן יקר על השקעתך הרבה.

    השבמחק
  5. רפואה שלימה ומזל טוב לרגל שלוש השנים לקהילה. מאחל רק הצלחה לקהילה ולראשיה. וכן חג פורים שמח

    השבמחק
  6. רפואה שלמה ומהירה לכל הבלוגרים שאינם בקו הבריאות.
    ואיזה יופי שאנחנו חוגגים 3 שנים לקהילת פרפרים - לא מובן מאליו. ותודה לך קנקנן, לאמפי ואריק על כל שאתם מאפשרים.

    השבמחק
  7. יש חדשות לגבי n_lee?
    לא שמעתי ממנה המון זמן

    השבמחק
    תשובות
    1. נכון לעכשיו אין לנו אינפורמציה עדכנית. ככותבת אלמונית, פנייה למשפחתה בעייתית, עם כל הדאגה והרצון להתעדכן, בפרפרים אנחנו קנאים לשמירת פרטיות זהות הכותבים שיתכן שאינם משתפים את משפחתם וחבריהם בתכני הבלוג.

      כולנו מייחלים וממתינים לשמוע ממנה עצמה במהרה.

      מחק
    2. יהודית בפעם האחרונה שקיבלנו עדכון (דרך הבלוג של טליק בפוסט הזה https://tytych.blogspot.com/2022/04/nlee.html)
      היא יצאה מטיפול נמרץ והודתה על הדאגה לשלומה והבטיחה שכאשר תתחזק מעט תעדכן. בינתיים זה לא קרה, כנראה עוד דרך החלמה ארוכה לפניה. טליק קיבל את הרושם שלא היא כתבה את ההודעה במענה להודעה שלו אלא אחד מבני משפחתה, ולא רצה להטריד אותם יותר מדי. נמתין בסבלנות ונמשיך להתפלל לשלומה והבראתה המלאה. תודה וחג שמח

      מחק
    3. אמפי, אכן הייתה פנייה למשפחה שחקרה את הפונים מי הם בדיוק ל- n_lee... וזה מאוד רגיש אם המשפחה עונה לוואטסאפ שלה כאשר מדובר בבלוגרים שכותבים בשמם המלא בבלוגם....
      אני יודע עד כמה היא רגישה לעניין שמירת האנונימיות שלה בבלוגיה. אנחנו צריכים קודם כל לכבד את רצונה.
      נמשיך לדאוג לה ונייחל שתשוב אלינו במהרה.

      מחק