יום ראשון, 19 במאי 2019

דבר המערכת (10) - פרסומות או לא בבלוגיה?


דבר המערכת עוסק הפעם בפרסומות, באבטחה, ובתמיכה טכנית (אנא הפנו את קוראיכם שאינם חברי הקהילה לפוסט זה).
עיקר החברים בקהילה כותבים בפלטפורמת וורדפרס (בגרסה החינמית) או בבלוגספוט של גוגל שהוא חינמי לחלוטין עבור כל מלוא הפיצ'רים היוצאים מהכלל.

בניגוד לבלוגספוט, משתמשי הגרסה החינמית בוורדפרס משלמים לאחרונה בפרסומות השתולות בפוסטים שלהם, ואני חייב להעיר שזה נראה ממש מכוער, לפחות לעיניי.
אבל וורדפרס עושים זאת בערמומיות, באופן שבעלי הבלוג עצמם אינם רואים את הפרסומות שרואים הקוראים שלהם. אבל מוזמנים לבדוק ולהתרשם במדובר - בכניסה לבלוגים של אחרים בפלטפורמת וורדפרס החינמית.

בניגוד לוורדפרס, בבלוגספוט הגישה שונה: אין פרסומות! 
אבל בלוגרים שמעוניינים - משלמים להם על פרסומות (לפי מספר הקלקות לפוסטים שלהם). לאלה צריך להיות אינטרס לבלוט במנוע החיפוש של גוגל. כל שצריכים המעוניינים לעשות הוא לסמן בהגדרות אם יש עניין בפרסומות בתשלום, ולספק פרטים כמו חשבון בנק. אני חייב להוסיף שצריך להסדיר גם דיווח למס הכנסה ומע"מ, כדי שחלילה לא להפוך לעברייני מס. לרשויות המיסוי אין קל מאשר לזפזפ בבלוגים ולאתר את אלה שנושאים חומר פרסומי נושא הכנסות. קחו זאת לתשומת לבכם.

הפוסט הזה נכתב להבהרה, לאחר שראיתי דיון בקהילה בנושא הפרסומות. 
דף הקהילה שלנו נבחר להיבנות בפלטפורמת בלוגספוט, כדי שהוא יהיה חופשי לחלוטין מחומר פרסומי (שלא אכניס אותו לכאן באופן עקרוני). 
מצד שני, אין זה מענייני אם בלוגרים מהקהילה יבחרו באופציה פרסומית נושאת רווחים לבלוגים האישיים שלהם. 

הסיבה הנוספת לבחירת פלטפורמת גוגל לדף הקהילה היא רמת האבטחה הגבוהה והמלאה מפריצות  - ללא תוספת תשלום אל חוסר התשלום. 

ולמרות האבטחה - ממליץ לכל הבלוגרים בפלטפורמת בלוגספוט:
א. לגבות את 'תבנית' הבלוג ולשמור את הגיבוי גם בדיסק USB חיצוני (כמו דיסק און קי)
ב. לערוך גיבוי שבועי של הבלוג ולשמור גם אותו בדיסק חיצוני.

חברתנו אמפי התנדבה לסייע לי בתמיכה טכנית לבלוגרים שכותבים בפלטפורמת בלוגספוט ובהטמעת מערכת תגובות 'דיסקוס' בבלוגים. 
האם יש ביניכם מתנדב/ת לסיוע טכני בפלטפורמת וורדפרס?


4 תגובות:

  1. כתבתי גם בתגובתי אצל מניפה, אני משום מה לא רואה את הפרסומות הללו בבלוגים בוורדפרס שאתם מדברים עליהם. איך זה הגיוני?

    השבמחק
  2. אמפיארטי, רואים את הפרסומות רק כשלא מחוברים לאתר וורדפרס עם סיסמה (את כנראה מחוברת, אני רואה את זה לפי התגובה שלך בבלוג שלי, שמובילה לבלוג שלך בוורדפרס ולגראוואטר שלך שם). כשאת מחוברת עם סיסמה, את לא רואה פרסומות בשום בלוג. אני למשל לא רואה אותן בבלוג שלי ולא בשום בלוג אחר בוורדפרס
    - אבל כשאני נכנסת ממחשב אחר, בלי סיסמה, בדרך כלל רואים אותן. הפטור החלקי הזה מפרסומות הוא הפינוק היחידי שוורדפרס נותן לנו כמשתמשיו, מעבר לזה הואר נהנה למרר את חיינו :)

    השבמחק