יום שישי, 3 במאי 2019

דבר המערכת (8) - כשהעגלים לא רוצים לינוק


לאחר שהקמתי את אתר קהילת פרפרים, באופן טבעי שוטטתי בין בלוגים שחלקם לא היו ברשימת הקריאה הקבועה האישית שלי. ראיתי לא מעטים שיכולים להצטרף לקהילה שלנו. דף ראשי כבר יש והוא מתוחזק והוכיח שהוא מתפקד היטב למדי בתקופת הניסיון - למטרות שנוסד . אמנם יש אתר קהילה אבל  לאור מספר תגובות קרירות ובעיקר בשל חוסר תגובות (ואין הכוונה לתגובות שבסוף פוסטים) - אני מתחיל לתהות לעיתים אם העגלים בכלל רוצים לינוק.

לפני מספר שבועות כשישראבלוג נעלם למספר ימים מהרשת ללא הודעה מוקדמת, בדיונים הסוערים שהתנהלו בעקבות - נתקלתי בתגובה: "התחושה שלי היא שבוורדפרס ובלוגספוט אין חשיפה לבלוגרים אחרים, וזה מאוד חסר לי". ובתגובה אחרת בדיון: "ישראבלוג מסכן ינוח על משכבו בשלום. עכשיו רק צריכים שאחד מהגאונים יבנה דף שבו מופיעות אוטומטית התראות על עדכונים של בלוגים, שיחליף את הדף הראשי (בישראבלוג), וזהו". ובתגובה לכך נאמר: "זה נשמע לי פחות פשוט ממה שאת מתארת".

אז זה באמת לא כל כך פשוט, ובכל זאת קם כאן "דף שבו מופיעות אוטומטית התראות על עדכונים של בלוגים" וגם מנהלים אותו ומספקים תמיכה לכל דיכפין. דבר שכבר ממזמן אינו קיים בישראבלוג. ויש תקשורת הדדית בין בלוגרים לבין המערכת - כדי להבין את צרכי המשתמשים וכאמצעי ללימוד הפעילויות הנוספות שיהפכו את הדף לדף קהילתי תוסס ומצליח. כמובן מאליו, ההצלחה היא נטו לטובת הקהילה עצמה. ורק לה.

וכעת לאחר כחודש ומחצית באוויר, ובלי פירוט, יש לי הרבה תהיות על עגלים "צמאים" שלא רוצים לינוק.

בדבר המערכת הקודם, הזכרתי שתי פלטפורמות (כביכול מתחרות) שבהן מתפרסמים עדכונים לבלוגים. ובניסיון להבין את ההבדל בין מספר הבלוגים המשתתפים בכל אחת מהפלטפורמות המתחרות (שאליהן השוותי בפוסט המערכת הקודם) - הגעתי למסקנה שאפילו אם דף הבית האנמי של האחרים נטען לאט (ולעיתים מתקשה בכלל לעלות) - נראה כי רבים שם המצטרפים. האם הן אטרקטיביות יותר משום ששם יש וועדת קבלה, אליה צריך לפנות עם "קורות חיים"? האם זאת משום שאם בעל בלוג התקבל שם - הרי מגיעה לו טפיחה על השכם? וזוהי הרי הוכחה שבעל הבלוג הוא משכמו ומעלה. האם כאן פחות אטרקטיבי להשתייך כי כאן זה לכולם, או לגמרי בחינם. 
ואגב בקשר ל"חינמיות" - גיליתי שאחד האתרים המתחרים האלה מוצע מזה זמן למכירה ב- 50,000 דולר. ובחשבון פשוט שלי, כל מצטרף שם שווה לבעל האתר 200 דולר.
אז אולי זו טעות שאני מכריז שאתר פרפרים הוא לכולם וכל עוד שאני מנהל אותו - לא יעמוד למכירה לעולם?

בעוד אני מסיים לכתוב שורות אלו, הגיע אליי מייל המבשר שישראבלוג שוב אינו זמין ברשת. תראו איזה צירוף מקרים זה. אני מקווה עבור אלו שכותבים שם שישראבלוג יחזור ואולי הגיע הזמן שיעברו לבית אחר יציב יותר. אני מוכן לעזור (ומשוכנע שגם אחרים בקהילת פרפרים).
יחד  עם נפילת ישראבלוג נוצר קצת בלגן באתר פרפרים שלנו. אלה שנכנסו ראו הודעה שהוא בתחזוקה. וזה משום הקישורים שהיו כאן אל הבלוגרים מישראבלוג - קישורים ששיגעו את המערכת. לכשהבנתי את העניין, היה צורך בפעולות תחזוקה כדי להחזיר את אתר פרפרים לתקנו.

שבת שלום
קנקן

  


22 תגובות:

  1. טוב...
    אני אישית עברתי לגמרי לבלוגספוט, ועשיתי פירסום כפול (בלוגספוט + ישרא)
    קצת מעצבן, אבל כמו שכבר כתבתי בעבר, לבלוג בישראבלוג היו לי יותר כניסות
    לא יודעת מה הסיבה (יותר כניסות ובדר"כ כמעט ללא תגובות).
    בכל מקרה עבורי הכל נמצא כאן.
    להישאר בישרא באופן בלעדי היה בזה מן הסיכון, כי מי זוכר לגבות את הבלוג שלו כל הזמן?
    האם זה היה מפתיע? לא
    מכעיס? כן כי לא הודיעו קודם
    אבל כאמור אני אישית התכוננתי מראש שבשלב מסויים דבר כזה יקרה
    מי שלא התכונן, ובכן זה כואב הרבה יותר

    השבמחק
  2. ולאחר שפרסמתי במקביל (אבל לא פוסטים זהים) במשך חצי שנה בבלוגספוט ובישראבלוג - הגעתי למסקנה שפיצול בשתי פלטפורמות אינו עושה טוב. אני מניח שמישרא קיבלת כניסות כתוצאה משיטוט אקראי של אנשים בדף הראשי של ישראבלוג .ובעיקר משום שכל פוסט שלך הביא אותך שם לפעילים ולחמים :)
    והמגיבים הנאמנים שלך מישראבלוג העדיפו לקרוא ולהגיב בפלטפורמה שמוכרת להם. שינויים קשים לאנשים רבים.
    השאלה היא האם הסטטיסטיקה בבלוג שלך השתנתה לאחר שהצטרפת לקהילת פרפרים? זה למה אני חופר ומנסה לשכנע שככל שתגדל קהילת פרפרים וחבריה ישתפו פעולה בדברים הקטנים שאני מבקש מהם עבורם - אני מניח שאת ואחרים תרגישו בהבדל ובעיקר בקהילתיות ובתמיכה.

    השבמחק
  3. האמת שרוב המגיבים שלי שהיו מישרא, עברו לבלוגספוט או וורדפרס ורוב התגובות שיש לי הן בבלוג שיש בבלוגספוט.
    אחרי שהקמת את קהילת פרפרים יש עליה קלה בכניסות שמגיעות מפה, אני מתארת לעצמי שכמו שאני נכנסת פה לקרוא בלוגים אקראיים גם בלוגרים אחרים עושים אותו הדבר, לפעמים אפילו מגיבים שזה כייף (חייבת לציין שזה לא היה קורה כאשר היה הדף בגוגל+)

    השבמחק
    תשובות
    1. בתקווה שככל שהקהילה תגדל, כן נפרוץ. כך נהנה כולנו מקהלים חדשים כישנים.

      מחק
  4. קשה לאנשים לעשות שינוי, קל יותר להתלונן.
    מי שרוצה, יגיע, ומי שלא, לא...
    אני שמחה על קיומו של הדף הזה.

    השבמחק
    תשובות
    1. בהחלט. לאחר שמיידעים על קיום הקהילה (וכאן מתבקשת עזרה מכל אחד ואחת מכם בהפצה) - כל הרוצה יעלה ויבוא :)

      מחק
  5. לי מרגיש שעלתה התנועה אצלי בבלוג מאז עלה דף הפרפרים הזה. מרגיש לי מוזר שאנשים רצו שיהיה אתר כזה עבור בלוגים מחוץ לישראבלוג, הבינו שלהקים אותו לא יהיה טריוויאלי, ומשהוא קם - לא התייחסו.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני שמח שעלתה התנועה בבלוג שלך ואני מקווה שעוד תעלה עם התרחבות הקהילה.
      קטונתי מלהבין שיקולים של אנשים בנושא. אולי טוב להם להשתייך למועדון עלית סגור :)

      מחק
  6. אני באופן אישי מאד שמחה לרעיון של הקמת קהילת פרפרים
    כל הכבוד לעבודה שאתה משקיע
    מבחינתי ישראבלוג שייך לעבר וחדלתי לפרסם שם.
    עברתי לגמרי לבלוגספוט ואני מרוצה ממקום החדש.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה יהודית.
      יש לא מעט מישראבלוג שעברו לכתוב בוורדפרס או בבלוגגר - הם אמורים דווקא להבין את הקונספציה והיתרון של השתייכות לקהילה מחברת...

      מחק
  7. מבחינתי ישרא מזמן כבר לא רלוונטי אבל טורחת לבקר בו בגלל החברים שעדיין שומרים לו אמונים והרצון שלי להגיב לפוסטים שלהם.
    אגב, גם היום, כמו אתמול ישרא אינו פעיל.
    אישית אני שמחה על "פרפרים" ומעריכה מאד את העבודה הרבה שאתה משקיע באתר.

    השבמחק
    תשובות
    1. תדה שלי.
      מי שנשאר בישרא ידע שהוא מתקיים על זמן שאול. אינני יודע עם ישרא ישוב או שהפעם ננעץ המסמר האחרון בארון המתים. בכל אופן, אלה שימשיכו לכתוב בכל פלטפורמה אחרת שיבחרו - יוכלו להמשיך ולהרגיש כאן בבית. כמובן נכללים גם הקוראים משם.

      מחק
  8. אני מאוד שמחה על קיום "פרפרים" קהילות נוצרות לאט ובהדרגה. החוכמה היא להיות עקביים ואתה נותן תמיכה נפלאה!

    השבמחק
  9. תודה.
    לו רק נשנס כולנו כתפיים, להפוך את פרפרים לקהילה תוססת.

    השבמחק
  10. קנקנן שלום,
    יש לך מושג למה תמונה שאני מפרסמת בראש הפוסט שלי, לא מופיעה כאן ידח עם התקציר לפוסט (מצד ימין)? בפוסטים קודמים זה עבד טוב. בפוסט הנוכחי -זה לא עובד..

    השבמחק
    תשובות
    1. שלחי לי בבקשה קישורים לפוסט שלא עבד לעומת פוסט שזה עבד ואנסה להבין מה ההבדל.

      מחק
  11. אני סגרתי את הבלוג שלי בישרא. בגלל אאוטינג, אבל גם ככה זה לא מה שהיה פעם.
    אני שמח על האתר הזה של פרפרים ומקווה שיגיעו לכאן המונים.
    אתה בהחלט עושה עבודת קודש אולי היריב חבוט הבא?
    תמשיך במה שאתה עושה בשביל הקהילה שעוד תגיעה לכאן לאט לאט. כמו שכתבה פועה, לאנשים לוקח זמן לעשות שינוי.
    KeyMan

    השבמחק
    תשובות
    1. אין ספק שאשוב לכתוב ואשמח לקרוא אחרים לכשיגיע הזמן הנכון מבחינתי.
      קהילת פרפרים תהייה מקום חשוב עבורי. אל תפסיק עם הפרויקט הזה, אני בטוח שיש הרבה אנשים המודים לך על כך.
      KeyMan

      מחק
    2. תודה קיימן על העידוד והתמיכה.
      מתגעגעים אליך ונשמח להמשיך לקרוא בבלוגך.

      מחק
  12. הפרפרים זה דבר נהדר. אני אמנם לא כותבת הרבה, קוראת יותר, אבל הקשר שיצרת בין האנשים שהיינו קהילה ועכשיו אפשר להמשיך כקהילה, זה פשוט נהדר.

    השבמחק
  13. אמנם אבדתי חלק מהמגיבים מאז שעזבתי את ישרא, אבל גם שם לא הייתי להיט.
    יש אולי המנצלים את המעבר כדי להצטדק על חוסר ההתייחסות. בכל אופן שמחה על פועלך ועל הקדמת פרפרים.
    תבורק.
    עניין הסטטיסטיקות לא עניין אותי מעולם אלא שחשיפה לקוראים חדשים יכולה בהחלט לשפר את ההרגשה שהדברים המעטים שאני כותבת בכל זאת מעוררים עניין.

    השבמחק