יום שבת, 11 במאי 2019

דבר המערכת (9) - בכל זאת כמה טיפים חשובים


כשכתבתי על דירוג SEO ומה זה אומר באופן ספציפי על הבלוגים שלכם, נתקלתי בכמעט חוסר התעניינות (ובעצם נכון יותר לומר חוסר תגובה). אבל ישנם בלוגים שהמדד שלהם נמוך מאוד מאוד וזה בשל טעויות קריטיות. מי שמעוניין עדיין יכול לפנות אלי בפרטי (מייל או בתיבת המסרים) עד ל-15 החודש. כדי לקבל עזרה באופן ספציפי לבלוג שלו/ה. אבל בהמשך אביא כאן 3 טיפים חיוניים כלליים:

1. כתובת הבלוג
אצל חלקכם הבלוג אינו מאובטח ויש סימן ליד הכתובת שמעיד על כך. כדי שהבלוג שלך יהיה מאובטח - על הכתובת להתחיל ב-
 https:// 
ולא ב- http או ב- www. (מסדרים את זה בהגדרות הבלוג בלוח העריכה).
אין להכניס בשום פנים ואופן כתובת כל שהיא  להפניה מחדש (redirect) למקרה שפוסט אינו נפתח מסיבות שונות (בין השאר כאשר מחזירים את הפוסט לטיוטות). 

2. קישורים (לינקים)
בעיקרון כמה שפחות קישורים - כך ייטב! ובעיקר מדובר:

א. בלינקים שלכם בגדג'טים (ווידג'טים) שבשוליים בבלוג. בעיקר מיותרים הלינקים שלכם לבלוגים שמתעדכנים בדף פרפרים. הכפילות מיותרת וסתם מסרבלת ברישות בלוגים כזה פרימיטיבי כשהכול נגיש לכול וקל לניווט מדף אחד!!! 
ולאלו מקהל הקוראים שלכם ושאינם עדיין חברים בקהילה - כדאי שתמליצו להם להצטרף לקהילת פרפרים. הרבה יותר קל ככה לנווט בין כולם!!! ובכלל אינני מבין את ההיסוס להצטרף לקהילה, כי אין צורך בכתובת מייל (מה שמפחיד תמיד אחדים), אלא  נדרש אך ורק קישור כתובת הבלוג כדי להצטרף. 
כמוכן, ההצטרפות לקהילה אינה חושפת את הבלוגים למנועי חיפוש כמו גוגל. החשיפה או אי החשיפה נקבעות על ידי הבלוגרים עצמם, בהגדרות שבלוח העריכה שלהם.
אם כך, להצטרפות יש רק יתרונות ואפס חסרונות! (ואולי כאלו שמשום מה אינני מבין? אולי סתם חשבונות אישיים ילדותיים וכאלה...(?). אז לידיעה, אין מה לדאוג, כאן אין חשבונות ומקבלים את כולם, בלי הבדל מגדר, דת, גזע ודעות.

ב. ואם אינכם יכולים בלי הלינקים של רשימת קריאה - ביחיאת:
- לפחות מחקו את כל הבלוגים והאתרים שכבר לא כתבו בהם שנתיים ואת אלה שאפילו נעלמו מהרשת.
- מחקו גם את כל הקישורים לבלוגים בישראבלוג ז"ל. אלה ושאר קישורים שאינם מובילים לשום מקום - מורידים את דרוג SEO לא לחינם: הם יוצרים בלגן (למשל בעדכון זמן אמת של הפוסטים שלכם בדף הקהילה הזה, כולל בעיות בעדכון התמונה (אם יש) בפוסט. הקישורים שהיו בדף הקהילה לשני בלוגים לשעבר בישראבלוג - שיגעו את עדכוני הפוסטים בדף, עד שעליתי על זה ומחקתי אותם.

3. קישורים לסרטוני יוטיוב.
רבים מאיתנו מעלים סרטוני יוטיוב בבלוג. כידוע , רבים מהם יורדים אח"כ מהרשת וחלק יפסיקו להיפתח מהבלוג בשל חסימה עקב הפרת זכויות יוצרים. לכן, דאגו לתחזוקה הכרחית - עברו מדי פעם על פוסטים ישנים ומחקו כל סרטון שאינו נפתח יותר. כמו כן מחקו כל קישור לאתר שכבר אינו קיים ברשת.
(בקיצור בדקו תקינות הקישורים ותוקפם).

יש עוד טיפים מלוא החופניים לאלה שרוצים ללמוד ולהימנע מבלגנים בבלוגים שלהם. אולי בפעם אחרת, אם אווכח שיש לזה אוזן קשובה כאן.

שבוע טוב
שלכם קנקן


10 תגובות:

  1. כמו תמיד אתה מביא פה דברים של טעם ומחכים אותנו מאד. מחקתי אצלי את 2 הבלוגים שהיו שייכים לישראבלוג. מעניין אם זה ישפיע על הופעת התמונות
    תודה שוב

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה.
      יכולות להיות עוד סיבות לאי הופעת התמונות. כפי שציינתי בעבר. שלחי לי בעתיד במייל קישורים לפוסט שבו לא עלתה תמונה לעומת פוסט או שניים אחרים שבהם עלתה התמונה.

      מחק
  2. טיפים חשובים הבאת כאן קנקן, תודה רבה.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה. לו רק תהייה לדברי כאן אוזן קשובה ונפש חפצה.

      מחק
  3. תודה! תמיד אשמח וחשוב לקבל טיפים טובים לניהול הבלוג.

    השבמחק
  4. תודה על העצות. מצד שני יש אנשים שפחות חשוב להם שלבלוג שלהם יהיו הרבה צפיות ותגובות. די להם במספר חברים טובים שיקראו ויגיבו.

    השבמחק
    תשובות
    1. מתגובתך אני מבין שיש בלוגרים הכותבים למועדון קריאה סגור! אלא מה? ברשימות קריאה של אחרים ממועדון הקריאה הסלקטיבי הסגור שלהם - הם בעצם חשופים לכול. אז מה ההבדל? פרפרים הוא מועדון נחות' כי הוא פתוח לכולם?
      אז כפי שציינתי, הוספת קישורים אליהם בבלוגים שלכם מיותרת, והיא גם מורידה מאיכות (מדד SEO) של הבלוגים שלכם (ויש לזה גם הרבה משמעויות טכניות...).

      מחק
  5. תודה לך. טיפים חשובים

    השבמחק
  6. ידידים ליום טוב, שמי אנטוניו לורה מישראל, אני רופא רפואי במקצועי כירורג, אני בן 45, קרא בעיון את עדות חיי האמיתית כיצד החזרתי את האהבה לשעבר תוך יומיים של נרות נתח אהבה איות תפילה, יש לי כוונות טובות לחלוק את החדשות הטובות כאן כי אני יודע שמידע זה יעזור למישהו שקורא את זה כרגע לרפא לב שבור ולהשיב יחסי אהבה אבודים תוך יומיים. הסטוי שלי אולי דומה, הייתי נשוי לאנטוניו ארבע שנים, בחודש שעבר הוא נפרד ממני, עשיתי הכל כדי להחזיר אותו לאהוב אותי, אבל כל מה שעשיתי היה לשווא, רציתי שהוא כל כך יחזור בגלל שהיה לנו שני ילדים קטנים יחד ואני כל כך אוהבת אותו שאני לא יכולה לחיות בלעדיו, שאלתי אותו עם הכל, הבטחתי אבל הוא סירב. הסברתי את הבעיה שלי לעמיתי בעבודה, היא החברה הטובה שלי והיא ייעצה לי ליצור קשר עם מגה איות אהבה שיכול לעזור לי לאיית אהבה, אבל אני מהסוג שלעולם לא חשב שמאיית איות אהבה קיימת או יכול לעבוד, לא הייתה לי ברירה אלא לנסות, שלחתי בדוא"ל את כתובת הדוא"ל ליצירת קשר עם ערוץ האיות שהיא נתנה לי וכמה מוניטות אחרי שקיבלתי תשובה. ד"ר אדודווה אמר לי שהוא יכול לעזור לי להחזיר את בעלי, זה היה אין בעיה שהכל יהיה בסדר לפני שלושה ימי עבודה, עקבתי בקפידה אחר כל ההוראות שלו על מה לעשות בביתי במהלך תפילת איות אהבה באמצע הלילה. אודודואה השיק לאוויר קטע כתיב של אהבה ובאופן מפתיע, היום השני היה בסביבות השעה 06:00. בן זוגי לאהוב של בעלי התקשר אלי בטלפון הנייד שלי, הייתי כל כך מופתע כי בעלי סירב להתקשר אליי ולא שלח לי טקסט בשלושת השבועות האחרונים, פתאום הוא התקשר להתנצל בפני והוא אמר שהוא יחזור הביתה לבקר אותי והילדים שלי בקרוב. מאז אותו היום הראשון שהוא התקשר אלי, הוא התקשר אלי והתקשר אלי כל יום, היום הוא התקשר לענתי לשיחת הטלפון והוא אמר שוב שהוא כל כך מצטער על כל מה שקרה שהוא רצה שאסלח ואחזור אליו כבן זוג אהבה, שהוא כל כך אוהב אותי. אני כל כך שמח ועד היום התחלנו לחיות יחד באושר כמשפחה אחת. תודתי העמוקה עוברת לד"ר אודודואה על כוחותיו המחוננים להחזיר את הנישואין השבורים ולהחזיר בן זוג לאהבה לשעבר תוך יומיים אהבה לאיות תפילה שעובדת. אני ממליץ עליו בכנות לכל מי שמחפש שיקום אהבה דחוף (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)

    השבמחק