יום רביעי, 25 בדצמבר 2019

מה יש להם עוד להסתיר בקבוצת ההומלסים של ישראבלוג? דבר המערכת שלא מהמנין




על כך כתבתי פוסט בקהילת פרפרים ובקבוצת פרפרים בפייסבוק ואפילו היו שהגיבו לזה. אבל הוא נמחק בשניהם על ידי ״יד נעלמה״. אז מסתבר שזה הלחיץ לכאורה מישהו שם, שדעתי עליו לא שווה אפילו התייחסות של מילה אחת. כי בניגוד לאחרים במרשתת, אני מתייחס לגופם של דברים ולא לגופם של אנשים ובוודאי לא להשמצות או למעשים פחדניים שלהם מאחורי הגב. 

אבל סתימת הפיות מסוג זה מלמדת שאכן יש כנראה באמת מה להסתיר את המתרחש שם. וזה גם מראה שמשם עוקבים בעניין רב אחרי הפעילות שלנו ושבניגוד אליהם - אצלנו הכל גלוי לציבור כראוי. ממה הם מפחדים?


אז הרי מה שנמחק מפייסבוק:
"בדף הפייסבוק של פרפרים הופיעה שלשום פרסומת לקבוצת ״ההומלסים של ישראבלוג״ - שהיא קבוצה פרטית (!). ראו תמונה. מה יש להם להסתיר שם מהציבור שהיא פרטית? 
אבל בעוד ששם ההומלסים מחפשים בית, בבלוגיה ההיברידית הצעירה פרפרים - יש בית לכולם וללא סלקציה. וזהו בית לקהילה תוססת של בלוגרים וקוראי עברית מכל העולם. ולאתר פרפרים ממשק מודרני ודינמי ומדד חשיפה אינטרנטית (SEO) הגבוה מכל הבלוגיות הוותיקות בישראל. ויש לו הנהלה ומערכת פעילות. ולא פחות חשובים הם העזרה בבניית בלוגים והתמיכה הטכנית לבלוגרים בקהילה.
והכל ניתן בחינם. כי אתר פרפרים מופעל בהתנדבות וללא מטרות רווח. וללא כל חסות פרטית או מסחרית".

זה מה שהיה בפוסטים שנמחקו הן מדף קהילת פרפרים והן מדף קבוצת פרפרים. וכתגובה לכך (לסתימת הפיות הזו) הדבר מתפרסם כעת גם כאן בדבר מערכת שלא מהמנין ושוב בפייסבוק. כי כאן אצלנו לא סותמים פיות.
חג אורים שמח

21 תגובות:

  1. מוזר מאוד שנמחק... חג שמח!

    השבמחק
    תשובות
    1. שמתי לב לכך לראשונה כשהפוסט נעלם מפינת הקהילה בפייסבוק שבדף אתר פרפרים כאן. ומכיוון שהפוסט נמחק גם בקבוצת פרפרים, סביר שהם נמחקו על ידי פייסבוק לפי בקשה של מישהו...
      חג שמח

      מחק
  2. מעניין שהפוסט נמחק. איך מישהו יכול למחוק דברים שאתה כותב בלי לפרוץ לך למחשב? ואפילו אם פרץ, למה שמישהו יבזבז אנרגיות כדי למחוק פוסט כזה?

    אני יכולה להבין למה הקבוצה סגורה. הרבה אנשים שכתבו בישראבלוג לא מעוניינים שידעו שהיה להם בלוג. נראה לי שזה חלק מהאווירה שהיתה בישראבלוג, בה היו הרבה אנשים שפתחו עשרות בלוגים שונים רק כי חשבו שאולי מישהו שהם מכירים במקרה ראה את הבלוג.

    השבמחק
    תשובות
    1. לא מעניין כיצד, כמו שמחיקה כזו פעמיים אינה יכולה להיות מקרית ותגובות שקבלתי בעקבות שם ומיד סוננו יחד עם ההתייחסות שלי אליהן, גם הן אינן מקריות (צילום שלהן שמור עמי). וכשמישהו משם מבקש שאמחק פוסט זה - אולי יכול להסביר "למה שמישהו יבזבז אנרגיות כדי למחוק פוסט כזה?"

      כעת כאשר קבוצה נטלה על עצמה את הזכויות על ישראבלוג (כולל למשל את זכויות היוצרים של כ- 700 פוסטים שלי שם וכמובן גם של אחרים) - מן הראוי שפעולותיהם יהיו שקופים וגלויים לציבור כולו ולא נסתרים מאחורי קבוצת שושו...

      מחק
  3. האמת שיש לזה סיבה, רוב האנשים שנמצאים שם נמצאים בפייסבוק עם השמות האמיתיים שלהם ולא עם כינוים כאלה ואחרים. והם לא מעוניינים שהחברים שלהם בפייסבוק (חברים/משפחה/קולגות מהעובדה וכו') יידעו שיש להם בלוג או דברים שקשורים לזה.
    אם היו עושים את הקבוצה הזאת בpublic חלק לא קטן מהאנשים שם היו עוזבים.
    ובסופו של דבר זה נועד לשרת את הבלוגרים. לא את אלה שלא.

    השבמחק
    תשובות
    1. כעת כאשר קבוצה נטלה על עצמה את הזכויות על ישראבלוג (כולל למשל את זכויות היוצרים של כ- 700 פוסטים שלי שם וכמובן גם של אחרים) - מן הראוי שפעולותיהם יהיו שקופים וגלויים לציבור כולו ולא נסתרים מאחורי קבוצת שושו...
      מן הראוי שכאשר תכני ישראבלוג בידם ומתכוונים לשוב לתפעל אותו - חובה עליהם לעדכן מעשיהם באתר ציבורי גלוי לכל.
      (ואגב מה עם בלוגרים מישראבלוג שאין להם בכלל חשבון פייסבוק, להם לא מגיעים עדכונים?)

      מחק
  4. הקבוצות ישראבלוגרים הומלסים, ופי 1000 יותר ניצולי ישראבלוג מעולם לא היו קבוצות רישמיות שהוקמו ע"י ישראבלוג.
    הן נפתחו למעשה באחד מהגילגולים שהודיעו על כך שרוצים לסגור את ישרא, ועד לא מזמן שמתן וג'ואנה לקחו את המושכות בעניין ישרא לידיים שלהם הם גם לא היו אדמינים בקבוצה שאתה מדבר עליה. ואם שמת לב, הם לא האדמינים היחידים שם (אם זו הייתה קבוצה שהיא רשמית של ישראבלוג הם היו אמורים להיות האדמינים היחידים).
    זו קבוצה שנפתחה בזמנו ע"י בלוגרים למען בלוגרים.
    לישראבלוג היה דף רשמי וקבוצה רשמית שנסגרו.
    מן הראוי שהם יקימו כאלה מחדש ברגע שהאתר יעלה לאוויר שוב באופן רישמי.
    כמו למשל גם בלוג רשמי של הנהלת ישראבלוג דרכו כל הבלוגרים יוכלו להתעדכן ולא רק דרך דף קהילה בפייסבוק (כי יש כאלה שאין להם פייסבוק).

    השבמחק
    תשובות
    1. ההיסטוריה לא רלוונטית ולא יכולה לתרץ התנהלות באתר פרטי לאחר שמר מתן אליהו מינה את עצמו למנהל ועובד ישראבלוג (ראי צלום בפוסט קודם), ובעצם כבעלים לזכויות היוצרים שלך, שלי ושל כל הישראבלוגרים לדורותיהם. ולכן התנהלות ועדכון שושו המוגבל לקבוצה פרטית כבר יותר מאינו ראוי. בשל זכויות היוצרים, יש לזה גם צדדים משפטיים.

      מחק
  5. אני שמח להיות בפרפרים. העובדה שלא הפכנו, עדיין, למעצמת בלוגים, מקלה עליי מאוד לפחות, להיכנס ולקרוא. פוסטים שבענקת הבלוגים הלכו לאיבוד, כאן הם מנצנצים ובולטים.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה אריק. גם אני חושב שיש לנו כאן קהילת בלוגים מגוונת של אנשים איכותיים המתייחסים זה לזה בשפה מכובדת. וטרולים לעולם לא יוכלו לפרוח כאן בשם האנונימיות.

      מחק
  6. שוב, הקבוצה ישראבלוגרים הומלסים היא לא קבוצה רשמית של ישראבלוג.
    ובלי שום קשר הם (מתן וג'ואנה) לא חייבים לעדכן אף אחד במה שקורה עם האתר עד שהוא עולה לאוויר. הם עושים את זה כי אנשים שואלים אותם שאלות ולכתוב באותה קבוצה נותן מענה ללא מעט אנשים.
    שיפתחו קבוצה רשמית שתהיה פתוחה ושם ירשמו את העדכונים שלהם - זה לדעתי מה שנכון לעשות
    אני אישית לא אהיה שם
    בדיוק כמו שאני לא נמצאת באף אחת מהקבוצות פייסבוק הפתוחות והדפים הציבוריים שפתחת של קהילת פרפרים.
    לי הפרטיות שלי חשובה

    השבמחק
    תשובות
    1. כאמור אני חולק עלייך. לאחר שמר מתן אליהו מינה את עצמו ל"מנהל ועובד ישראבלוג" (ראי צלום בפוסט קודם), ובעצם כבעלים לזכויות היוצרים שלך, שלי ושל כל הישראבלוגרים לדורותיהם - כבר חובה עליו גילוי נאות ולעדכן את כלל הישראבלוגרים בגלוי (באתר ציבורי) על כל המהלכים הנעשים על ידו. יש לזה כאמור גם צדדים משפטיים.

      וכי בקבוצה סגורה של 550 איש (שלדברי ג׳ואנה כל אחד יכול להצטרף) יש לך פרטיות? :)

      האמת שלא ברור לי כיצד לייק לדף פרפרים יכול לפגוע בפרטיות של מישהו כאשר לא ניתן להבדיל בין בלוגרים, לקוראים וסתם חברים.
      אבל חששותיו של אדם כבודו :)

      מחק
    2. ברור לי עכשיו שאתה לא מבין את עניין הגדרות הפרטיות של פייסבוק.
      אז כאשר אני עושה לייק לקבוצה ציבורית או דף ציבורי. כל החברים שלי בפייסבוק יכולים לראות את זה (החברים שלי בפייסבוק זה אנשים מהמשפחה שלי, חברים, חברים מהעבודה, קולגות מהעבודה וכו' וכו'), הם גם יכולים לראות שאני חלק מאותה קבוצה או דף. גם אם הם לא חלק.
      ויותר גרוע מזה בגלל שזה ציבורי כל אחד שירצה לחפש עלי משהו יוכל למצוא אותי דרך הדף או הקבוצה ולקשר בין פרופיל הפייסבוק שלי לבלוג שלי שהוא אישי.
      שנית ברגע שמדובר בקבוצה או דף ציבוריים אם אני עושה לייק לפוסט, או כותבת בעצמי משהו שם או מגיבה לפוסט - כולם יכולים לראות את זה
      היות ואני לא מעוניינת שידעו שיש לי בלוג ולא מעוניינת שיעשו כל קישור ביני לבין הבלוג שלי. זו הסיבה שאני לא נמצאת בקבוצות שיצרן שהן ציבוריות.
      once יהפכו את הקבוצה ישראבלוגים הומלסים לציבורית אני אצא משם ואני מאמינה שגם עוד בלוגרים יעשו את זה.

      מקווה שעכשיו אתה מבין איך לייק לדף פרפרים יכול לפגוע בפרטיות שלי
      רק חסר לי שמישהו מחבריי בפייסבוק יראה ויחליט לחפש את הבלוג שלי (ואגב, כשהיה עוד ישרא והיה מנוע חיפוש גוגל לפני שהורדתי את עצמי ממנוע החיפוש, היו אנשים שחיפשו ומצאו אותי, כך שלא זה לא נעים וזה לא משהו שאני רוצה ו/או מעוניינת בו).

      מחק
    3. מה שהתכוונתי לומר הוא שאי אפשר לדעת אם סימנת לייק כבלוגרית או כסתם קוראת בדף. כן, אם חוקר משטרה יתעמק בקריאה של 121 בלוגים כדי לזהות אותך, אז אולי. והאם לא מפריע לך שאולי אחד מבני משפחתך או מהעבודה הצטרף במקרה לקבוצה הפרטית בת 550 יש של ההומלסים? אבל עזבי את זה. ברגע שישראבלוג נמסר לידי מתן וחבריו, מדוע דיווחו רק לקבוצה סגורה ולא דיווחו בבלוג 5 למשל, כל עוד ישראבלוג היה באוויר? ואם יפתחו קבוצה ציבורית חדשה לענייני ישראבלוג הרי תשמר השקיפות הציבורית - ואת תוכלי לקרוא בה ללא הזדהות ולשמור על פרטיות, הלא כן?

      מחק
    4. אפשר לראות שעשיתי לייק לדף, מי שרוצה לחפש יכול לחפש.
      אני מוציאה המון אינפורמציה על אנשים דרך רשתות חברתיות. זה מפחיד כמה אנשים לא חושבים לפני שהם מפרסמים דברים או כותבים אותם ברשת זו או אחרת.
      אם מישהו מחברי בפייסבוק היה מצטרף לקבוצה הפרטית הייתי יודעת מזה. זה מופיע לי בפיד אני אפילו לא צריכה לחפש.

      אני מסכימה איתך שבכל הנוגע לישראבלוג מן הראוי היה שהם יפתחו דף פתוח כדי שאנשים יוכלו להתעדכן במה שקורה.

      מחק
    5. אם יש התאמה בולטת בין פרטים המתוארים בבלוג שלך לבין פרטים שבדף הפייסבוק שלך, אכן יש מידת צדק בחששותיך.

      מחק
    6. אגב, דף "קהילת פרפרים" הוא ציבורי פתוח. אבל, דף "קבוצת פרפרים" הוא דף סגור (עם פחות מ-5% משתתפים מאשר ב-ישרא), ובכל זאת אנחנו לא רואים אותך שם...

      מחק
  7. אני מסכים לגמרי עם n_lee,
    אני אישית לא נמצא כל כך בפייסבוק בשנה האחרונה בעיקר בגלל עניין הפרטיות, תכל'ס אני נמצא כאן יותר מאשר שבפייסבוק, יש פה איזשהו שקט שאין שם.
    בין היתר, אני לא הייתי מייחס חשיבות לפוסט שנמחק,
    בפייסבוק הם משתמשים ב-AI שמחליט אם להשאיר או למחוק פוסט, יש לו הרבה פספוסים כמו בין היתר שפוסטים נמחקים ככה סתם.
    בגלל זה אני אוהב את האתר הזה (ואת ישרא), כי אני יודע שאם משהו אצלי נמחק אז מישהו לפחות קרא לפני שמחק :)

    השבמחק
    תשובות
    1. ראה את תשובתי האחרונה ל- N_LEE וקודמותיה לעניין הפרטיות ולצורך בשקיפות ציבורית הכרחית בעניינים שנוגעים לישראבלוג. תודה על הערכתך לפרפרים. ואתה צודק: לשמחתנו לא ייבאנו לכאן את תרבות הדיבור שאפיינה את הטרולים בהמוניהם מישרא :)

      מחק