יום רביעי, 1 בינואר 2020

שנה חדשה מזמינה גם כן סיכומים


אתר קהילת פרפרים עלה לאוויר העולם ב-17 במרס בשנה שחלפה, כמענה לאתר קהילת Blogger בשפת הקודש (מיסודו של חברנו אליפל) שירד מהרשת עקב הפסקת שירותי גוגל פלוס. למרות שזה היה בתקופה לא נוחה לי בחיים, נאותי לבקשה לשמור על הרצף הקהילתי ובניתי את אתר קהילת פרפרים. מאז האתר אינו קופא על שמריו והוא בהמשך פיתוח, כיאות לאתר קהילתי דינמי.

האתר החל בעדכוני פוסטים של פחות ממניין בלוגרים פעילים שפרסמו בשלהי חיי קהילת Blogger בשפת הקודש. במספר חודשים מאז, קהילת פרפרים התרחבה וכוללת 122 בלוגים של חברים ועמיתים, נכון לכתיבת שורות אלו.

אתר פרפרים הוא למעשה בלוגיה היברידית - בלוגיה המשמשת במה לפרסומי בלוגים, ללא כבילה לפלטפורמת כתיבה מסוימת אחת. כלומר, כתיבה עצמאית (בכל פלטפורמת בלוגים מודרנית שהיא) לפי בחירה, מחד ועדכונים בדף קהילתי אחד, מאידך. אם כי יש מעטים שמשום מה רואים יתרון זה כחסרון והקונספט של בלוגיה היברידית עדיין זר להם (ומעדיפים להיות "דיירי משנה" בבלוגיית אחסון בלוגים)
חלקם גם מתייחסים לאתר פרפרים כתחנת מעבר - "יושבי גדר המתגעגעים לנהרות בבל" ואף לא מסתירים זאת בפוסטים המועטים שהם כותבים כאן, ואפילו מלהגים שהכול מחורבן להם כאן. נו, הרי אף אחד לא מחייב אף אחד להמשיך לסבול כאן, אם כל כך רע כאן. נכון?

ולקהילה אנחנו מקבלים את כל המעוניין, ללא משוא פנים וללא ועדות קבלה - בלוגים מכל הסוגים ומתחומי עניין שונים. וכדי לשמור על סביבה אינטרנטית נעימה, הבלוגרים בקהילה נדרשים רק לשמור על כללים בסיסיים המובנים מאליהם והמצוינים כאן.

יש מבין חברי הקהילה המעריכים את פעילות אתר פרפרים ומהשרותים שהוא נותן לבלוגרים ויש גם כאלה שחושבים ואומרים שפרפרים "הוא סתם אתר של קישורים לבלוגים". נו טוב, אם זה מה שהם מבינים, שיהיו בריאים. לו רק היו מבינים כמה השקעה דרושה לניהול האתר ותחזוקתו.

וכל זה ניתן מכל הלב לטובת הבלוגרים בחינם וללא חסויות פרטיות או מסחריות. 'התשלום' המועט היחיד שהנכם (הבלוגרים והקוראים) יכולים לתת, הוא להצטרף כעוקבים בפינת 'יקירי הקהילה' בתחתית דף האתר (כתובת המייל אינה גלויה לקוראים וגם לא למערכת פרפרים, אם זה החשש).

'תשלום' הערכה צנוע נוסף הוא כמה שניות מזמנכם - כדי לסמן לייק בדף קהילת פרפרים בפייסבוק. נכון, הבלוגרים הכותבים כאן באנונימיות, וודאי לא ירצו להיחשף בשמם המלא בפייסבוק. 
אבל מדוע לא מעטים הם אלה הכותבים בבלוג שלהם בשמם המלא ועדיין לא התייחסו להזמנה לסמן לייק לאתר הקהילה בפייסבוק (שנשלחה אליהם מזה זמן) ולהצטרף כחברים בה?  
אתם מוזמנים לעשות זאת ולשמח.

אני גאה לציין שבזמן הקצר שאתר פרפרים באוויר, הוא הגיע לחשיפה אינטרנטית הגבוהה מכל הבלוגיות הוותיקות בישראל, לפי מדד SEO  כפי שניתן לראות כאן. הגענו להישג זה, קודם כל בזכותכם הבלוגרים וקוראי העברית בכל רחבי העולם. ובזכות איכות האתר והשיווק שלו מאחורי הקלעים (למי שחושבים שהדברים נעשים מעצמם 😊 ).

ולסיום, הקהילה מורכבת מבלוגים חברים מלאים ומבלוגים עמיתים. החברים המלאים נהנים הן מזרקור מלא לפרסומיהם והן לשירותי תמיכה טכנית. ברור שהחברות המלאה נותנת יתרונות פרסום ותמיכה מובהקים לבעלי הבלוגים וחשיפה של בלוגיהם לקהלים גדולים יותר (לפרטים מלאים כאן). בשל כך קשה להבין מדוע עמיתים מתמהמהים להצטרף כחברים מלאים. האם משום שהם מעדיפים להישאר כזאבים בודדים, ואינם זקוקים לקוראים ומגיבים נוספים? ואולי משום שאנחנו חלילה 'עממיים' מדי לבלוגם?

וחשבתי שאם זה משום שהם חוששים שבקשת ההצטרפות תחשוף למערכת את כתובת המייל שלהם, אז הרי כאן הזדמנות. המעוניינים יכולים להשאיר כאן בתגובות רק קישור לבלוגם, וכל השאר יעשה מעצמו (בעצם, רק עם עזרה קטנה שלנו 😊 ). 



שתהייה לכולנו שנה אזרחית טובה. שנה של המשך כתיבה מהנה ופוריה.

שלכם קנקן והצוות המייעץ.

18 תגובות:

  1. זכינו, רוב תודות לך.
    שנה אזרחית טובה ומפנקת.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה שלי 🌷
      (יש המתגעגעים שחסרים להם כאן רגשונים, אז הרי אחד בשבילך)

      מחק
  2. אני לא מצליחה להבין את מי שמחפש מה לא בסדר בדף הפרפרים הנהדר הזה, שמצליח לאגד בתוכו בלוגים מפלטפורמות שונות בלי להתאמץ ובלי להתערב בתכנים ובלי לחדור לפרטיות של איש.......כנראה תמיד יהיו מי שחייבים להתלונן ולחפש מה לא בסדר. ולדעתי אין מה להתייחס אל אלה יותר מדי, גם כי זה לא יעזור וגם כי מי שחושב זה כל האחרים שממש נהנים ממה שיש כאן. ומבינים שזה לא מובן מאליו, ומעריכים את ההשקעה. שנה אזרחית טובה

    השבמחק
    תשובות
    1. גם לי קשה להבין ובמיוחד את המתלוננים המתגעגעים למדבר הגרוטאות שלהם ועושים טובה שהם כאן. נמצאים כאן ו״מקיאים״...
      תודה רבה אמפי על ההערכה והפרגון שמשמחים אותי.
      מאחל לכולנו שתהייה שנה אזרחית חדשה טובה יותר מקודמתה.

      מחק
  3. שנת 2020 פורייה ומוצלחת גם לך! כל הכבוד על הניהול והתחזוקה. ללא ספק נדרשת השקעה רבה.
    לא ידעתי שהקהילה צעירה כל כך...

    אני לא בטוח שהבנתי מה ההבדל בין עמיתים וחברים מלאים. אשמח להבהרות. תודה.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה על תגובתך מוטי.
      בלוגים חברים הם בלוגים שבעליהם ביקשו להצטרף לקהילה. בלוגים עמיתים הם בלוגים שהומלצו על ידי החברים (עפי״ר לפי רשימות הקריאה שלהם). הבלוגים החברים מקבלים חשיפה נרחבת יותר ושירותים שונים נוספים. לפרטים כאן:
      https://isra-parparim.blogspot.com/search/label/%D7%97%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%9D%20%D7%9C%D7%A2%D7%95%D7%9E%D7%AA%20%D7%A2%D7%9E%D7%99%D7%AA%D7%99%D7%9D

      מחק
  4. גם לי נראה שאתר פרפרים מתקדם יפה, וגם יכולה להעיד שיש לבלוג שלי כניסות מכאן, שזה נחמד. ואכן התוודעתי כאן אל כמה בלוגים שלא הכרתי.

    תודה על ההשקעה, המשך הצלחה - ו-2020 טובה!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה עדה. שמח מאוד לשמוע שאתר פרפרים מועיל.

      מחק
  5. תודה שהסבת את תשומת לבי , לא ממש מעודכנת בימים אלה במה שקורה בבלוגיה , אציץ להבין במה מדובר 👍

    השבמחק
  6. כפי שאמרתי, אתר פרפרים זה הדבר הכי קרוב לחווית האינטרנט הישן וזה משהו מאוד לא מובן מאליו. מן הסתם אנחנו במדינת ישראל אז תמיד יהיו אנשים שיחפשו להתלונן ולשים מקלות בגלגלים, אבל אני כבר התרגלתי לכן זה כבר לא מרגש.
    עשור שמח!

    השבמחק
    תשובות
    1. הגרועים ביותר מהם הם אלה שקודם מהללים ואחר כך ״מתהפכים״ ומשמיצים... 😊

      מחק
    2. בגלל זה לא ממש אכפת לי מאנשים אחרים, אני בכל זאת מעריך את מה שיש :)

      מחק
  7. ושמחת בחגיך והיית אך שמח :-) אני שמח שהצטרפתי אליך מוקדם. זה היה מעין חבל הצלה. האכסניה שלנו מספקת לי זמן רב מאוד של קריאה איכותית. תודה ♥

    השבמחק