יום רביעי, 8 בינואר 2020

חידושים ושינויים באתר פרפרים


אתר פרפרים ממשיך לעבור שינויים ושדרוגים. בחלקם עיצוביים ובחלקם תוספת של פינות חדשות. והכל לשם העצמת חווית השימוש באתר.
כך נוספה בדף הראשי פינה שבועית חדשה בשם ״אבירי המגיבים״. 

בפינה זו מדורגים הבלוגרים/קוראים לפי מדד תגובות. כלומר, לא על פי מדד התגובות שקיבלו הבלוגרים לפוסטים שלהם עצמם בבלוגם, אלא לפי מדד התגובות שלהם אצל האחרים בבלוגיה.
כלומר, לא נמדדת מידת הפופולריות של הבלוגים השונים, שזה דבר העלול ליצור תחרות לא נעימה בין בלוגרים. אלא בעצם נמדדת מידת התרומה של הבלוגרים לקהילה, שלזה לדעתי יש ערך חיובי לעידוד הקהילתיות בקרב הבלוגרים. על נוסחת החישוב בפעם אחרת.

למיטב ידיעתי זהו פרמטר מדידה ייחודי בבלוגוספרה, שהוא בעצם מבטא מה אתם תורמים לקהילתיות שלנו. בסופו של דבר העצמת הקהילה תורמת גם לכל אחד ואחת מהבלוגרים בקהילה. כולנו תקווה שמספר החברים בקהילה שלנו ימשיך לגדול ובד בבד תגדל גם האינטראקציה בין הבלוגרים לבין עצמם ולבין קהל הקוראים.

בפינה חדשה שנוספה, ניתן זרקור לחברים החדשים שמצטרפים לקהילה בחודש הנוכחי. חלק ניכר מהחברים החדשים בחודשיים האחרונים הגיע מתנועה של עמיתים שגילו את הקהילה שלנו, ומעוניינים ביתרונות הקהילתיים שמקנה החברות המלאה בקהילה. 
בהקשר זה נעשה שינוי משמעותי נוסף בשל הצורך בהקטנת העומס בדף הראשי ושיפור חווית הקריאה - העדכונים של העמיתים עברו מהדף הראשי לדף חדש, שהכניסה אליו היא דרך הכפתור הסגול שבשול השמאלי:


העדכונים בדף זה ימשיכו במתכונת הקודמת וכדאי לבקר שם (יש שם בלוגים איכותיים). בעקבות שינויים אלו נערך גם סדר התצוגה של הרכיבים השונים באתר. 
אז צריך קצת להתרגל אליהם. ושיהיה בהנאה
שלכם קנקן

נ.ב
הגיע מגוגל דו"ח ביצועים חודשי של האתר. נרשמה עליה יפה בביצועים יחסית לחודשים הקודמים. בתקווה שתימשך מגמה זו.

17 תגובות:

  1. וואו, מרשים ביותר. אתה לא נח לרגע, כל הזמן חושב איך לשדרג ולשפר את חוויית הקהילה כאן. באמת כל הכבוד.
    בקשה קטנטונת: במדור החדש של אבירי המגיבים כתבת את הכינוי שלי "אמפיאריטי" בטעות.....תוכל בבקשה להשמיט את ה"י" המיותרת שאחרי ה"ר"? לא שאני קטנונית....😉
    בזכות אתר הפרפרים אני מגלה בכל יום בלוג מעניין חדש....ופה ושם אני גם מגלה מגיבים חדשים אצלי בבלוג. יישר כוח

    השבמחק
    תשובות
    1. כן, הפיתוח של האתר עדיין לא הסתיים לגמרי. שתי רשימות עדכון בדף אחד זה צפוף מדי ולכן נפתחים דפי משנה כדי לרווח. חשובה לי הקהילתיות כאן ומכאן צצים רעיונות :)
      תיקנתי את קוצו של י' בכינוי.
      ותודה על הפרגון.

      מחק
    2. תודה, ואני מזכירה שוב לכל מי שיש לו בלוג בבלוגספוט/בלוגגר וצריך עזרה טכנית או הטמעה של דיסקוס - גם אני כאן לשירותכם. מוזמנים לפנות
      empiarti@gmail.com

      מחק
    3. תודה אמפי. אוסיף את הצעתך הנדיבה בלוח ההודעות.

      מחק
  2. היי קנקן, שמתי לב שהקטנת את החלק הירוק של הטקסט במרכז העמוד. הוא קצת נוטה אצלי שמאלה ולא נמצא במרכז, וגם הוא נראה קטן מדי, אהבתי אותו גדול יותר...

    השבמחק
    תשובות
    1. לא שיניתי את הרוחב וגם שום דבר אחר בעיצוב ואצלי במחשב ובסמרטפון הכל כמו מקודם. האם החלפת מחשב/דפדפן? יש גם malware שעשויים לשנות הגדרות של דפדפנים.
      בעיקרון נתתי במקור עדיפות רוחב לשוליים שלהם חשיבות רבה לעדכונים השוטפים.

      מחק
    2. לא החלפתי, אני חושב שבאמת השוליים קצת יותר רחבות ובגלל זה ככה זה נראה..

      מחק
    3. בכל אופן, הגדרות השוליים בדף זה לא שונו.

      מחק
  3. תודה רבה קנקן.
    ההשקעה שלך בדף ובקהילה ראויה להערכה.
    אין ספק שהמקום נראה יותר טוב מכל הבחינות מישראבלוג ואני אשמח שיבואו לכאן עוד הרבה כותבים, כך הקהילה תגדל ולך תהייה עוד עבודה :-)
    תודה על הכל!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה קיימן. אני עדיין בשלב פיתוח התשתיות באתר. ברור שלכל החברים (שאינם כותבים למגרה) יש אינטרס להרחבת הקהילה. ואגב, כשתגדל הקהילה (אינשאללה) יהיה צורך גם בהרחבת מערכת הניהול...
      לוורך כך בניתי את תשתיות האתר לאפשרויות שיתוף ניהולי בעריכה ובתמיכה הטכנית.

      מחק
  4. עוד משהו שרציתי להוסיף, יש אפליקציה באנדרויד שנקראת Blogger Pro איתה אני קורא בנייד ולא בדפדפן רגיל. היא נותנת גם אופציה לעריכה ולכתיבת תגובות וסטטיסטיקות ועוד. אולי אני לא מחדש אבל כדאי לבדוק. והיא בחינם.

    השבמחק
    תשובות
    1. נכון, כתבתי על האפליקציה הזו, ומי שילך לתוויות ימצא את הפוסט בנושא. תודה שהזכרת את זה שוב כאן לקוראים.

      מחק