יום רביעי, 1 ביולי 2020

אין לדחות למחר את מה שחובה היום (גיבויים בממשק החדש של בלוגספוט)



הגיבויים של הבלוג בממשק החדש של בלוגספוט הם פשוטים מאוד. ראשית יש לגבות את כל התוכן של הבלוג (מראשיתו ועד לתאריך הגיבוי). לשם כך נכנסים לתפריט 'ההגדרות' בלוח העריכה > 'ניהול הבלוג' > 'גיבוי התוכן':
 כל התכנים בבלוג ישמרו כקובץ XML. אין לפתוח אותו או לשמרו כקובץ וורד. זהו קובץ שבעזרתו ניתן לשחזר את כל תוכן הבלוג למקרה הצורך, או לצורך העברת התכנים לבלוג אחר (כולל לפלטפורמת וורדפרס. כנ"ל ניתן להעביר גיבויי XML של וורדפרס לפלטפורמת בלוגספוט).

שנית יש לגבות את העיצוב של הבלוג על הגדג'טים שלו. לשם כך נכנסים בלוח העריכה לתפריט ה'עיצוב':
1.


2.

יוצרים תיקייה בשם "גיבוי הבלוג שלי" וגוררים לתוכה את שני קבצי ה -XML  (גיבוי תוכן וגיבוי עיצוב). מלבד במחשב, את קבצי הגיבויים כדאי לשמור בדיסק-און-קי ובענן.

אמנם פלטפורמת בלוגספוט יציבה מאוד, אבל אין זה אומר שאין צורך בגיבויים. מכירים את חוק מרפי?

12 תגובות:

  1. עצה מעולה. מזמן לא גיביתי. עשיתי כעת. אם הבנתי נכון, לא ניתן לבחור ממתי עד מתי לגבות הוא פשוט מגבה את הכל?

    השבמחק
    תשובות
    1. נכון. קובץ הגיבוי הוא אחד וכולל את כל התוכן של הבלוג עד לתאריך הגיבוי (המופיע בשם הקובץ).

      מחק
    2. אני סקרנית מאד לגבי: "מסתבר שיש התאמה בין מדד פעילות הכתיבה (כן, יש דבר כזה) בקרב קהילת פרפרים לבין מדד פעילות התפשטות הקורונה. התאמה מדהימה אבל אולי בעצם צפויה. ולשני המדדים האלה התאמה לפעילות הגלישה האינטרנטית הארצית והעולמית הכללית. יש כלי מדידה המובילים לקשר שציינתי בין שלושתם. אולי אסביר ואדגים את זה בפעם אחרת."

      מחק
    3. אחד הכלים הוא המדד הדינמי - מדד ה-SEO, שכתבתי עליו כאן בעבר. חשבתי בתחילה לעסוק בזה בפוסט, אבל כנראה זה עשוי להיות טכני מדי למרבית הקוראים כאן. לכן אולי אקדיש לכך פוסט בבלוג "אמירה יומית"...

      מחק
  2. תמיד יש צורך בגיבויים... אני לא מכיר אופציה כזאת ב-WP - אני מגבה הכל ב-WORD

    השבמחק
  3. אני לא מגבה כלום. אני לא חושבת שיבוא לי לקרוא שוב את כל מה שכתבתי, ואני גם לא חושבת שהילדים/נכדים ירצו. למי יש סבלנות בכלל...

    השבמחק
    תשובות
    1. אין לי מה לומר על זה, מלבד לעולם לא לומר לא:)

      מחק