יום רביעי, 15 ביולי 2020

יושבי הגדר


פוסט זה מוקדש ליושבים על הגדר רגל פה רגל שם, רגל קצת פה והרבה שם, רגל כבר שם ולא פה: 



כל אחד ואחת הבחירה שלהם וזה בסדר. אבל כאן המקום להבהיר:

1. מי מהחברים בפרפרים שמוחקים את הבלוגים שלהם או עוברים לפלטפורמה שאינה מתעדכנת באתר פרפרים - נגרעים גם מרשימת החברים בפרפרים.
מי מיושבי הגדר שהבלוג שלהם המקושר לפרפרים משמש בחזקת "תעודת ביטוח" ולכן הכניסו אותו לתנומה ממושכת - הדף הראשי של פרפרים יעדכן רק בלוגים פעילים והשאר עוברים לדף "שער אחורי" עם אופציה "להשכמה", אבל... לתקופה מוגבלת בלבד (בוודאי לא שנים). כי פרפרים היא בלוגיה מודרנית ועדכנית, שאינה מבזבזת משאבים על אוסף של "עיירות רפאים".

2. לידיעת אלה שביקשו בלהט שנקדיש מזמננו לבנות או לשדרג להם בלוג בחינם, אך מאז לא פרסמו במשך עידן ועידנים כלום (למעט אולי חצי פוסט ונדמו):

 בלוגים בבניה שבעליהם זנחו אותם באופן כרוני ללא השלמתם - ימחקו בתוך 30 יום ללא התרעה נוספת. מבחינתנו חבל על הזמן ובעיקר הנפח הנגזל בלוחות בניית הבלוגים שלנו. 
ותגידו, אם הייתם משלמים עבור בניית בלוג או שדרוגו, הייתם גם כן נוהגים כך? נו טוב, לא באנו לחנך. רק חומר למחשבה על הקלות הבלתי נסבלת של גזל זמן ועבודה של אחרים עבורכם. 
ולבלוגרים החדשים שביקשו לאחרונה להצטרף לפרפרים - אנחנו ממתינים שישלימו את כתיבת הפוסט הראשון לפני שיתאפשר הקישור לאתר פרפרים (הודעות נשלחו למייל).

3. כנאמר והוסבר בפוסט מערכת קודם, מי שנרשמים לקבלת עדכונים מבלוגים בפלטפורמות שאינן מאובטחות או שמגיבים תגובות מאומתות (עם כתובת מייל) לפוסטים בבלוגים שאינם מאובטחים (http ולא https) - הרי הם למעשה שמים את שלום חשבונות המייל ואנשי הקשר שלהם וכן את המחשבים והסמרטפונים שלהם על קרן הצבי. אני בכאלה מחקתי את כל הרשמות המנוי שלי מהעבר, ולא אגיב בהם תגובה מאומתת לעולם (כי אפילו אני נפגעתי מכך, ועוד איך. למשל נפגעתי מהשתלטות על סמרטפון ובשל כך נאלצתי לקנות חדש עם סים חדש). אסתפק בזה, למרות שיכולתי להביא כאן דוגמאות רבות לפגיעה בפרטיות ויותר מכך, עד לגניבת זהות פלילית. לצערי, יש רבים מדי שבשבילם עובדות נעלמות אם מתעלמים מהן ודברי הם כדבר אל העצים והאבנים... עד שנפגעים או נעקצים. 

4. ביקור בדף הראשי של פרפרים - מייתר הן הצורך בהרשמת מנויים לבלוגים והן צורך ברשימות קריאה (Blogg roles), אלא אם כן האחרונות הן למטרת ראווה "שוּפוּני את מי אני קורא/ת". רשימות קריאה למעשה מאטות את זמן הטעינה של הבלוגים ולמי שחשוב, גם מורידות את החשיפה במנועי החיפוש. ואם מי מכם הם מהבלתי משתכנעים (ושקוראים כאן), לפחות מחקו מרשימות הקריאה שלכם בלוגים שנמחקו או כאלה שכבר לא כתבו בהם שנים...

המשך שבוע נפלא ושטוף בריאות
קנקן


נ.ב.
* מדד החשיפה העולמי של פרפרים בגלישות האינטרנט (בהשוואה לכלל האתרים האחרים ברשת) חצה את ה- 80%

* ישראבלוג "המחודש" גם הוא כבר נעלם? להמשך כאן.

9 תגובות:

  1. כרגיל,כל הכבוד על ההשקעה.

    השבמחק
  2. מרשים ביותר המדד של ה-SEO.
    ולגבי השאר - כמו שאתה יודע אני מעדיפה להתמקד בחיובי. באתר נהדר שמושך אליו רבים גם לכתיבה וגם לקריאה. ובכל אלה שקיבלו עזרה ונהנים ממנה.

    השבמחק
  3. אני שמחה שאני כאן. ושיש מקום כזה שפיל ותוסס.
    יישר כוח.

    השבמחק
  4. שמתי לב שנעלמו מהעמוד הראשי בלוגי הפרסום (ברכות!) וגם שמתי לב שאחד מהם מתפרסם בעמוד התרדמת, למרות שהוא ממשיך לפעול במרץ. זה בכוונה? אם כן, למה זה התחיל לקרות דווקא עכשיו?

    השבמחק
    תשובות
    1. בפרפרים אין אף בלוג שהוא פרסומי במאה אחוז. אבל כשפוסט הוא למעשה "קטלוג פרסומי" של חברה או חנות או של מוצר מסחרי ספציפי- הבלוג מועבר ל"רדומים" - גם משום שזה בניגוד לתקנון פרפרים וגם כדי להגן על הבלוגרים מרשויות המס. הם חוזרים לדף הראשי כשמתפרסם פוסט שאינו כזה.

      מחק