יום רביעי, 29 ביולי 2020

לא עלה לי לא נשמר לי - יתכן שזה בגלל הדפדפן

נתקלתי בבלוגיה בתלונות כמו "לא הצלחתי להעלות או לשמור תמונה בבלוג" או "כתבתי פעמיים פוסט ארוך ובכל פעם לא נשמר לי...". אז יתכן וזה נובע מבעיה בהגדרות הדפדפן.
כידוע מומלץ מאוד לגלוש באינטרנט במצב "אנונימי"/"גלישה בסתר", מטעמי אבטחה כמובן.


אממה, יש לזכור שתפקוד תקין בכל פלטפורמות הכתיבה בבלוגוספרה דורש "שימוש בעוגיות צד שלישי". במצב גלישה בסתר בדפדפן כרום יש כפתור "חסום" / "אל תחסום". וכדי שלוח העריכה של הבלוג שלך יתפקד כשורה, יש לוודא שהכפתור יהיה בצבע "לבן" (המאפשר עוגיות צד שלישי):

מצב זה (כפתור לבן) אמור להיות ברירת המחדל. אבל יש זדונות מחשב החוסמים עוגיות צד שלישי ולכן צריך לשים לב טרם הכניסה ללוח העריכה בבלוג שלך שעוגיות צד שלישי בדפדפן אינן חסומות (כפתור תכלת) כדלקמן:


במקרה כזה יש לכבות את כפתור החסימה (תכלת --> לבן).
המשך כתיבה שלווה ופוריה
קנקן

12 תגובות:

  1. בצירוף מקרים מופלא בדיוק גיליתי את הכפתור הזה אתמול בפעם הראשונה. אצלי הוא באמת במצב לבן. עדיין - יש בעיות עם דפדפן הכרום של גוגל עם חלק מהאתרים - למשל של הבנקים. זו צרה צרורה. אני מוצאת כל מיני מעקפים (workarounds) אבל חוששת מהיום שבו אצטרך להיכנס דחוף לאתר של בנק כלשהו ולא אצליח.
    בכל הקשור לבלוגיה, אגב, עברתי כבר מזמן (בעצתך, נדמה לי) לפיירפוקס. גם כאן במצב אנונימי. בכל מקרה - תודה על הטיפ.

    השבמחק
    תשובות
    1. יתכן שהבעיות שאת מתארת בכרום נובעות מהתוספים החיצוניים שהטמעת בדפדפן. בעיקרון כרום דוחה יותר כניסה לאתרים בשל סיבות אבטחה (אישורי אבטחה פגי תוקף וכדומה). החיסרון בפיירפוקס הוא הנפח הגדול והמגושם של הדפדפן. כדאי לנסות גם את "אופרה" שהוא דפדפן טוב ובעל נפח קטן.
      אגב, מיקרוסופט יצאו עם הדפדפן החדש Edge שאמור להחליף את כרום ומתקדם יותר. עדיין לא ניסיתי אותו.

      מחק
    2. לא נראה לי שהוספתי תוספים חיצוניים לכרום, אני לא נוהגת לאשר את זה. הניסיון המועט שלי עם EDGE שהוא פחות נוח מכרום ופיירפוקס (למשל בעת הורדת מסמכים) אבל בלית ברירה אני משתמשת בו (גם כן בגלישה אנונימית) בחלק מהאתרים. את אופרה לא ניסיתי - אנסה בעצתך. תודה.

      מחק
    3. לאחר הבדיקה אנא ספרי לי איך אופרה בשבילך.

      מחק
    4. הורדתי אופרה והתחלתי לעבוד איתה. אדווח בהמשך

      מחק
  2. אני האדם הכי פחות דיסקרטי כמובן. גלישה גלויה, קנייה באינטרנט ומה לא?!

    השבמחק
    תשובות
    1. OMG, אתה החלום הוורוד של כל האקר.
      חבר של הבן שלי כשהיה בן 15 הדגים לו כיצד עשה העברה של מיליון רובל מבנק רוסי לחשבון "שלו" והחזיר את הכסף לאחר דקה מבלי שהרגישו...
      כשסיפרתי לקולגה בעבודה, אמר:"אני לא הייתי מחזיר" :)

      מחק
  3. אמא'לה אני כלל לא מתייחסת לכפתורים למיניהם.
    ממש בורה.
    תודה על העדכון, אתייחס לכך מעתה והלאה.

    השבמחק
  4. מאיפה המידע על הקוד הזדוני?

    השבמחק
    תשובות
    1. המידע ממעגל מערכות האבטחה המגינות על המכשירים שלי.ראי הצילום שפרסמתי בפוסט האחרון.

      מחק