יום רביעי, 22 ביולי 2020

שעות של שקט וגם הבהרה לגבי המומלצים

אתר פרפרים מחובר לתובנות גוגל אנליטיקס שהצביעו בשבוע האחרון על עליה של 42.6% במספר הקוראים באתר פרפרים וכן על עליה של 75.3% במספר הכניסות הממוצע לבלוגים של החברים שלנו בקהילת פרפרים. כתב לי אחד הקוראים שאתר פרפרים מספק לו יום יום שעות של קריאה מהנה והוא מודה על כך. אחר כתב שהקריאה באתר פרפרים מספקת לו אסקפיזם וגמילה מהרעש של הרשתות החברתיות... קריאה של שקט.


ואכן, אתר פרפרים מחבר לעשרות פרסומי פוסטים חדשים מדי יום ביומו בבלוגים של החברים והעמיתים בקהילת פרפרים. פוסטים מאלפים ומרתקים בתחומי עניין שונים ומגוונים. 

בנוסף לעדכוני הפוסטים החדשים, אתר פרפרים מפרסם גם המלצות המערכת לפוסטים משובחים הראויים לציון במיוחד. עם גידול מספר הכותבים והקוראים הרחבנו את מספר פינות המומלצים, מ"עשה למישהו את היום" ועד לפינה האחרונה "אלה הם חיי", שנוספה השבוע. כל פינה וקטגוריית הבלוגים שלה.


לא פעם נשאלו מספר שאלות לגבי המומלצים והרי כאן גם התשובות. נשאלנו כמובן לגבי הקריטריונים לבחירה. ובכן, ראשית מתבקש שהכתיבה תהייה רהוטה. שנית, על הרשומה להיות ממוקדת. בהתאם, רשומות העוסקות בערבוביה של עניינים שונים ובלתי קשורים זה לזה - נופלות בדרך כלל בין הכיסאות. הממלאים מתווה זה, בל יאוש - תוכן פינות המומלצים מתחלף מדי יום או יומיים ויגיע גם יומכם. 

ובהקשר לכך, נשאלה השאלה האם ניתן לתת לכותבים התראה/עדכון מראש על עצם ומועד פרסום ההמלצה. התשובה לכך היא שלילית. ראשית ניהול האתר נעשה כידוע בהתנדבות ואין לנו כוח אדם שיעסוק בתכתובות כאלה עם הבלוגרים. שנית, שירות כזה אינו ניתן באף אתר קהילתי המוכר לי. והמסקנה - המבקרים ביקור יום יומי באתר פרפרים יגלו מי או מה הומלצו ולא יפספסו אף פעם  את הכבוד הניתן להם. מומלצי "עשה למישהו את היום" אמנם מתועדים ב"גלריית מומלצי כל הזמנים" שבתחתית דף האתר, אך כל השאר אינם משאירים עקבות היסטוריים. רמז למי שפספסו, עשוי להתגלות לאחר מעשה בעליה של תפוצת הרשומה הנדונה בלוח הסטטיסטיקה שבבלוגים שלהם. כי בדרך כלל זה מה שצפוי להתרחש. לא פעם צפוי שהמומלצים יזכו בקהל קוראים חדשים. וכי מדוע לא? הרי אתר פרפרים נוסד כדי לחשוף ולקדם את הבלוגרים העצמאיים ברשת.
בסיום להזכיר שהקוראים יכולים לתרום להחלטות בחירת המומלצים על ידי שליחת ההמלצות שלהם למערכת בתיבת המסרים שבאתר פרפרים. 
שאלות נוספות בנושא ואחרים אפשר להשאיר גם בתגובות.
המשך כתיבה פוריה גם קריאה מהנה,
קנקן

9 תגובות:

  1. ללא ספק הבלוגיה מספקת חומר קריאה מרתק ומגוון בד בבד לשקט - שקט שלא ניתן למצוא ברשתות החברתיות.
    ובאמת שמתי לב לפינה החדשה שכותרתה "אלו הם חיי" שבלבלה אותי קצת בהתחלה כי זה שם הבלוג של ur cateded ולרגע לא הבנתי.....

    השבמחק
    תשובות
    1. הא, נכון. גם הייתה פעם תכנית טלוויזיה אייקונית בשם זה, אבל הכתוביות למטה ישתנו 😊
      תודה על התגובה.

      מחק
  2. כל הכבוד על התחזוקה של האתר.
    הבנתי פתאום שאין לי מושג לגבי הסטטיסטיקות אצלי... בבלוג הישן הייתי בודק את מצב הכניסות כמעט כל יום. בבלוג הנוכחי בדקתי רק לעיתים נדירות.
    אבל שמתי חב לכמה מגיבים חדשים... אולי הגיעו מפרפרים :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. לוחות העריכה בפלטפורמת בלוגספוט מספקות סטטיסטיקה זמינה ולא מעטה לבלוגרים. בממשק החדש מתאפשר בה גם חיבור קל לגוגל אנליטיקס ומידע סטטיסטי מעניין על הקוראים.

      מחק
    2. גם ב-WP יש סטטסיטיקה די מקיפה, פשוט זה פחות מעניין אוצי ממה שהיה בעבר. אולי התבגרתי ואולי אני כבר לא מטפח תקוות

      מחק
    3. לפחות גוגל אנליטיקס עוזר להפוך את הקוראים השקטים לקצת פחות שקופים:)

      מחק
  3. כרגיל וכידוע - יום ללא פרפרים הוא יום קשה עבורי. שבוע הייתי מנותק, המקום חסר לי מאוד.

    השבמחק
  4. אני מסכים עם הקורא, אני חושב שהאתר הזה הוא מקבץ הבלוגים האישיים הכי טוב בעברית. אומנם אני לא קורא מכאן יותר מדי בלוגים כרגע, אבל אני ממש מעריך את המקום הזה ותומך בגדילה שלו.
    ממש מקווה שאנחנו נגדל בעתיד כאתר וגם כקהילה, נראה שבאמת למרות הכל אין על אתרים אישיים וביטוי עצמי אותנטי.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על הפרגון. מצד אחד לפרפרים יש את הפריבילגיה שהמצטרפים לקהילה עושים זאת ללא קשר לפלטפורמת הכתיבה ומצד שני יש צורך להגיע ולכבוש את לבם של בלוגרים שהתרגלו להתנהל כ"זאבים בודדים". אני מניח שקיימים במדבר האינטרנטי בלוגים לא מעטים שיכולים ליהנות ולהרוויח מהיתרונות הקהילתיים, אם שמע הקהילה יגיע לידיעתם. מקווה שהזמן יעשה את שלו להרחבת הקהילה וגיוונה.

      מחק